بانکداری الکترونیک جزء لاینفک بانکداری

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: بانکداری الکترونیک جزء لاینفک بانکداری امروز است و برای دستیابی به بانکداری دیجیتال باید بانکداری الکترونیک عملیاتی شود. محمدحسین حسین زاده در حال حاضر تمام خدمات بانک قرض الحسنه رسالت به صورت غیرحضوری قابل ارائه به مشتریان است. قابل رصد بودن خدمات در دورترین نقاط کشور نیز از دیگر مزایای بانکداری الکترونیک است. مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت به پیشرفت تکنولوژی در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: دنیای بانکداری نیز باید از این فناوری ها بهره ببرد و خدمات آسان­تر وارزان تر به مردم ارائه کند. در بانک قرض الحسنه رسالت، آسان، ارزان، شرعی و مدرن بودن را برگزیدیم تا خدماتی غیرحضوری و درخور مشتریان ارائه دهیم.

 

بسته تشویقی بانک مسکن به خوش حسابان

جزییات بسته تشویقی بانک مسکن به نفع خوش حسابان بانکی معرفی شد.

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اعلام این خبر عنوان کرد: بانک مسکن برای تشویق مشتریان جهت خوش حسابی در پرداخت تعهدات خود روش جدید در سیاست های اعتباری خود در سال جاری پیش بینی کرده است. طی سال های گذشته یکی از اشکالات وارد شده به سیستم بانکی آن بوده که به طور معمول روش های پرداخت تعهدات به گونه ای پیش بینی شده که به نفع بدحسابان بوده است. به این معنی که به طور معمول بدحسابان بانکی که تعهدات خود را در سررسید مشخص تسویه نمی کردند به نوعی در سیستم بانکی با آنها برخورد مشخص نمی شد.

 

اشتغال روستایی اولویت بانک توسعه تعاون

حجتالله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بهعنوان یک طرح ملی مهم و کمک به رونق تولید و اشتغال در قالب این طرح و بند الف تبصره ۱۸از اولویتهای اول بانک توسعه تعاون است.

وی اظهار داشت: فلسفه وجودی یک بانک توسعهای و هدف از ایجاد آن کمک به توسعه یک بخش اقتصادی در قالب ایحاد، توسعه و تکمیل طرحهای اقتصادی است بنابراین عاملیت بانک توسعه تعاون در طرحهای ملی توسعهای و پرداخت تسهیلات اعتباری از محل طرحها به متقاضیان و استمرار حضور بانک توسعه تعاون یک ضروریت است.

رانندهمحور شدن بیمهنامههای شخصثالث

رئیس پژوهشکده طی مصاحبه ای با اشاره به در حال انجام بودن مطالعات مقدماتی برای "رانندهمحور" کردن بیمهنامههای شخص ثالث، اجرایی شدن این قانون جدید را تا دو یا سه سال آینده عملی دانست. حمید کردبچه در این گفتوگو، با اشاره به بحث رانندهمحور کردن بیمه های شخص ثالث درباره شرایط اجرای این طرح جدید بیمه مرکزی اظهار کرد: اجرای این طرح مستلزم انجام مطالعاتی مقدماتی برای تدوین آییننامههای اجرایی برای پاسخگویی به مسائلی است که احتمالا با اجرای این قانون به وجود خواهد آمد.رئیس پژوهشکده بیمه با اشاره به مسائل جدیدی که با رانندهمحور شدن بیمهنامههای شخص ثالث مطرح میشود، ادامه داد: پژوهشکده بیمه مطالعات این طرح را حمایت میکند اما در نهایت این بیمه مرکزی است که باید آن را اجرایی کند که احتمالا در دو یا سه سال آینده اجرایی خواهد شد. او با بیان اینکه رانندهمحوری بیمه نامههای شخص ثالث در همه جای دنیا امری رایج است، اضافه کرد: کشورهایی که در آن بیمه نامهها خودرومحور باشند استثنا هستند چرا که در بیمهنامههای شخص ثالث این رفتار راننده است که اهمیت دارد به این معنا که نرخ حق بیمه در سیستم رانندهمحوری لزوما به کیفیت خودرو وابسته نیست و بیشتر به کیفیت رانندگی و ویژگیهای فرد بستگی دارد.

نگاه مدیران کلیدی صنعت بیمه

دکترکاردگر مدیرعامل بیمه دانا در دومین نشست " نگاه مدیران کلیدی صنعت بیمه" ضمن آشنایی با ظرفیتهای علمی پژوهشکده بیمه ترکیب تخصص های موجود در این پژوهشکده را نقطه قوتی برای این نهاد پژوهشی دانست و گفت:از وجود چنین تواناییهای علمی در پژوهشکده شگفت زده شدم. وی ابراز داشت لازم است میان کادر علمی خود به دو بخش تخصص هایی در زمینه حقوق و فناوری اطلاعات توجه بیشتری داشته باشید. به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، دکترکاردگر در تاکید بیشتر افزود: اگر بیمه یک عقد است به ناگزیر لازم است در حوزه قراردادها و مباحث حقوقی ورود جدی تری داشته باشید و پژوهشکده بیمه می تواند در این زمینه برای تدوین قراردادها و حضور در مراجع مهم حقوقی نظیر دادگاه هایی که در حوزه دعاوی بیمه ای تصمیم می گیرند نقش آفرینی کنند. دکتر کرد بچه رییس پژوهشکده بیمه نیز در این جلسه به دو موضوع تقویت هم افزایی پژوهشکده با صنعت بیمه و همچنین حضور رسمی این نهاد علمی در مراجع تصمیم گیرنده صنعت بیمه اشاره کرد که با استقبال مدیرعامل بیمه دانا همراه شد.

توسط رئیس کل بیمه مرکزی صورت گرفت؛

گروه بانک و بیمه: گسترش پوشش های بیمه ای برای جبران حوادث فاجعه آمیز از طرق مختلف از جمله پیگیری و راه اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، ارائه پوششهای اتکایی مورد نیاز بازار بیمه کشور، تدوین آیین نامه های لازم بهره گیری از ظرفیت های بازار سرمایه، زمینه سازی حضور شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها از مهمترین سیاست ها و برنامه های بیمه مرکزی به شمار می رود.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی که در مجمع سالیانه بیمه مرکزی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: برای توسعه صنعت بیمه ارتقای نقش نهادهای تخصصی و صنفی از قبیل سندیکای بیمه گران، انجمن های صنفی فعالان صنعت بیمه و نهادهای حرفهای ذیربط در دستور کار نهاد ناظر قرار گرفته است.

رئیس کل بیمه مرکزی از پایان یافتن پیگیری رفع ایرادات شورای نگهبان در خصوص لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی در دولت و مجلس خبر داد و گفت: دولت با تامین بار مالی این لایحه موافقت کرده و به شرکت های بیمه، مجوزهای کافی برای پوشش گروهی حوادث طبیعی اعطا کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:با وجودفاصله ضریب نفوذ بیمه با استانداردهای جهانی، ایران در این شاخص با یک رتبه ارتقاء ، رتبه سوم منطقه را در اختیار دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه سخنان خود از ضریب خسارت ۸۹ درصدی در صنعت بیمه کشور یاد کرد و گفت: برای حفظ توانگری شرکتها و افزایش میزان رضایتمندی بیمهگذاران این میزان خسارت بیمه در کشور قابل قبول نیست و باید به گونه ای عمل کرد که این آمار به ۷۵ درصد برسد.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود از ارائه پوششهای ۴۴۰ میلیارد دلاری توسط شرکتهای بیمه خبر داد و گفت این میزان تعهد در صنعت بیمه کار بینظیری است و قطعا اگر تحریمها نبود دنبال گسترش بیمههای اتکایی در کشور بودیم.

رئیس شورای عالی بیمه با ابراز خرسندی از عملکرد صنعت بیمه در تسویه جبران خسارت های بزرگ در ابعاد ملی از ضرورت آرامشبخشی این صنعت در جامعه سخن گفت و اعلام کرد: خسارت پرداختی صنعت بیمه در زلزله کرمانشاه حدود ۲ هزار میلیارد ریال، در حادثه سیل اخیر حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال و موارد خسارتی پالایشگاه گاز فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی و همچنین خسارت باربری شرکت سهامی پشتیبانی امور دام رقمی در حدود ۱۱۸۰ میلیارد ریال بوده است.

وی از برنامهریزی و پیگیری استقرار نظام حاکمیت شرکتی از طریق تشکیل واحدها و کمیتههای حسابرسی و کنترل داخلی، مدیریت ریسک و تطبیق مقررات خبرداد و گفت: نظارت مستمر بر عملکرد مدیران کلیدی موسسات بیمه و کنترل عملکرد آنان از ماموریت های نهاد ناظر است که با جدیت پیگیری می شود.

دکتر سلیمانی تشکیل کمیته صیانت از بیمه گران را با هدف کنترل وضعیت شاخص های مالی موسسات بیمه و پیگیری وصول مطالبات صنعت بیمه از بدهکاران بزرگ دانست و اظهار داشت: کار تهیه پیش نویس آیین نامه فروش اقساطی و نحوه ذخیره گیری مطالبات بیمه به پایان رسیده و بستر سازی برای تخصیص کد یکتا و درج آن بر روی بیمه نامه در رشته های بیمه ای مرتبط با حمل کالا و آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از سیستم خود کنترلی در شرکت های بیمه از بازرسی جامع عملکرد شرکتهای بیمه از طریق استقرار در محل توسط ناظران بیمه مرکزی خبر داد و گفت: نظارت بر حسن اجرای آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گذاران بر عهده نهاد ناظر است و با دقت و جدیت به شکایت بیمه شدگان رسیدگی می کنیم.

وی از کسب رتبه نخست سامانه "سنهاب" برای دومین سال پیاپی بین تمام دستگاه های اجرایی کشور به عنوان یک دستاورد بزرگ یاد کرد و گفت: نظارت از راه دور و سیستم ایمنی از طریق شاخص های نظارتی در سامانه سنهاب صورت می گیرد که در صورت تکمیل این فرایند سطح تقلبات و تخلفات در صنعت بیمه به حداقل خواهد رسید.

دکتر سلیمانی از طراحی و ایجاد سوئیچ بیمه برای پشتیبانی از کسب و کارهای استارتاپی صنعت بیمه به عنوان یک اقدام آینده نگرانه یاد کرد و گفت: ارتقای شیوه دریافت اطلاعات شرکت های بیمه به صورت وب سرویس و همچنین ایجاد امکان استعلام مکانیزه و دریافت اطلاعات از بیمه مرکزی توسط سایر سازمان ها از مهمترین عملکردهای مرکز فاوای بیمه مرکزی محسوب می شود.

وی نظارت بر نمایندگان،کارگزاران و ارزیابان خسارت و دفاتر ارتباطی صنعت بیمه را در افزایش سطح رضایت بیمهگذاران موثر دانست و گفت: علاوه بر بازدید میدانی از شرکتهای بیمه به منظور ارزیابی عملکرد آنان تهیه گزارش جامع شرکتی، نظارت بر عملکرد شورای هماهنگی امور استان ها و بازرسی در محل شرکت های بیمه از جمله اقدامات نظارتی نهاد ناظر به شمار میرود.