تفاهم نامه افزایش پوشش بیمه روستائیان

خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در جریان شرکت در همایش روز ملی روستا و عشایر در خراسان جنوبی ، تفاهم نامه همکاری بین صندوق اجتماعی روستائیان و عشایر، بانک های عامل ، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و معاونت اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی را امضا کرد. موضوع این تفاهم نامه همکاری برای افزایش سطح پوشش بیمه روستائیان و عشایر از طریق اشتراک منابع و با استفاده از ظرفیت قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل منابع صندوق توسعه ملی است. در نمایشگاه جانبی این همایش، دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، از غرفه بانک کشاورزی با حضور مدیر عامل بانک بازدید کردند.

 

مهدی رضایی مدیرعامل بانک انصار شد

جلسه معارفه مدیرعامل جدید و تکریم مدیرعامل پیشین بانک انصار برگزارشد و در آن مهدی رضایی که پیش از این سوابق اجرایی در بانک های گردشگری، پارسیان، شرکت ارتباط فردا و سرپرست اجرایی موسسه اعتباری ثامن را در پرونده کاری خود داشته است، به عنوان مدیرعامل این بانک معرفی شد. در این جلسه که در آن دکترحسینی عضو هیأت مدیره بانک سپه و رییس هیأت مدیره بانک انصار، آقای رضایی عضو هیأت مدیره بانک انصار ، دکتر فرحی عضو هیأت مدیره بانک سپه و جانشین هیأت مدیره بانک انصار و دکتر ابراهیمی مدیرعامل سابق بانک انصار حضور داشتند، از زحمات و خدمات آقای ابراهیمی قدردانی شد و دکتر رضایی به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.

 

بازنگری کارمزدهای خدمات الکترونیک

سیدجعفر صدری مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات ایران از لزوم بازنگری جدی در شیوه و میزان کارمزدهای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در نظام بانکی کشور خبر داد. کارمزدهای فعلی برای بانکها هزینه محسوب شده در حالی که الگوی اصلی این است که دریافتکنندگان خدمت یعنی مشتریان باید کارمزد دریافت خدمات را پرداخت کنند. با بازنگری در کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک، نه تنها درآمدهای عملیاتی بانک افزایش یافته و هزینه بانکها در این خصوص کاهش مییابد، بلکه الگوی انجام تراکنشهای شبکه شاپرک به سمت و سوی صحیح رفته و بسیاری از سوءاستفادهها که بهواسطه وجود منافع برای گروههای خاصی از افراد حقیقی و حقوقی درگیر در این چرخه در حال حاضر وجود دارد، از بین خواهد رفت.

افزایش تولید بیمه 80 درصدی بیمه سینا

دکتر رضا جعفری، مدیرعامل بیمه سینا در نشست شعبه آبادان از عملکرد بینظیر شعب و نمایندگان تا نیمه مهرماه سالجاری گفت: تولید حق بیمه صادره این شرکت در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر 80 درصد رشد داشته و از تولید حقبیمه یکسال گذشته تجاوز کرده است که این میزان تولید حقبیمه نشاندهنده همدلی و همراهی بین کلیه مدیران و همکاران در ستاد مرکزی، شعب و نمایندگان فروش در سراسر کشور است.

ایشان در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به خلاقیت و نوآوری در طراحی و فروش بیمهنامهها بهعنوان یک راهبرد مهم خاطر نشان کرد: در فضای رقابتی بازار امروز نمیتوان برای بازاریابی و فروش خدمات بیمهای از روشها و شیوههای سنتی انتظار موفقیت داشت، بلکه باید با نوآوری و خلاقیت در زمینههای مختلف خدمات بیمهای امکان جذب و تأثیرگذاری بر مشتریان را افزایش داد.

بازدید زنگنه از غرفه بیمه ملت

پنجمین کنگره راهبردی و نمایشگاه نفت و نیرو» با سخرانی وزیر نفت در مرکز همایش­های بین­المللی صدا و سیما آغاز شد.

این کنگره با حضور فعالان و دست اندرکاران داخلی و خارجی صنایع نفت و نیرو و سخنرانی وزیر نفت و مقامات عالیرتبه کشوری در روزهای 16 و 17 مهرماه برگزار شد.

بیمه ملت به عنوان یکی از برترین شرکت های بیمه در بخش نفت و انرژی با حضور فعال در کنگره و برپایی غرفه در نمایشگاه نفت و نیرو، میزبان فعالان صنعت کشور در این رویداد مهم است. در نخستین روز کنگره، وزیر نفت با حضور در محل نمایشگاه نفت و نیرو، ضمن بازدید از غرفه بیمه ملت با توانمندی های این شرکت در حوزه انرژی آشنا شد.

پیشگامی تجارتنو دراستعلام کدپستی

در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیستم استعلام کدپستی با بهره گیری از سامانه جامع انبارها در بیمه تجارتنو بعنوان نخستین شرکت بیمهای بخش خصوصی راه اندازی و در دسترس واحدهای صدور این شرکت قرار گرفت.

در این خصوص طبق بخشنامه بیمه مرکزی کلیه بیمه گذاران موظفاند نسبت به ثبت نام در سامانه جامع انبارها اقدام کنند چرا که در غيراينصورت خسارت احتمالی وارد به مورد بیمه تحت پوشش نخواهد بود.

دکتر صالح آبادی مطرح کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: در شرایطی که فعالان اقتصادی انتظار دارند تا تسهیلات ریالی به تناسب افزایش نرخ ارز افزایش پیدا کند، لذا افزایش و تقویت منابع بانک توسعه صادرات می تواند توان حمایتی بانک از صادرکنندگان و رونق تولید را افزایش دهد.

دکتر علی صالح آبادی در جمع تعدادی از صادرکنندگان در اتاق بازرگانی تهران افزود: ابتدای امسال، بیش از 4هزار میلیارد ریال از سوی بانک توسعه صادرات به صندوق توسعه ملی پرداخت شد ولی مجددا در اختیار بانک قرار نگرفته است. البته بانک با مشکل نقدینگی مواجه نیست و تسهیلات صادرکنندگان را پرداخت میکند؛ اما بانک تسهیلات سررسید شده را پرداخته اما اعتباری از صندوق توسعه ملی بازپس نگرفته است.مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه هنوز بسته صادرات غیرنفتی سال 1398 ابلاغ نشده است، گفت: ابلاغ این بسته نیز از خواستههای ماست. راهکار فوری این است که دستکم بسته قبلی تمدید شود. با وجود این، تلاش ما این است که پرداخت تسهیلات صادراتی حتی بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

دکتر علی صالح آبادی در ادامه گفت: منابع بانک شامل منابع توسعه ملی، سرمایه بانک، سپرده مشتریان و خطوط اعتباری بانک مرکزی می شود و بانک توسعه صادرات در کل کشور و در میان بانک های توسعه ای ، از منابع صندوق توسعه ملی بیشترین تسهیلات را به صادرکنندگان اعطا کرده است. وی در مورد سپرده مشتریان به دو محدودیت اشاره کرد و گفت: به دلیل سود پایین و برخورداری از شعب کم، جذب سپرده های مردمی به نسبت بانک های دیگر در سطح پایین انجام می شود؛ از طرفی سود 15 درصدی سپرده گذاری نیز به نسبت سود مرسوم در نظام بانکی جذابیتی برای مشتریان ندارد.بانک توسعه صادرات پیرو وظیفه تعریف شده خود و مسئولیتی که بر عهده دارد در حوزه نرخ سود نه تنها تمایلی به افزایش نرخ ندارد بلکه برای پایین نگه داشتن نرخ سود تسهیلات اعطایی خود، نرخ سود سپرده گذاری را افزایش نمی دهد.وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات در سال 96، بالغ بر 1000 میلیارد تومان افزایش سرمایه از محل تبصره 35 داشته و در واقع پول جدیدی وارد بانک توسعه صادرات نشده است؛ اولین افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات به شکل پول نقد، 1.5 میلیارد دلار در سال 1386 بوده و نزدیک به 12 سال است که پول جدیدی به سرمایه بانک اضافه نشده است.صالح آبادی گفت: طی این مدت از مسیرهای متفاوت از جمله صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی( خطوط اعتباری) منابع خود را تقویت کرده و به صادرکنندگان خدمات ارائه داده ایم و با کمال افتخار اعلام می کنیم منابع بانک مثبت است.رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران اظهار داشت: توانسته ایم علی رغم عدم تزریق منابع، آنچه را که در اختیار داریم مدیریت کرده و ارائه تسهیلات به حوزه صادرات را ادامه دهیم.

حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: بیشترین حجم ضمانتنامههای صادره بانک توسعه تعاون مربوط به استان خوزستان میباشد.

حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در جلسه ارزیابی عملکرد مدیریت شعب استان خوزستان که بهمنظور بررسی و سنجش میزان کارایی، اثربخشی و تحقق کمی و کیفی عملکرد با توجه به برنامه ابلاغی سال 98 در محل ساختمان ستادی میرداماد این بانک برگزار شد گفت: ضمانتنامههای صادره بانک در این استان در سال ۹۷ به ارزش ۲۲۴۰ میلیارد ریال بوده است که حدود ۱۲ درصد مجموع عملکرد بانک توسعه تعاون در این شاخص را تشکیل میدهد. مهدیان با اشاره به اینکه آمار مناسب استان در ضمانتنامه نشاندهنده مهارت فنی، تخصصی و بازاریابی نیروی انسانی میباشد ضمانتنامه صادره خوزستان در ششماهه ابتدایی سال جاری را به ارزش ۱۵۶۰ میلیارد ریال اعلام نمود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام اینکه ۵ درصد تعداد شعب و دستگاههای پایانه فروش و ۴ درصد نیروی انسانی و دستگاههای خودپرداز این بانک در خوزستان بکار گرفتهشده است گفت: استان با این امکانات سهم ۴ درصدی تجهیز منابع و ۳.۴ درصدی مانده تسهیلات بانک را کسب نموده است. مهدیان در همین رابطه تصریح نمود: برای واحدهای تعاونی و تولیدی که چرخش مالی مناسب در فرآیندهای تولید و فروش خود ایجاد نمودهاند حد اعتباری در نظر گرفته شود تا تأمین مالی مناسبی برای تولیدکنندگان انجام شود. مهدیان با بررسی عملکرد استان در طرحها و محصولات بانک گفت: استان خوزستان با کسب سهم ۳۰ درصدی از مجموع بانک، آمار مناسبی در بهرهمندی از طرح همیار بهجای گذاشته است. وی همچنین اظهار امیدواری نمود با تقویت سرمایه انسانی موردنیاز استان، توان تسهیلاتی استان افزایش یابد.