احداث مراکز آموزشی از اولویتهای ما است

معاون وزیر راه در آیین افتتاح چهار پروژه عمرانی در شهر جدید سهند، احداث مراکز آموزشی را از اولویتهای وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت: کمبودهای آموزشی این شهرها را از میان برداشتهایم. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیباله طاهرخانی، که بهمنظور بازدید از شهر جدید سهند و افتتاح چند طرح عمرانی به این شهر جدید سفر کرده است، از رشد سریع مجموعهشهرهای جدید کشور خبر داد و گفت: اگرچه بهموازات این رشد سریع، نیازهای شهری آنها نیز روزبهروز در حال گسترش است اما امروز موفق شدهایم، تمامی کمبودها و وضعیت بحرانی شهرهای جدید را در حوزه آموزشی از میان برداشته و شرایط خوبی در این بخش ایجاد کنیم.

 

سرمایهگذاری برای دسترسی ریلی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال این است که دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حملونقل با منابع و سرمایهگذاریهای سازمان بهبود و ارتقا یابد. محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری این سازمان با راهآهن و شرکت زیرساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور برای توسعه زیرساختهای ترانزیتی متصل به بنادر، اظهار داشت: در جلسهای که خدمت مقام عالی وزارت بودیم و در گزارش ارائهشده به ایشان، به دنبال دسترسی بنادر تجاری کشور به سایر شقوق حملونقل با منابع سازمان بنادر و دریانوردی و سرمایهگذاری برای بهبود و ارتقا هستیم.

 

آغاز عملیات اجرایی ۱۸۰ هزار واحد مسکونی

محمد اسلامی از آغاز عملیات اجرایی ۱۸۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد و گفت: عملیات ساخت تمام ۴۰۰ هزار واحد این طرح تا پایان سال آغاز میشود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز چهارشنبه، هفدهم مهرماه در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران از روند روبهرشد طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد و گفت: مهمترین گام در این خصوص، انجام نیازسنجی در استانهای مختلف بود تا بر اساس میزان تقاضایی که از آمارهای درست و قابل استناد استخراج میشود، بتوانیم برنامه را برای هر شهر در قالب یک سامانه تعریف و تبیین کنیم.

افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری بوشهر-دوحه تا پایان آبان

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در مورد افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری بوشهر-دوحه، گفت: با اتمام تعمیرات ترمینال مسافری دوحه و تعیین تکلیف تخصیص سوخت یارانه ای به این خط کشتیرانی در آب های ایران، پیش بینی می شود شاهد افتتاح آن تا پایان آبان ماه سال جاری باشیم. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمندزاده در ارتباط با آخرین وضعیت افتتاح نخستین خط کشتیرانی بوشهر-دوحه، اظهار کرد: این خط کشتیرانی قرار است در طول هر هفته دو مرتبه سفر بین بوشهر و دوحه را تجربه کند و به صورت باری-مسافری (رورو-پسنجر) فعالیت خواهد کرد و ظرفیت جابجایی حداکثر تعداد مسافر آن ۱۳۰۰ نفر است و علاوه بر این می تواند صرفا ۷۰۰ دستگاه سواری یا ۳۰۰ دستگاه سواری و حدود ۵۰ کامیون را نیز به صورت ترکیبی جابجا کند و در زمینه صادرات کالاهای یخچالی برنامه هایی برای این کشتی تعریف شده است.

خروج سنگ شکن ها از داخل حریم

شهرهای استان خراسان شمالی

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب خروج سنگ شکن ها از داخل حریم شهرهای استان در کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی،عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خبر داد. به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، روزبه دادجو اظهار داشت: ششمین جلسه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی،عشایری و شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل گردیدو در این جلسه به وضعیت معادن واقع در حریم شهرهای استان و بررسی پرونده های احداث بنا خارج از محدوده و حریم شهرها پرداخته شد . وی گفت: مقرر شد سازمان صمت و راه و شهرسازی از صدور یا تمدید مجوز معادن و واحدهای سنگ شکن داخل حریم شهرهای استان خودداری و معادن و سنگ شکن های موجود به خارج از حریم شهر منتقل گردد. دادجو تصریح کرد: همچنین بر اعلام برنامه زمانبندی خروج واحدهای داخل حریم شهر توسط صنعت و معدن و حفاظت محیط زیست تاکید گردید، ضمنا در همین خصوص ۲ مورد برداشت های معدنی و تمدید فعالیت یک واحد سنگ شکن در حریم شهر بجنورد مورد مخالفت قرار گرفت و مقرر گردید واحد های مذکور از حریم شهر خارج شوند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

گروه راه و مسکن: سعید رسولی مدیرعامل راهآهن از جابه جایی بار بین ایران و چین از طریق حملونقل ریلی در ۱۲ روز خبر داد و گفت: این روابط با سایر کشورهای با توجه بر نقش ترانزیتی و جایگاه استراتژیک ایران در نقشه جغرافیایی در حال توسعه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم اختتامیه اولین استارتآپ ریلی با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) در شرکت راهآهن برگزار شد.

سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآهن در این مراسم اظهار داشت: در نگاه اول راهآهن یک شرکت خدماتی بزرگ با برخورداری از اقشار مختلف با تخصصهای گوناگون است. اما با توجه به جایگاه و نقش حملونقل ریلی در جوامع در مییابیم که اقدامی فراتر از جایگاه خود انجام میدهد. وی افزود: سالانه حدود ۲۷ میلیون مسافر از طریق حملونقل ریلی در کشور جابه جا میشوند، با این عنوان که برند راهآهن ایمنی و جنس آن حملونقل سبز است. لذا هر چه بیشتر میزان بار و مسافر از جاده بر روی ریل منتقل شود، نه تنها خدمت بزرگی به جامعه میشود؛ بلکه در کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نیز موثر خواهد بود. مدیرعامل شرکت راهآهن با اشاره به نقش این شرکت در جابه جایی بار به ویژه در دوران تحریم بیان داشت: در زمانی که عرصه بر حملونقل دریایی تنگ شده است، راه آهن در جابه جایی کالاهای اساسی، ترانزیت، واردات و صادرات با عظم و اراده راسخ بسیار محکم ورود کرده است. معاون وزیر راه و شهرسازی از جابجایی بار بین ایران و چین از طریق حملونقل ریلی طی ۱۲ روز خبر داد و گفت: این روابط با سایر کشورهای با توجه بر نقش ترازنیتی و جایگاه استراتژیک ایران در نقشه جغرافیایی در حال توسعه است.

رسولی تصریح کرد: بیش از هر زمان دیگر نیازمند توجه به تولید داخل و استعداد داخل هستیم. لذا در حوزه حملونقل ریلی هدفگذاری کردهایم از ظرفیتهای تولید و استعدادهای داخلی کشور را شناسایی و حمایت شود تا در کوتاه مدت تهدیدها به فرصت تبدیل شوند. وی افزود: در همین راستا تلاش میشود برای جوانان فرصت ارائه طرحها و ایدهها همچنین بروز استعدادها فراهم شود. زیرا اعتقاد داریم که جوانان این مرز و بوم به قدری توانمند هستند که میتوانند عرصه را به دست بگیرند. مدیرعامل راهآهن یکی از فرصتها را استارتآپها عنوان کرد و گفت: پس از سازمان یافتگی استارتآپها در داخل کشور موفقیتهای بسیار بزرگی توسط جوانان به وسیله استارتآپها رقم خورده که فوری به مرحله تجاریسازی و جذب سرمایهگذار رسیده است. معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تیم مدیریت راهآهن برنامههای خوبی برای حمایت از استارتآپها و جوانان تدوین کرده است و برای تضمین موفقیتها باور داریم باید برنامهریزیها واقعبینانه و نگاهها بلند و رو به آینده باشد. رسولی خاطرنشان کرد: اگر از تمرکزگرایی و بخشینگری پرهیز شود، همدلی افزایش یابد، نگاهها ملی و توجهها به کشور معطوف شود به جامعه انرژی خواهیم داد. وی کار تیمی و فرهنگ حل مساله به روش دقیق علمی را ویژگیهای استارتآپها عنوان کرد و یادآور شد: دیدگاه ما در این بخش رو به جلو و آینده روشنی برای آن ترسیم شده است.

  • استارتآپ در راهآهن ساختارمند شده است

    مدیرکل مرکز توسعه آموزش راهآهن با بیان اینکه «هم اکنون استارتاپ در راهآهن ساختارمند شده است» از از برگزاری رویداد بعدی در قالب بازارهای ایده با موضوعات دیگر خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی زهرا قیومی مدیرکل مرکز توسعه آموزش شرکت راه آهن در مراسم اختتامیه اولین استارتآپ ریلی به تشریح سیاستهای راهآهن در حوزه استارت آپ پرداخت و در این رابطه اظهار داشت: با توجه به توانایی استارت آپها در حل مشکلات، شرکت راهآهن به این حوزه ورود کرده و هم اکنون استارتاپ در راهآهن ساختارمند شده است. مدير مرکز توسعه آموزش شرکت راه آهن، کار تیمی، نظام پیشنهادات، نگهداری بهرهور و فراگیر، مدیریت کیفیت فراگیر را چارچوب ارتقای بهرهوری در شرکت راه آهن عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ایده،سرمایه و کار تیمی با فرهنگسازی در راهآهن نهادینه شده است، پس از ایجاد پویایی در سیستم به سمت ایدههای جدید حرکت میکنیم. البته به دنبال ایجاد تیمهای توانمند برای حل مسائل نیز هستیم و با استفاده بهینه و حد اکثری از منابع موجود با هدف سرمایهگذاری از ایدهها پشتیبانی خواهیم کرد. قیومی یکی از رئوس کاری در این زمینه را شناسایی ظرفیتهای دانشگاهی بیان کرد و گفت: استارت آپ از یک ایده به یک محصول تبدیل میشود و به دلیل مقیاسپذیر بودن میتواند با کمترین هزینه وسعت بیشتری از مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد و تسهیلگر کسب و کارهای سنتی باشد. وی یادآور شد: در یک دوره هشت ماهه. تمام دانشگاهها بهرغم اینکه مستقیم با صنعت ریلی همکاری نداشته اند اما با توجه به اینکه توسعه حملونقل ریلی باعث توسعه کشور میشود به فعالیت در این حوزه علاقهمند شده اند.

    مديرکل مرکز توسعه آموزش شرکت راهآهن با اشاره به همکاری دانشگاه آزاد واحد یادگار امام (ره) از برگزاری رویداد بعدی در قالب بازارهای ایده با موضوعات دیگر خبر داد.