حرکت در مسیر تحول دیجیتال

روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: تغییر، تحول یا باز تعریف برنامه کسب و کار از ضرورتهای تحول دیجیتال به شمار میرود و با توجه به سیر تحول دیجیتالی در دنیای امروز، به ناچار باید در این مسیر حرکت کنیم .

وی افزود: در اجرای برنامههای این حوزه باید ابعاد مختلف تحول دیجیتال مورد توجه قرار گیرد . وی با بیان این که بانک کشاورزی در حوزه فناوری اطلاعات قدمهای خوبی برداشته است، بر اجرای سیستم هوشمند تاکید و خاطرنشان کرد : هوشمندسازی باید در سه بخش خدمات، مشتریان و کارکنان مورد توجه قرار گیرد. خدارحمی تغییر محصولات، بهینه سازی خدمات و توانمندسازی نیروی انسانی را از مولفه های اساسی در فرایند تحول دیجیتال برشمرد.

 

بیمه سینا ۲۵۰۰ میلیاردی میشود

مدیرعامل بیمه سینا اعلام کرد که این شرکت در صورت تصویب مجمع عمومی بهطور فوقالعاده و پس از اخذ مجوزهای لازم از بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه خود را از ۱۵۰۰ میلیارد ریال به ۲۵۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد داد.

رضا جعفری، مدیرعامل و نایبرئیس هیأت مدیره بیمه سینا گفت: در جهت بهبود ساختار مالی و ارتقای سطح توانگری مالی بیمه سینا، سرمایه این شرکت از ۱۵۰۰ میلیارد ریال به ۲۵۰۰ میلیارد ریال افزایش مییابد. افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی بیمه سینا از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران افزایش خواهد یافت.

 

تسهیلات رونق زا برای خرید مسکن

مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن اعلام کرد: با تصویب هیات مدیره بانک، امکان خرید خانه های بالای 20 سال ساخت و حداکثر 25 سال ساخت با همه تسهیلات بانک مسکن (به جزء تسهیلات یکم)، فراهم شد.

وی تاکید کرد: شرایط صندوق پس انداز مسکن یکم و پرداخت تسهیلات از این محل به خانه اولی ها کماکان به روال گذشته است و حداکثر سن بنای مجاز برای آپارتمان ها و خانه هایی که با تسهیلات صندوق یکم مورد معامله خرید قرار می گیرد 15 سال است. تحقیقات مدیران شعب بانک مسکن در سراسر کشور حکایت از افزایش تقاضای استفاده از این تسهیلات برای خرید واحدهای مسکونی دارای سن بنای بالا دارد.

بانک رفاه حامی انجمن جراحان ارتوپدی

بانک رفاه در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی و بهعنوان یک بانک سلامتمحور، حامی بیست و هفتمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران شد. به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، بانک در این کنگره که سیزدهم الی هفدهم آبان ماه سالجاری در هتل المپیک برگزار شد، بانک رفاه با برپایی 3 باجه آنلاین ارائه خدمات بانکی و غرفه معرفی محصولات به ویژه در حوزه بهداشت و درمان، حضور فعال و اثربخشی داشت. گفتنی است، در این انجمن که با حضور جمعی از متخصصان، اندیشمندان و جراحان ارتوپدی و شرکت های تجهیزات پزشکی و دارویی برگزار شد، آخرین دستاوردهای این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تغییر اساسنامه بیمه نوین طبق الزامات قانونی

در مجمع عمومی فوقالعاده بیمه نوین، اساسنامه جدید این شرکت مطابق الزامات قانونی ارائه شده تغییر یافت.

مجمع عمومی فوقالعاده این شرکت با حضور ٧٨/٥١ درصد از سهامداران برگزار و طی آن اساسنامه این شرکت مطابق اساسنامه نمونه بیمه مرکزی ج.ا.ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار تغییر و تطبیق یافت.

این مجمع با حضور حسین کریمخان زند، مدیرعامل بیمه نوین و دکتر سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمهگران ایران و با انتخاب معصومه ملاصالحی به نمایندگی از بانک اقتصاد نوین به عنوان رییس مجمع، تشکیل شد و با تصویب اساسنامه جدید بر مبنای الزامات قانونی ارائه شده، پایان یافت.

«آسماری» زنگ بیمه را در کیش نواخت

علیرضا یزدان دوست مدیرعامل شرکت بیمه آسماری با حضور در یکی از مدارس جزیره کیش، زنگ بیمه را به صدا در آورد. وی که به منظور اجرای بخشی از پروژه «ب...مثل بیمه» به کیش سفر کرده بود، در مدرسه دخترانه اندیشه حضور یافت و با دانش آموزان درباره ضرورت توسعه فرهنگ بیمه سخن گفت.

یزدان دوست با ابراز خرسندی از اجرای این پروژه که به منظور کمک به فرهنگ سازی برای نهادنیه شدن «بیمه» به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی و اجتماعی عملیاتی شده است، اظهار کرد: می توان رویداد مشابهی را نیز در طول سال برگزار کرد تا اشاعه فرهنگ بیمه با عمق و سرعت بیشتری انجام شود. وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان ذهن پویایی دارند و می توانند پس از فراگیری دانش و فرهنگ بیمه، آن را به سرعت در خانواده ها جاری کنند.

مدیرعامل بانک صادرات خبر داد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: با اقداماتی که در بهینهسازی ترکیب منابع داشتیم حجم سپردهها به نسبت سال قبل رشد خوبی داشته و در بخش سپردههای اصلی، ما از 180 هزار میلیارد تومان عبور کردیم.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، حجتاله صیدی با بیان این مطلب، عوامل موثر بر بهبود روند تسهیلاتدهی و منابع بانک را مورد اشاره قرار داد و اظهارکرد: در برنامههایی که پیادهسازی کردیم دو موضوع به ما کمک کرد؛ اول عملیات ارزی که افزایش داشت و دوم بهینهسازی ترکیب منابع. با اقداماتی که در بهینهسازی ترکیب منابع داشتیم حجم سپردهها به نسبت سال قبل رشد خوبی داشته و در بخش سپردههای اصلی، ما از 180 هزار میلیارد تومان عبور کردیم. این حجم سپرده به ما کمک میکند تا بتوانیم میزان تسهیلاتدهی را افزایش دهیم و ترکیب را به سمتی سوق دهیم که نرخ موثر تسهیلات بهبود داشته باشد که این موضوع کمک کرد تا حاشیه سود مثبت شود. خوشبختانه بهای تمام شده منابع ما کاهش داشته و توانستیم مشتریان جدید جذب کنیم. همچنین سپردههای مشتریان قبلی را نیز تقویت کنیم.

صیدی گفت: از جمله اقداماتی که در بانک انجام گرفته، تمرکز ما بر طرح طراوت است که بیش از 10 هزار میلیارد تومان منابع به این امر تخصیص یافته و گردش مالی این طرح در صنایع مختلف کشور میتواند به بیش از 60 هزار میلیارد تومان برسد. این طرح با هدف قرار دادن مصرفکننده نهایی و تامینکننده مواد اولیه، باعث رونق تولید و تامین نیاز مشتریان میشود و به افزایش درآمد کارمزدی بانک نیز کمک میکند، صنایعی چون پتروشیمی، فولاد و دارو استقبال خوبی از این طرح داشتند. وی در خصوص علل کاهش زیان «وبصادر» سگفت: در راستای اجرای برنامهای که هدف آن خروج از زیان بود، گام برداشتیم و توانستیم حداقل تا نیمه سال 98 زیان نداشته باشیم و بر اساس برنامه 30 ماههای که در گذشته آن را تبیین کردیم، حرکت کنیم و فاز سوم این برنامه تا آخر امسال ادامه دارد. صیدی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال روند سوددهی بانک ادامه دارد؟، گفت: با توجه به برنامههایی که داریم به عملکرد بانک خوشبین هستم. مدیرعامل بانک صادرات گفت: در شعب خارج از کشور فعالیت داریم، خوشبختانه در شعب منطقه وضعیت عملکرد بهبود داشته است از جمله در امارت، قطر، عمان و لبنان. اما در اروپا همچنان به دنبال مدیریت محدودیتهای موجود هستیم که با توجه به تلاشهایی که صورت گرفته خوشبختانه شعب ما در اروپا زیانده نشدهاند و شعبه لندن ما هنوز سودده است. اما در اروپا مشکلاتی هست که همچنان پا برجاست در تلاش هستیم و مذاکراتی برای اخذ مجوزهای خاص را ترتیب دادیم تا بتوانیم برای تامین مالی پروژههای ملی مانند نیروگاهها و ... اقدام کنیم

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با معرفی طرح رونق تعاون بهعنوان جدیدترین محصول این بانک افزود: زیرساختها و ظرفیتهای مناسبی از طریق طرح رونق تعاون بانک توسعه تعاون برای تعاونیها فراهمشده است.

حجتالله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل توسعه تعاون به همراه محمد کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی اتحادیههای شرکتهای تعاونی و شرکتهای تعاونی مشکلدار استان گیلان در سالن تدبیر اداره کل تعاون گیلان حضور یافته بود با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون یکی از جوانترین بانکها کشور میباشد که در این ده سال ۴۰۰۰۰هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که در سال ۹۸ماهیانه ۱۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات پرداخت میکند

وی با معرفی طرح رونق تعاون بهعنوان جدیدترین محصول این بانک ویژه گروههای مختلف تعاون گران گفت: زیرساختها و ظرفیتهای مناسبی از طریق این طرح برای ارائه خدمات تسهیلاتی به شرکتهای تعاونی فراهم گردیده است و اتحادیههای شرکتهای تعاونی با ساماندهی اعضا و مشتریان خود میتوانند از مزایای این طرح بهرهمند گردند.

وی بابیان مطلب فوق اظهار داشت: اهداف سیاستها و راهبردهای بانک هنگامی به نتایج موردنظر میرسد که ارتباطی دوسویه میان بانک و تعاون گران برقرار باشد. وی در این رابطه افزود: برنامهها و طرحهای بانک توسعه تعاون در تطبیق با شرایط و مقتضیات شرکتهای تعاونی طراحی و اجرا میگردد. مهدیان در ادامه به انعقاد تفاهمنامه میان بانک توسعه تعاون و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تأمین مالی پروژههای مسکونی شرکتهای تعاونی مسکن اشاره نمود و گفت: در تلاش هستیم خط اعتباری به میزان 20 هزار میلیارد ریال برای پیشبرد طرح اختصاص دهیم.

وی افزود: البته بانک این طرح را با اختصاص سه هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز نموده است و همزمان با پیشرفت طرح، مابقی منابع موردنیاز نیز تأمین خواهد گردید.