بیانیه های اروپا برای فرار از پاسخگویی است

نماینده مردم ورامین گفت: هدف از برداشتن گامهای کاهش هستهای این بود که غربیها به تعهدات خود عمل کنند، اما غربیها بعد از هر گام به جای اینکه به افکار عمومی جهان پاسخ دهند که چرا به تعهداتشان در قبال برجام عمل نکردند، دست به صدور بیانیه میزنند.

سید حسین نقوی حسینی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به بیانیه سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در رابطه با آنچه "نقض توافق هستهای از سوی ایران" مینامند اشاره کرد و گفت: ایران گامهای کاهش تعهدات هستهای را بعد از عدم تعهدات برجامی از طرف غربیها در دستور کار خود قرار داد.

 

باج آمریکا به افغانستان

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس معتقد است بودجهای که آمریکا در اختیار دولت مرکزی افغانستان قرار میدهد، حکم باجی را دارد که باعث میشود آنها هر اختیاری در این کشور داشته باشند. جلیل رحیمی جهانآبادی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت، به ارزیابی تحولات اخیر در افغانستان پرداخت و گفت: افغانستان شرایط جدیدی دارد که باعث شده زمینه مداخلات خارجی در این کشور فراهم شود. نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: گروه های مخالف دولت مثل طالبان در حال مذاکره با دولت مرکزی هستند اما با توجه به پشتوانه های خارجی که دارند، راه به جایی نمی برند و این در حالی است که گفتگوهای دوجانبه میان طالبان و حکومت مرکزی بهترین راه برای رسیدن به صلح در افغانستان است.

 

سکوت سازمانهای بینالمللی دربرابر بحران یمن

سیدمحمدجواد ابطحی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت با اشاره به این موضوع که سازمان های بین المللی از کمک های بشردوستانه به یمن سوء استفاده می کنند، گفت:ما جنگ علیه مردم یمن را یک نسل کشی میدانیم؛ یک جنایت جنگی و فاجعه انسانی است. وی افزود: یمن در بدترین فاجعه انسانی تاریخ به سرمیبرد و بیش از نیمی از مردم یمن به کمکهای بشردوستانه نیازمند هستند. متاسفانه سازمانهای بینالمللی و مدعی حقوق بشر در مقابل بحران یمن و جنایات جنگی علیه بشر همه ساکت هستند؛ دیده بان حقوق بشر چه می کند و عفو بین الملل، شورای امنیت سازمان ملل و یونسکو چه می کند؟ حتی بسیاری از آثار تاریخی در یمن از بین رفته است.

۶ هزار میلیاردتومان برای

همسانسازی حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۶ هزار میلیاردتومان برای همسانسازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خانه ملت، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه درباره همسانسازی حقوق بازنشستگان، اظهارداشت: مجلس در سال جاری برای این موضوع ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیشبینی کرد که دولت از اختیاری که برای افزایش سقف مربوط به این کمکها بود، استفاده و اعتبار مربوط به آن را به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم داریم برای سال ۹۹ نیز، ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای همسانسازی حقوق در نظرگیریم.

توان انجام وظایف نمایندگی ضرورت عقلی است

سخنگوی شورای نگهبان همزمان با نامنویسی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: علاوه بر داشتن شرایط قانونی، دارا بودن شایستگی و توان انجام وظایف خطیر نمایندگی از جمله ضروریات عقلی است. «عباسعلی کدخدایی» در توییتر خود نوشت: از دیروز ثبتنام داوطلبان نمایندگی آغاز شد. مرور مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات توصیه میشود. علاوه بر داشتن شرایط قانونی، دارا بودن شایستگی و توان انجام وظایف خطیر نمایندگی از جمله ضروریات عقلی است. به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی هم پیش از آغاز جلسه درس خارج فقه ضمن انتقاد به ثبتنام بیمحابای برخی افراد در انتخابات مجلس تاکید کردند: «هر سِمَتی، هر تواناییای در کنارش یک مسئولیتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. باید دید که آیا میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است

کاندیداهای نمایندگی قوه مقننه جامعنگر

و مسئولیتپذیر باشند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد باید دو مولفه جامع نگری و مسئولیت پذیری برای ثبت نام و کاندیداتوری نمایندگی قوه مقننه مورد توجه قرار بگیرد. اسدالله عباسی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سخنان رهبر انقلاب نسبت به ثبتنام بیمحابای برخی افراد در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: برای حضور در عرصه نظام قانونگذاری کشور افراد باید دارای دو ویژگی ظاهری و همچنین باطنی باشند. نماینده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: در واقع صلاحیت های عمومی مانند داشتن مدارک تحصیلی و غیره در زمره ویژگی های ظاهری محسوب می شود اما آشنایی به قوانین بالادستی و داشتن توان و ظرفیت در همه ابعاد در جایگاه ویژگی باطنی بشمار می رود. وی ادامه داد: شاید یک نفر از نظر علمی در سطوح عالی باشد اما از نظر تقوا، دیانت و توان کاری و نتواند به خوبی عمل کند.

از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۴ فرایند

الکترونیکی است

ییس ستاد انتخابات استان تهران، گفت: از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۴ فرایند الکترونیکی است و فقط مرحله اخذ رای و شمارش آراست که برای انجام آن نیازمند ایجاد زیرساخت و هماهنگی شورای نگهبان هستیم.

به گزارش ایسنا، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بازدید از روند ثبت نام داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ساختمان شماره دو فرمانداری تهران واقع در مجموعه چهل سرای مصلا اظهار کرد: امروز دومین روز از ثبت نام داوطلبین نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است. به ابتکار فرمانداری و کمک مصلا ستاد ثبتنام در محل مناسبی برقرار شد و داوطلبان و مسئولان مشکل پارکینگ و جا ندارند و سیستم ها برای ثبت نام مناسب هستند.

دستگیری ۷۹ نفر از عوامل موثر

اغتشاشات اخیر در خوزستان

مدیر کل ضد تروریست وزارت اطلاعات از دستگیری ۷۹ نفر از عناصر اصلی اغتشاشات خوزستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مدیر کل ضد تروریست وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اقدامات شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان خوزستان، ۷۹ نفر از عناصر اصلی حمله به مراکز عمومی و خصوصی، پایگاه های نظامی و انتظامی و مردم شناسائی و در حین و بعد از اغتشاشات دستگیر شدند. از این افراد ۱۳ قبضه انواع اسلحه از جمله کلاشنیکف و کلت کمری، لباس نظامی، پلاک جعلی خودرو و تابلو ایست و بازرسی کشف و ضبط گردید. سه تیم تروریستی که با حمایت یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس آموزش های ویژه دیده و نقش مهمی در حمله به مراکز دولتی و شلیک به حافظان امنیت و مردم داشته اند که یکی از اتباع این کشور نیز جزء دستگیرشدگان می باشد. مدیر کل ضد تروریست وزارت اطلاعات همچنین گفت: چندین تیم تروریستی که برنامه ریزی و یا نقش موثر در خرابکاری و حمله به مراکز حساس و مردم در سطح کشور داشتند، شناسایی و دستگیر شدند که در آینده نزدیک به سمع و نظر مردم بصیر کشور خواهد رسید.

در تلاشیم اروپا را در قبال برجام، متحد خود کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا در گفتوگویی، مواضع ضد ایرانی دولت آمریکا را درباره ایران تکرار کرد.

به نقل از روزنامه مترو، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتوگو با روزنامه صهیونیستی اسرائیل هایوم، گفت که جدا از تحریمها، کارزار مداوم دولت ترامپ برای متوقف کردن آنچه خصومت ایران خوانده شده است، هم سیاسی و هم دیپلماتیک و در راستای ترغیب کشورهای سراسر جهان برای تلقی ایران به عنوان بزرگترین کشور حامی تروریسم بوده است. پمپئو همچنین مدعی شد: همین هفته گذشته، ایرانیها یک کارزار ترور در استانبول و علیه یک ایرانی مخالف به راه انداختند. این کار کشورهای عادی نیست. ما در تلاشیم تا جهان، از جمله اروپاییها را که رویکردی بسیار متفاوت درباره برجام اتخاذ کردهاند، در کنار خود متحد کنیم و رئیس جمهور ترامپ هم در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی ایران بداند، نمیتوانند کارهایی مانند آنچه [تا کنون] انجام دادهاند را انجام بدهند و هزینهای[برایشان] نداشته باشد.

آیت الله رییسی:

گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت شنیدن خواست و انتقاد مردم و همچنین برخورد عادلانه و قانونی با اشرار و مخلان امنیت در جریان حوادث اخیر، گفت: نسبت به همه کسانی که در این اتفاقات دچار خساراتی شده اند باید جبران خسارت صورت گیرد و اطمینان داشته باشند که مورد حمایت قانون قرار دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به حوادث پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور تصریح کرد: نسبت به اجرای طرح اشکالات و انتقاداتی وجود دارد که از جمله آن، عدم اقناع افکار عمومی و ایجاد اجماع نخبگانی است. این ایرادات، موجب اعتراض مردم شد که این اعتراض و خواست را باید شنید.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اشرار و دشمنان خارجی بر موج انتقادات و اعتراضات بحق مردم سوار شدند و تصور کردند با سوءاستفاده از این فضا می توانند به اهداف خود نائل شوند. بر این اساس اقدام به شرارت، ناامنی، ایجاد نگرانی برای مردم و وارد آوردن خسارتهایی به اموال عمومی و خصوصی کردند که البته بحمدالله با حضور معنادار و به موقع مردم تحت رهنمودهای زمان شناسانه مقام معظم رهبری، توطئه های آنها خنثی و امنیت کشور تضمین شد.

آیت الله رئیسی با تاکید بر ضرورت شنیدن سخن مردم در مقام عمل و اجرا، به موضوع نظارت بر بازار و قیمت ها اشاره کرد و افزود: مساله بازار و قیمت کالاها و خدمات بویژه برای اقشار کم در آمد از مسائل بسیار مهم است. بر همین اساس، نظارت سازمان ها و دستگاههای مسئول بر بازار و قیمتها ضروری است و باید بازار را از دست سوداگران و سودجویان حفظ کرد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز مساله معیشت مردم در اولویت قرار دارد، موضوع اقناع افکار عمومی در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: گرچه این اقدام باید پیش از اجرای طرح صورت می گرفت اما همچنان ضرورت آن باقی است و موضوع باید توسط کارشناسان، نخبگان و صاحبنظران به درستی تبیین شود.

آیت الله رئیسی در ادامه با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با اشرار، مخلان امنیت و تخریبگران اموال عمومی و خصوصی، خاطرنشان کرد: پرونده افراد اعم از اشرار و افراد وابسته به بیگانگان که توسط نیروی انتطامی، وزارت اطلاعات، سپاه و سایر ضابطان به دستگاه قضایی تحویل داده شده اند، عادلانه و قانونی در دست بررسی است و ان شاءالله به زودی مردم در جریان رسیدگی به این پرونده ها قرار خواهند گرفت.

رئیس قوه قضاییه درباره خسارت دیدگان این حوادث نیز تاکید کرد: از خسارت های جانی و مالی خسارت دیدگان نمی توان گذشت. ما معتقدیم از نظر حقوقی باید نسبت به این خسارات مدعی بود و درخواست ما از مسئولان بویژه دولت این است که نسبت به جبران خسارتها فکر و اقدام کنند. همکاران ما نیز این موضوع را دنبال کنند زیرا نسبت به حقوق مردم باید حساسیت وجود داشته باشد و خسارت دیدگان مطمئن باشند که مورد حمایت قانون قرار دارند.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی هوا در روزهای اخیر، هوای پاک و سالم را از وعده های همیشگی دولتها، شهرداران و شوراها به مردم دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروز هوای پاک و سالم در بعضی ایام، وضعیت نامناسبی دارد و زندگی و سلامت مردم با آلاینده ها تهدید می شود. در این زمینه، قانون کم نداریم. یکی از این قوانین، قانون مصوب سال 74 است که قانون خوبی است. قانون دیگر مصوب سال 97 است که در آن وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه های نفت، کشور، نیرو و صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی و سایر دستگاهها برای جلوگیری از آلودگی هوا و تامین هوای پاک به طور کامل احصا شده است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه گزارش عملکرد دستگاه ها در این زمینه باید به مردم ارائه شود، سازمان بازرسی کل کشور را مامور نظارت بر عملکرد دستگاه ها دانست و یادآور شد: هوای پاک و سالم از حقوق عامه است و آلودگی هوا، تضییع این حقوق به شمار می آید. برخی اقدامات نظیر تعطیلی مدارس و محدودیت های تردد، موقت است و باید برای جلوگیری از آسیب دیدن مردم، ان شاءالله اقداماتی شایسته و اساسی در این زمینه صورت گیرد. آیت الله رئیسی در بخش دیگری از این جلسه، بر لزوم پیگیری بودجه از مجاری قانونی و شفافیت در اقدامات بودجه ای تاکید کرد. سایر مسئولان قضایی نیز نکاتی را بویژه در خصوص مسائل بودجه ای قوه قضاییه و اجرای ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری مطرح کردند که این نکات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

.
جهانگیری با تشریح پیامدهای تحریم مطرح کرد؛
 

گروه سیاسی: معاون اول رییسجمهور گفت: همواره باید سر تعظیم در برابر ملت ایران به ویژه طبقات ضعیف فرود آوریم که این روزها را با صبر و تحمل سختیها پشت سر گذاشتند و حاضر نشدند کمترین حرکتی که نشان دهد کشور و نظام در معرض خطر قرار دارد از خود بروز دهند؛ آنها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشتند و کمر خم نکردند.

«اسحاق جهانگیری» در آیین بیست و سومین سال روز ملی صادرات در سالن اجلاس اظهار داشت: ما در شرایط سخت به رغم تمام فشارهایی که در جنگ روانی و اقتصادی دو سال گذاشته روی پای خود ایستاده ایم و مقاومت کردیم. معاون اول رییس جمهوری گفت: آمریکاییها فشار حداکثری خود را بر زندگی مردم ایران متمرکز کرده اند شرایط کنونی جزو سخت ترین شرایط پس از انقلاب اسلامی است. جهانگیری گفت: باید اقتصاد کشور، تولید صادرات و اشتغال را مراقبت کنیم و روی پا نگهداریم و به لطف خدا وضعیت نسبت به آن خوابی که آمریکاییها برای کشور و ملت دیده بودند خیلی بهتر است که محصول فعالیت و همدلی تولید کنندگان و صادرکنندگان کشور است. وی با بیان اینکه راه حل مسایل و مشکلات کنونی کشور، نه فقط اقتصادی بلکه راهکارهای سیاسی اجتماعی است، اظهار داشت: اکنون بیش از هر زمان دیگر به اجماع و همبستگی و انسجام ملی نیاز داریم تا کشور از این دوره سخت عبور کند و باید اجماع در سراسر کشور شکل بگیرد. معاون اول رییس جمهوری افزود: امروز ایران در خطر است آمریکاییها، سعودیها و صهیونیستها بدنبال زمین زدن ایران هستند تنها راه مقابله با آنها اجماع و اتحاد است تا بتوانیم با کمک فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و دلسوزان کشور تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. وی یادآورشد: نزدیک به دو سال است که از فشارجدید دولت آمریکا بر ملت بزرگ ایران می گذرد. بعد از اینکه ما توافق برجام را انجام دادیم و فضایی برای توسعه و رشد کشور فراهم کردیم و کشور در یک تعامل بین المللی مناسب قرار گرفت با تغییر رئیس جمهوری در آمریکا آنها به همه توافقات و برجام پشت پا زدند و با خروجشان از برجام فشار بسیار سنگین و بی سابقهای علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی رقم زدند.

جهانگیری گفت : آنها خیلی آشکار گفتند با تحریم و تهدید فشار مضاعف و فراوانی به جامعه ایرانی وارد خواهیم کرد. حتی مسئولان آمریکایی به صراحت اعلام کردند که یک جنگ اقتصادی بزرگی را علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهند کرد.

معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: تصور و انتظارشان این بود در اثر فشار این جنگ اقتصادی؛ اقتصاد ایران به فروپاشی میرسد و در اثر فشار سنگینی که به جامعه وارد می شود، اعتراضات در جامعه شکل می گیرد و نهایتا منجر به فروپاشی جمهوری اسلامی و حتی فروپاشی تمامیت ارضی ایران میانجامد. برهمین مبنا از آذر تا دی ماه ٩٦ و هرروز که گذشت فشار آمریکایی ها بر اقتصاد ایران و فعالان اقتصادی و برجمهوری اسلامی افزوده شده است. وی با طرح این سوال که آیا چنین فشاری در این سطح در تاریخ دنیا وجود دارد که آمریکاییها و کشورهایی که از آن تبعیت می کنند علیه یک ملت و دولت در حدود دوسال وارد کرده باشند؟ اظهارداشت: نخبگان، دانشگاهیان و صاحبنظران کشور درباره آثار تحریمهای آمریکا تحقیق کنند، همین تحریم بانک مرکزی ایران و غیر از آن، تحریمهای دیگر را هم بررسی کنند. آنها همه دستگاههای کشور که میتوانند در فعالیت اقتصادی کشور دخیل باشند را تحریم کردند. جهانگیری گفت: اخیرا هم گفتند ذیل یک موضوعات جدید و یا تروریسم، علاوه بر موارد قبلی که ایران را تحریم بوده، تحریمهای جدید اعمال میکنیم تا اگر فضایی باز شد و قرار شد تحریمی لغو شود آن موارد همچنان تحت تحریم باشند. وی ادامه داد: آنها رهبر معظم انقلاب و وزیر خارجه و مسئولانی که در سیاست خارجی دخیل هستند و نیز دستگاهها و بخشهای مختلف را نیز تحریم کردند. معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: آمریکاییها زیرساخت ها و زمینههایی که در اقتصاد ایران تعیین کننده بودند را تحریم کردند؛ نفت را تحریم کردند، اما نتوانستند صادرات نفت کشور را به صفر برسانند ولی به هرحال با فشاری که وارد کردند حتی کشورهای دوست ایران هم که جزو نزدیک ترین کشورها در ارتباط با ما هستند جرات اینکه از ما نفت بخرند را تقریبا ندارند.

ظریف در دیدار وزیر خارجه عمان مطرح کرد؛

 

گروه سیاسی: وزیر امور خارجه با تاکید بر لزوم کاهش تنشها در منطقه به ویژه در یمن افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسن نیت در راستای کاهش تنشها در منطقه انجام شود، استقبال و به آن کمک خواهد کرد.

به گزارش اداره کل اطلاعرسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه،«محمد جواد ظریف» دوشنبه در دیدار «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان با اشاره به نقش خوب و سازنده کشور همسایه عمان، روابط دو کشور را جامع و بسیار خوب توصیف کرد و از گسترش و تعمیق هر چه بیشتر این روابط در همه زمینهها استقبال کرد.

ظریف با تاکید بر لزوم کاهش تنشها در منطقه به ویژه در یمن افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر حرکت و ابتکاری که با حسننیت در راستای کاهش تنشها در منطقه انجام شود، استقبال و به آن کمک خواهد کرد.رییس دستگاه دیپلماسی اراده ایران برای گفت وگو با همه کشورهای منطقه را جدی خواند و افزود: پویش صلح هرمز در همین راستا ارائه شد.

بن علوی: برگزاری یک کنفرانس جامع با حضور همه کشورهای ذینفع مفید است

یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان نیز در این دیدار شرایط منطقه ای را نیازمند گفت وگو و تفاهم هر چه بیشتر دانست و افزود: در این زمینه برگزاری یک کنفرانس جامع و فراگیر با حضور همه کشورهای ذینفع میتواند مفید باشد.

در این دیدار در خصوص طیف گسترده ای از موضوعات دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر شد.

همکاری های سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری میان دو کشور در سطوح دو جانبه و چند جانبه از جمله موضوعات مورد گفت وگو بود.

ائتلافهای منطقهای ضامن امنیت در منطقه است

همچنین نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان گفت: ائتلافهای منطقهای میتواند بدون حضور و دخالت بیگانگان ضامن امنیت پایدار در منطقه باشد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان علی شمخانی در این دیدار با اشاره به تلاش ناکام آمریکا برای ایجاد ائتلاف بین المللی به بهانه برقراری امنیت در خلیج فارس افزود: تنها ائتلافهایی در منطقه راهگشا، امنیتساز و پایدار میماند که بیگانگان در آن نفوذ و دخالتی نداشته باشند.

شمخانی اظهار داشت: کشوری که به هیچ یک از تعهدات خود نه در ارتباط با ایران و نه در مراوده با سایر کشورها پایبند نیست، نمیتواند قابل اعتماد باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی که بیشترین سهم را در ایجاد تنش و ناامنی در منطقه داشتهاند و با به راه انداختن جنگهای متعدد و گسترش تروریسم، منطقه را به آشوب و نابودی کشاندند هرگز به دنبال ثبات و امنیت خلیج فارس نبوده و صرفا تامین منافع خود و غارت منطقه را دنبال میکنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ادامه جنگ در یمن یکی دیگر از نشانههای رویکرد جنگ طلبانه و امنیت سوز قدرتهای سلطهگر و عوامل منطقهای آنان است، تصریح کرد: ادامه این نسل کشی جز در خدمت منافع دشمنان صلح و امنیت منطقه همچون آمریکا و اسراییل نیست و عربستان باید با تسلیم برابر خواست مردم مقاوم یمن بیش از این ثبات و امنیت منطقه را به خطر نیندازد.

وزیر خارجه عمان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی نسبت به رایزنی مستمر دو کشور در موضوعات منطقهای و بین المللی گفت: تنش در منطقه به نفع هیچ یک از کشورهای حوزه خلیج فارس نبوده و باید از توسعه آن به هر نحو جلوگیری شود.

یوسف بن علوی مواضع اصولی تهران و مسقط در مسائل منطقه ای و بین المللی را بسیار نزدیک و همگرا عنوان کرد و اظهار داشت: روابط گرم و صمیمی دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و بازرگانی میتواند با برداشتن گامهای جدید جهش قابل توجهی داشته باشد. وزیر امور خارجه سلطنت عمان دستیابی به امنیت پایدار در منطقه را نیازمند توافق و تفاهم مجموعه کشورهای منطقه و رفع سوء تفاهمهای موجود عنوان کرد و اظهارداشت: عمان همواره آمادگی دارد از مجموعه ظرفیتهای خود برای رفع تنشهای موجود و ایجاد زمینه گفت وگوی سازنده میان کشورهای منطقه بهره بگیرد.