ابلاغ آیین‌نامه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

آیین‌نامه اجرایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از سوی معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد. به گزارش خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آیین نامه اجرایی ماده ۶۱ الحاقی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را ابلاغ کرد. هیئت وزیران در جلسه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ با هدف کمک به تکمیل و راه‌اندازی طرحهای نیمه ‌تمام و حل مشکل واحدهای تولیدی کشور آیین نامه اجرایی ماده ۶۱ الحاقی قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را تصویب کرد.

 

دشمنان به فتوت «سردار سلیمانی» اعتماد داشتند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بزرگترین دشمنان «سردار سلیمانی» از جمله فرماندهان داعش به فتوت و مردانگی او اعتماد داشتند. به گزارش خبرگزاری ها، مراسم چهلمین روز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در اتریش و با حضور علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و تنی چند از مسئولان سفارت ایران، در وین برگزار شد. در این مراسم، صالحی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بهترین مصداق «عاشَ سعیداً و ماتَ سعیداً» توصیف کرد و با اشاره به سوابق آشنایی خود با سردار سلیمانی، خداباوری و توکل قوی بر خدا در سخت‌ترین شرایط و نفوذ در قلوب مردم را از ویژگی‌های بارز این شهید دانست.

 

نوبت مسئولان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم وظیفه خود را با حضور حداکثری در راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن انجام دادند و حالا نوبت شفافیت و پاسخگویی مسئولان است. به گزارش ایسنا، سید مرتضی نبوی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: مردم همواره وفادار به انقلاب، نظام و اسلام بوده و هستند و همیشه در صحنه های مختلف از جمله در مراسم با شکوه ۲۲ بهمن، انتخابات و دیگر مناسبت ها با حضور جدی و معنادار خود حماسه خلق کرده و می‌کنند. وی ادامه داد: اکنون نوبت مسئولان است که پاسخگویی مناسب داشته باشند و با تلاش‌های صادقانه و مجدانه مشکلات مردم را برطرف کنند.

امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد

دبیر شورای نگهبان گفت: مردم به سلامت انتخابات اعتماد دارند و چهل سال انتخابات سالم در این کشور با همکاری همه دستگاه‌ها برگزار شده و امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در جلسه این شورا با عرض تبریک به مناسبت چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید شکرگزار خدای متعال بود که بر ما منت گذاشت تا عزت اسلام را با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مشاهده کنیم. وی تاسیس و استقرار جمهوری اسلامی را که مولود مبارک انقلاب اسلامی است را از جمله "آیات الله" دانست و افزود: نظام اسلامی ایران برخواسته از اراده مردم است و در طول ۴۱ سال گذشته توانسته با حمایت مردم و راهبری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از تمامی مشکلات همچون تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم عبور کند. آیت‌الله جنتی تصریح کرد: باید مردم و به ویژه مسئولان تمام تلاش خود را انجام دهند تا ارزش‌ها و مبانی انقلاب کمرنگ نشود و خدمت به مردم بی‌وقفه ادامه یابد.

«ظفر ۲» خردادماه سال آینده
در مدار قرار می‌گیرد

وزیر ارتباطات گفت: بنا بر برنامه ریزی های انجام شده، بعد از آماده شدن ماهواره‌بر سیمرغ اقدامات لازم برای در مدار قرار گرفتن ماهواره ظفر ۲ انجام خواهد شد. به گزارش مهر، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد ماهواره «ظفر ۲» گفت: طراحی ماهواره ظفر ۲ به اتمام رسیده و همان قابلیت‌های ماهواره ظفر یک را دارد منتهی دقت دوربین آن بیشتر است و دوربین آن ۱۶ متری است. وی ادامه داد: بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بعد از آماده شدن ماهواره بر سیمرغ اقدامات لازم برای در مدار قرار گرفتن ماهواره ظفر ۲ انجام خواهد شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به انتشار لباس فضانوردان با هشتگ آینده روشن در فضای مجازی، گفت: قرار بود ما برنامه ارسال فضانورد را رسانه‌ای کنیم که یک خطای غیرقابل انکار در این زمینه رخ داد و اشتباهاتی در تبلیغات این موضوع صورت گرفت که حساسیت افکار عمومی را در پی داشت.

جامعه روحانیت
درپی لیست واحد اصولگرایی است

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور درباره چنددستگی اصولگرایان بر سر فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: باید به منتظر باشیم تا لیست نهایی بیاید اگرچه تاکید جامعه روحانیت رسیدن به لیست واحد است. حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نامزد روز چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه بی‌عدالتی در کشور گسترش پیدا کرده است، گفت: وقتی به اول انقلاب نگاه می کنیم در می یابیم شکاف درآمد فقر و غنا بیشتر شده و متاسفانه میزان فقر در کشور افزایش یافته است. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز کشور در بخش دیگری از سخنانش به تشییع باشکوه شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این مراسم ملت را یکپارچه و متحد کرد و چنین اتحاد و انسجامی را باید در انتخابات پیش رو شاهد باشیم. وی درباره اختلافات بر فهرست ۳۰ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: باید به منتظر باشیم تا لیست نهایی بیاید اگرچه تاکید جامعه روحانیت مبارز رسیدن به لیست واحد است.

صدها هزار بسته‌معیشتی از سوی سپاه
توزیع شده است

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: صدها هزار بسته معیشتی و فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه توزیع شده است. به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی سپاه، سرتیپ پاسدار علی‌اکبر پورجمشیدیان روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: امسال مراسم ۲۲ بهمن باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد؛ چرا که این مراسم با اربعین شهید سلیمانی همزمان شده و مردم با روحیه انقلابی وارد میدان شده‌اند. معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه افزود: درخصوص غرفه قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه باید گفت این تنها بخشی از دستاوردهای قرارگاه محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی کشور است. پورجمشیدیان با بیان اقدامات نیروی زمینی سپاه برای خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار، عنوان داشت: در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه در همه ابعاد و به خصوص محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنیم. ساخت خانه، ایجاد درمانگاه و مدارس از جمله اقداماتی است که نیروی زمینی سپاه در مناطق کمتر برخوردار انجام داده است. وی تاکید کرد: هزاران پروژه محرومیت‌زدایی در حوزه‌های عمرانی و معیشتی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه انجام شده است.

بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
در پاریس

مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه برگزار شد. مراسم پاسداشت روز ملی ایران و سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با حضور تعدادی از شخصیت‌های فرانسوی، مدیران رسانه ها، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی نزد دولت فرانسه و سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو)، شخصیت‌های فرهنگی و تعدادی از نمایندگان مجلس ملی و مجلس سنای فرانسه و نیز با حضور مدیران ارشد تمامی نهادهای ایرانی دارای نمایندگی و دفتر در پاریس، در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی در فرانسه برگزار شد.

ربیعی در جمع خبرنگاران تاکید کرد؛

گروه سیاسی: سخنگوی دولت گفت: دولت تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در کنار مردم است و در مدت باقیمانده خود به کار خود ادامه می‌دهد و هر گونه شایعه در این‌باره پیشاپیش تکذیب می‌شود.

«علی ربیعی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با قدردانی از کسانی که در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن با هر گرایش و عقیده‌ای و با همه انتقاداتی که وجود داشت شرکت کردند، اظهار داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال برای همه ما اهمیت فوق‌العاده داشت. در کنار همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی کماکان مردم در صحنه هستند. در اصول اساسی هم‌نظر هستند و این برای دولت و همه ما مغتنم است.

وی درخصوص موضوعات مطرح شده در نشست امروز دولت اظهار داشت: در جلسه امروز بحث بارش برف در برخی مناطق کشور مطرح شد. تلاش‌های زیادی صورت گرفت که راه‌های اصلی باز شود البته هنوز مشکلاتی وجود دارد ولی عمده راه‌های اصلی باز شده است. سخنگوی دولت بیان کرد: در روستاها گاز قطع نشده است. در برق کمی مشکل داشتیم که تامین اعتبار شد و از تمامی استان‌های کشور نیرو اعزام شد به طوری که تعداد روستاهایی که اکنون برق ندارند، کاهش پیدا کرده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که امروز وزیر نیرو ارائه کرد، ‌در اثر بارش برف ۹۰ هزار مشترک دچار مشکل شده بودند که در حال رفع آن هستیم و امیدواریم برق روستاها را به طور کامل وصل کنند.

  • پیش بینی برای بارش‌های فروردین ماه

وی همچنین گفت: بحث دیگری که امروز در دولت مطرح شد این بود که توصیه می‌شود مسافرت انجام نشود. حتی زمانی که جاده‌های اصلی بسته می‌شود برخی اصرار دارند و از جاده‌های فرعی عبور می‌کنند.

سخنگوی دولت پیش‌بینی بارش‌های فروردین‌ماه را از دیگر موضوعات مطرح در نشست امروز عنوان کرد و افزود: استان‌هایی که احتمال بارش در آنها وجود دارد اعلام خواهند کرد. پیش‌بینی‌های سه‌ماه معمولا با ۷۰ درصد تقریب درست بوده است. برخی از استان‌ها ممکن است در بارش‌ها دچار مشکل شوند که رییس جمهوری امروز روی این موضوع تاکید داشتند و وزیر نیرو هم روی سدها و همچنین روی رها کردن آب مسائلی را مطرح کردند که در استان‌هایی که دچار بارش‌ خواهند شد، غافلگیر نشویم.

سخنگوی دولت ادامه داد: توصیه این است که به نظرات اداره هواشناسی و اخطارهای پلیس راه توجه شود و زمانی که اعلام می‌کنند حرکت نکنید، این حرکت صورت نگیرد. چرا که زمانی که جاده قفل می‌شود خیلی از اهالی آن منطقه دچار مشکل می‌شوند. وی با اشاره به مصوبات هیات دولت تصریح کرد: درگذشته مصوبه‌ای برای ایثارگران داشتیم که طبق آن صندوق توسعه ملی مکلف بود، ۱۵ درصد از منابع خود را به ایثارگران بدهد که این ابهام داشت چرا که شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در آن تداخل داشت.

سخنگوی دولت افزود: امروز تصمیم خوبی به پیشنهاد بنیاد شهید اتخاذ شد که در قالب آن شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهامشان متعلق به ایثارگران است می‌توانند مشمول این تسهیلات شوند به شرط اینکه تا پایان دوره بازپرداخت، سهم ایثارگران کمتر از ۵۰ درصد نشود و از آن تفسیری که در گذشته می‌شد که به فرد ایثارگر داده می‌شود و شامل شرکت نمی‌شود، تعمیم پیدا کرد و ظرفیتی ایجاد شد تا ایثارگران بتوانند از اعتبارات صندوق توسعه ملی‌ استفاده کنند.

  • افزایش ۳۰ درصدی فوق العاده جذب کارکنان شهرداری

ربیعی ادامه داد: امروز در جلسه دولت تصمیمی نیز درخصوص فوق‌العاده جذب کارکنان ثابت و رسمی شهرداری اتخاذ شد که ۳۰ درصد فوق‌العاده جذب آنها افزایش پیدا کرد.

وی همچنین از اصلاح اساسنامه جامعه مشاوران رسمی و مالیات خبرداد و گفت: به این اساسنامه رشته‌های حسابداری و حسابرسی اضافه شدند و پروانه کار حرفه‌ای برای آنها صادر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در فارغ‌التحصیلانی که قبلا در این رشته‌ها مرتبط داشتیم، بتوانند بازار کار جدید پیدا کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره بحران سازی‌هایی که از سوی مخالفان دولت ایجاد می‌شود، گفت: دولت تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم است و به آینده دهه جدیدی نگاه می کند و در مدت باقیمانده خود به کار خود ادامه می دهد؛ هر چه شایعه در این باره است پیشاپیش تکذیب می‌شود.

  • باید همان جمهوریتی که امام فرمود را دنبال کنیم

وی منظور از دهه جدید را دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و در پاسخ به سوالی در باره جمهوریت نو گفت: ما جمهوریت نو نداریم و همان چیزی که امام گفت یعنی «جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر»؛ را می خواهیم. باید همان جمهوریتی را که امام فرمود، دنبال کنیم که اساس آن انتخاب آزادانه ملت باشد.

ربیعی تصریح کرد: اگر از نو بودن یک جمهوری بحث می شود این است که با انتخابات، نو بودن جمهوری را داریم و فصل‌های جدیدی را تجربه می‌کنیم و فرصت صندوق‌ها باید همواره برای مردم فراهم باشد؛ همانطور که رییس جمهوری گفتند هر جا پایه های تغییر در جامعه ای وجود داشته و صندوق محور باشد آن جامعه با ثبات روبرو می‌شود و نظام ما نیز صندوق محور است.

سخنگوی دولت گفت: همه آنها که درباره صندوق‌ها تصمیم می‌گیرند و برای چگونگی مشارکت مردم زمینه‌سازی می‌کنند باید به این امر وفادار باشیم که صندوق ها پایه‌های تغییرات نظر مردم است و این چیزی است که ثبات، پایداری، توسعه و پیشرفت ایران را تضمین می‌کند.

  • مردم از صندوق ناامید شوند جامعه روز خوش نخواهد دید

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ای که مردم از صندوق‌ها ناامید شوند جامعه روز خوش نخواهد دید؛ چهل سال انقلاب ما مبتنی بر صندوق بود است و انقلاب اسلامی نیز انتخاب بود و امام راحل در اوایل انقلاب پایه‌های صندوق را گذاشتند.

ربیعی همچنین درباره زمان ابلاغ قانون شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نمایندگان از سوی رییس جمهوری گفت: آمار دقیق را ندارم، می‌پرسم و اعلام می کنم.

فرمانده کل سپاه:

گروه سیاسی: سرلشکر سلامی در مراسم رونمایی از کتاب های " روایت پدرخوانده " و " دانشگاه تراز انقلاب " با تاکید بر اینکه مسیر سختی برای تثبیت استقلال ، عزت و سرافرازی این سرزمین طی شده است ،گفت: برغم تمامی توطئه ها و خباثت های دشمنان، امروز ایران اسلامی در قله های اعتبار، منزلت، شکوه ، عظمت و پیشرفت قرار دارد و ملت عزیز ایران در ۲۲ بهمن ماه ثابت کردند که مسیر انقلاب را بی‌هیچ تردیدی با قوت و قدرت ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدارحسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۳ بهمن در آیین رونمایی از کتاب های "روایت پدرخوانده" و "دانشگاه تراز انقلاب اسلامی" که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس تدبیر و اندیشه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا ( مدظله العالی) راه سعادت جامعه ما قوی شدن است، گفت : ما زمانی قوی می شویم که تولید قدرت بر اساس ظرفیت های درونی جامعه اتفاق بیفتد ؛ زمانی که عالم باشیم و به علوم و فنون زمان مسلط شویم.

سرلشکر سلامی رسالت اصلی دانشگاه جامع امام حسین (ع) را پیشگامی در عرصه تولید علم و فناوری‌های جدید عنوان و تاکید کرد : دانشگاه جامع امام حسین (ع)علاوه بر رسالت جهانی شدن در عرصه های علم و فناوری، باید پرچمدار و پیشگام تمدن سازی اسلامی نیز باشد.

وی افزود: دانشگاه تراز انقلاب دانشگاهی است که در لبه مرزهای علم و فناوری قرار داشته و در عین حال به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و الگوهای تربیتی دانشگاهی تمدن ساز باشد ؛ این رسالت خطیر در کتاب "دانشگاه تراز انقلاب اسلامی" منعکس شده و دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای تحقق این هدف بلند برنامه‌ریزی می‌کند.

فرمانده کل سپاه در ادامه اظهار کرد : کتاب دیگر هم "روایت پدر خوانده" است که به استناد اسناد لانه جاسوسی آمریکا وضعیت رژیم طاغوتی پهلوی که سرشار از استبداد سیاسی و وابستگی در تمامی عرصه ها به آمریکا است ، را بیان می کند.

رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد؛

گروه سیاسی: رئیس ستاد انتخابات کشور از رقابت بیش از ۷ هزار نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش تجارت به نقل از ایسنا، جمال عرف با اشاره به اینکه اسامی داوطلبان انتخابات مجلس که تاییدصلاحیت شده اند به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است، اظهارداشت: در این انتخابات ۷ هزار و ۱۴۸ نفر برای ۲۹۰ کرسی نمایندگی در مجلس رقابت می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در گفت وگو با صداوسیما با اعلام خبرِ اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در شورای نگهبان، گفت: یک اتفاق مهمی که در این جا افتاده این است که ما احراز نشدن صلاحیت نداریم، در واقع یا نامزدها تایید شده اند و یا رد شده اند. براساس آنچه به ما اعلام شده است ۷ هزار و ۱۴۸ نفر در کل کشور تاییدصلاحیت شده اند و ۷ هزار و ۲۹۶ نفر صلاحیتشان تایید نشده است، کسانی که صلاحیتشان تایید شده امروز برای همه فرمانداری‌های سراسر کشور اسامی شان ارسال شده است.

عرف با بیان اینکه براساس تقویم انتخابات باید امروز اسامی به صورت آگهی به همه حوزه‌ها ابلاغ شود، تصریح کرد: احتمالا ما بحث نقل و انتقال برخی از نامزدها به حوزه‌های دیگر را خواهیم داشت، تا الان تعدادی نقل و انتقال صورت گرفته است که ما اعلام کرده ایم و ممکن است تعدادی برای روزهای آینده بماند که به محض اطلاع ما هم ابلاغ خواهیم کرد.

وی افزود: ۲۴ بهمن ماه وارد مرحله تبلیغات نامزدهای انتخاباتی می‌شویم، به همه نامزدها و ستادها و کسانی که آن‌ها را پشتیبانی می‌کنند اعلام می‌کنیم که قانون را رعایت کنند و وارد بحث تخلفات تبلیغاتی نشویم؛ شورای نگهبان و ستادی که در قوه قضاییه بدین منظور تشکیل شده نسبت به تخلفات ورود خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین گفت: ما ۲۹۰ کرسی نمایندگی در مجلس داریم و اگر این عدد را تقسیم بر تعداد داوطلبان انتخابات مجلس کنیم، رقابت برای هر کرسی قابل توجه خواهد بود؛ البته در بعضی از حوزه‌ها تعداد داوطلبان نسبت به تعداد صندلی مختص به آن حوزه کمتر یا بیشتر است که فرمانداری‌ها می‌توانند وقتی اسامی اعلام شد محاسبه کنند چند نفر در آن حوزه انتخابیه برای یک حوزه رقابت می‌کنند.

معاون حقوقی رئیس جمهور؛

گروه سیاسی: معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: پیش نویس لایحه همه پرسی در معاونت حقوقی تهیه شده و بزودی به هیات وزیران ارسال خواهد شد.

لعیا جنیدی در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره تدوین لایحه همه پرسی بدون تشریح جزییات افزود: این لایحه چارچوب نظارت استصوابی را مشخص می کند و چون باید در قالب همه پرسی در آید، کوتاه و روشن و به صورت آری و خیر است بنابراین طولانی نیست.

وی درباره رویکرد لایحه همه پرسی گفت: بیشتر رویکرد ما حالت تقنینی دارد و مهم این است که بتوان در مرحله اجرا به خوبی عمل کرد چون وقتی موضوعی مبهم مطرح شود در مرحله اجرا مشخص نیست که به چه ترتیب پیش می رود. معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: بخشی از آن که مربوط به معاونت حقوقی است چون تصریح شده که با تسریع انجام شود، این اتفاق افتاده و خیلی زود تحویل خواهیم داد و منطقا می تواند به مجلس حاضر برسد.

  • لایحه پالرمو طبق قانون اساسی ایرادی ندارد

وی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ لایحه پالرمو طبق قانون اساسی ایرادی ندارد و این تصمیم نهایی است و باید شورای نگهبان و مجلس توافقی روی این موضوع داشته باشند و به عنوان امر مصوب که حقا اینطور بوده، به دولت بفرستند.

جنیدی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح و پیوستن به FATF اظهارداشت: در مورد معاهدات هم مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در این خصوص تصمیم بگیرد و دولت هم تلاش می کند تا مجمع بررسی کند، به ویژه در مورد پالرمو که از نظر ما هم مجلس تصویب کرده و هم شورای نگهبان ایرادهایی که گرفته بود، رفع کرده است. وی خاطرنشان کرد: به پایان مهلت FATF نزدیک می شویم و دولت همه تلاش خود را انجام داده تا با مجموع مقرراتی که برای پولشویی و آیین نامه ها و قوانینی که نوشته است در ارزیابی نهایی نهادهای ذیربط بین المللی را توجیه کند که تمام تلاش مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی توسط ایران انجام شده و تلاش می کند تا زمان بگیرد و باید دید که آیا موفق خواهد شد یا نه. جنیدی در پاسخ به اینکه آخرین جلسه مشترک دولت و مجمع تشخیص مصلحت چه زمانی بوده، گفت: با مجمع حدود یک ماه قبل جلسه ای داشتیم و در مورد جلسه بعدی باید مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت کند.

  • دیدگاه حاکمیت در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی جبران خسارت است

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت کارگروه بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: برای اعلام نظرهای رسمی در این خصوص وزیر راه و شهرسازی مکلف شده اند. وی ادامه داد: کمیته حقوقی منظم جلسه داشته و تمام ابعاد حقوقی این پرونده را به طور منظم بررسی می کنیم؛ هم جنبه مسئولیت کلی و بین المللی، جزایی و مدنی مربوط به حوزه خسارت به همه کسانی که آسیب دیده اند، مورد توجه قرار داده ایم.

جنیدی خاطرنشان کرد: دیدگاه کلی حاکمیت و دولت این است که خسارات آسیب دیدگان جبران شود و با تساوی هم برخورد شود و با بیشترین امکان حمایت هم باشد.