تسهیل در فرآیند پرداخت اهرم تبلیغات بیمه

رییس کل بیمه مرکزی: ضریب نفوذ صنعت بیمه از شاخص های مهم توسعه یافتگی اقتصاد هر کشوری محسوب می شود. دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از شرکت بیمه نوین افزود: پرهیز از ارائه نرخ های غیر فنی و روند صعودی ذخیره گیری در شرکت های بیمه می تواند میزان شکنندگی صنعت بیمه را به حداقل برساند. وی اظهار داشت: انتخاب پرتفوی مناسب از سوی شرکت‌ های بیمه می‌تواند ضریب سودآوری این شرکت ها را بالا ببرد چرا که پوشش ریسک های کنترل شده خسارات کمتری را به دنبال دارد. اهرم تبلیغات صنعت بیمه تسهیل فرآیند پرداخت خسارات است و تمامی فعالان صنعت بیمه باید به این نکته مهم توجه داشته باشند.

 

خدمت‌رسانی مطلوب رسالت بانک رفاه

اسماعیل للـه گانی مدیرعامل بانک رفاه گفت: بانک رفاه کارگران رسالت خود را خدمت‌رسانی مطلوب به عموم ذی‌نفعان به ویژه بازنشستگان معزز و کارگران زحمتکش می‌داند و برای خدمت رسانی با کیفیت تر و مطلوب تر اقدام به افتتاح شعبه‌ای در شأن این مشتریان کرده است. وی درباره تعامل بانک و سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مجموعه سازمان تامین اجتماعی و بانک با اتخاذ رویکرد هم‌افزایی و بهره‌مندی از فرصت‌های موجود می‌توانند اقدامات ویژه و اثربخشی صورت دهند و منافع متقابل را ایجاد کنند. به دلیل شناخت این مشتریان از محیط کار و نیز ارتباطات و تعامل گسترده آنها ظرفیت ویژه‌ای برای بانک جهت بازاریابی و جذب مشتریان هستند.

 

رسیدگی به حوادث بارش برف گیلان

ستاد رسیدگی به حوادث بارش برف در استان گیلان با دستور مدیرعامل بیمه آسیا برای کمک رسانی و همچنین بررسی و ارزیابي خسارت های بیمه گذاران این شرکت، تشکیل شد. مسعود بادین مدیرعامل بیمه آسیا، طی پیامی ضمن تسلیت و ابراز تاسف از جان باختن چند تن از هموطنان عزیزمان در این حوادث، با مردم شریف منطقه به ویژه بازماندگان و آسیب دیدگان این حادثه ابراز همدردی کرد. وی دستور اکید داده است که با حضورمعاونت های فنی، مدیریت های فنی، سرپرستان منطقه 7 ستادی برای کمک رسانی، ارزیابی و پرداخت خسارت ها تشکیل شده و در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت انجام وظایف محوله، اقدام گردد و گزارش آن ارائه شود.

تسهیلات دهی حداکثر منابع آزاد بانک

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد که این بانک حداکثر منابع آزاد در اختیار خود را به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده است.

محمود شایان با بیان این که منابع هیچ بانکی به صورت کامل آزاد نیست، گفت: بخشی از منابع ناشی از دریافت سپرده های بانکی، به شکل سپرده قانونی در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد. وی افزود: بخشی از منابع نیز به دلایل متعدد از جمله رکود اقتصادی سال های قبل، مشکلات مالی ایجاد شده برای فعالان اقتصادی، تعطیلی بنگاه ها، نوسانات قیمتی در بازار و ... منجمد شده و بانک به روش های مختلف در حال وصول آنهاست.

تاثیرسامانه پیشخوان کارگزاری
بانک صادرات

گردش مالی ١٧ ماهه سامانه پیشخوان کارگزاری بانک صادرات ایران با افزودن بیش از ٩ هزار فعال جدید به جمع فعالان بازار سرمایه، از مرز ١٠ هزار میلیارد ریال گذشت.

کارنامه ١٧ ماهه سامانه پیشخوان کارگزاری بانک صادرات نشان داد که از شهریور سال ٩٧ تا ١٩ بهمن ماه سال ٩٨، تعداد مشتریان «حضوری» و «برخط» شرکت کارگزاری بانک بیش از ٩ هزار نفر افزایش یافته که از این میزان پنج هزار و ٦٠٠ نفر کد کاربری آنلاین دریافت کرده و در عین حال بیش از ١٠هزار میلیارد ریال اوراق بهادار از طریق «پیکاپ» (سامانه پیشخوان کارگزاری در بازار پول) مورد داد و ستد قرار گرفته است.

یکپارچه‌سازی خدمات
درگاه‌های بانک مسکن

ساسان شیردل مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن از یکپارچه‌سازی فرم ارایه خدمات به مشتریان بانک مسکن در درگاه‌های همراه‌بانک و اینترنت‌بانک با مهاجرت به سمت «omni channel» خبر داد.

وی گفت: ماژول‌های مربوط به قراردادهای مشارکت مدنی در بانک مسکن در بستر سیستم بانکداری متمرکز راه‌اندازی شده و به دنبال آن هم سهولت در فرآیند اخذ تسهیلات مشارکت مدنی برای مشتریان فراهم شده و هم همکاران شعب بانک از مواهب این سیستم بهره‌مند می‌شوند.

وی از تمرکز بر یکپارچه‌سازی فرم ارائه خدمات در بستر همراه‌بانک و اینترنت‌ بانک مسکن خبر داد.

مدیرعامل بانک سینا تاکید کرد:

گروه بانک و بیمه: مدیرعامل بانک سینا در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره ارزیابی جایزه ملی تعالی و پیشرفت گفت: ارزیابی عملکرد سازمانها و نهادها باید به نحوی صورت گیرد که به رضایت ذینفعان بینجامد.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک سینا، دکتر ایمانی در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مدل های ارزیابی که عمدتاً در شبکه بانکی کشور اجرایی می شود مدل تعالی سازمانی (EFQM) است، گفت: در مدل تعالی و پیشرفت سازمانی با ارزیابی عملکرد سازمان و ارائه تصویر واقعی از فعالیت ها و برنامه های موجود، تفاوت بین شرایط فعلی و سطح مطلوب احصا و بر مبنای آن راهکارها جهت رسیدن به سطح تعالی و مطلوب سازمانی، ارائه می شود.

وی در ادامه بر توجه به روند کارآیی و تاثیرگذاری این روش از ارزیابی تاکید کرد و گفت: هدف از اجرای این روش کمک به حرکت سازمان بر مسیر تعالی است لذا باید بر اساس این مدل از ارزیابی در فرهنگ بانکداری به منظور بهبود فرایند ها و روش های اثربخش استفاده نمود و با شناسایی پروژه های بهبود و نواقص، خلاءهای موجود رفع شود.

مدیرعامل بانک سینا یکی از شاخص های اصلی هر سیستم را بحث ارزیابی عملکرد بر پایه یک مدل و اساس مورد قبول در آن سازمان دانست و افزود: ماحصل این روش ها باید بر این مبنا باشد که ضمن ارزیابی دقیق از عملکردها، نتیجه مطلوب نیز حاصل شود. نتیجه مطلوب از آن نظر مهم است که ذینفعان بانک از عملکرد، روش ها و برنامه هایی که به عنوان برنامه عملیاتی مطرح است رضایت داشته باشند.

گفتنی است که تیم ارزیابان چهارمین دوره ارزیابی تعالی سازمانی به مدت سه روز در بانک سینا مستقر و ضمن حضور در واحدهای مختلف بانک و دریافت گزارش های تدوین شده با ارائه مستندات مربوط به رویکردهای بانک بر اساس مدل تعالی سازمانی، مسیر ارتقاء و بهبود فرایندهای تعالی سازمانی را مورد ارزیابی قرار می دهند

تعاون از پرداخت 1530 میلیارد ریال تسهیلات بانک توسعه تعاون به تعاون گران و کارآفرینان استان بوشهر طی ده‌ماهه ابتدایی امسال خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون که به همراه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزیر و روسای دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در استان بوشهر حضور یافته است اظهار داشت: بانک توسعه تعاون در ده‌ماهه ابتدایی سال جاری به میزان 1530 میلیارد ریال به بخش‌های گوناگون اقتصادی استان تسهیلات پرداخت‌نموده است که به نسبت مدت مشابه در سال گذشته 49 درصد رشد را نشان می‌دهد. وی با اشاره به حضور بانک توسعه تعاون در طرح‌های ملی در ادامه افزود: این بانک طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری را به‌صورت هم‌زمان و به نحو متوازن در همه استان‌ها به‌پیش برده است، سهمیه اختصاص‌یافته به استان بوشهر، اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به میزان 518 میلیارد ریال بوده است که به‌صورت صددرصدی محقق شده است. مهدیان با اشاره به طرح‌های قابل بهره‌برداری به مناسبت دهه مبارک فجر گفت: این بانک با بهره‌گیری از مزیت طرح‌های ملی توسعه‌ای، نسبت به حمایت از واحدهای تولیدی اقدام نموده است، به‌عنوان نمونه واحد تولید جوجه یک‌روزه جلال همتی با تسهیلات 80 میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون آماده بهره‌برداری است. وی تأسیسات عظیم گازی پارس جنوبی و واحدهای پتروشیمی و انرژی مستقر در عسلویه، جم، کنگان را از صنایع ملی و بین‌المللی واقع در استان بوشهر عنوان نمود و افزود: این منطقه در مجاورت سواحل خلیج‌فارس از مناظر بی‌بدیل و جاذبه گردشگری برخوردار است و ازاین‌رو کمک به راه‌اندازی واحدهای اقامتی بومی در رونق گردشگری و ایجاد مشاغل پایدار حائز اهمیت است. مهدیان در مراسم افتتاح مجتمع گردشگری و اقامتی روستای بزبار شهرستان عسلویه گفت: بانک توسعه تعاون مبتنی بر مطالعات آمایشی و با شناسایی مزیت‌های منطقه‌ای و تعامل با کارآفرینان، به تخصیص مناسب و اثربخش تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری پرداخته است. مجتمع گردشگری و اقامتی روستای بزبار شهرستان عسلویه با سرمایه‌گذاری 120 میلیارد ریالی و با استفاده از تسهیلات 58 میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون موجبات اشتغال 40 نفر از بویمان منطقه را فراهم آورده است