فعالیت بیمهگران باید متناسب با شرایط پساکرونا تغییر یابد

مدیرعامل بیمه البرز گفت: سال ۱۳۹۸ با سیل آغاز شد و خسارت زلزله و آشوب های آبان ماه به آن دامن زد اما هیچ کسی فکر نمی کرد با کرونا پایان پذیرد واحوال کرونایی به سال ۱۳۹۹ نیز کشیده شود. همه اتفاقات ذکرشده ریسکهای بزرگی هستند که صنعت بیمه و به تبع آن بیمه البرز را درگیر کرد. محسن پورکیانی تاکید کرد: بدون شک دوران پسا کرونا، دوران جدیدی برای بیمهگران خواهد بود و نباید توقع داشت جهان به سرعت به دوران پیش ازکرونا بازگردد بلکه باید کسب و کار خود را متناسب با شرایط کنونی تغییر دهند. به گفته نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز، کرونا چالش غیرقابل پیش بینی ای بود که بیمه گران جهان را با شوک مواجه کرد اما درس های آموختنی بسیاری برای کسب و کارهای مختلف داشت و نقاط آسیب پذیرکسب وکارها را آشکار کرد و از طرف دیگر فرصت هایی برای بهبود عملکرد ایجاد کرد .
لازم می دانم از زحمات اعضای هیات مدیره سابق بیمه البرز تشکر و قدردانی کنم. وی تصریح کرد: دست یاری تک تک شما عزیزان را برای همفکری و همیاری می فشارم زیرا بدون همفکری بین کارکنان به موفیقت و اهداف مورد نظر نخواهیم رسید.

 

افزایش شعب مامور بانکداری شرکتی در بانک مسکن

مدیر امور اعتباری بانک مسکن از تحقق برنامهریزی افزایش شعبی که نسبت به جذب مشتریان بانکداری شرکتی اقدام میکنند، خبر داد. محمدحسن علمداری با بیان اینکه در سال ۹۷ فقط ۱۳ شعبه در تهران و دیگر استانها ماموریت جذب مشتریان بانکداری شرکتی را داشتهاند، گفت: با توجه به تدوین سیاستهای اعتباری سال ۹۸، تعداد شعب مامور در امر بازاریابی بانکداری شرکتی در سال گذشته افزایش یافته است؛ طوری که شعبه مستقل مرکزی تهران، تمام شعب ممتاز سراسر کشور و نیز شعب مراکز استانها به جمع شعبی که در حوزه بانکداری شرکتی ماموریت دارند، اضافه شدهاند. وی خاطرنشان کرد: در عین حال سایر شعبی که مشتری واجد شرایط استفاده از خدمات بانکداری شرکتی بانک مسکن را داشته باشند، به تشخیص مدیر استان و مدیریت اعتباری بانک میتوانند به حوزه ارائه خدمات بانکداری شرکتی ورود کنند. علمداری با تاکید بر اینکه موضوع تعیین حد اعتباری در بانکداری شرکتی از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که سقف ارایه خدمات مورد نیاز مشتریان بانکداری شرکتی بر اساس حد اعتباری آنها تعیین می شود، گفت: توان مالی و فنی مشتری و آخرین وضعیت صورتهای مالی آن شرکت در تعیین حد اعتباری نقش دارد. ضمن اینکه رتبه اعتبارسنجی مشتری باید حتما «A» به بالا باشد.

تامین مالی بانک سامان برای حمایت از تولید

بانک سامان، با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی به روش صکوک اجاره، توانست از طریق بازار سرمایه مبلغ ۲هزار میلیارد ریال برای یکی از برندهای معتبر صنایع غذایی و لبنی تامین مالی کند. بانک سامان که در بازار بانکی به عنوان بانک تخصصی صنعت غذایی شناخته می شود و انتخاب اول فعالان صنعت غذایی ایران است توانست با شیوه تامین سرمایه از طریق صکوک اجاره اقدام به تامین مالی ۲ هزار میلیارد ریال برای راه اندازی خطوط تولیدی جدید یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در حوزه صنعت غذایی و لبنی کند. ضامن این اوراق بانک سامان و بازارگردان و متعهد پذیره نویس آن شرکت تامین سرمایه کاردان از زیرمجموعههای این بانک بود. همچنین، عامل فروش این اوراق نیز شرکت کارگزاری بانک سامان بود.

مبنای انتشار این اوراق خرید تجهیزات و ماشین آلات تولید و بسته بندی انواع محصولات یکی از برندهای معتبر مواد غذایی بود که به صورت اجاره به شرط تملیک به شرکت متقاضی واگذار کرد. شرکت های علاقهمند به استفاده از این شیوه در تامین مالی خطوط تولیدی و برنامه های توسعه ای خود می توانند با اداره تامین مالی و مدیریت طرح های بانک سامان به شماره ۲۳۰۹۵۶۵۶ در تماس باشند.

مجامع بانک مهر اقتصاد برگزار می شود

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (سالیانه) و مجمع عمومی فوق العاده ادغام بانک مهر اقتصاد به صورت مجزا در دو ساعت ٩ و ۱۱ صبح روز دوشنبه ۱۲ خرداد ماه ١٣٩۹ برگزار میشود. مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده (سالیانه) این بانک به شماره ثبت ۴۲۹۷۰۹ برای بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ٢٩ اسفندماه ١٣٩٧، ساعت ٩ صبح و مجمع عمومی فوق العاده ادغام ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه ۱۲ خرداد ١٣٩۹ در محل سالن باشگاه بانک سپه به نشانی تهران: خیابان شهید مطهری برگزار میشود.

تمامی سهامداران محترم بانک مهر اقتصاد میتوانند به منظور اخذ برگه ورود و حضور در جلسه مجمع مذکور در روز یکشنبه ۱۱ خرداد ١٣٩۹ در ساعات اداری با ارائه اصل کارت ملی برای اشخاص حقیقی و یا وکالتنامه رسمی برای وکلای سهامداران و معرفی نامه برای اشخاص حقوقی به نشانی: تهران، خیابان پاسداران، خیابان شهید توحیدی( گلستان چهارم)، پلاک ۱۸۲، اداره امور سهام مراجعه نمایند. همچنین برگه حضور در جلسه یک ساعت قبل از مجمع در محل برگزاری با ارائه مدارک مذکور قابل دریافت می باشد.

رضا صدیق خبر داد:

گروه بانک و بیمه: قائممقام بانک صادرات ایران از تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان برای حمایت ازکسب و کارهای آسیبدیده از بیماری کرونا خبر داد و گفت: در حال برنامهريزي هستيم تا با استفاده از این فرصت، حمایت مناسبی از مشاغل آسيبديده از این بیماری به عمل آوریم.

به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، رضا صدیق اظهار کرد: بانک صادرات ايران به عنوان يکي از بانکهاي ريشهدار ايران نقش اجتماعي خود را ايفا میکند و حمايتهاي لازم از اقشار آسيبديده از بیماری کرونا و مشتريان را در دستور کار خود قرار داده است. براي مثال در اسفند ۹۸ و فروردين ۹۹ تسهيلات مناسبي به شرکتهاي دارويي پرداخت کرديم تا بتوانند داروهاي مورد نياز شبکه درمان کشور را توليد کنند.

صدیق افزود: براساس ابلاغيه بانک مرکزي، سهم بانک صادرات از تسهيلات ۷۵ هزار ميليارد توماني تعیین شده برای حمایت از مشاغل آسیبدیده از کرونا ۹ هزار ميليارد تومان با نرخ ۱۲ درصد است که در حال برنامهريزي هستيم تا با پرداخت آن کمک خوبي به مشاغل آسيبديده داشته باشيم.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانههاي مرتبط، دستورالعمل لازمه را در اختيار بانکها قرار خواهند داد، تاکید کرد: پرداخت تسهيلات به شکل مناسب و در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد. قائم مقام بانک صادرات ایران در خصوص مهمترین اقدامات بانک برای مقابله با این بیماری نیز گفت: مديريت بانک صادرات ايران برنامههاي متعددي براي محافظت از همکاران و مشتريان در مقابل بيماري کرونا به کار بسته است که يکي از آنها همگام با ساير بانکها، شيفتبندي حضور همکاران در شعب بود. به اين معنا که تا اواخر فروردينماه ۹۹، يکسوم کارکنان به شکل حضوري در شعب مشغول خدمت شدند. همچنين برخي شعب درجه دو، سه و چهار را در بعضي روزها تعطيل کرديم تا همه شعب درگير نباشند. به خانمهاي همکاري که فرزند کوچک زير ۱۲ سال دارند هم مرخصي دوهفتهاي داديم و از ساير همکاران خواستيم که جاي آنها را پر کنند. وی افزود: ما به همه شعب اعلام کرديم که از گرفتن اقساط خودداري کنند و اگر مشتريها براي پرداخت تسهيلات اقدام نکردند، پيگير نشوند و اگر مراجعه حضوري داشتند اما از تنفس سهماهه بياطلاع بودند، به آنها توضيح داده شود که ميتوانند سه ماه ديگر اقساطشان را پرداخت کنند.

با صدور حکمی از سوی رئیس گروه مالی گردشگری، بابک علیزاد شهیر به عنوان مدیرعامل جدید مجتمع فولاد صنعت بناب منصوب شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان در آیین معارفه مدیرعامل جدید مجتمع فولاد صنعت بناب گفت: برنامه ریزی برای تولید ۸۰۰ هزارتن محصول فولادی در این مجتمع انجام شده و جهش تولید در این مجموعه تحقق عینی خواهد یافت.

صادق جاهدخطیبی افزود : نیروی جوان، متخصص و توانمند از مزیت های این شرکت بوده و بومی سازی لازم برای تعمیرات، نوسازی و بهبود سیستم را محقق کرده که بی نیاز از واردات قطعات خارجی و کاهش هزینه های ارزی را بدنبال داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در هلدینگ ماهان و زنجیره تولید فولاد تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت و توانمندی بالایی در هلدینگ ماهان وجود دارد و تامین مواد اولیه با وجود زنجیره تامین به راحتی انجام می شود که در این زمینه آهن اسفنجی مورد نیاز این مجتمع از شرکت احیاء استیل بافت تامین خواهد شد.

مدیرعامل جدید مجتمع فولاد صنعت بناب نیز در آئین معارفه گفت: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده، با وجود طرح های توسعه ای احیاء استیل بافت با پشتوانه تامین مواد اولیه و شکل گیری زنجیره تامین در هلدینگ ماهان، امسال با شتاب خوب و قدرت کافی حرکت خواهیم کرد.

بابک علیزاد شهیر افزود : با حمایت ها و تاکید رئیس گروه مالی گردشگری برای افزایش تولید با دید کمی و کیفی و با توجه به تکمیل زنجیره تولید در هلدینگ با تکیه بر امکانات موجود و با وجود نیروی توانمند ومتخصص، تولید
حداکثری را در دستور کار خواهیم داشت و برای حضور پررنگ در بازارهای داخلی و خارجی اقدام لازم را انجام خواهیم داد .

وی در پایان با اشاره به توان تولید واحد های فولادسازی و نورد این شرکت گفت : توان تولیدی حدود دو میلیون تنی مجموعه خطوط فولاد بناب قابل دستیابی است و ما باید در این راستا حرکت کنیم.