بازگشت «عصر جدید» از عید فطر؛

احسان علیخانی همزمان با آمادهسازی ادامه فصل دوم از برنامه «عصر جدید»، ضمن اشاره به علاقمندی شخصیاش به حال و هوای برنامه «ماه عسل» از احتمال بازگشتش به برنامهسازی در آن حال و هوا گفت.

به گزارش مهر، احسان علیخانی در پاسخ به سوالی درباره برنامه «ماه عسل» و اینکه در میان برنامههای رمضان امسال تلویزیون چقدر جای آن خالی است، گفت: خیلی از رفقا این را میگویند ولی واقعیت این است که این روزها من و دوستان به شدت درگیر دغدغه جدید و مهم خود در برنامه «عصر جدید» هستیم. با همه سختیها احساس میکنم این برنامه رسالتی دارد که باید به سرانجام برسد.وی ادامه داد: «ماه عسل» برای من دانشگاه بود و با آن آزمون و خطا کردم و چیزهای زیادی در آن برنامه آموختم. خوشحالم که این تجربه توانست پایگاهی جدی در فضای رسانه
پیدا کند. خود من دلتنگ آن فضا و آن مدل از گفتگوها هستم.

علیخانی در ادامه با اشاره به احتمال بازگشتش به برنامهسازی با حال و هوای «ماه عسل» اظهار کرد: شاید دیر یا زود به آن فضا و دنیای «ماه عسل» برگردم. آن جنس از گفتگو با مردم عادی که داستانهای ناشنیده بسیاری دارند، به ذائقه و سلیقه من نزدیکتر است.

با این حال ۱۲ سال برای آن تجربه بس بود و از جایی به بعد احساس کردیم شاهد تکرار مکرر این مدل از برنامهسازی هستیم و به همین دلیل فکر کردم میشود کار دیگری هم کرد. الان خیلی از استعدادها پشت درها ماندهاند و به همین دلیل سراغ کاری رفتم که به مراتب سختتر است. علیخانی در پایان به شروع ضبط و پخش ادامه فصل دوم «عصر جدید» هم اشاره کرد و گفت: «عصر جدید» از شنبه سوم خرداد روی آنتن میرود و از این پس هر هفته شنبه و یکشنبه با علاقمندان همراه خواهیم بود.

 

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه آنتونی استوکس مهاجم خارجی این تیم باید برای تعیین تکلیفش به ایران بازگردد، گفت: دوست ندارم بازیکنانم از الان خودشان را قهرمان لیگ بدانند.به گزارش مهر، یحیی گل محمدی که ا چهارشنبه برای انجام تست کرونا همراه بازیکنان پرسپولیس در ورزشگاه درفشی فر حضور داشت، گفت: در این مدت نمی شد خیلی حضوری بازیکنان را کنترل کرد. البته بازیکنان در این نسل خیلی مراقب خودشان هستند. فکر می کنم آنها در بحث تغذیه رعایت کرده اند و چند نفری را هم که دیدم، اضافه وزن نداشتند!وی درباره اینکه آیا پرسپولیس می تواند با همان قدرت قبلی به روند صعودی اش ادامه بدهد، تصریح کرد: یک ماه برای تمرین به ما فرصت داده شده است. زمان خوبی برای انجام تمرین و بازی است.سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه آیا این مدت زمان در نظر گرفته شده برای تمرین مناسب است؟ تاکید کرد : یک ماه فرصت داده اند که زمان خوبی برای آمادگی است.گل محمدی درباره بازی های پیش روی پرسپولیس و شانس قهرمانی این تیم یادآور شد: در فوتبال نمی توان تضمین داد چه اتفاقاتی می افتد. نمی خواهم در ذهنیت بچه ها اینطور جا بیافتد که از الان قهرمانیم. درست است که جایگاه خوبی در جدول داریم و با تیم های بالای جدول هم بازی کرده ایم ولی حالا با تیم هایی بازی داریم که برای سقوط نکردن و یا سهمیه آسیایی می جنگند. کار راحتی نداریم. باید تمرکز بیشتری داشته باشیم. دوست ندارم بازیکنی از الان خودش را قهرمان بداند. تا جام را بالای سرمان نبرده ایم باید تلاش و تمرکز کنیم.

با وجود این که برای برگزاری نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار تا فوریه (اسفند ۹۹) فرصت است، اما آکادمی اسکار دارد به احتمال به تعویق افتادن بزرگترین شب سینمای جهان فکر میکند.به گزارش مهر به نقل از ورایتی، منابع داخلی آکادمی اسکار که خواستهاند ناشناس بمانند گفتهاند در این مقطع هنوز نمیتوان قطعاً گفت که اسکار برگزار میشود. این در حالی است که برنامه اسکار ۲۰۲۱ برای ۲۸ فوریه (۱۰ اسفند) برنامهریزی شده است.یکی از این منابع گفته ممکن است آنها برگزار مراسم امسال اسکار را به عقب بیندازند.البته درباره جزییات این تصمیم از جمله تاریخهای احتمالی جدید برای برگزاری، هنوز چیزی مطرح نشده است، اما منبع دیگری نیز میگوید هنوز تاریخ برگزاری در شبکه ایبیسی تغییر نکرده است.وقتی آکادمی اسکار ماه پیش قوانین پذیرش فیلمها را برای این دوره تغییر داد، دیوید روبین رییس آکادمی گفت: هنوز خیلی زود است که بتوانیم بگوییم اسکار میتواند بر اثر شیوع کرونا با چه تغییراتی روبهرو شود.وی افزوده بود: میدانیم میخواهیم از سینما تجلیل کنیم اما دقیقاً نمیدانیم مراسم امسال چه شکلی خواهد داشت.اسکار پیشتر قوانین نمایش فیلم را برای شرکت در این رقابت تغییر داده و فیلمهایی که امکان اکران در سینماها را به دست نیاوردهاند.

یک دستگاه جالب به گونهای طراحی شده است که بر روی رینگ خودرو نصب میشود و وظیفه جمع آوری میکروپلاستیکهای تایرها را بر عهده دارد.به گزارش ایسنا ، در حالی که ممکن است ما از اگزوز خودرو به عنوان منبع اصلی آلودگی هوا یاد کنیم، از این نکته که لاستیکهای خودرو نیز با انتشار میکروپلاستیک به شدت در آلودگی هوا غافل هستیم. یک دستگاه جدید که روی چرخهای خودرو نصب میشود، میتواند ذرات لاستیکی که از تایرها جدا میشوند را جمع آوری کند.طبق تعریف، میکروپلاستیکها خرده پلاستیکهای کوچکتر از قطر ۵ میلی متر هستند. آنها در کنار تولید شدن از لاستیکهای خودرو، همچنین به عنوان میکرومهرههای مورد استفاده در محصولاتی مانند خمیر دندان یا حتی با شستن لباسهای دارای الیاف پلاستیکی وارد محیط زیست میشوند.میکرومهرهها (Microbead‎) ذرات پلاستیکی جامدی هستند که ابعاد آنها در بزرگترین حالت از یک میلیمتر بیشتر نیست. آنها اغلب از پلی اتیلن ساخته میشوند اما میتوانند از دیگر پلاستیکهای پتروشیمی مانند پلی پروپیلن و پلی استایرن نیز ساخته شده باشند. پلاستیک یکی از عوامل عمده آلودگی آب دریاها و اقیانوسها محسوب میشود اما بر خلاف تصورات موجود تأثیرات دقیق میکروپلاستیکها بر موجودات زنده و محیط زیست تا حدود زیادی برای دانشمندان نامشخص است.

محققان دانشگاه آزاد با استفاده از عصاره گیاه آویشن مواد دندانی تهیه کردند که علاوه بر داشتن خواص ضدباکتری، زیست سازگاری مناسبی نیز دارد و کاربرد آن موجب کاهش پوسیدگی دندان میشود.به گزارش ایسنا، طرح پژوهشی رزینهای دندانی ضد باکتری از سوی محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران اجرایی شد و در آن برای از ماده زیست فعال "تیمول" به عنوان عامل ضدباکتری با خواص مناسب در تهیه رزینهای دندانی استفاده شد.

تهیه رزینهای دندانی ضد باکتری برپایه ماده زیست فعال گیاهی تیمول و مقرون به صرفه، القای خاصیت ضد باکتری در رزینهای دندانی بدون افت خواص فیزیکی-مکانیکی و حفظ ثبات رنگ رزینهای دندانی در حضور تیمول و عدم تغییر رنگ آنها شده است.رشد و فعالیت باکتریها در محل ترکهای ایجاد شده در مرز مواد ترمیم کننده و دندان و همچینین ترکهای موجود در توده مواد دندانی دلیل اصلی پوسیدگیهای ثانویه است. پوسیدگیهای ثانویه در مراحل اولیه فاقد علایم لازم برای شناسایی است و معولا بدون نشانههای ظاهری پیشرفت میکنند و در نتیجه در اکثر مواقع پوسیدگیهای ثانویه زمانی تشخیص داده میشوند که پیشروی زیادی کردهاند و مستلزم جایگزینی کامپوزیت و صرف هزینه مجدد است.

از این رو استفاده از مواد دندانی با خاصیت ضد باکتری یکی از کاربردیترین روشهای ممانعت از رشد و تکثیر باکتریها در سطح دندان است. از آنجایی که در تهیه مواد دندانی ضد باکتری، نوع و ساختار ماده ضد باکتری از اهمیت ویژهای برخوردار است، در این طرح گونه جدیدی از مواد دندانی بر پایه عصاره زیست فعال "گیاه آویشن" با نام تیمول تهیه شد که ضمن داشتن خواص مطلوب نظیر خاصیت ضد باکتری و زیست سازگاری قابل توجه، انحلال پذیری مناسب در رزینهای متاکریلاتی دندانی برای تهیه رزینهای دندانی ،خواص فیزیکی- مکانیکی مطلوب و جذب آب کم داشته باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، ماده تیمول علاوه بر القای خاصیت ضد اکسیداسیونی و ضد باکتریایی قوی، زیست سازگاری مناسبی دارد. علاوه بر این، تیمول به واسطه ماهیت ساختاری و خصلت هیدروفوب بودن، انحلال پذیری مناسبی در رزینهای دندانی دارد و افزودن آن به مواد دندانی منجر به افزایش جذب آب نمونهها نمیشود و در نتیجه خواص فیزیکی-شیمیایی مواد دندانی در محیط مرطوب دهان تحت تاثیر قرار نمیگیرند.