۵ شهرستان ایلام در آستانه خاموشی

غلامرضا رضایتی سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: حوزه جنوب استان شامل ۵ شهرستان، دهلران، مهران، آبدانان، درهشهر و بدره به دلیل استفاده بیرویه از برق در آستانه خاموشی قرار دارند.وی افزود: با توجه به ورود این شهرستانها در محدوده زرد و قرمز جدول، رعایت الگوهای مصرف برق در این مناطق لازم و ضروری است چرا که مصرف شهرستانهای مذکور متجاوز از سقف تعیین شده است و در صورت عدم رعایت امکان اعمال خاموشی وجود دارد. سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان، ادامه داد: علی رغم گرمای هوا از مردم شریف استان انتظار میرود تا با رعایت الگوهای مصرف و کاهش بار در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۷ از بروز خاموشی جلوگیری کنند. وی اظهار داشت: بیشک همراهی و همدلی همه مردم شریف استان موجب خواهد شد تا تابستان امسال نیز بدون خاموشی سپری شود. رضایتی تاکید کرد: در ساعات طلایی مدیریت مصرف برق یعنی ۱۳ تا ۱۷ از مصارف غیر ضرور خودداری کنید. وی اضافه کرد: در این ساعات کولرهای گازی را روی دمای ۲۴ که همان دمای سلامت و آسایش است قرار دهند، دور کولرهای آبی را روی کند تنظیم کرده و حتیالمقدور استفاده از چرخ گوشت، جاروبرقی، لباس شویی، ظرف شویی و… در این ساعات اجتناب کنید.

 

کرج مهیای مرحله دوم انتخابات مجلس می شود

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستانهای کرج، فردیس و اشتهارد گفت: زمان قانونی آغاز دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ شهریورماه اعلام شده است .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، «غفور قاسم پور» با بیان اینکه برگزاری جلسات رسمی ستاد انتخابات در این حوزه انتخابیه نیز ۲۱ تیرماه آغاز می شود،افزود: حوزه انتخابیه کرج فردیس و اشتهارد مشمول شرایط قانونی برگزاری دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است و از ۲۱ تیرماه نیز جلسات رسمی را آغاز خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه تا به این لحظه شورای محترم نگهبان ۲۱ شهریورماه را زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام نموده است،گفت: با پشتیبانی نماینده محترم عالی دولت در استان مرحله اول انتخابات مجلس با همکاری دستگاه ها و مشارکت مردم و بدون کوچکترین مشکلی در شرایطی سالم انتخابات برگزار شد. قاسم پور خاطرنشان کرد: در مرحله اول ۳ هزارنفر مامور محافظت از صندوق های اخذ رأی بودند و با حضور نمایندگان فرماندار و معتمدین در شعب اخذ رأی، طبق جدول زمانبندی انتخابات مجلس برگزار شد.

ارزیابی عملکرد مراکز پرظرفیت مخابرات منطقه لرستان

در پی ارزیابی عملکرد مراکز پرظرفیت مخابرات منطقه لرستان در سه ماهه نخست سال ۹۹ ، نتایج این ارزیابی توسط اداره فروش خانگی حوزه تجاری اعلام شد . به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان در ارزیابی مراکز پرظرفیت در سه ماهه نخست سال ۹۹ در خصوص دایری تلفن ثابت و فروش اینترنت پر سرعت مرکز شهید قندی شهرستان بروجرد ، مرکز قائم (عج) شهرستان دورود و مرکز قائم (عج) شهرستان خرم آباد نتایج اول تا سوم را به خود اختصاص دادند . ناهید رشیدیان ریاست اداره فروش خانگی مخابرات منطقه لرستان در گفنگو با روابط عمومی گفت : هدف از این ارزیابی افزایش درآمد و ایجاد فضای رقابتی در بین مراکز پر ظرفیت تلفن ثابت در سطح استان می باشد . رشیدیان شاخص های ارزیابی را دایری تلفن ثابت ، فروش adsl ، فعال نمودن adsl منقضی شده و وصول مطالبات تلفن ثابت عنوان کرد و افزود : در ارزیابی فصل تابستان سرعت نصب و رفع خرابی adsl نیز به شاخص های ارزیابی اضافه می گردد .

اخذ و تمدید سه گواهینامه ایزو توسط پالایشگاه گاز ایلام

رحیمی زاده از اخذ و تمدید سه گواهینامه ایزو توسط پالایشگاه گاز ایلام خبر داد. علی رحیمی زاده رئیس مطالعات انرژی و تحلیل سیستمهای شرکت پالایش گاز ایلام گفت : سه گواهینامه ایزو توسط پالایشگاه گاز ایلام در تیر ماه امسال اخذ و تمدید می شود . رحیم زاده عنوان کرد : این فرآیند ممیزی خارجی منجر به تمدید گواهینامههای استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱:۲۰۱۵ و HSE_MS و همچنین اخذ گواهینامه مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ایزو ۴۵۰۰۱:۲۰۱۸ شده است . رئیس مطالعات انرژی و تحلیل سیستمهای شرکت پالایش گاز ایلام اضافه کرد : ممیزی مستقل سیستمهای مدیریتی حوزه HSE توسط نهاد گواهی دهنده مطابق برنامه زمانی از پیش تعیین شده انجام شده است . رحیمی زاده ادامه داد : واحد ICT با ایجاد زیر ساخت لازم ، برقراری ارتباط آنلاین با میزان را با توجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی فراهم نمود و این ممیزی توسط دو تیم از میزان نهاد گواهی دهنده و به صورت آنلاین به انجام رسید .

وانت بارهای شهررباط کریم
ساماندهی می شوند

شهرداری رباط کریم با مشخص کردن فضایی موقت، فعالیت وانت بارهای عرضه میوه و تره بار را در بلوار سردار شهید سلیمانی (آلارد) ساماندهی میکند.

علی کیوانی رباط كريم، مهندس پارسا شهردار رباط کریم با اعلام خبر فوق افزود: شهرداری رباط کریم بمنظور جلوگیری از سد معبر توسط دستفروشان و وانت بارهای محل مذکور، در حال تسطیح و آماده سازی محلی برای کسب و کار این قشر زحمتکش است. شهردار رباط کریم ادامه داد: به همت واحد پسماند حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری رباط کریم، عملیات تسطیح و خاکبرداری این محل آغاز شده است که بزودی وانت بارها و دستفروشان می توانند با مراجعه به این محل بدون ایجاد مزاحمت به سایر شهروندان محترم، به کسب و کار خود بپردازند. وی خاطرنشان کرد: زیرساختهای لازم برای اجرای این طرح توسط معاونت خدمات شهری انجام خواهد شد؛ لذا با متخلفانی که اطلاعیه های صادر شده از سوی مدیریت شهری را رعایت نکنند و همچنان باعث ایجاد بی نظمی و سدمعبر در پیاده روها و معابر شوند بصورت جدی برخورد قانونی خواهد شد.

تهیه نقشه مناطق بحرانی استان ایلام برای پیشگیری از حریق احتمالی

اداره مهندسی و مطالعات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام همزمان با فرارسیدن فصل خشک به منظور برنامه ریزی برای پیشگیری از حریق احتمالی و آمادگی لازم برای اطفاء در سال ۹۹ با توجه به شاخص های (تراکم پوشش گیاهی، دما، بارندگی، جاده، حریق سنوات قبل) نسبت به تهیه نقشه مناطق بحرانی اقدام نموده و براین اساس نقشه مناطق بحرانی استان به تعداد ۸۶ نقطه و به مساحت ۴۱۸۷۵۸هکتار توسط این اداره تهیه شده است. مهندس کاظمی گفت: پهنه های جنگلی و مرتعی استان روزانه از طریق ماهواره مودیس مورد پایش قرار گرفته و در صورتیکه در نقاطی از مناطق جنگلی دما بیشتر از حد نرمال باشد نسبت به اطلاع رسانی به ادارات تابعه و یگان حفاظت اقدام خواهد شد.

احداث دیوار ضامن و گابیون
در محور کرج - کندوان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان البرز از احداث دیوار ضامن در نقاط پرتگاهی محور کرج - کندوان خبر داد و گفت: بدین منظور اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان نسبت به احداث دیوار ضامن و گابیون به جای گاردریل در نقاط پرتگاهی در مرز مشترک با رودخانه کرج اقدام کرده است. مجتبی حاجیان با اشاره به اقداماتی که در راستای ارتقای ایمنی محور کرج - کندوان انجام شده است، افزود: احداث دیوار ضامن و گابیون به طول سه کیلومتر در نقاط پرتگاهی محور کرج - کندوان اکنون پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی دارد. وی با بیان اینکه اعتبار صرف شده برای اجرای این پروژه بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است،به نصب نیوجرسی به جای گاردریل در نقاطی از محور کرج - کندوان با هدف افزایش ایمنی، اشاره کرد و گفت: این پروژه که با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان و به طول ۱۲ کیلومتر اجرایی شده است، در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل سیمان فارس و خوزستان تشریح کرد:

حمیدرضا هوشیاری، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان گفت: با عرضه ۱۵درصد سیتا حدود سه میلیون نفر سهامدار خواهند شد و باعث بالارفتن جذابیت در این بازار می شود.

به گزارش روزنامه تجارت، حمیدرضا هوشیاری، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان با اشاره به عرضه اولیه سیمان تامین با نماد سیتا گفت: عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین
که با نماد سیتا وارد بازار سرمایه خواهد شد
تاثیرات بسیاری بر بازار سیمان خواهد گذاشت و باعث شفاف سازی پرتفوی می شود. تخمین زده می شود با عرضه ۱۵درصد سیتا حدود سه میلیون نفر سهامدار خواهند شد و باعث بالارفتن جذابیت در این بازار می شود.

همچنین در ماه های آینده فرآیند بورسی شدن سیمان آبیک انجام و این اتفاق باعث خواهد شد ارزش افزوده سیمان فارس خوزستان و سیمان تامین بیشتر شود .

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان درباره صادرات کلینکر گفت: خیلی از کشورهای تولید کننده سیمان در جهان از واردات کلینکر استقبال و کوره های خود را خاموش کردند و برایشان به صرفه تر است تا از صادرات کلینکر بهره ببرند .صادرات کلینکر ما به کشورهایی همچون افغانستان،چین، آفریقا و کشورهای جنوب خلیج فارس به صورت فله و کیسه ای انجام می شود. در انجمن سیمان بحث هایی در خصوص تعدیل قیمت سیمان صورت گرفته است.

هوشیاری گفت: شرکت سیمان فارس و خوزستان با بیش از شش دهه فعالیت، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین گروه تولیدکننده سیمان در کشور و منطقه است که با دارا بودن ۳۳ شرکت فرعی زیر مجموعه در صنعت سیمان و صنایع وابسته به سیمان در حال فعالیت است.

وی به رتبه بندی های شرکت سیمان فارس و
خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: ایران هفتمین شرکت تولید کننده دنیا است .

شرکت سیمان تامین هم در زمینه تولید سیمان دارای رنکینگ جهانی چهاردهم و شرکت سیمان فارس و خوزستان هم رتبه پانزدهم جهانی را دارا است.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان همچنین درباره بهره مندی از استارت آپ ها در هلدینگ اظهار کرد: در هلدینگ شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه صنعت سیمان وجود دارد که فعالیتی از جنس دانش بنیان است و برای فعالیت های تحقیقاتی و مارکتینگ و تجارت الکترونیک از آن استفاده می کنیم. همچنین پروژه شمس که به تازگی عملیاتی شده است و اپلیکیشنی برای فروش آنلاین سیمان است.

مهندس حمیدرضا هوشیاری در بخشی از صحبت های خود با اشاره به قیمت پایین سیمان گفت:قیمت سیمان که یکی از محوری ترین محصولات در صنعت ساخت است در کشور بسیار ناچیز است و باید به جایگاه اصلی خودش برسد.

وی گفت: شرکت سیمان فارس و خوزستان
با بیش از شش دهه فعالیت، یکی از قدیمی ترین
و بزرگترین گروه تولیدکننده سیمان در کشور و منطقه است که با دارا بودن ۳۳ شرکت فرعی زیر مجموعه در صنعت سیمان و صنایع وابسته به سیمان در حال فعالیت می باشند.

هوشیاری ادامه داد: شرکت در سال ۱۳۲۹ با سرمایه گذاری مشترک سازمان برنامه و شرکت سهامی سیمان شیراز با سرمایه اولیه ۲۰۰ میلیون ریال تأسیس و به نام «شرکت سهامی سیمان فارس» به ثبت رسید.

در سال ۱۳۳۲ از شیراز به تهران انتقال یافت. در سال ۱۳۳۴ کارخانه سیمان شیراز با ظرفیت اسمی روزانه ۲۰۰ تن شروع به بهره برداری نمود.

در سال ۱۳۳۹ کارخانه سیمان دورود با ظرفیت اسمی ۶۰۰ تن در روز از سازمان برنامه خریداری گردید و بتدریج با خرید
و احداث کارخانجات جدید و توسعه کارخانجات
قبلی بر حجم ظرفیت تولیدی خود افزود.

در سال ۱۳۴۲ رسماً به «شرکت سهامی سیمان فارس و خوزستان» تغییرنام یافت. سهام شرکت در دیماه ۱۳۵۴ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران
پذیرفته شد.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان اضافه کرد:در حال حاضر ۱۷شرکت سیمانی تحت مدیریت شرکت سیمان تامین است و یکی از بازیگران اصلی در تامین سیمان کشور را دارد.

هوشیاری به رتبه بندی های شرکت سیمان فارس و خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: ایران هفتمین شرکت تولید کننده دنیا است . شرکت سیمان تامین هم در زمینه تولید سیمان دارای رنکینگ جهانی چهاردهم و شرکت سیمان فارس و خوزستان هم رتبه پانزدهم جهانی را دارا می باشد.

هوشیاری به افزایش قیمت کلینکر اشاره کرد و افزود: در انجمن سیمان بحث هایی در خصوص افزایش قیمت کلینکر صورت گرفته است و در تیرماه ۹۸ پایه صادراتی را بالا و به ۱۸دلار رساندیم .

وی با اشاره به نگرانیهایی درباره افزایش قیمت سیمان و اثرگذاری آن در قیمت مسکن گفت: تاثیر سیمان در بخش ساختمان ۱/۰ درصد است و باعث افزایش
قیمتها نمیشود. اگر متوسط قیمت تولید هر متر مربع را ۴ میلیون در نظر بگیریم، تاثیر سیمان در این بخش ۳۶ هزار تومان است و بسیار ناچیز است و سیمان باید به جایگاه اصلی خودش برسد.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه به مناسبت هفته قوه قضایه با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرلنگه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردى بندرلنگه،«قاسم عسکری نسب» در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش اظهارداشت: قوه قضائیه که همواره بعنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفای نقش میکند، نقشی بیبدیل در پاسداری از ارزشها، کرامت انسانی، تأمین سلامت اجتماعی و برقراری امنیت و عدالت در جامعه داشته که این مهم علاوه بر استحکام پایه نظام اسلامی، مایه قوام و دوام جامعه قلمداد میشود.

مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه افزود: بیتردید شهادت آیتالله بهشتی که در کسوت نخستین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به لقاءالله پیوست نیز نماد ماندگار از عدالتگستری است و مزین بودن هفته گرامیداشت قوه قضائیه بهنام و شهادت آن بزرگمرد همچون چراغی فراروی دستگاه قضایی میدرخشد. وی تصریح کرد: بیشک بخش اعظمی از امنیت پایدار و برقراری نظم و تأمین آسایش و آرامش در جامعه مرهون کوشش و همت مسئولان قضایی و بخشهای مختلف دستگاه قضا است که بهصورت جدی به مبارزه با ناهنجاریهای اجتماعی، قانونشکنیها و جرائم مختلف بر خواسته و از هیچ کوششی دریغ نمیورزند.

اوی در پایان افزود: اینجانب ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران باوفایش، از جنابعالی قضات و سایر کارکنان قوه قضائیه برای حضور مستمر در صحنه و پیگیریهای مجدانه در جهت تحقق رویکرد جدید دستگاه قضا به منظور برپایی نمایی از عدالت حضرت علی (ع) که نویدبخش آسایش و آرامش برای ملت شریف ایران و هشداری جدی برای مجرمان و متخلفان است، تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال دوام توفیق خدمت و سربلندی ایران اسلامی را خواستارم".

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم گفت: رانندگان خودروهای عمومی باری و مسافری که متقاضی دوگانهسوز کردن وسیله نقلیهشان هستند، باید هر چه سریعتر نسبت به ثبتنام مشخصات خودرو در سامانه مربوطه اقدام نمایند. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم، سید محمود طاهری افزود: این طرح بر اساس مجوز شورای اقتصاد، بهصورت رایگان اجرا و بر اساس آن یکمیلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودروی عمومی حمل بار و مسافر در سطح کشور گازسوز میشود.

وی اضافه کرد: دارندگان تاکسیها و انواع وانتبارها میتوانند برای گازسوز کردن خودروهای خود با مراجعه به نشانی https://gcr.niopdc.ir اقدام به ثبتنام کنند

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف بنزین و افزایش مصرف سی ان جی در سبد حاملهای انرژی خودروهای عمومی حمل بار و مسافر عنوان کرد.

طاهری گفت: با توجه به فعال بودن ۳۹ باب جایگاه عرضه سی ان جی در سطح استان قم، رانندگان میتوانند با قیمت ارزانتر از سوخت پاکتر استفاده کنند. وی با تاکید بر اقدام سریعتر رانندگان متقاضی برای ثبتنام در این طرح، خاطرنشان کرد: اولویت گازسوز کردن با خودروهایی است که مشخصات آنها زودتر در سایت مربوطه ثبتشده باشد.

وی ادامه داد: پس از ثبتنام در سامانه، رانندگان باید بر اساس تاریخ و زمان اعلامشده به کارگاههای مجاز مراجعه نمایند و ضرورتی به مراجعه به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه قم بیان کرد: با وجود اینکه اطلاعرسانی و تبلیغ خاصی در این زمینه صورت نگرفته است، تاکنون اطلاعات بیش از ۱۰۰ دستگاه خودرو در سایت مربوطه ثبتشده است و در نوبت گازسوز شدن میباشند.

به گفته وی، درصد بالایی از خودروهای عمومی باری و مسافری که در محدوده استان قم تردد میکنند، دوگانهسوز هستند.

گیلان_فرحی؛ در نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش استان، در خصوص نحوه فعالیت آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در فصل تحصیلی پیش رو تصمیماتی اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان(وب دا)؛ نشست روسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش در خصوص نحوه فعالیت آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در فصل تحصیلی پیش رو در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به بستری شمار بالای بیماران مبتلا به کرونا در گیلان در روزهای نخست شیوع ویروس، اظهار کرد: از ابتدای اسفند تا نیمه های آن، شمار بیماران بستری در مراکز درمانی استان، به صورت قابل توجهی افزایش یافت و علیرغم کاهش آمار، اما هرگز صفر نمیشود.

وی با اشاره به نقش مستقیم تعطیلات و در پیش گرفتن سفرهای غیرضروری در افزایش بیماران کرونایی، افزود: آمار ها همگی نشان می دهد پس از دو هفته از تعطیلات، شمار بیماران مبتلا به کرونا تقریبا دوبرابر شده و از آنجا که بسیاری از خانواده ها درگیر کنکور و امتحانات پایان ترم هستند، احتمالا سفرهایی را در پیش خواهند گرفت و این یعنی ما حتما شاهد افزایش بیماری خواهیم بود.

دکتر محمدرضا نقی پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه تاکنون تجربه مواجهه با بیماری کرونا وجود نداشته، اظهار کرد: عقل و تجربه حکم میکند که بهترین برنامه و سناریو را در جهت مقابله با بیماری کووید۱۹ داشته باشیم.

دکتر احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مقابله با کرونا ویروس، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی علیرغم پرداختن به مقوله های بهداشت و درمان در مقوله آموزش نیز فعال است و این جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید دو برنامه را در فصل تحصیلی جدید داشته باشند، افزود: دانشگاه ها در فصل جدید تحصیلی، یا غیر حضوری و یا باید کاملا مجازی برگزار شوند.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه اقدامات علوم پزشکی گیلان موجب شده که مردم خدمت علم و درمان را با هم لمس کنند، افزود: هدف دانشگاه، منفعت مردم از خدمات آنها است که چندماه اخیر اقدامات علوم پزشکی گیلان این مهم را تحقق بخشیده است.

دکتر رضی با اشاره به اعمال محدودیت ها و مقبولیت آن از سوی مردم و رهبران تشکل های دینی و مذهبی، گفت: کرونا، با ایجاد مرزبندی تاریخی، همه عرصه ها را درگیر کرده به نوعی که همگان در پی کشف واکسن و یا دارو برای آن هستند.

وی با بیان اینکه اساس برنامه ریزی و دایر کردن کلاس ها در سال تحصیلی جدید با در نظر گرفتن شرایط فعلی مجازی خواهد بود، افزود: برای کلاس های عملی نیز برنامه ها باید به گونه ای تدوین شود که دانشجویان به صورت نوبتی و مرحله ای در دانشگاه ها حضور داشته باشند.