بازیگر سریال «تبریز در مه» خبر داد:

بازیگر سریال «تبریز در مه» گفت: نقش های خوب سینما به افراد خاص و عده محدودی می رسد، سینما دست آقازادههای هنری افتاده است، افرادی که در خفا از آقازاده بودن دیگران گلایه دارند اما خودشان آقازاده سینمایی شده اند.

فقیهه سلطانی در گفتوگو با میزان، پیرامون اجرای نمایش «یه گاز کوچولو» پس از بازگشایی تماشاخانههای تئاتر گفت: تئاتر ماهها به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بود، من فکر میکنم چارهای جز آغاز دوباره تئاتر نداشته باشیم، به عنوان مثال گروه نمایش «یه گاز کوچولو» برای این اثر زحمات بسیاری کشید، تمرینات بسیاری انجام شد و من در مقام کارگردان نمیخواستم زحمت گروه به هدر برود. سلطانی با اشاره به شایعه ممنوع الکار شدنش افزود: من به هیچ وجه ممنوع الکار نبودم، اصلا دلیلی برای این اتفاق وجود نداشته است، اتفاقا با وجود مراقبت از فرزندم تا حد امکان فعالیت داشتم، اما برخی در این میان شایعه ساختند که من ممنوع الکار شدم که به هیچ وجه درست نیست.

سلطانی با اشاره به وجود مافیای بزرگ سینما ادامه داد: نقش های خوب سینما به افراد خاص و عده محدودی می رسد، سینما دست آقازادههای هنری افتاده است، افرادی که در خفا از آقازاده بودن دیگران گلایه دارند اما خودشان آقازاده سینمایی شده اند.

به همین دلیل نقشهای مهم و جذاب به من و یا امثال من نمی رسد تا بتوانیم بار دیگر توانایی خودمان را محک بزنیم.

بازیگر سریال «تبریز در مه» درباره کم کار شدن خود در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون تصریح کرد: شاید از قاب دوربین دور شده باشم اما در عرصه تئاتر مدام در حال فعالیت بودهام، نقشهای کوتاهی هم در آثار سینمایی بازی کردم، در کل یکی از دلایل دوری من از سینما فرزندم خردسالم بود، حال که وی بزرگتر شده قصد دارم بار دیگر با قدرت به این عرصه برگردم.

 

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا بر ارتقای امنیت تلفنهای همراه هوشمند تأکید کرد.سرهنگ علی محمد رجبی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت : برای از بین بردن باگهای امنیتی جدید و شناخته شده همواره برنامهها و بخصوص سیستمعامل خود را بهروزرسانی کنند. وی با بیان اینکه کاربران از نصب برنامههای مشکوک بر روی تلفن همراه خود خودداری کنند، تصریح کرد: روزانه برنامههای بسیاری با دسترسیهای زیاد توسط هکرها به قصد نفوذ به گوشی کاربران طراحی و منتشر میشود. سرهنگ رجبی افزود: برنامههایی به عنوان گرفتن فشار خون، رادیولوژی با دوربین تلفن همراه، تشخیص کرونا و ... جزء این گونه برنامهها بوده و استفاده از آنها برای کاربران بسیار خطرناک است. رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با اشاره به اینکه کاربران در هنگام استفاده از تلفن همراه خود از رمز عبور امن استفاده کنند، اظهار کرد: اگر تلفن همراه افراد فاقد رمز عبور مناسب باشد یا به سرقت رفتن آن تمامی اطلاعات ارزشمند داخل گوشی در اختیار مجرمان قرار میگیرد. سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه کاربران به هیچ عنوان به شبکه وای فای عمومی متصل نشوند، تاکید کرد: یکی از مشهورترین راهها برای هک گوشی کاربران وای فای عمومی است. وی با بیان اینکه کاربران ایمیل، لینک و فایلهای مشهور را باز و آنها را بر روی تلفن همراه خود نصب نکنند، گفت: ممکن است یک لینک برای کاربر ارسال شود که با باز کردن آن لینک بد افزار وارد تلفن همراه شده و عملیات هک اطلاعات شخصی آغاز شود.

توصیه هایی به والدین گرامی در پیشگیری ازاعتیاد فرزندان به مواد مخدر و روان گردان

والدین گرامی ، با نوجوان خود درباره عوارض و پیامدهی ناشی از مصرف مواد مخدر و روان گردان ها با رعایت سن تقویمی و عقلی او گفتگو نمایید.

والدین گرامی ، حمایت عاطفی از فرزندان، شاد کردن فضای منزل ، وضع مقررات و قوانین برای عدم هرگونه مصرف مواد و آموزش مقاومت در برابر فشار منفی گروه همسالان ، از جمله راههای موثر در پیشگیری از گرایش نوجوانان به اعتیاد است. والدین گرامی ، در صورت بروز تغییرات عمده شخصیتی ، رفتاری و جسمی در فرزندان نظیر اختلال تمرکز و تعادل ، رفت و آمدهای مشکوک، دیر آمدن به منزل ، کمبود انگیزه برای تحصیل و کار ، اختلال در فعالیت های اجتماعی ، فراموشی ، افکار خودکشی،سرقت وسایل منزل، پرخاشگری و خلق و خوی تهاجمی ، پرتحرکی، کناره گیری شدی و انزوا طلبی، از مشاوران و متخصصین کمک بگیرید. والدین گرامی ، بروز تغییرات ظاهری در دوهفته متوالی (مانند قرمز شدن چشم ها، بی توجهی به نظافت فردی ، کاهش بی دلیل وزن، مشکلات تنفسی)، تغییرات عمده شخصیتی و رفتاری مانند سرخوشی زیاد و خنده های بی مورد در فرزندان خود را جدی بگیرید.

پانسمان نانو محصولی با قابلیت قطع خونریزی است که محققان در کشور این محصول زیست سازگار را برای نخستین بار تولید کردند.به گزارش مهر ، محصولات بند آورنده خونریزی به عنوان یکی از ملزومات پزشکی پر مصرف، بازار منحصر به فردی را در ایران به خود اختصاص دادهاند. این در حالی است که تنها تعداد محدودی از تولید کنندگان داخلی در این حوزه فعالیت دارند. به تازگی یک تیم نوپا موفق به تولید پانسمانهای نوین (پانسمان نانوهم) در حوزه تجهیزات پزشکی شده است.طیبه ظهرابی مدیر این تیم نوپا گفت: پانسمان نانو محصولی با قابلیت قطع خونریزی است. در این پانسمان برای نخستین بار از نانوفایبرهای پپتیدی با قابلیت قطع موثر خونریزی، استفاده شده است. این موضوع باعث شد تا محصولی باقابلیت هموستازی (قطع خونریزی) و زیست سازگاری بسیار مناسبی را تولید شود.ظهرابی به فناوریهای استفاده شده در این طرح اشاره کرد و افزود: در ساخت این محصول از زیست فناوری و فناوری نانو استفاده شده است. در حقیقت طراحی ماده اصلی پانسمان که یک قطعه پپتیدی است، با استفاده دانش زیست فناوری انجام شده است و از فناوری نانو نیز برای ساخت نانوفایبرهایی از پپتید طراحی شده، استفاده شد.وی ادامه داد: این محصول به عنوان هموستاز (قطع خونریزی) توسط جراحان و متخصصان ارتوپدی کاربرد دارد.