مسقف نمودن بانک های خازنی پست امیدیه ۲

اهواز : فرج-بانک های خازنی ۳۰۰ مگاواری پست ۴۰۰ کیلو ولت امیدیه ۲ شرکت برق منطقه ای خوزستان برای ایمن ماندن در مقابل گرما و تابش مستقیم آفتاب؛ مسقف شدند. مدیر امور بهره برداری ناحیه شرق شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: برخی از تجهیزات این بانک های خازنی خاص و کمیاب و بعضا گرانقیمت هستند و تابش مستقیم آفتاب و شرایط جوی باعث وارد شدن آسیب به این تجهیزات می شد که به همین دلیل تصمیم به مسقف کردن آنها گرفته شد. محمد سلبی تصریح کرد: امور بهره برداری ناحیه شرق با همکاری امور بهینه سازی معاونت بهره برداری با رعایت کلیه استاندارد ها و دستورالعمل های موجود جهت بهبود شرایط بهره برداری، افزایش طول عمر بانک های خازنی، کاهش حوادث، کاهش دیفکت ها و موارد ترموویژن و پایداری شبکه، اقدام به مسقف نمودن بخش A بانک های خازنی کرد و بخش B نیز قبلا مسقف شده یود. ی با بیان اینکه بانکهای خازنی در فصل پیک بار شبکه با تزریق توان راکتیو به شبکه موجب بهبود ولتاژ، کاهش تلفات توان و پایداری شبکه می شوند، افزود: با مسقف نمودن ( ۲۰۰ متر مربع) این بخش از بانکهای خازنی و دور نگهداشتن تجهیزات از تابش مستقیم آفتاب شرایط بهره برداری و پایداری یانک های خازنی و شبکه بهبود پیدا کرده است.

 

عملیات رفع آسیب و پایداری شبکه برق در شمال خوزستان

اهواز : فرج-مدیر امور بهره برداری ناحیه شمال شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: با یک عملیات گسترده آسیب دیدگی ها و گداختگی های ناشی از افزایش دما در شبکه برق شمال استان خوزستان برطرف شد.

محسن مرادی بیان کرد: افزایش دمای هوا و تداوم آن باعث بالا رفتن مصرف انرژی و در نهایت گداختگی تجهیزات برق شد که نیاز به برطرف شدن داشت.

وی با بیان اینکه در صورت برطرف نکردن آسیب های به وجود آمده، ممکن بود خاموشی های گسترده تری در شبکه رخ دهد، افزود: با یک عملیات گسترده در مدت زمان سه ساعت با انتقال بار و خاموشی های حداقلی گداختگی ها و آسب های ایجاده شده برطرف و شبکه به حالت عادی برگشت. مدیر امور بهره برداری ناحیه شمال شرکت برق منطقه ای خوزستان تصریح کرد: این عملیات اصلاح شبکه در گستره جغرافیایی شمال خوزستان و بصورت همزمان در مناطق اندیمشک، دزفول، شوش، عبدالخان، هفت تپه و آهودشت انجام شده است. مرادی توضیح داد: با توجه به جایگاه و اهمیت ناحیه شمال در شبکه برق رسانی، این رفع اشکال های به وجود آمده باعث پایداری شبکه برق ناحیه شمال و کل شبکه برق منطقه ای خوزستان شده است.

۴۳۲ مورد مغایرت

طرح جامع شهر ایلام برطرف شد

شهردار ایلام گفت: کلیات طرح جامع شهر ایلام به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده و ۴۳۲ مورد مغایرت های شناسایی شده در این طرح برطرف شده است.

طالب صادقیان اظهار داشت: طرح جامع شهرها هر ۱۰ سال یکبار و با افق ۱۰ ساله تدوین و برای اجرا ابلاغ می شود.

وی افزود: طرح جامع شهر ایلام باید سال ۹۰ ابلاغ می شد ولی تا سال ۹۷ هنوز ابلاغ نشده بود که مشکلاتی را برای مدیریت شهری به دنبال داشته است.

شهردار ایلام یادآور شد: ۴۳۲ مورد مغایرت در این طرح شناسایی شد که در نیمه نخست سال ۹۷ با تلاش مجموعه کارشناسان به صفر رسید که باعث شد این طرح در استان به تصویب برسد.

صادقیان تاکید کرد: طرح جامع شهر ایلام برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع شده است که پس از برگزاری ده ها جلسه کلیات این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مصوب شد و تنها موضوع الحاق پنج روستای اطراف شهر ایلام و همچنین کمربندی شمالی باقیمانده است که امیدواریم با حل این ۲ مساله شاهد تصویب نهایی طرح جامع شهر ایلام باشیم.

وی اضافه کرد: الحاق این روستاها همچون بانقلان، هفت چشمه، فاطمیه و چالسرا به شهر ایلام محاسن و معایب خاص خود را دارد که باید با لحاظ کردن این مسائل نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

شهردار ایلام گفت: نبود زیرساخت های شهرسازی، اجتماعی و فرهنگی در این مناطق که همچنان دارای بافت روستایی هستند از مهم ترین مشکلات پیش رو در الحاق این پنج روستا به شهر ایلام است چراکه این روستاها از قواعد شهری در ساختمان سازی، معابر، گذر و جداول تبعیت نکرده اند و از این لحاظ ضابطه مند نیستند.

صادقیان تاکید کرد: اگر بخواهیم این مناطق را به شهر اضافه کنیم، باید قواعد و ضوابط شهری نیز رعایت شود که می تواند هزینه هایی را به ساکنان این روستاها تحمیل کند چراکه باید عوارض و هزینه هایی را پرداخت کنند.شهر ایلام با ۲ هزار هکتار مساحت ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۲۱۷ جلد سند مالکیت روستایی در استان مرکزی صادر شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: ۲۱۷ جلد سند مالکیت روستایی با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی در سال جاری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان صادر شد.

محمدرضا رضافرح افزود: صدور سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز از سیاستهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در سال جاری ۳۸ جلد سند مالکیت شهری نیز در استان صادر شد. وی اظهار داشت: ۶۴ هزار و ۶۰۲ سند مالکیت در ۶۳۳ روستا و ۲۷ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان تاکنون صادر شده که ۸ هزار و ۶۰۸ مورد آن در شهر و بقیه در روستاها بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ۱۷۵ قطعه زمین امسال به متقاضیان دارای شرایط برای ساخت مسکن روستایی در استان واگذار شده، افزود:

در مجموع ۶ هزار و ۳۹۱ قطعه زمین در سالهای اخیر در اختیار مردم قرار گرفته است. وی همچنین اظهار داشت: ۲ طرح بافت با ارزش روستایی در وفس و کمیجان تهیه شده که طرح بافت با ارزش روستایی وفس با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: طرح هادی۱۱۸ روستا از مجموع ۸۵۷ روستا با بیش از ۲۰ خانوار در استان به پایان رسیده و ۲۹۹ طرح هادی، نیمه تمام باقی مانده است. رضافرح افزود: برای ۸۹۴ روستای استان طرح هادی تهیه شده و برای ۱۷۳ روستا بازنگری شده است. استان مرکزی یک هزار و ۶۰۴ آبادی ، ۶۶ دهستان و ۲۳ بخش دارد.

احیای کوهستانپارک شادی در انتظار تعیین تکلیف مالکیت آن

شهردار مشهد گفت: کوهستان پارک شادی به یکی از بانکهای خصوصی واگذار شده و ما تا مرحله معامله پارک رفتیم اما بخشی از این پارک در موقوفه وکیل آباد است که باید مالکیت آن روشن شود.

محمدرضا کلائی شب گذشته در گفتوگوی زنده اینستاگرامی با شهروندان گفت: مشهد بهعنوان کلان شهر مشکلات زیادی دارد. در داستان کرونا هم در ابتدا وظایفی برعهده ما بر اساس پروتکلها و دانش آن زمان گذاشته شد از جمله، ضدعفونی کردن معابر، کمک به قرنطینه و در اختیار گذاشتن فضاهایی برای نقاهتگاهها. شهردار مشهد با بیان اینکه در موضوع کرونا باید خود را ملزم به هماهنگی با ستاد کرونا بدانیم و اعتقاد دارم که بدون هماهنگی با ستاد کرونا اقدامی را انجام ندهیم، اظهار کرد: دوستان در دانشگاه علوم پزشکی معتقد هستند که به صورت گسترده ضدعفونی کردن اثری ندارد و تعدادی از طرفداران محیط زیست هم معتقدند که این امر اثرات مخربی دارد، اما زمانی هم معتقدند که باید به یک کلونی رسیدگی کرد به طور مثال ما چند روز پیش دو منطقه سیدی و رضاشهر را به صورت گسترده ضدعفونی کردیم، و یا مکانهایی مانند مترو و اتوبوس که تردد زیاد است را به شدت در ضدعفونی کردن زمان میگذاریم.وی اظهار با اشاره به اینکه مترو گلبهار در حوزه وظایف شهرداری مشهد نیست؛ مساله حاکمیتی است و سالها کار دارد، اظهار کرد: ما درگیر خط ۲ و ۳ مترو هستیم، هزینه اجرای یک کیلومتر خط مترو در پایان سال ۹۶ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود و حالا هزار میلیارد تومان است.

مهدی جعفری تشریح کرد:

بندرعباس محمد کمالی باغستانی -مهدی جعفری، مسئول واحد بازرسی فنی و نشت یابی شرکت گاز هرمزگان به تشریح عملکرد این واحد در سال ۱۳۹۸ و اهداف تعیین شده در سال ۱۳۹۹ برای خود و همکارانش، پرداخت.

مهدی جعفری، مسئول واحد بازرسی فنی و نشت یابی شرکت گاز هرمزگان در خصوص اقدامات این واحد در سال ۹۸ افزود: در زمینه بازرسی فنی در سال گذشته می­توان به انجام بازرسی بیش از۴۵۰۰ کالا، انجام بالغ بر ۱۴ تست نیوماتیک پلی اتیلن درون شهری، بازرسی از ۲۰ پروژه در سطح استان و همچنین انجام ۷ تست هیدرواستاتیک و تست پوشش خطوط فلزی برون شهری، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۸ و به همت تلاش شبانه روزی پرسنل این واحد ،موجب گاز دار شدن بیش از ۳۵۰ کیلومتر خطوط گاز دار در سطح استان شده ایم.

جعفری بیان کرد: در راستای نگهداری بهینه تاسیسات و تجهیزات شرکت گاز استان هرمزگان، طبق برنامه زمان بندی مشخص ایستگاه هایCGS،TBS،MRS و همچنین ایستگاه هایCPSبازرسی دوره ای از آن ها انجام و موارد قابل اصلاح به واحد های ذی ربط ابلاغ شد .

مسئول واحد بازرسی فنی و نشت یابی شرکت گاز هرمزگان افزود: در سال ۹۸ و با هماهنگی هایی که انجام شد، موفق به برگزاری ۴ دوره آموزشی تخصصی در زمینه پوشش،حفاظت کاتدی و سیستم ارتینگ جهت ارتقا سطح اطلاعات فنی کارکنان شرکت گازاستان هرمزگان در واحد های مختلف شد. این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه عملکرد نشت یابی در سال۹۸ نیز می­توان به انجام ۳۶۰۰ کیلومتر نشت یابی در سطح استان و کشف بیش از ۱۵۶۹ مورد نشتی نام برد که این امر موجب جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی و از دست دادن سرمایه های ملی شده است .

مسئول واحد بازرسی فنی و نشت یابی شرکت گاز هرمزگان در خصوص اهداف این واحد در سال ۱۳۹۹ افزود: قرارگرفتن شرکت گاز استان هرمزگان در بین ۵ شرکت گاز استانی برتر یکی از این اهداف است و بی شک این امر با برنامه ریزی و پشتکار پرسنل متخصص،مجرب و همچنین مدیریت منسجم شرکت گاز هرمزگان محقق خواهد شد.

جعفری به اهداف دیگر این واحد در سال جاری و در زمینه بازرسی فنی اشاره و تصریح کرد: در زمینه بازرسی فنی، مکانیزه کردن تست های نیوماتیک،هیدرواستاتیک و پوشش در حال برنامه ریزی است و همچنین در راستای کنترل مدیریت خوردگی و پیاده سازی نظام دارای های فیزیکی استفاده از روشهای Advance NDT از جمله Corrosion Mapping ، Phased Array و... بتوانیم با پیش بینی و تخمین عمر تاسیسات ،مانع از هرگونه خسارت و قطعی گاز در صنایع استراتژیک در سطح استان شویم.

وی افزود: در حوزه نشت یابی نیز با ارتقاء نرم افزار نشت یابی از طریق ایجاد دسترسی نرم افزار به واحد بهره برداری ، امکان اعلام نشتی درجه ۱ و درجه ۲ به صورت آنلاین جهت بالابردن سرعت انجام رفع نشت و همچنین حذف مکاتبات پیرامون این موضوع را در بر خواهد داشت و همچنین استفاده از نقشه های سه بعدی ایزومتریک ایستگاه ها با نرم افزار solid work و برقراری ارتباط بین سامانه GISو نرم افزار نشت یابی بمنظور ارتقاء انجام نشت یابی شبکه، انشعاب و ایستگاه های شرکت گاز استان هرمزگان نیز می­توان یکی دیگر از اهداف این واحد در سال ۱۳۹۹ بر شمرد.

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های بی وقفه پرسنل بازرسی فنی و نشت یابی و همکاری شایسته سایر واحدها با این واحد، خاطر نشان کرد: در خصوص تمامی موارد ذکر شده، لازم می دانم به پاس تلاش های مستمر همکارانم در این واحد که در راستای پیشرفت روز افزون و مطابق چشم انداز شرکت گاز هرمزگان گام بر می دارند، تقدیر و تشکر می نمایم.

اهواز : فرج-در آینی که با حضور وزیر نفت و به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در تهران، اهواز و عسلویه برگزار شد، گواهینامه صلاحیت حرفهای فرماندهان حوادث صنعت نفت به ۴۵ نفر از کارکنان وزارت نفت اعطا شد.

از این تعداد، چهار نفر از کارکنان این شرکت و ۵ نفر از منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر بودند که مهندس احمد محمدی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به نیابت از مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت گواهینامه صلاحیت حرفهای را به آنان اعطا کرد. این گواهینامه ها که به امضای وزیر نفت رسیده است، به فرید غلامی حموله و مجتبی رحیمی نیا از کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، محمدحسن رفیع پور از شرکت بهرهبرداری نفت و گاز مارون و احمد میرعبدالهی از شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تعلق گرفت. همچنین گواهینامه ۵ نفر از کارکنان منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر نیز از سوی مهندس احمد محمدی به نیابت از وزیر نفت به آنها اعطا شد.

در بخشی از این آیین، وزیر نفت که از طریق ویدیو کنفرانس سخن می گفت، با تاکید بر اهمیت HSE، فرماندهی عملیات صحنه را عاملی مهم در کنترل حوادث صنعت نفت برشمرد. مهندس زنگنه با اشاره حادثه آتش سوزی پتروشیمی ماهشهر و فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید، درس آموزی از حوادث را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید پس از هر حادثه با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد، ابعاد و علل و راهکارهای پیشگیری از تکرار حادثه مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. در ادامه این آیین، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تبریک به کارکنانی که با موفقیت دوره صلاحیت حرفهای فرمانده عملیات صحنه را گذرانده اند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از دانش و تجربه شما در کنترل و به حداقل رساندن حوادث استفاده کنیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان با توجه به کمبود ۲.۵ مترمکعب بر ثانیه آب شرب و بهداشت در اصفهان، گفت: در حال حاضر تنها راه برای جبران این کمبود، مدیریت مصرف است و توزیع عادلانه آب همواره در دستور کار شرکت آبفا استان اصفهان قرار دارد. ناصر اکبری گفت: متاسفانه ظرفیت تامین آب اصفهان با نیاز آبی آن یکسان نیست و نیاز آبی اصفهان نسبت به تیر ماه بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته و این نیاز، مازاد آبی است که به شبکه توزیع آب اصفهان تحمیل شده است و این امر بعضا موجب افت فشار آب در طبقات بالای ساختمان ها می شود. وی با اشاره به افزایش دمای هوای اصفهان و آخرین وضعیت تامین آب شرب، اظهار کرد: تا روز ۳۰ تیر ماه دمای هوای اصفهان بین ۳۵ تا ۳۶ درجه بوده است و از ابتدای مرداد ماه تاکنون دمای هوای اصفهان با رسیدن به ۳۸ تا ۳۹ درجه، سه درجه گرمتر شده است و هر درجه افزایش دمای هوا بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۲ تا ۳ درصد بر مصرف آب شرب اضافه می کند. معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان همچنین با بیان اینکه روزانه به طور متوسط حدود ۱۰ لیتر برای شستشوی میوه و سبزیجات از سوی خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد، تاکید کرد: ساکنان منازل ویلایی در اصفهان می توانند از طریق آب خاکستری نسبت به آبیاری باغچه های خود اقدام کنند، همچنین در صورتی که کولرهای آبی سایبان داشته باشد حدود ۳۰ لیتر مصرف آب آن کاهش می یابد. وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ درصد منابع آبی اصفهان از چاه های فلمن و چاه های متفرقه شهرها و ۹۰ درصد از تصفیه خانه بابا شیخعلی تامین می شود، تصریح کرد: در توزیع عادلانه آب اختلاط دو منبع آبی با یکدیگر انجام می شود، از سوی دیگر آب چاه ها با تایید شبکه بهداشت استان وارد مدار توزیع شرب و بهداشت می شود.