برگزاری مراسم عزاداری با حضور رهبر معظم انقلاب

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام علیبنموسیالرضا (ع) در حسینیه امام خمینی با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.به گزارش ایسنا، در این مراسم که به علت رعایت ضوابط بهداشتی بدون حضور جمعیت برگزار شد، حجتالاسلام عابدینی در سخنانی، برادری و ارتباط بین مؤمنین را لازمه درک مراتب توحیدی دانست و گفت: در نگاه دینی و بر اساس روایات متعدد، ایثار و گذشت، خوشرویی، انفاق و گرهگشایی از جمله مصادیق اخوّت مؤمنانه است که این ارتباط لازمه ارتباط با معصوم و تقرب به پروردگار است.همچنین در این مراسم محمود کریمی به ذکر مصیبت و مرثیهسرایی پرداخت.

 

 

انتقاد رئیس دفتر رئیس جمهوری از اتهام زنی به دولت

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره انتشار مطلبی درباره تخصیص اعتبارات کرونایی به یکی از دانشگاههای کشور به دلیل عضویت فرزند رئیس جمهور در هیئت علمی این دانشگاه گفت: سازمان برنامه و بودجه به بسیاری از دانشگاههایی که نیازمند هستند، کمک کردند و این روند هم ادامه دارد؛ حال ممکن است عدهای دنبال آن باشند تا بگردند و در هر دانشگاه افرادی را پیدا کنند و بگویند که بودجه دولت به خاطر این افراد به آن دانشگاه دادند. محمود واعظی در گفتوگو با ایسنا با تاکید بر اینکه بجز دانشگاهها به بیمارستانها و مراکز دیگر نیز کمکهایی شده است، گفت: درباره اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده میشود، هر اتفاقی که بیفتد بر اساس چارچوبی است که ما خدمت رهبری نوشتیم و بر اساس محور و دستورات ایشان از اعتبارات این صندوق استفاده میشود؛ مگر میشود هر کسی هر کاری که دلش بخواهد انجام دهد؟ وی گفت: درباره عضویت فرزند آقای روحانی در هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرسوجو کردم و اصلا چنین چیزی نیست؛ در واقع کسی که این سناریو را طراحی کرده، خبرنگاران را سر کار گذاشته است.

دستیابی ایران به بهترین توافق
در صورت پیروزی بایدن

رئیسجمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ، ایران برای انعقاد توافقی جدید با وی تماس خواهد گرفت.به گزارش ایسنا، ترامپ در سخنرانی کمپین انتخاباتی خود در کارولینای شمالی با اشاره به ترور سردار سلیمانی، وی را "بزرگترین تروریست جهان" و "قاتل نیروهای آمریکایی" خواند.وی با اشاره به خروج خود از برجام، بار دیگر توافق هستهای با ایران را "فاجعهبار" خواند.ترامپ مدعی شد: اولین تماسی که در صورت پیروزی در انتخاب دریافت خواهم کرد از طرف ایران خواهد بود که میگویند "میتوانیم به توافق برسیم؟" چراکه با وجود تحریمها و تمام کارهایی که کردهایم کشورشان دارد به جهنم میرود!وی ادعا کرد: به آنها گفتم که تا پس از انتخابات صبر کنند چراکه الان نمیتوانند توافق کنند، اما تاکید کردم که پس از انتخابات همه چیز سختتر خواهد شد. وی افزود: اگر جوی خوابآلود پیروز شود، به بهترین توافق ممکن میرسند. ترامپ اخیرا نیز گفته بود: احتمالا اولین تماس تلفنی که پس از پیروزی در انتخابات دریافت می کنم از ایران باشد که بسیار مشتاق یک توافق هستند، به دلیل این که میزان تولید ناخالص داخلی آن ها زیر ۲۸ درصد است.

اهمیت ایجاد اجماع ملی

مشاور رئیس جمهوری با اشاره به سال آخر فعالیت دولت تدبیر و امید اظهار کرد: ایرانیان در انتخابات ۱۴۰۰ کسانی را انتخاب خواهند کرد که بتوانند در مسائل اساسی و راهبردی اجماع ملی ایجاد کنند.به گزارش ایسنا، حسام الدین آشنا در توئیتر نوشت: ‏دوره این دولت هم با همه ضعفها و قوتها مانند دولتهای دیگر، به پایان میرسد. آنچه میماند ایرانیان نیکاندیشی هستند که با درک آثار اختلافات و رقابتهای بیحاصل کنشگران درون حکومت، اینبار کسانی را انتخاب خواهند کرد که بتوانند در مسائل اساسی و راهبردی اجماع ملی ایجاد کنند.

شتاب دادن به مشارکت جامع با چین

سفیر ایران در پکن، سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین را شتاب دهنده به موقع در مشارکت جامع راهبردی عنوان کرد.به گزارش ایسنا، محمد کشاورز زاده در توییتی نوشت: ‏اولین سفر دکتر ظریف به ‎چین بعد از کرونا را باید شتاب دهنده به موقع در مشارکت جامع راهبردی دانست که بازتاب میلیونی در افکار عمومی چین داشته است. به رغم بعضی تحلیلها ۹ اکتبر نه روزغافلگیری بود و نه دستور کار جدیدی مطرح بود. ره افسانه زدن در روابط ایران و چین اخیرا زیاد شده است.

هذیانگویی وزیر خارجه عربستان علیه ایران

وزیر خارجه عربستان مدعی شد: ایران از فدا کردن سلامت مردم یمن برای ایجاد دوره آشوب و بیقانونی، به عنوان سکوی پرتابی برای افراطگرایی استفاده میکند که نه تنها عربستان سعودی بلکه تمامی منطقه و جهان را در خطر قرار میدهد.به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود مدعی شد: برخلاف ما، ایران بر روی تضعیف سلامت و امنیت جوامع و کشورها تمرکز کرده است. وی مدعی شد: ایران به طور آزاد از آنچه که "گروههای تروریستی، گروهکهای نیابتی، شبهنظامیان مسلح و رژیمهای قاتل" میخواند، حمایت میکند.فیصل بن فرحان مدعی شد: ایران هرجا که بتواند برای ایجاد هرج و مرج و بیثباتی مداخله میکند. ایران این کار را در بسیاری از اماکن همانند لبنان، عراق، یمن و حتی تا آمریکای جنوبی انجام داده است. هرجایی که مشکلی در منطقه ما باشد، ایران نیز آنجا یافت میشود.این وزیر سعودی گفت: سیاست ایران و گروههای نیابتی این کشور، منجر به ایجاد بحرانهای سیاسی و بشردوستانهای می شود که یمن گرفتار آن شده و این بحرانها حاصل دخالتها و دشمنیهای ایران است.

محکومیت یک شهروند ایرانی در آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند ایرانی را به دلیل آنچه که "دور زدن تحریمهای آمریکا" خوانده شد، به ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است.به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیهای اعلام کرد که سید سجاد شهیدیان ۳۳ ساله را به اتهام "انجام تراکنشات مالی مغایر با تحریمهای اعمالی علیه ایران" به ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است. جان دمرس، دستیار دادستان کل در امور امنیت ملی در بیانیه آورده است: شهیدیان با دروغ گفتن به تامینکنندههای آمریکایی، با استفاده از پاسپورتها و هویتهای جعلی پولهایی را به طور غیرقانونی از ایران منتقل کرد و کسبوکاری را راهاندازی کرد که تنها هدفش دور زدن تحریمهای آمریکا بود و دیگران را نیز به انجام چنین کارهایی قادر میساخت. اقدام امروز باید اشخاص دیگری که میخواهند با دنبال کردن جای پای آقای شهیدیان تحریمهای آمریکا را نقض کنند دلسرد کند.

دیپلماسی راهحل بحران ایران و آمریکا

تحلیلگر اسپانیایی تنها راهحل برای بحران در روابط ایران و آمریکا را دیپلماسی دانست.دانیل لاکاله در گفتوگو با ایلنا در مورد تحریمها در شرایط فعلی و با توجه به شیوع کرونا گفت: بنا بر ادعای ترامپ این تحریمها برای غذا، دارو یا کمکهای بشردوستانه انجام نمیشود. مسیرهایی وجود دارد که تحت نظارت سازمان ملل متحد اجازه میدهد مواد غذایی و داروها به ایران برسد. اما باید تلاشهای دیپلماتیک در این زمینه تجدید شود، تنها در این صورت و موفقیت دیپلماسی است که تحریمها برداشته میشوند. تلاشهای دیپلماتیک باید تقویت شود.وی گفت: استفاده از مسیرها و راههای شفاف برای خرید داروها و واکسنهای ارائه شده توسط سازمان ملل و نهادهای بینالمللی بسیار مهم است تا تحریمها بر شهروندان تأثیر نگذارد. باید تلاش زیادی کرد تا تصور تهدید از جانب ایران یا ایرانهراسی که آمریکا ایجاد کرده، برطرف شود، باید کارهای دیپلماتیک بیشتری انجام شود. باید سازمانهای بینالمللی برای کمک به ایران در این شرایط اقدام کنند.

ایران باوجود کینه توزی و جنجال آفرینی آمریکایی ها پیروز شد

گروه سیاسی کورش شرفشاهی: تحریمهای تسلیحاتی ایران پس از ۱۳ سال رفع شد. این تحریم ها مانند شمشیری دولبه عمل کرد که از یک سو باعث اتکای صرف نیروهای مسلح به ظرفیتهای داخلی و تقویت گسترده تواناییهای تسلیحاتی کشورمان در حوزههای مختلف شد و از سوی دیگر، رفع این محدودیتها در زمان مقرر، با وجود تمامی فشارها و جنجال آفرینی های آمریکا، موفقیت سیاسی بین المللی را برای ایران رقم زد و شکستی تحقیر آمیز را برای واشنگتن در تاریخ ثبت کرد. اکنون که این تحریم ها به پایان رسیده و در این مدت ایران توانسته به دستاوردهای مهمی در زمینه نظامی به ویژه ساخت موشک ها دست یابد، می توانیم به عنوان سازنده سلاح در منطقه ظهور پیدا کنیم و نقش موثری در موازنه قدرت در منطقه داشته باشیم. از سوی دیگر دربعد اقتصادی می توانیم درآمدهای قابل توجهی در زمینه تولید و فروش سلاح به دست بیاوریم که می تواند به رونق اقتصادی کشور کمک کند. همچنین در زمینه سیای قدرت چانه زنی ایران بالا می رود و در زمینه فرهنگی نیز شکست دیگری برای آمریکا رقم می زند که باعث افتخار ایران در جهان می شود. البته طبق توافق هستهای سال ۲۰۱۵ میان ایران و گروه ۱+۵ و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، پس از رفع این تحریم ها کشورمان میتواند همچون یک کشور عادی در بازارجهانی تسلیحات به خرید یا فروش سلاحهای متعارف بپردازد، اما گویا آمریکا همچنان به دنبال بحران آفرینی برای کشورمان با استفاده از افزایش توان نظامی کشورمان به ویژه جنگ افزار هسته ای است.

تبلیغات دروغین دشمنان

یکی از جدی ترین رویکردهایی که آمریکا همواره جهان را نسبت به ایران حساس کرده، توانایی ایران در غنی سازی اورانیوم و دست یابی یه سلاح هسته ای است و اکنون که مبارزات انتخاباتی آمریکا جدی تر شده، نامزدهای ریاست جمهوری توان نظامی ایران را دستاویزی برای کسب ارای مردم کرده اند به نوعی که نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا درخصوص سیاست خارجی آمریکا گفت: آمریکا منزوی شده است. متحدانمان کارهایشان را به تنهایی پیش میبرند. سیاست "اول آمریکا" باعث انزوای آمریکا شده است. جو بایدن، با بیان این ادعا که ایران به داشتن مواد لازم برای ساخت بمب نزدیکتر شده است، افزود: کره شمالی بمب و موشکهای بیشتری در اختیار دارد. ما در شرایطی هستیم که متحدانمان رسما میگویند که نمیتوانند روی ما حساب کنند.از سوی دیگر وزیر خارجه آمریکا با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران در توییتر نوشت: ایران مدعی است که سلاح هسته ای نمی خواهد، سپس با برنامه هسته ای اش جهان را تهدید می کند. تمام ملت ها باید اخاذی ایران را رد کنند. مایک پمپئو ادامه داد: آمریکا هیچ گاه به کشور اول حامی تروریسم اجازه نخواهد داد که خطرناکترین سلاح جهان را داشته باشد و بله ما می توانیم از آن ممانعت کنیم و می توانیم.

داشتن سلاح متعارف حق همه

در همین رابطه نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران، داشتن توان سلاح متعارف را حق مسلم هر کشور عضو سازمان ملل برای دفاع مشروع می داند و در این زمینه بر اساس حقوق بین الملل، توان موشکی داخلی بدست آورده تا در مقابل تهدیدات علیه کشورمان بازدارنده باشد. مجید تخت روانچی در کمیته خلع سلاح و امنیت بین المللی هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل، با تاکید بر موانع خلع سلاح هسته ای و در راس آن مسابقه مدرن سازی زرادخانه های هسته ای و فقدان اراده سیاسی برای کنار گذاشتن گزینه سلاح هسته ای توسط دارندگان، گفت: بیش از ۱۴۰۰۰ سلاح هسته ای و ۱۰۰ میلیارد هزینه سالانه مربوطه و امکان استفاده آنها خطری است که هر آن بشریت و کره زمین را تهدید می کند و متاسفانه ۵۰ سال پس از لازم الاجرایی شدن معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای، ان پی تی، اجرای کامل تعهدات مبتنی بر آن به خصوص خلع سلاح هسته ای هنوز اجرایی نشده و مطمئنا اعتبار ان پی تی منوط به تقویت زمینه های اجرای این تعهدات در کنفرانس بازنگری سال آینده است. وی با اشاره به امریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان موانع بزرگ خلع سلاح هسته ای جهانی ومنطقه ای، اظهار داشت که امریکا بزرگترین دارنده سلاح هسته ای در جهان است که تنها در سال ۲۰۱۹ مبلغ ۳۶ میلیارد دلار برای زرادخانه هسته ای خود و تولید آخرین مدل سلاح های هسته ای هزینه کرده، با سلاح هسته ای به تهدید کشورهای غیر هسته ای پرداخته و آستانه توسل به سلاح هسته ای را تنزل داده است. بعلاوه، خروج این کشور از پیمان نیروهای هسته ای میان برد و عدم تمایل به تمدید استارت جدید به تلاشهای بین المللی خلع سلاح وعدم اشاعه هسته ای ضربه بزرگی وارد کرده است.به گفته روانچی، اسرائیل هم یک خطر امنیتی منطقه ای است که با حمایت امریکا کشورهای دیگر را به انهدام هسته ای تهدید می کند. رژیم صهیونیستی تنها مانع تحقق خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای است که ایران از ۱۹۷۴ پیشنهاد کرده است و خواست ما از نظام بین المللی آن است که این رژیم را مجبور به الحاق به ان پی تی به عنوان یک عضو غیر هسته ای و بدون قید و شرط و پذیرش پادمان های آژانس بین المللی انرژی هسته ای بکند.روانچی اضافه کرد که دولت عربستان با احتراز از اجرای کامل پادمان های هسته ای مورد درخواست آژانس در برنامه هسته ای خود به پنهان کاری روی آورده است و با وجود این، واشنگتن برای گسترش برنامه هسته ای عربستان چراغ سبز نشان می دهد، بدون این که توافق قبلی برای اعمال نرم های عدم اشاعه را مد نظر قرار دهند.این دیپلمات ارشد کشورمان تاکید کرد که از نظر جمهوری اسلامی ایران، ۷۵ سال پس از کاربرد سلاح هسته ای توسط امریکا، هیچ تضمینی برای عدم کاربرد مجدد این سلاح ها وجود ندارد و لازم است که مجمع عمومی یک هنجار خاصی تصویب و اعلام کند که جنگ هسته ای برنده ندارد و نباید اتفاق بیافتد. این اقدام، باید با تنظیم برنامه زمانبندی شده خلع سلاح هسته ای و البته اعطای تضمین های امنیتی لازم تا آن موقع و نیز شروع مذاکرات یک معاهده جامع خلع سلاح هسته ای دنبال شود.در زمینه سایر سلاحهای کشتار جمعی، نماینده دائم کشورمان با محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی توسط هر شخص در هر زمان و تحت هر شرایطی، از تنها دارنده سلاح شیمیایی خواست تا هر چه سریع تر سلاح های شیمیایی خود را منهدم و تحفظ نسبت به پروتکل ۱۹۲۵ را پس بگیرد.روانچی با ابراز نگرانی از برنامه مخفی سلاح های بیولوژیک برخی کشورها، از تقویت کنوانسیون سلاح های بیولوژیک حمایت کرده و اظهار امیدواری کرد که با ممنوعیت کاربرد این سلاحها، این خلا قانونی در کنوانسیون برطرف بشود.وی اضافه کرد که ایران از شروع مذاکرات کنفرانس خلع سلاح برای جلوگیری از نظامی شدن و تسلیحاتی کردن فضای ماورای جو حمایت می کند.

همکاری نظامی با روسیه

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه روسیه با تاکید بر اینکه تمامی امکانات ناشی از انقضای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که با همکاریهای فنی نظامی ایران مرتبط است به طور شایسته در نظر گرفته میشوند و بر اساس منافع دوجانبه و مصلحت مردم دو کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.ماریا زاخارووا گفت: شورای امنیت سازمان ملل تحریمهای تسلیحاتی علیه ایران را در سال ۲۰۱۵ اعمال نکرد. تهران داوطلبانه شماری از محدودیتها را پذیرفت. این اقدام به منظور تسریع رسیدن به نتایج موفق مذاکرات بر سر برنامه جامع اقدام مشترک به منظور حل و فصل شرایط پیرامون مسئله هستهای ایران انجام گرفته است.وی ادامه داد: تمامی طرفین از همان ابتدا میدانستند که این محدودیتها هیچ ارتباطی با حل و فصل مسائل مرتبط با برنامه هستهای ایران نداشتهاند. علاوه بر اینها موعد مفاد مربوطه نیز سرآمده است.زاخارووا ضمن تاکید بر اینکه ایران شریک قابل اعتماد روسیه در زمینههای مختلف همکاری محسوب میشود، اظهار کرد: تمامی امکانات ناشی از انقضای مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که با همکاریهای فنی نظامی ایران مرتبط است به طور شایسته در نظر گرفته میشوند و بر اساس منافع دوجانبه و مصلحت مردم دو کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

سخنگوی حزب اسلامی کار با توجه به حجم بالای مشکلات مطرح کرد

سخنگوی حزب اسلامی کار در پاسخ به این که «رییس جمهور آینده با چه چالش هایی مواجه خواهد بود؟ » اظهار کرد: این سوال باید به گونه ای دیگر مطرح شود.اینکه رئیس جمهور آینده با چه چالش هایی مواجه نخواهد بود؟ محمد نیشابوری در گفت و گو با ایسنا، افزود: کمیت و کیفیت چالش های پیش روی دولت آینده به نسبت گذشته نه تنها کاسته نشده بلکه پیچیده تر شده و حتما رییس جمهور اینده با معضلات بسیار بیشتری برای حل مواجه خواهد بود.وی ادامه داد: طی ۸ سال گذشته فساد در همه ارکان سه قوه بیشتر شده است.تحریم ها پیچیده تر شده به گونه ای که اقتصادملی را کاملا زمین گیر کرده است.میزان دخالت نهاد های شبه دولتی و غیر خصوصی در اقتصاد افزایش چشم گیری پیدا کرده و هرلحظه این نهال درحال تنومندتر و ریشه دارتر شدن است.جناح بندی خودی و غیر خودی هر روز افراد بیشتری را از قطار انقلاب پیاده می کند.نیشابوری گفت: میزان دخالت نهادهای موازی در امر مملکت داری هرثانیه بیشتر می شود.بحران منطقه و دشمنی های ما با برخی کشورهای همسایه در طول دودهه اخیر نه تنها کم نشده بلکه به طرز چشم گیری افزایش هم داشته است.توهین کردن و هتک حرمت ها در ادبیات سیاسی به سوی فرهنگ غربی بیشتر تمایل پیدا کرده و از آموزه های دینی فاصله بیشتری گرفته است.انقطاع نسلی افزون بر گذشته شده و نسل جوان علی رغم اینکه در نظام آموزشی بعد از انقلاب تربیت یافته اما در ظاهر دین گریز و مذهب ستیز شده است.پایه پولی افزایش چشم گیری یافته و میزان نقدیگی سرم سام آور شده است. وی یادآور شد: به دلیل تحریم ها ذخایر بانک مرکزی درکم ترین میزان خود طی ۴ دهه گذشته است.فروش نفت به نسبت دوران مرحوم مصدق کمتر شده؛درکنار این فرسوده شدن تجهیزات نفتی و پالایشگاهی خود بحرانی عظیم را پیش روی مان قرار می دهد.هرکدام از این چالش ها به تنهایی برای سقوط یک دولت کفایت می کند.

ایمانی از سفر خانوادگی نمایندگان به مشهد انتقاد کرد

تحلیلگر سیاسی اصولگرا با انتقاد از سفر خانوادگی جمعی از نمایندگان به مشهد گفت: انحرافات از همین موارد آغاز میشود که مثلاً هزینه سفر خانوادهشان پرداخت شود و بعد بهتدریج اقدام به استفادههای دیگر کنند، در واقع آغاز انحراف از اینجاست و باید روی اینها حساس بود.

ناصر ایمانی در خصوص سفر اخیر نمایندگان به مشهد که به صورت خانوادگی اما تحت عنوان سفر فراکسیون محرومیتزدایی و با دعوت شهرداری مشهد انجام شد و واکنشهایی را در پی داشت، گفت: ببینید صرف بودجه بیتالمال برای هر گونه استفاده شخصی اکیداً ممنوع است.

خاطرتان هست در یکی از کشورهای اروپایی که اتفاقا اخیرا هم این موضوع اتفاق افتاده است، صرفاً به خاطر اینکه همسر نخستوزیر برای بعضی از خریدها از ماشین دولتی استفاده کرده بود، وی مجبور به عذرخواهی شد

وی ادامه داد: این اتفاق نشان میدهد که چنین موضوعاتی در آن کشورها هم دارای اهمیت است که افراد و کسانی که از بودجه و امکانات دولتی استفاده میکنند، مانند نمایندگان مجلس به هیچوجه برای خود و خانوادهشان از بودجه بیتالمال استفاده شخصی نداشته باشند.

ایمانی اظهار داشت: باید دقت و توجه زیادی به این مساله داشته باشیم چراکه بسیار مهم است و انحرافات هم از همین موارد آغاز میشود که مثلاً هزینه سفر خانوادهشان پرداخت شود و بعد بهتدریج اقدام به استفادههای دیگر کنند، در واقع آغاز انحراف از اینجاست و باید روی اینها حساس بود.

وی افزود: اینجا کار رسانهها است که باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و عکسالعمل نشان دهند که از بودجه بیتالمال استفاده نشود.

عارف از افزایش فقر، تبعیض، نابرابری و تهدیدها علیه ایران خبرداد

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه باید شرایط فعلی حاکم بر کشور تغییر کند و ادامه روند فعلی با همراهی مردم میتواند اصلاح شود، تصریح کرد: بقای نظام به حضور اصلاحطلبان پیوند خورده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف بابیان اینکه باید تلاش کنیم اهداف این انقلاب تحقق یابد گفت: بعد از ۴۲ سال به اهداف نهایی نرسیدهایم که بگوییم دیگر در جامعه تغییر لازم نیست.

وی ادامه داد: با روند فعلی که ممکن است حتی با حسن نیت هم باشد؛ پیشرفت کشور دور از دسترس است، مشکلاتی همچون فقر، تبعیض و نابرابری افزایش پیداکرده، تهدیدها علیه ایران افزایش پیداکرده و حتی خطر تحریف اسلام و آرمانهای انقلاب نیز وجود دارد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: انتظار بود دولتهایی که بعد از اتمام دوره اصلاحات زمام امور را بر عهده میگیرند روند آغازشده در دولت اصلاحات را ادامه میدادند و شاهد پیشرفتهای بیشتری باشیم ولی نهتنها پیشرفتی در کار نبود بلکه هم در دولت آقای احمدینژاد و هم در دولت آقای روحانی شاهد عقبگردهای زیادی در شاخصهای مختلف بودیم.در دولت آقای احمدینژاد ساختارها نابود شد در دولت آقای روحانی هم با جزیرهای عمل کردن شاهد وضعیت فعلی کشور هستیم.

وی به شرایطی که انتخابات سال ۹۲ برگزار شد اشاره کرد و گفت: در شرایطی که بعد از حوادث سال ۸۸ با آن روبهرو بودیم و با آن شرایط امنیتی و یاس و سرخوردگی که بر نخبگان حاکم بود، با پیشتازی و میدانداری جوانان تحولات انتخابات سال ۹۲ شکل گرفت و معادلات برخی جریانات که میخواستند بهزعم خود آخرین میخ را بر تابوت اصلاحات بزنند بر هم زدند.