استاندار تهران اعلام کرد:

استاندار تهران از تمدید محدودیت های کرونایی در تهران تا پایان هفته جاری خبر داد.به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در تشریح تمدید محدودیت ها در پی تشدید شیوع کرونا ویروس گفت: تمام محدودیت های ابلاغی در هفته گذشته از روز یکشنبه ۲۷ تا پایان هفته جاری در استان تهران به قوت خود باقی است. در خصوص برگزاری کلاس ها در مدارس ،دانشگاه ها و سایر آموزشگاه ها تاکید بر آموزش های غیر حضوری و بهره گیری از فضای مجازی است.وی افزود: همچنان استفاده از ماسک از درب منازل برای شهروندان در استان تهران ضروری و الزامی است. برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، باشگاه های ورزشی، ورزش های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه، کافه، قهوه خانه ها و چایخانه ها، باغ وحش و شهر بازی ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی و همچنین عدم برگزاری نماز جمعه در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفته است. سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت نیز در این راستا تاکید کرد: چیره شدن بر بیماری نوپدید کرونا و حل این چالش جهانی مستلزم تقویت همکاری مردم در عمل به توصیه های بهداشتی و نهادینه شدن حفظ مسئولیت پذیری اجتماعی در همه مردم است. وی تصریح کرد: باتوجه به وضعیت سهمگین بیماری در کشور و آغاز روزهای سرد سال و نگرانیها و خطرات مترتب بر فصل سرما، با همکاری مردم در عمل به توصیههای بهداشتی شاهد گذر از روزهای سخت پیش رو با کمترین آفت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن باشیم. وی همچنین در توضیح استان های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند سخنگوی وزارت بهداشت درباره استانهای در شرایط هشدار نیز گفت: استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

 

تیم فوتبال پرسپولیس درحالی باید ٢٩ آذر برابر نماینده شرق آسیا، فینال لیگ قهرمانان آسیا را برگزار کند که تعدادی از بازیکنانش را در اختیار ندارد.به گزارش ایسنا، پرسپولیس ایران که با ثبت نتایج کم نظیر در لیگ قهرمانان آسیا به فینال این مسابقات صعود کرد، حالا درحالی خود را باید برای بازی نهایی آماده کند که به دلیل محرومیت احتمالا نمیتواند از ٣ بازیکنش استفاده کند.وحید امیری که به عنوان مهاجم در خط حمله پرسپولیس عملکرد قابل تحسین در لیگ قهرمانان آسیا به نمایش گذاشت، با دریافت کارت زرد در دیدار برابر السد و تک کارته بود اما در دیدار برابر النصر عربستان هم برای دومین بار کارت زرد داور را مقابل چشمانش دید تا به این ترتیب فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست بدهد. بازیکن دیگری که با عملکرد خوبش در خط هافبک پرسپولیس تأثیر زیادی در موقعیت پرسپولیس داشت، احسان پهلوان بود. این بازیکن که با پاسهای گل خود نقش بی بدیلی در صعود تیمش به فینال داشت، به خاطر دریافت کارت قرمز برابر النصر، از حضور در بازی فینال محروم است. شاید بتوان گفت مهم ترین بازیکنی که دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده، عیسی آلکثیر است. در کنار این سه بازیکن محروم، وضعیت ماندن شجاع خلیلزاده که قراردادش را یک طرفه فسخ کرده، در حال ابهام است. بشار رسن هم بازیکنی است که ساز جدایی کوک کرده است. هافبک عراقی سرخها حالا با یک پیشنهاد چشمگیر از سوی یک باشگاه قطری روبهرو شده و میخواهد پرسپولیس را ترک کند.

سانتافه ۲۰۲۱، با یک گیربکس دو کلاچه و مدل لوکس خطاطی برای سال ۲۰۲۱ آماده ورود به بازار میشود.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ مجموعهای جامع از پیشرفتها را دریافت کرده که آن را از مدل محبوب قبلی خود که دو سال پیش معرفی شده متمایز میکند. برای سال ۲۰۲۱، ظاهر کشیده سانتافه دو پیشرانه جدید، طراحی ظاهر مدرن و سطح تزئینی لوکس Calligraphy به ارمغان میآورد و آن را به حریفی در میان رقبای جدید و به روز تبدیل میکند. سانتافه ۲۰۲۱ که قبلاً در سطح جهانی اعلام شده بود، عرضه آن رسماً برای ایالات متحده تأیید شده است.مهمترین تغییرات سانتافه برای سال ۲۰۲۱ موتور این ماشین است که از نوع ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار خطی توربو است که به عنوان گزینه در برخی از تریمهای سانتافه یافت میشود. این موتور دارای ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوند گشتاور (۲۰۷ کیلووات و ۴۲۲ نیوتن متر) است که نسبت به توربو ۲.۰ خروجی ۲۳۵ اسب بخار و ۲۶۰ پوند گشتاور (۱۷۵ کیلووات و ۳۵۲ نیوتن متر) پیشرفت چشمگیری داشته است. علاوه بر این، موتور جدید با گیربکس دو سرعته دو کلاچه مرطوب همراه است، که آلودگی را کاهش میدهد.

سازمان غذاودارو دراطلاعیهای اعلام کرد: داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق، که در بعضی رسانههای خارجی مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده و صرفا از طریق یکی از مرزهای کشور ترانزیت شده بود.در اطلاعیه سازمان غذا و دارو آمده است: در مقطعی که هموطنانمان با تحریمهای شدید و ظالمانه امریکا مواجه شده و این کشور با ادعای حقوق بشر سلامتی مردم ایران را نشانه گرفته است و علیرغم شعارهایی عوامفریبانه مبنی بر عدم تحریم غذا و دارو، عملا تامین و واردات برخی داروها و تجهیزات پزشکی حیاتی را با مشکلات عدیده مواجه کرده است، تمام توان و ظرفیتهای داخلی به کار گرفته شده تا بیماران از بابت تامین داروهای خود احساس کوچکترین نگرانی نداشته باشند.بر همین اساس و با توجه به اینکه بخشی از داروهای مورد نیاز بیماران با ارز دولتی تامین میشود و امکان سوء استفاده برخی افراد سودجو در حوزه قاچاق دارو وجود دارد، طی ماههای اخیر و با دستور مقام عالی وزارت، سامانه تیتک جامعتر و کاملتر از گذشته علاوه بر فراهم کردن امکان رصد اصالت محصولات سلامت محور برای مصرف کنندگان داخلی ، درصورت وقوع تخلف قاچاق بهواسطه اجرای برچسب گذاری به روش TTAC امکان شناسایی منشا و مبدا تخلف در داخل کشور امکانپذیر ودر دسترس قرار گرفته است .