وزیر بهداشت هشدار داد:

وزیر بهداشت با تاکید بر پرهیز از هرگونه عادی انگاری و ساده انگاری از سوی مردم و مسوولان نسبت به کاهش موارد بیماری کرونا در کشور و با بیان اینکه این عادی انگاری همکاران ما را نگران کرده است، گفت: متاسفانه مواردی را از خیز جدید بیماری در کشور به خصوص در موارد سرپایی بیماری داریم می بینیم که این موارد می تواند بعد از چند روز به افزایش موارد بستری و بعد از آن به افزایش موارد مرگ و میر بدل شود. به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی گفت: در استان گلستان نیز دو شهر کردکوی و بندرگز متاثر از مازندران، در وضعیت قرمز هستند. شهرهای ساری، آمل، قائمشهر، فریدونشهر و نکا از مازندران و کردکوی و بندرگز در گلستان در وضعیت قرمز هستند. کارگران فصلی که برای چیدن مرکبات از گلستان به مازندران سفر کرده بودند، در بازگشت با خود ویروس را آورده اند و این دو شهر را به سمت قرمز شدن برده اند. در استان همکاران ما به شدت دارند کار می کنند و وضعیت به سمت تثبیت شدن می رود و امیدوارم گرفتاری تازه ای در کشور نداشته باشیم.وی درباره ویروس جهش یافته اروپایی با منشاء انگلیسی و بریتانیایی نیز گفت: در این زمینه نیز به جز آن پنج موردی که قبلا گزارش کردیم، موارد جدیدی در کشور گزارش نشده است. در مجموع گزارش جدیدی از کیس مبتلا به ویروس جهش یافته در کشور دریافت نکردیم.وی افزود: در استان مازندران هم بررسی مفصلی کردیم که مبادا جهش داخل کشوری از این ویروس داشته باشیم که خوشبختانه گزارشی در این زمینه نگرفتیم.وزیر بهداشت با تاکید بر پرهیز از هر گونه عادی انگاری و ساده انگاری در کاهش موارد کرونا در کشور، گفت: به هموطنان عرض می کنم علیرغم اینکه در نقشه کشور گسترش نقاط زرد و آبی را می بینیم، اما به شدت نگران خیز جدید بیماری هستیم. متاسفانه با آرامش خیالی که در مردم در کاهش مرگ ها و بستری ها بوجود آمده، باز دارند می روند به سمت عادی انگاری و ساده انگاری و این موضوع همکاران ما را به شدت نگران کرده است.وی گفت: متاسفانه مواردی را از خیز جدید در کشور به خصوص در موارد سرپایی بیماری داریم می بینیم که این موارد می تواند بعد از چند روز به افزایش موارد بستری و بعد از آن به افزایش موارد مرگ و میر بدل شود.علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران نیز گفت : آلودگی هوا در افرادی که بیماری های زمینه ای تنفسی دارند به ویژه افراد دارای بیماری های آلرژیک و آسم باعث می شود بیماری آن ها را شعله ور شود و همزمان خطر ابتلا و مرگ و میر را افزایش می دهد.

مدیرکل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه (۲۵ دی) سامانهای بارشی از سمت غرب و شمال غرب به کشور وارد میشود که بارش برف و باران در برخی مناطق را بهدنبال دارد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: بعد ازظهر پنجشنبه (۲۵ دی) با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بخشهایی از کرمانشاه و زنجان بارش برف و باران خواهیم داشت.ضیاییان اضافه کرد: روز جمعه (۲۶ دی) در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، پارهای از مناطق استانهای آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری، خوزستان و البرز مرکزی بارش باران و برف و وزش باد پیشبینی میشود.وی با بیان اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه (۲۷ و ۲۸ دی) بارش در جنوب غرب کشور ادامه دارد، گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ دی) نیز وزش باد شدید جنوبی همراه با افزایش نسبی دما در استانهای ساحلی خزر و اردبیل رخ میدهد بنابراین وقوع پدیده بهمن در ارتفاعات و دامنههای رشته کوه البرز دور از انتظار نیست.به گفته مدیرکل پیشبینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه (۲۶ دی) در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان و وزش باد شدید خواهیم داشت.