حفر و تکمیل٧٩ حلقه چاه های نفت و گاز

خوزستان:سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری از حفاری و تکمیل ۷۹ حلقه چاه های نفت و گاز در ۱۱ ماه امسال در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب حفر و تکمیل شد.

احمد تمدن سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری در عملیات حفاری در تشریح عملکرد این شرکت در بخش عملیات حفاری، گفت: از شمار چاه های تکمیل شده در این مدت در موقعیت شرکت های بهره برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، گچساران و مسجدسلیمان، ۱۷ حلقه توسعه ای / توصیفی و ۶۲ حلقه تعمیری بوده است. وی افزود: در مدت پیش گفته مجموع چاه های حفر و تکمیل شده بوسیله ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور ۱۰۶ حلقه بود که شامل ۲۵ حلقه توسعه ای توصیفی، ۷۷ حلقه تعمیری و چهار حلقه اکتشافی است. تمدن اظهار کرد: علاوه بر مناطق نفتخیز جنوب این شرکت ۱۰ حلقه چاه های نفت و گاز در موقعیت شرکت نفت فلات قاره، ۹ حلقه در شرکت مهندسی و توسعه نفت ، سه حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، یک حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در چارچوب قرارداد با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را حفر و تکمیل کرده است.

 

ارزیابی سطح آمادگی نیروهای امداد و گازبان

عباس شمس الهی گفت: به منظور ارزیابی سطح آمادگی جسمانی نیروهای امداد و گازبان برای پاسخ، واکنش و اقدام در محیط کار با توجه به نوع کار و ماهیت شغلی آنان مطابق دستورالعمل های شرکت ملی گاز ایران، از طریق برگزاری آزمون آمادگی جسمانی در ۴ روز با همکاری واحدهای بهره برداری و HSE انجام شد. وی افزود: مواد این تست شامل بارفیکس، پرش جفت پا، دراز نشست، دو ۴۵ متر و دو ۵۴۰ متر بوده که در این آزمون میزان سرعت و قدرت انفجاری ماهیچه ها، استقامت و چابکی نیروهای امداد و گازبان توسط داوران ارزیابی شد. مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه در مرحله اول این آزمون مجموعاً ۱۲۵ نفر از پرسنل امداد و گازبان استان شرکت کرده اند، اظهار داشت: آزمون پرسنل شهرستانهای حوزه مرکز و شمال استان و همچنین نواحی مهران، صالح آباد و ملکشاهی در دو گروه در شهر ایلام برگزار شد. وی با بیان اینکه در مدت زمان اجرای این آزمون، یکدستگاه آمبولانس به همراه پزشک و پزشکیار برای شرایط اضطراری پیش بینی شده بود، خاطرنشان کرد: به منظور رعایت شرایط موجود در خصوص ویروس کرونا، علیرغم وضعیت آبی استان پروتکل های بهداشتی و پیشگیری رعایت شده و با تب سنجی و استفاده از نرم افزار ماسک غربالگری کلیه نفرات انجام شد.

آسفالت مسیر دسترسی
به منطقه گردشگری کوه خواجه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات پروژه روکش آسفالت مسیر دسترسی به بنای تاریخی و باستانی کوه خواجه سیستان به منظور فراهم شدن زمینه تردد روان گردشگران توسط راهداران این اداره کل خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، ایوب کرد اظهار داشت: كوه خواجه سیستان با دارا بودن بناهای تاریخی دیدنی نظیر آرامگاه خواجه غلطان، زیارتگاه پیرگندم بریان، كهن دژ، كک كهزاد، كچک چهل دختران و تپه گچی همواره پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است که متاسفانه از راه دسترسی مناسبی برخوردار نبود. وی ادامه داد: با پیگیریهای انجام شده این اداره کل و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پروژه راه روستایی و مسیر دسترسی به این کوه به طول افزون بر یک کیلومتر تعریف و در کمیسیون عمران و تلفیق مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری برای آن به ویژه تامین قیر مورد نیاز برای اجرای عملیات روکش آسفالت لحاظ شد. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا با تامین قیر مورد نیاز، عملیات روکش آسفالت این پروژه مهم توسط راهداران این اداره کل آغاز شد. کرد افزود: همچنین با برنامه ریزیهای انجام شده مقرر است قسمت انتهایی دسترسی به این کوه که نقطه صعب العبور محسوب میشود نیز با امکانات راهداری این اداره کل بازگشایی خواهد شد تا مسافران و گردشگران گرامی تا پایان سالجاری با اتمام این پروژه مهم راهداری به راحتی به بناهای تاریخی موجود در این کوه باستانی دسترسی پیدا کنند.

دو کارگاه مبلمان منبت به چرخه تولید صنایعدستی بازگشت

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ملایر گفت: دو کارگاه تولیدی مبلمان منبت واقع در شهرک صنعتی خوشه مبلمان که به علت عدم پرداخت به موقع تسهیلات و پارهای اختلاف با بانک عامل، در اختیار بانک قرار گرفته بود، با پیگیری های صورت گرفته، به چرخه تولید بازگشت.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همدان، ابراهیم جلیلی در گفت و گویی اظهار کرد: صاحبان این کارگاه ها در سال های ۸۹ و ۹۰ تسهیلاتی را از بانک دریافت کرده بودند که به دلیل مشکلات مالی و عدم ثبات بازار، قادر به پرداخت اقساط خود نشدند و کارگاه ها در تملک بانک قرار گرفت. وی اضافه کرد: با رایزنی های انجام شده و پیگیری از طریق اداره ملایر و معاونت صنایعدستی استان، فرمانداری و استانداری، موفق به اخذ زمان و تقسیط مجدد بدهی بانک عامل شدیم که در سال جهش تولید، این کارگاه در اختیار مالکین قرار گرفت و فعالیت و تولید مجدد مبلمان در آن شروع شد. جلیلی عنوان کرد: این کارگاه شش اشتغال مستقیم و ۱۰ اشتغال غیر مستقیم دارد که با سرمایه گذاری بیش از شش میلیارد تومان در شهرک صنعتی خوشه مبلمان ملایر فعال است.

 

افزایش سهم داخلیسازی
شرکت پتروشیمی کارون

خوزستان:شرکت پتروشیمی کارون در دومین رویداد حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با انعقاد ۱۱ تفاهمنامه با ‏‏۹ شرکت ‏دانشبنیان و تولیدکنندگان ایرانی، و یک دانشگاه سهم داخلیسازی در این مجتمع را افزایش میدهد.‏

شرکت پتروشیمی کارون با شرکت همگام صنعت تفاهمنامه ساخت قطعات بلوورها، با شرکت برنا صنعت توس تفاهم ساخت ‏کنترل ‏ولوهای مجتمع، با شرکت انرژی کار سپاهان تفاهم ساخت مکانیکال سیلها با شرکت نانو پارس اسپادانا ‏تفاهم ‏ساخت کاتالیست های واحد تولید اسید نیتریک، با شرکت شگفت افزار تفاهم ساختV - wire‏ روتاری فیلتر، با شرکت رابر ‏اکسین ‏تفاهم ساخت قطعات پمپهای اسلاری، با شرکت یورو اسلات پارس تفاهم ساخت و پکینگهای کالم با شرکت تجهیزات ‏گستران ‏فلات آریایی تفاهم ساخت ‏Distributer، با شرکت اروند فیلتر تفاهم ساخت فیلتر پال، با شرکت پارس اسپادانا تفاهم ‏ساخت ‏کاتالیست حذف ناکس و با دانشگاه صنعتی اصفهان تفاهم ساخت تصفیهخانه پساب را امضا کرد.‏

 

پیام تبریک شهردار و مدیریت شهری ملارد به مناسبت روز مهندس

شهردار و رییس شورای اسلامی شهر ملارد به مناسبت پنجم اسفند ماه، سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس پیام تبریک صادر نمودند.

علی کیوانی ملارد ، پنجم اسفند ماه به نام روز مهندس نامگذاری گردید . در همین راستا مدیریت شهری ملارد پیامی به شرح ذیل صادر نمودند.

متن پیام

پنجم اسفند ماه زاد روز تولد دانشمند و مهندس برجسته ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی است و تاریخ پر افتخار ایران اسلامی مدیون دانشمندان و مهندسان فرهیختهای است که پایهگذار تمدن بزرگ اسلامی - ایرانی برای این مرز و بوم بودهاند

روز مهندس، روز گرامیداشت پیشگامان پیشرفت و سازندگی در کشور است. همانها که با خودباوری ، خلاقیت ، ابتکار ، نوآوری و ابداع در عرصه، اندیشه و عمل را معنا می بخشند. اینجانبان با تقدیر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی ، این روز را به همه مهندسان ایرانی به ویژه خانواده بزرگ شهرداری ملارد تبریک و توفیقات روزافزون این قشر پرتوان در کمک به توسعه و پیشرفت شهر ملارد را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

فخرالدین آئینه وند رییس شورای اسلامی شهر ملارد

محمد صادق کولیوند شهردار ملارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاعرسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، هشتاد و هفتمین جلسه شورای مسکن استان مرکزی به ریاست استاندار مرکزی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرمانده سپاه استان، فرمانداران، مدیر کل راه و شهرسازی و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در ابتدا گزارشی از اقدامات صورت پذیرفته در طرح اقدام ملی مسکن استان داد و بیان داشت: سهم استان مرکزی از طرح اقدام مسکن ۲۱ هزار و ۲۹۰ واحد میباشد که ۱۲هزار و ۴۰۰ واحد آن برای شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران، دو هزار و ۸۴۱ واحد مربوط به بازآفرینی شهری، دو هزار و ۳۸ واحد مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و برای چهارهزار و ۱۱ واحد از سوی سازمان ملی زمین و مسکن تامین زمین صورت پذیرفته است.

احمد مرزبان افزود: در اجرای این طرح ملی در شهر اراک ۹ هزار و ۸۶۴ نفر ثبتنام اولیه کردند که ۵ هزار و ۲۰۰ نفر از آنان پس از پالایش واجد شرایط شناخته شده و یک هزار و ۸۵۰ نفر در ۲ طرح شهرک کوثر و طرح ۲۴ هکتاری کوی شهید سلیمانی(انتهای هپکو) واریز وجه داشتهاند.

وی بیان داشت: در شهرستان ساوه نیز ۵ هزار و ۲۲۸ متقاضی ثبتنام انجام داده که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر پس از پالایش، واجد شرایط شدند و تاکنون برای یک هزار و ۸۴۸ نفر تامین زمین شده است.

مرزبان درخصوص طرح کوی شهید سلیمانی( انتهای هپکو) گفت: در این طرح فضاهای آموزشی، تاسیسات شهری، فرهنگی، فضای سبز، مهدکودک و مجموعه خدماتی در ۲۸ هزار و ۳۹۶مترمربع پیشبینی شده که آماده سازی زمین این پروژه با پیشرفت مناسبی در حال انجام است.

وی بیان کرد: شرکت جهاد خانهسازی علاوه بر آماده سازی، عملیات اجرایی طرح ۱۴۰ واحدی نیروهای مسلح را در فاز اول ودر قالب نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن آغاز کرده که دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی درخصوص طرح ۶۰۰ واحدی شهرک کوثر(غدیر) افزود: این پروژه نیز در حال دریافت مجوز جهت پروانه ساختمانی است که مراحل پایانی آن در حال انجام است.

مرزبان درادامه با تاکید بر بررسی طرح ۷۰ هکتاری
الحاقی به طرح اقدام ملی مسکن شهر اراک اضافه کرد: در جانمایی نخست طرح ۷۰ هکتاری الحاقی به محدوده شهری اراک متعلق به اوقاف، ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی پیش بینی شده است که تلاش همه دستگاههای
اجرایی استان را درانجام این مهم می طلبد.

استاندار مرکزی دراین جلسه ضمن قدردانی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در طرح اقدام ملی مسکن گفت: عملیات ساخت ۱۲هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن تا پایان امسال در اراک آغاز میشود که به عنوان یک طرح ماندگار خواهد بود.

آقازاده افزود: تفاهمنامه اولیه ساخت هشت هزار واحد مسکونی در شهر اراک از محل اراضی ۶۵ هکتاری اداره اوقاف منعقد شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: فراخوان جهت انتخاب پیمانکار برای آماده سازی زمین مورد نظر با جدیت صورت پذیرد تا عملیات اجرایی این طرح هرچه سریعتر آغاز شود.

آقازاده گفت : ساخت مسکن برای ارگانهایی مانند بنیاد شهید، آموزش و پرورش، خبرنگاران، بهزیستی و نیروهای مسلح نیز در این پروژه پیشبینی شده است.

وی بیان داشت: اقدامات مربوط به آمادهسازی پروژه مسکونی شهید سلیمانی( انتهای هپکو) با توافق نهایی در شورای اسلامی شهر در حال انجام است که ستاد اجرایی فرمان امام خمینی( ره) عملیات اجرایی ساخت حدود یک هزار و۳۰۰ واحد آن را آغاز کرده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ضمن قدر دانی از زحمات مدیرکل راه و شهرسازی دراین جلسه گفت: باید به ساخت مسکن محرومان توجه بیشتری صورت پذیرد و با توجه به طولانی بودن ساخت پروژه انتظار می رود تدابیری اندیشه شود که بهای تمام شده ساخت، با قیمت مناسبتر دراختیار اقشار جامعه قرار بگیرد.

در پایان این جلسه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اهداء لوح از مدیر کل و معاون املاک وحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان به دلیل عملکرد خوب و موثر درکمک به تامین مسکن محرومین تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار روزنامه تجارت از قم، سید حسن عادلی در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با شیوع بیماری کووید ۱۹ در قم با فراز و نشیبهایی در این استان مواجه بودیم که مهمترین آن عدم اطلاع از ماهیت این ویروس بود اما با تلاش جامعه پزشکی اعم از متخصص و فوق متخصص و پزشکان عمومی درآخرین روزهای فروردینماه وضعیت بهتری پیدا کردیم.

وی افزود: در همان ایام ۳۰ نفر از جامعه پزشکان گرفتار بیماری کووید ۱۹ شدند که ۷ نفر از آنان پزشکان قمی بودند که در راه خدمت به بیماران کرونایی به شهادت رسیدند.

عادلی با اشاره به تلاش پزشکان برای درمان بیماران در نخستین پیک شیوع ویروس کرونا بیان کرد: ۳۰ نفر از این پزشکان درحالی که خودشان درگیر بیماری کرونا شده تا ۴۵ روز در فضای مجازی به بیماران خود خدمت پزشکی ارائه میکردند.

وی ادامه داد: پزشکان قمی با توجه به کمبود تجهیزات حفاظت شخصی و همچنین چالش تأمین ماسک در ابتدای شیوه کرونا پزشکان به بیماران خود خدمترسانی میکردند و متاسفانه در این ایام ۷ نفر از بهترین پزشکان ما به شهادت رسیدند که با توجه به ابلاغ وزارت بهداشت این پزشکان شهید به شمار نمیروند.

عادلی عنوان کرد: براساس آییننامه وزارت بهداشت تنها کادر درمانی و پزشکانی که در بخش کرونا فعالیت دارند شهید به شمار میروند هرچند خدمتی که این عزیزان داشتند اندکی از ارزش آنها کاسته نخواهد نکرد ما مکاتبههایی با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم و در این امر با جدیت در حال پیگیری هستیم تا فردی که در زمینه کرونا خدمترسانی کرده و در این راه آسیبدیده باید در زمره شهیدان سلامت قرار بگیرد.

وی در بخش پایانی سخنانش به شیوع کرونا از نوع انگلیسی و جهشیافته در کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این ویروس اولین بار در انگلیس شناسایی و به این نام شهرت یافت و ازآنجاییکه شیوع ویروس مرز مشخصی ندارد لذا با توجه به رفت و آمدهای استانی و غیر استانی در قم ورود این ویروس پیشبینی میشود همانطور که در خوزستان و تهران و استان قزوین هم شناسایی شده است.

با امضای تفاهم نامه سه جانبه میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، دانشگاه صنعتی امیر کبیر و دانشگاه اردکان ، مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه این شرکت در برج فناوری و نو آوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر راه اندازی شد . در مراسمی ابتدا دکتر معتمدی رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام اینکه در برنامه راهبری دانشگاه بدنبال حل مشکلات بخشهای تولید و صنعت و مهارت افزایی هستیم اظهار امیدواری کرد این توافقنامه آغازی باشد برای همکاری عملی و تنگاتنگ صنعت و دانشگاه. مهندس ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز مهمترین استراتژی های چادرملو را افزایش بهره وری، کاهش هزینه های تولید ، کاهش مصرف انرژی و داخلی سازی قطعات صنعتی و ماشین آلات عنوان کرد وگفت: در حال ورود به اکتشاف در معادن عمیق هستیم و قطعا در این راه نیازمند بهر گیری از فناوریها و نوآوریهای به روز می باشیم و این همکاری با مراکز علمی، می تواند گام ارزشمندی جهت تحقق اهداف ما باشد. دکتر یاری مدیر عامل شرکت انتقال اب خلیج فارس نیز ضمن تشریح اقدام بی نظیر طرح ملی شیرین سازی و انتقال اب به مناطق مرکزی ایران گفت: چادرملو تمایل بسیاری برای ساخت ممبران های اب شیرین کن بعنوان اصلی ترین قطعه مورد نیاز کشور دارد که امیدواریم از نتایج عملی این توافقنامه تولید این قطعه استراتژیک در داخل باشد. شرکت صنعتی و معدنی چادرملو ایجاد مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه را با همکاری مشترک دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه اردکان در برج فنآوری ابن سینا، بعنوان شرکت پیشتاز و اولین شرکت تولیدی و صنعتی کشور در دستور کار خود قرارداده است تا با استقرار آن ، هوشمندسازی خطوط تولید و گسترش فناوری نوظهور همچون پردازشگرهای کلان داده ها، هوشمندسازی سامانه ها و فرآیند مواد پیشرفته در ساختار تولیدی شرکت را بعنوان رسالتی در جامعه تولیدی و علمی کشور پیاده سازی نماید.

بدیهی است این همکاری دانشگاه با صنعت، گام عملی و بزرگی است برای نزدیک کردن نگرش های آکادمیک و خلاق با نگرش های صنعتی و تولیدی، که می تواند تحولات عظیمی را در بستر مراکز علمی و تولیدی کشور به ارمغان آورد.

تجهیز شبکه مخابراتی منطقه یک به لینک رادیویی
 

خوزستان :پروژه نصب لینک رادیویی در راستای افزایش ظرفیت و توسعه پایداری بین تأسیسات شهید محمدی و یارد خطوط لوله اهواز با موفقیت به پایان رسید.

محمد سلامت رئیس ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه یک عملیات انتقال گاز در گفتگو با روابط عمومی منطقه گفت: عملیات نصب لینک رادیویی با هدف افزایش ظرفیت و توسعه پایداری شبکه مخابراتی بین تأسیسات شهید محمدی و مرکز بهره برداری خطوط لوله اهواز به منظور برقراری ارتباطات و انتقال data ، Voice و VHF در کوتاهترین زمان ممکن در ابتدای بهمن ۹۹ به پایان رسید.

سلامت تصریح کرد: طراحی اولیه (پروژه بزرگ سراسری لینک رادیویی) مربوط به مسیر ارتباطی تأسیسات مذکور و شرکت گاز استان خوزستان بود که با توجه به شرایط ناپایدار جوی، ارتباطات خطوط تلفن و انتقال دیتا در مواقع بسیاری از سال، دچار اشکال و بعضاً قطعی ارتباط میشد ولی در طراحی لینک جدید که توسط مهندسین داخلی انجام شد با تغییرات کلی میزان پایداری و امنیت شبکه تا حد بسیار زیادی افزایش یافت.

رئیس ارتباطات و فناوری اطلاعات منطقه یک در پایان ضمن اشاره به مسأله Fading (محو شدگی سیگنال در اثر عوامل ناخواسته)گفت: منطقه یک عملیات انتقال گاز با داشتن کادر متخصص و مجرب در زمینه فناوری ارتباطات با هدف دستیابی به بالاترین استانداردها ، تنوع و گستردگی خدمات مخابراتی، سیستمهای کنترل از راه دور و اسکادا بستری امن و مطمئن را در سیستمهای شبکه انتقال ایجاد نموده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرای طرحهای آبرسانی با صرف اعتبار بالغ بر۱۰۰۰ میلیارد ریال اظهارداشت : در راستای خدمترسانی مطلوب به مشترکین در سالجاری ۱۰۰۰میلیاردریال دراجرای طرح های آبرسانی استان سرمایه گذاری شده است که از مجموع این اعتبارات ۵۳درصد درحوزه شهری واز محل اعتبارات ملی واستانی ونیز ۳۶ درصد درحوزه روستایی و ازمحل اعتبار حوزه استانی، بند الف تبصره ۶،مناطق محروم سفرریاست جمهوری ومنابع داخلی وملی تاکنون تخصیص یافته است. وی افزود : هزینههای جاری از محل درآمدهای شرکت و هزینههای توسعهای و سرمایهای از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی تأمین میشود.

حمزهپور اجرای ۶۰ کیلومتر توسعه شبکه آبرسانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: هرساله طبق برنامه وباتوجه به توسعه شهرها وروستاها ودرنتیجه افزایش تقاضا عملیات توسعه شبکه مستمرا انجام می گردد که امسال علاوه توسعه شبکه آبرسانی، بیش از ۴۵ کیلومتر شبکههای فرسوده نیزنوسازی شده است.

وی، از اجرای۲۰ کیلومتر خط انتقال آب خبر داد و بیان کرد: در این راستا ۷ کیلومتر خط انتقال آب نوسازی شده است. وی تصریح کرد: امسال به منظور افزایش تولید وتامین آب شرب مشترکین ۳۷ حلقه چاه با اعتباری افزونبر۲۰۰ میلیارد ریال حفر,کفشکنی و تجهیز شده است که امیدواریم باحفراین چاه ها پاسخگوی نیاز روز افزون مشترکین به این مایه حیاتی باشیم. حمزهپور گفت : همچنین درجهت ارتقای خدمت رسانی آب آشامیدنی به مشترکین ۷۳ ایستگاه پمپاژ آب استان بوشهربهسازی شد ه است. وی گفت: به منظور توزیع عادلانه آب ،تعیین میزان دقیق آب آشامیدنی آب این روستاها و برای ساماندهی و پیشگیری و جمعآوری موارد هدررفت و مصارف غیرمجاز آب، در ورودی ۵۰ روستا کنتور نصب شده است. وی با اشاره به توزیع آب سیار به نقاط بحرانی خاطر نشان کرد: امسال ۶ هزار سرویس آب تانکری با حجم ۶۰ هزار مترمکعب در نقاط بحرانی و کمآب استان توزیع شده است.