تلاش بيشتر براي جذب منابع و تجهيز شعب

جلسه تودیع مدیر سابق و معارفه مدیر جدید شعب استان کهگيلويه و بويراحمد بانک مهر ايران با حضور پدرام، رئيس هيأت مديره بانک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرضالحسنه مهر ایران، در این جلسه که با حضور محسن پدرام، رئیس هيأت مديره و يوسف نجدي مدير امور استانهاي بانک قرضالحسنه مهر ایران برگزار شد. الماس مجيدي گزارش عملکرد دوره خدمت خود بهعنوان مدير استان كهگيلويه و بويراحمد را ارائه داد.

پدرام، رئیس هیأت مدیره و عضو ناظر استان کهگیلويه و بويراحمد ضمن ارائه گزارش از عملکرد مديريت استان، بر تلاش بيشتر براي جذب منابع و تجهيز شعب تأکيد کرد.

وی خواستار دقت بیش از پیش به مسئله بهداشت و درمان در ایام حساس بيماري کرونا شد تا همکاران به سلامت از اين برهه گذر کنند.

در ادامه جلسه نجدی، مدیر امور استانها در خصوص آمار و منابع بانک و استان کهگیلویه و بويراحمد، شرايط و جايگاه استان کهگيلويه و بويراحمد در کشور و بهبود عملكرد شعب و به تبع آن استان كهگيلويه و بويراحمد مطالبي را مطرح كرد. وی با توجه به فراهم شدن زیرساخت سختافزاری و نرمافزاری به روز، خواستار حرکت شتابان به سمت بانک هوشمند توسط همکاران شد.

 

نمایندگان و مشتریان شرکای راهبردی بیمه کوثر

مسئولان شرکت بیمه کوثر با درنظر گرفتن نمایندگان و مشتریان به عنوان شرکای راهبردی شرکت باید پشتیبانی و مانعزدایی از مسایل آنها را در اولویت قرار دهند. مدیرعامل شرکت در جلسه با معاونان و مدیران ستادی و همچنین مدیران سرپرستی و شعبه سراسر کشور که بهصورت برخط برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، تصریحکرد: با اتکا به فرمایش رهبر معظم انقلاب و شعار سال ۱۴۰۰، ما باید با پشتیبانی و مانعزدایی در بخشهای گوناگون تا جای ممکن رضایت همه ذینفعان به ویژه مشتریان، نمایندگان و کارمندان شرکت را جلب کنیم. مجید مشعلچی فیروزآبادی جلب رضایت مشتری را رمز پیروزی شرکتهای مطرح دنیا دانست و خاطرنشانکرد: یکی از اهداف ما نیز در تفویض اختیار به بخشهای مختلف شرکت ایجاد امکان انعطاف در مواجهه با ذینفعان و افزایش رضایت آنان بوده است. وی با بیان اینکه کسب رضایت مشتری پیشنیاز تحقق خردهفروشی به عنوان یکی از سیاستهای مهم شرکت در جذب پرتفوی کمریسک، ماندگار و سودآور است، گفت: اگر خردهفروشی به میزان مطلوبی انجام نشود بیمهگران مجبورند به دنبال انعقاد قرارداد با بیمهگذاران بزرگ باشند که معمولا هم ریسک و خسارت بالایی دارد و هم ماندگار نیست. وی تلاش برای ایجاد رضایت قلبی در نمایندگان را نیز امری حیاتی برای شرکت برشمرد.

سید محمد حسین استاد تاکید کرد:

اهمیت ارتباط با مشتری در بانکداری دیجیتال

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین، با اشاره به اهمیت ارتباط با مشتری در بانکداری دیجیتال گفت: در سالهای اخیر ظهور شبکه های اجتماعی رابطه با اندک مشتریان را به یک ارتباط گسترده تبدیل کرده است. مشتریانی که جلب اعتماد آنها به خصوص در ارائه خدمات مالی نیازمند ارتباطی نزدیکتر و دوسویه است.

سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی این بانک گفت: اگر نگاهی به شیوه های ارتباطی در عصر نوین با ظهور رسانه های جدید بی اندازیم خواهیم دید که جمع کثیری از افراد اجتماع از کودک تا بزرگ در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت هستند. بسیاری از شرکتها دلیل خود را برای حضور در شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیم با مخاطبین و معرفی محصولات به آنها می دانند و در واقع بازاریابی دهان به دهان امروز در شبکه های اجتماعی ظهور یافته است.

وی افزود: با ظهور شبکه های اجتماعی مقوله هایی مانند برند، بازاریابی، ایجاد اعتماد و ارتباط با افراد ذی نفوذ و معروف همه در یک جا در هم آمیخته اند. بنابراین با توجه به اینکه همه این موارد امروز در شبکه های اجتماعی ظهور یافته اند بنابراین روابط عمومی باید این موضوعات را با هم ترکیب کند.

از این رو اجرای بانکداری دیجیتال بدون اجرای روابط عمومی دیجیتال و بدون ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی مفهمومی نخواهد یافت. وی اظهار داشت: پیش از این روابط عمومی ها تمرکز خود را برروی ذی نفعان، افراد پرنفوذ، سرمایه گذران و طیفی اندک از جامعه قرار می دادند. اما با ایجاد شبکه های اجتماعی و رشد آنها در میان طیف های گسترده ای از جامعه، سرعت انتقال پیام و ماندگاری آن و گستردگی دریافت کنندگان پیام بیشتر شده است.

وی افزود: مشتریان دیجیتالی دیگر به شعبه مراجعه نمی کنند، اما به لحاظ ارتباطی، رابطه آنها با بخشهای مختلف بانکها بیشتر شده است. بانکها امروز از طریق بررسی رفتار مشتری و همچنین دنبال کردن خواسته های آنها در شبکه های اجتماعی سعی دارند با ایجاد یک رابطه نزدیکتر ضمن ارائه خدمات شخصی سازی شده، اعتماد مشتریان را جلب کنند.

وی با اشاره به این موضوع که بانکها امروز برای ارائه خدمات مالی باید یک رابطه دیجیتالی با مشتریان خود ایجاد کنند گفت: این رابطه باید فراتر از پشتیبانی و ارائه خدمات آنلاین به مشتریان باشد. ما در آینده باید ابزارهایی در اختیار مشتریان قرار دهیم که ضمن دریافت خدمات آنلاین بتواند به مشتری در پس انداز، سرمایه گذاری، نحوه استفاده از خدمات، انتخاب گزینه های مختلف و ارائه خدمات شخصی سازی شده کمک کند.

توسط وزیر اقتصاد صورت گرفت:

به گزارش تجارت، نظام بانکی کشور در سال جدید باید در کنار تقویت طرف عرضه و اعطای تسهیلات مستقیم به واحد های تولیدی، تمرکز خود را بر حوزه مغفول مانده طرف "تقاضا" گذاشته و از طریق اعطای تسهیلات به مردم جهت خرید کالای ایرانی، نسبت به ساماندهی این حوزه اقدام کنند.

وزیر اقتصاد با بیان این مطلب، اعمال این سیاست را بهترین نوع حمایت از تولید عنوان کرد و افزود: بانک ها در این ارتباط می توانند قراردادهایی را با بنگاه های تولیدی یا سازمان های اجرایی منعقد کنند و با این کار منابعی تزریق می شود که برگشت پذیر بوده و ریسک کمتری دارد و اهداف مورد نظر را نیز پوشش می دهد چه بسا که اگر بنگاه های تولیدی ما تقاضای های مکفی داشته باشند اینقدر سریع دچار چالش نمی شوند.

وی به مسأله سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی و اقتصادی اشاره کرد و اظهار داشت: بانک ها به عنوان امین سپرده گذاران باید در تخصیص منابع بگونه ای عمل کنند که منتهی به افزایش نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید شود.

دکتر دژپسند افزود: اگر بانک ها در ارزیابی تقاضاهای دریافت تسهیلات مبتنی بر توجیه فنی و اقتصادی به صورت دقیق و حرفه ای عمل کنند، می توانند نظام بنگاه داری کشور را نیز اصلاح کنند.

وی با اشاره به اینکه عمده طرح ها و پروژه های بزرگ کشور معمولأ با مشارکت بانک ها اجرا شده است گفت: معتقدیم، خدمات بی بدیل نظام بانکی در حمایت از رشد و توسعه اقتصادی کشور آنطور که باید مورد توجه و تقدیر قرار نگرفته است.

دکتر دژپسند با بیان اینکه "با وجود برخی هجمه ها، نظام بانکی همچون همیشه در خدمت اقتصاد کشور است" گفت: فعالان اقتصادی بخصوص در مراودات بین المللی وابسته به نظام بانکی هستند و بانک ها در بسیاری از زمینه ها بصورت بنیانی و بنیادی نقش داشته و عامل تحول هستند.

وی تصریح کرد بانک ها باید بطور ساماندهی شده و مستمر، اقدامات و خدمات خود را به آگاهی مردم برسانند.

وزیر اقتصاد با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال جدید و توجه ایشان به نظام بانکی کشور اظهار داشت: این سومین سال پیاپی است که نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری معطوف و مربوط به مقوله تولید است و از این رو ضرورت دارد نظام بانکی کشور همانند همیشه در راستای تحقق شعار سال پیشگام بوده و عملکرد خود را نیز اطلاع رسانی کند.

وی یادآور شد: به منظور تقویت حمایت نظام بانکی از بخش های تولیدی، لازم است بانک ها نیز پشتیبانی شده و موانع کسب و کار آنها نیز مرتفع شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نباید میان بانک ها و بازار سرمایه احساس رقابت وجود داشته باشد، خواستار ارائه مدلی ترکیبی، تعاملی و تکاملی توسط بانک ها و بازار سرمایه به نحوی شد که ضمن تسهیل و تسریع در تامین مالی بنگاه ها، بخشی از تامین مالی بلندمدت و کلان به بازار سرمایه منتقل شود.

دکتر دژپسند در ادامه به واحدهای تملیک شده تولیدی توسط بانک ها اشاره کرد و گفت : بانک ها هیچ تمایلی به تملیک واحدهای تولیدی ندارند مگر اینکه پس از مساعدت های مکرر، در ایفای تعهدات خود به سپرده گذاران، به اجبار واحد تولیدی را تملیک می کنند و بر اساس بررسی های صورت پذیرفته، عمده این واحدها قبل از تملیک تعطیل بوده اند.

وی افزود: بانک ها باید برای رهایی از هجمه های
غیرمنصفانه مرتبط با این مسأله و در راستای تحرک تولید، طرحی با موضوع آزاد سازی واحد های تملیکی بانک ها با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و بازار سرمایه ارائه دهند.

دکتر دژپسند با اشاره به اینکه یکی از وظایف وزارت اقتصاد کمک به نظام بانکی کشور است گفت: برای گذار از نظام اقتصادی بانک محور به بازار سرمایه محور هنوز زمان نیاز داریم، هر چند که رابطه تکمیلی بین این دو وجود دارد بطوری که باید بازار سرمایه و بانکهای کارآمد در راستای کمک به یکدیگر باشند و چه بسا با کمک به بازار سرمایه، باعث قوام و استحکام خودشان می شوند.

وی در مورد احتمال تغییر در نرخ سود بانکی نیز گفت: طبیعتاَ شرایط اقتصادی حاضر، اقتضائات جدیدی را طلب می کند اما این امر می بایست مورد بررسی بیشتری قرار گرفته و به تدریج انجام شود.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تا کنون برای اینکه بتوانیم مدیریت بار در زمان پیک را داشته باشیم از سیاست های تشویقی استفاده کردیم یعنی به صنایع پیشنهاد می دادیم که اگر بار مصرفی خود را در ساعت اوج بار جابه جا کنند در مابقی ساعت تعرفه آن ها نیم بها حساب می شود و یا اگر کشاورزان همکاری کنند نیز مشوق هایی را برای آن ها در نظر می گیریم که این سیاست ها همچون گذشته ادامه خواهد داشت. محمدحسن متولی زاده در گفت و گو با ایسنا گفت: با وجود این طرح ها تعدادی از مشترکان هستند که به دلایل مختلف تمایل به همکاری ندارند و پیشنهادی را به هیات دولت ارائه کردیم این بوده که برای این دسته از مشترکان تعرفه پیک بحرانی تعریف شود که اگر تصویب شود اجرا خواهیم کرد و این طرح تنها در زمان پیک و در ساعاتی محدود اجرایی می شود.

در خصوص استفاده مراکز استخراج رمز ارزها از نیروی برق، اصلاحیه جدید توسط رضا اردکانیان وزیر نیرو به شرکتهای زیرمجموعه ابلاغ شد.بهگزارش ایلنا در این اصلاحیه آمده است: تامین برق مراکز استخراج رمزارزها مشروط به تدارک و ارائه مجوز معتبر است. تامین برق این دسته از متقاضیان، به یکی از چهار روش «تامین برق از طریق نیروگاههای تجدیدپذیر»، «تامین برق از طریق سرمایه گذاری در بهینه سازی»، «تامین برق با نصب و بهره برداری از مولدهای حرارتی» یا «اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت برق»، صورت خواهد گرفت. در ادامه آمده است: مراکز استخراج رمزارز، با هر میزان قدرت، میتوانند برق مورد نیاز خود را از محل تولید مولدهای تجدیدپذیر تامین نمایند. در این حالت، تخصیص تمام انرژی تولیدی نیروگاه تجدید پذیر برای استخراج رمز ارز بلامانع است.

افزایش ٣٠ درصدی قیمت بنزین آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیشبینی میکند متوسط قیمت بنزین معمولی بدون سرب در ماه آوریل تا پایان تابستان که فصل سفر و رانندگی در آمریکاست، برابر با ۲.۷۸ دلار در هر گالن باشد یعنی ۳۰ درصد افزایش نسبت به همین دوره در ۲۰۲۰ خواهد بود. به گزارش تسنیم از مارکت واچ، اداره اطلاعات انرژی آمریکا بیش از ۳۰ درصد افزایش سالانه قیمت بنزین را برای فصل تابستان پیشبینی میکند که نتیجه افزایش قیمت نفت و بالاتر رفتن تعداد مسافرتها خواهد بود.

۶۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی در ١٥ روز

۱۵ روز نخست امسال بیش از ۶۶۲ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی از منطقه خلیجفارس شرکت خطوط لوله و مخابرات ایران به استانهای همجوار ارسال شد.به گزارش شانا، نادر سلحشور، معاون عملیات منطقه در این باره گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تا ۱۵ فروردین بیش از ۶۶۲ میلیون و ۳۰۰هزار لیتر انواع فرآورده نفتی از جمله بنزین موتور، بنزین یورو، نفت سفید، نفتگاز و نفت گاز یورو از منطقه خلیج فارس به مرکز کشور ارسال شده است.وی با اشاره به تأثیر شیوع ویروس کرونا بر ارسال فرآوردهها ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی منطقه خلیج فارس، بدون ایجاد خللی در زمینه ارسال فرآوردهها، این منطقه توانست از طریق خطوط ۲۶ اینچ، فرآوردههای یادشده را با دقت و در زمان مشخص به مرکز و استانهای همجوار ارسال کند.معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس تأکید کرد: در بین فرآوردههای ارسالشده بنزین موتور بیشترین حجم ارسالی را به خود اختصاص داد.

تمجید تولیدکننده بزرگ نفت شیل از اوپک

شرکت اکسیدنتال پترولیوم از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) بهدلیل مدیریت بازارهای نفت خام هنگام سقوط تاریخی پارسال آن تمجید و اعلام کرد صنعت شیل ایالات متحده از تلاشهای این ائتلاف قدردانی میکند. به گزارش بلومبرگ،ویکی هولوب، مدیرعامل این شرکت، در کنفرانسی گفت: این ائتلاف در نحوه برخورد و روش انجام کار درخشان عمل کرد، همه شرکتهای نفت و گاز ایالات متحده قدردان تلاشهای اوپک پلاس هستند.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد

صندوق بین المللی پول (IMF) در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد قیمت نفت امسال ۴۱.۷ درصد در مقایسه با سال ۲۰۲۰ رشد خواهد کرد.به گزارش ایسنا، صندوق بین المللی پول در ژانویه پیش بینی کرده بود قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰ درصد رشد می کند.نویسندگان این گزارش اعلام کردند میانگین قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ می تواند به ۵۸.۵ دلار در هر بشکه برسد و پیش بینی کردند قیمتها در سال ۲۰۲۵ به ۵۰.۷ دلار در هر بشکه کاهش خواهد یافت.طبق گزارش صندوق بین المللی پول، افزایش قیمت نفت در سال میلادی جاری تا حدودی به دلیل محدودیت موقتی عرضه و متعادل شدن تقاضا است و همسو با پیش بینی آژانس بین المللی انرژی از کاهش مستمر سطح ذخایر نفت خواهد بود. تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری ۹۶.۴ میلیون بشکه در روز پیش بینی می شود. طبق پیش بینی ها، میانگین قیمت هر بشکه نفت امسال ۵۸ دلار و ۵۲ سنت و سال میلادی آینده ۵۴ دلار و ۸۳ سنت در مقایسه با ۴۱ دلار و ۲۹ سنت در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.بر اساس گزارش تاس، صندوق بین المللی پول خاطرنشان کرد قیمت نفت در فاصله اوت ۲۰۲۰ تا فوریه سال ۲۰۲۱ تحت تاثیر اخبار مثبت درباره واکسنهای کووید ۱۹ و احیای اقتصادی در آسیا، به میزان ۳۹ درصد رشد کرد.این وام دهنده همچنین پیش بینی کرد تجارت جهانی در سال میلادی جاری ۸.۴ درصد و در سال میلادی آینده ۶.۵ درصد رشد خواهد کرد که بالاتر از نرخ به ترتیب ۸.۱ درصد و ۶.۳ درصد پیش بینی شده در گزارش قبلی صندوق بین المللی پول است.صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی جهانی را بالا برد و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۱ به میزان شش درصد و در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴.۴ درصد توسعه پیدا کند.

روند صعودی نفت ادامه یافت

این در حالی است که قیمت نفت در معاملات چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم انداز رشد قویتر اقتصاد جهانی در پی پیشرفت واکسیناسیون کووید ۱۹ و کاهش سطح ذخایر نفت آمریکا، افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئن ۲۴ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه مه ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۵۹ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت برنت شب گذشته با یک درصد و نفت آمریکا با ۱.۲ درصد افزایش بسته شده بودند.با این حال خوش بینی به مذاکرات میان آمریکا و ایران و تصویب افزایش تدریجی تولید اوپک پلاس در ماههای آینده، رشد قیمتها در معاملات روز جاری را محدود نگه داشت.تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: خوش بینی به دورنمای اقتصادی جهانی، فضا را در بازار نفت خام بهبود بخشیده است.قیمتها همچنین از آماری که نشان داد گشایش مشاغل آمریکا در فوریه به بالاترین میزان دو سال اخیر رسده و استخدام سرعت گرفته است، حمایت شدند. آماری که پیشتر منتشر شده بود، نشان داد فعالیت بخشهای خدماتی در آمریکا و چین بهبود پیدا کرده است.صندوق بین المللی پول روز سه شنبه اعلام کرد هزینه دولتی بی سابقه برای مقابله با کووید ۱۹، نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۱ را به شش درصد می رساند که از دهه ۱۹۷۰ به این طرف بی سابقه محسوب می شود.

خوش بینی به تسریع روند واکسیناسیون در آمریکا هم عامل دیگری بود که از رشد قیمتها حمایت کرد. جو بایدن، رییس جمهور آمریکا هدف واجد شرایط بودن واکسیناسیون بزرگسالان آمریکایی را به ۱۹ آوریل جلو انداخت.گزارش روز سه شنبه موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به دوم آوریل بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده اما ذخایر سوخت رشد کرده است.اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۲۷۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده و به ۱۱.۰۴ میلیون بشکه در روز می رسد که کاهش بالاتر از پیش بینی ماه گذشته این آژانس است. این آژانس انتظار دارد مصرف نفت و سایر سوختهای مایع آمریکا ۱.۳۲ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به ۱۹.۴۴ برسد که پایینتر از پیش بینی قبلی از رشد مصرف به میزان ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز است. ایران و قدرتهای جهانی روز سه شنبه مذاکراتی را برگزار کردند که سازنده توصیف شد و موافقت کردند گروههای کاری برای مذاکره درباره احتمال احیای توافق ۲۰۱۵ برجام تشکیل دهند که می تواند به رفع تحریمهای واشنگتن علیه بخش انرژی ایران و افزایش عرضه نفت منجر شود.

با در اختیار گرفتن انحصار مواد معدنی کمیاب صورت گرفت

گزارش جدیدی از بانک آمریکا نشان می دهد که چین با در اختیار گرفتن انحصار مواد معدنی کمیابی که برای تولید انرژی پاک مورد نیاز است، در فناوری انرژیهای تجدیدپذیر از ایالات متحده بسیار سبقت گرفته است.به گزارش تسنیم از راشاتودی، سالهاست که ایالات متحده و چین بر سر فناوری، تجارت و بازارهای سرمایه در حال جنگ بوده اند. تنش ها بین این دو اقتصاد برتر جهان در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، شدت گرفت و منجر به تشدید تعرفه ها و محدودیت های تجاری شد.اما اکنون، افشای اطلاعات جدید باعث شده تا واشنگتن دوباره سردرگم شود: چین بسیار بیشتر از ایالات متحده برای تحقیق و توسعه درباره انرژی های تجدیدپذیر هزینه کرده است. بر اساس داده های BNEF که بانک آمریکا در گزارش اخیر خود به آن استناد کرده است، به ازای هر دلاری که ایالات متحده بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ برای تحقیق در مورد انرژی های تجدیدپذیر هزینه کرده است، چین دو دلار هزینه کرده است و به همین دلیل سرمایه گذار برتر جهان در زمینه انرژی های تجدیدپذیر محسوب می شود.بانک آمریکا می گوید در این جنگ آب و هوایی جدید، چین امیدوار است که بر زنجیره های تأمین سلطه داشته و در تعرفه های تجاری مرتبط با کربن و سیاست های متمرکز بر تولید داخلی دست بالا را داشته باشد.هری برادمن، مدیر عامل و رئیس بخش بازارهای در حال ظهور در گروه تحقیقاتی برکلی، گفت: ما در بین کشورهای مردمسالار که در زمینه سرمایه گذاری و تجارت همکاری می کنند واقعاً خوب عمل کرده ایم، اما در زمینه تحقیق و توسعه بسیار ضعیف عمل کرده ایم و این جایی است که چین صریحاً یک رقیب بزرگ و یک تهدید بالقوه بزرگ اقتصادی و شاید ژئوپلیتیکی است.