آغاز مرحله جديد طرح تحول سلامت 
معاون توسعه منابع و مديريت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از آغاز برنامه ظرفيت‌سازي مديران بيمارستان‌هاي دولتي از طريق آموزش اصول مديريت مدرن و حرفه‌اي بيمارستاني با همکاري سازمان بهداشت جهاني به عنوان مرحله جديد طرح تحول سلامت خبر داد. علي صدرالسادات افزود: بررسي‌هاي وزارت بهداشت نشان مي‌دهد که اغلب مديران و روساي بيمارستان‌هاي دولتي از نظر شاخص‌هاي مديريت بيمارستاني در سطح C يا D هستند و تعداد انگشت شماري از آنان در سطح B هستند كه نشانه ضعف مديريت بيمارستان‌هاي دولتي است. وي گفت: براي جبران اين نقص در سيستم بيمارستاني برنامه‌اموزش هزار مدير و رئيس بيمارستان دولتي با همکاري سازمان بهداشت جهاني آغاز مي‌شود.

شناسايي تمام مبتلايان به‌ايدز ايران طي 4 سال 
رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: اهداف جهاني ايدز مربوط به سال 2020 است و طي اين برنامه بايد 90 درصد کساني که به ويروس آچ.اي.وي مبتلا هستند در طي 4 سال مورد شناسايي و تحت درمان دائم قرار گيرند. محمدمهدي گويا اظهار کرد: افرادي که درمان را نيمه کاره رها کنند از شاخص‌هاي سال 2020 خارج مي‌شوند و فقط درمان‌هاي موفق که توانسته باشد انتقال ايدز را به صفر برساند محاسبه مي‌شود. وي در ادامه تصريح كرد: با توجه به شرايط فعلي به نظر مي‌رسد كه از نظر کارشناسان شناسايي 90 درصد مبتلايان تا 4 سال ديگر دست يافتني خواهد بود.

معرفي نويسندگان مقالات تقلبي به کميته تخلفات 
قائم مقام وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاييد تقلب در 58 مقاله پزشکي ايراني گفت: برخي از اين تقلب‌ها مايه شرمندگي است، همه اين متقلبان به کميته‌هاي تخلفات معرفي و اگر پاداش يا ارتقا گرفته باشند از آنان پس گرفته مي‌شود. ايرج حريرچي گفت: متاسفانه اين افراد در ارائه مقالات خود تخلف داشته‌اند و بايد توجه داشت که به‌طور کلي تقلب در توليد مقالات علمي‌نه در ايران بلکه در دنيا صفر نيست و هميشه افرادي هستند که در اين زمينه تخلف و تقلب
 مي‌کنند.
وي ادامه داد: همه اين افراد كه تخلف كرده‌اند در آينده به کميته‌هاي تخلفات ارجاع داده شده يا مي‌شوند.


10 منطقه پايتخت براي تمام افراد جامعه ناسالم شد
گروه اجتماعي: با نزديك شدن به فصل زمستان، ميزان آلودگي هواي پايتخت رو به افزايش گذاشته است.
به نظر مي‌رسد پديده وارونگي دما امسال كمي‌زودتر از سال‌هاي قبل خود را در خيابان‌هاي تهران به نمايش گذاشته است. طرح‌هاي پيش‌بيني شده براي مقابله با آلاينده‌ها و آلودگي هوا در تهران ديگر نمي‌تواند كارايي داشته باشد. ديروز چهارمين روز متوالي بود كه هواي تهران در وضعيت ناسالم قرار گرفت. آلودگي هواي ديروز نسبت به روزهاي ديگر بيشتر بود، تا جايي كه براساس گزارش‌هاي منتشر شده از سوي مسئول پايش و نظارت اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران، 10 منطقه شهري تهران براي تمامي‌افراد جامعه ناسالم اعلام شد. به اين ترتيب روز گذشته دهمين روز آلوده پايتخت در فصل پاييز رقم خورد. روز گذشته همزمان با اعلام شدن اين خبر كه برخي مناطق براي تمامي‌افراد جامعه در وضعيت ناسالم قرار دارد، اداره‌اموزش و پرورش شهر تهران به دليل ادامه داشتن شرايط پايدار آلودگي هوا، زنگ ورزش مدارس را تعطيل کرد. به گزارش روابط عمومي‌آموزش و پرورش شهر تهران، به‌علت وضعيت پايداري آلودگي هوا، زنگ ورزش مدارس شهر تهران روزهاي يکشنبه و دوشنبه (23 و 24 آبانماه) تعطيل خواهد بود. آموزش و پرورش شهر تهران همچنين به مديران و مسئولان مدارس توصيه کرد که در زنگ تفريح و مراسم صبحگاه با توجه به وضعيت کنوني آلودگي هوا، دانش‌آموزان کمتر در معرض آلودگي قرار گيرند. از طرف ديگر پيشنهاد شده است كه زنگ تفريح مدارس در کلاس‌هاي درس برگزار شود و از فعاليت بدني دانش‌آموزان در حياط مدرسه جلوگيري شود.
در همين حال معاون پايش و نظارت اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران با بيان اينکه هواي تهران با ميانگين شاخص کيفي 136 در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس جامعه قرار دارد، گفت: 10 منطقه پايتخت در شرايط ناسالم براي تمام افراد جامعه گزارش شده‌اند. محمد رستگاري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره وضعيت کيفي روز گذشته (شنبه) پايتخت ‌نشينان، گفت: براساس داده‌هاي به دست آمده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي، هواي تهران در 24 ساعت گذشته منتهي به ساعت ظهر ديروز (شنبه )در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس جامعه قرار دارد. وي ادامه داد: ميانگين ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 ميکرون به ميزان 136 بيانگر قرارگيري کيفيت هواي پايتخت‌نشينان در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس جامعه است. معاون پايش و نظارت اداره کل حفاظت محيط زيست استان تهران با بيان اينکه آلودگي هواي ديروز به دليل وارونگي هوا بوده، گفت: ايستگاه سنجش آلودگي فرمانداري شهرري در منطقه 20 با ميانگين شاخص کيفي 172، تربيت مدرس در منطقه 6 با ميانگين شاخص 160، شهرداري منطقه 4 و 11 با ميانگين شاخص کيفي 159، شهرک چشمه در منطقه 12 و دانشگاه تهران در منطقه 6 و شادآباد در منطقه 18 با شاخص کيفي 156، شهرداري منطقه 21 با ميانگين شاخص 154، شريف در منطقه 2 با شاخص 152 و پارک شکوفه در منطقه 14 با شاخص کيفي 151 براي ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 ميکرون نا‌سالم‌ترين نقاط امروز پايتخت براي تمام افراد جامعه است. رستگاري تأکيد کرد: کودکان، سالمندان، بيماران قلبي، ريوي و تنفسي از حضور، تردد، انجام فعاليت‌هاي بدني در فضاي آزاد خودداري کنند، البته اين توصيه مشمول ساير شهروندان نيز مي‌شود.
استمرار آلودگي هواي تهران تا دو روز آينده
در همين حال روز گذشته مرکز پايش آلودگي هواي استان تهران با صدور اطلاعيه‌اي اعلام کرد: با توجه به پايداري و سکون نسبي هوا در استان تهران انتظار مي‌رود شرايط آلودگي هوا در تهران تا دو روز آينده تداوم داشته باشد. به گزارش فارس، در اطلاعيه مرکز پايش آلودگي هواي استان تهران آمده است: براساس اطلاعات دريافت شده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران به اطلاع مي‌رساند، با توجه به پايداري و سکون نسبي هوا، هم‌اکنون غلظت آلاينده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 ميکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کيفيت هوا 133 و بيانگر شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس است. همچنين با توجه به اطلاعيه شماره 36 اداره کل هواشناسي استان تهران مورخ 21 آبان 95 انتظار مي‌رود اين شرايط تا دو روز آتي تداوم داشته باشد.

فرماندار تهران با بيان اينکه براي سرشبکه گدايان ۳ ماه تا ۲ سال حبس در نظر گرفته شده، گفت: ۲۰ نفر از اين سرشبکه‌ها شناسايي شدند.
عيسي فرهادي در گفتگو با ايلنا، با اعلام اينکه نزديک به ۳ هزار کودک کار زير ۱۵ سال توسط بهزيستي شناسايي شدند، گفت: کار جمع‌آوري در بخش کودکان بسيار سخت است و واقعا جدا کردن کودک از خانواده آسيب‌هاي زيادي دارد؛ تمام تلاش مددکاري ما در بهزيستي اين است که آسيبي به اينها وارد نشود. وي اضافه کرد: حضور بعضي کودکان در خيابان‌ها باندي است و چند باند بچه‌ها را در چهارراه‌ها مي‌آورند و از آنها سوءاستفاده مي‌کنند و مبلغ ناچيزي به آنها مي‌دهند و مابقي به جيب افراد فرصت طلب مي‌رود. فرماندار تهران با بيان اينکه براي سرشبکه گدايان ۳ ماه تا ۲ سال حبس در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: ۲۰ نفر از اين سرشبکه‌ها شناسايي شدند و اطلاعات آنها در اختيار نيروي انتظامي‌قرار گرفت تا زماني که دستگير شدند، با در نظر گرفتن موارد قانوني به اشد مجازات برسند. همچنين فرماندار تهران درباره برخي اظهار نظرها از سوي اعضاي شوراي اسلامي‌شهر تهران و مسئولين شهرداري تهران مبني بر تغيير در مناطق شهرداري تهران و يا ادغام اين مناطق، گفت: قطعا اين کار غيرکارشناسانه است و براي تصميم‌گيري در اين خصوص بايد ضمن کارشناسي دقيق، به تصويب دستگاه‌هاي ذيربط برسد.

رئيس کميسيون کشاورزي مجلس با تاکيد بر ضرورت ادغام سازمان جنگل‌ها، شيلات وحفاظت محيط زيست، گفت: براي جلوگيري از پراکنده‌کاري‌ها بايد وزارت مقتدر و عملياتي محيط زيست تشکيل شود.
علي‌محمد شاعري در گفتگو با خانه ملت با بيان اينکه سرانه جنگل در ايران نسبت به دنيا بسيار پايين است، تصريح کرد: 7 درصد مساحت کشور را جنگل تشکيل مي‌دهد و از نظر سرانه و مساحت جنگل جزو آخرين کشورها هستيم. شاعري با تاکيد بر اينکه نگاه صرف اقتصادي به جنگل‌ها درست نيست، يادآور شد: نبايد به جنگل‌ها نگاه اقتصادي داشت بلکه نگاه ما بايد نگاهي زيست محيطي، پايه‌اي و پايدار باشد به‌عبارتي نقش جنگل را در حفظ آب، خاک، هوا و تنوع زيستي برجسته‌تر کنيم. شاعري يادآور شد: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري سال‌هاست اظهار مي‌کند شعار ما براي مديريت منابع طبيعي حفاظت، احيا، توسعه و بهره‌برداري است در حالي که در جهت احياي جنگل‌ها به صورت جدي نياز است گزينه بهره‌برداري کمرنگ و حذف و حفاظت، احيا و توسعه در دستور کار قرارگيرد. وي با تاکيد بر اينکه تمامي‌سازمان‌هاي موازي مانند جنگل‌ها، شيلات، حفاظت محيط زيست و ديگر سازمان‌هاي مشابه بايد ادغام شوند، افزود: بايد اين دستگاه‌ها از پراکنده کاري خارج شده و مانند 160 کشور جهان وزارت محيط زيست تشکيل شود؛ در غير اين صورت نمي‌توان نسبت به حفظ منابع طبيعي و محيط زيست کشور خوشبين بود.

با درخشش در هشتمين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر رقم خورد؛
روابط عمومي‌گاز مازندران توانست در هشتمين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر صنعت نفت در بخش فعاليت‌هاي فرهنگي حائز رتبه برتر گردد .
هشتمين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر صنعت نفت روز سه شنبه 11 آبان ماه در سالن اجتماعات شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران با حضور بيژن زنگنه، وزير نفت، مهندس عراقي، مديرعامل شرکت ملي گاز ايران،دکتر مقدم، معاون وزير نفت در امور پژوهش و فناوري، مهندس کاظمي، مديرعامل شرکت ملي پالايش و پخش، اکبر نعمت اللهي، مديرکل روابط عمومي‌وزارت نفت و مديران بيش از 250 روابط عمومي‌صنعت نفت و مسئولان نفتي برگزار شد. بر پايه اين گزارش رئيس روابط عمومي‌شرکت گاز مازندران با حضور در اين جشنواره، لوح تقدير و تنديس روابط عمومي‌برتر در بخش فعاليت‌هاي فرهنگي را از وزير محترم نفت دريافت کرد. گفتني است جشنواره مذکور در محورهاي هفت گانه آثار شامل، بخش مطالعات اجتماعي، بخش برنامه ريزي، بخش انتشارات، بخش ارتباطات الکترونيک، بخش تبليغات ، بخش ارتباطات رسانه اي و فعاليت‌هاي فرهنگي به ميزباني شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي برگزار شده است.در متن تقدير مهندس "بيژن زنگنه" خطاب به "حسين عرب" آمده است: احراز مقام و رتبه برتر رشته فعاليت‌هاي فرهنگي در هشتمين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر صنعت نفت در سال 1395 نشانگر تلاش پيگيرانه و قابل تقدير شما در جهت روشنگري و کوشش براي تحقق اهداف صنعت نفت کشور در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي ، ارتباطي و اطلاع رساني است . اميدوارم به فضل پروردگار و در سايه تلاش ، تجربه ، نوآوري و اتخاذ راهکارهاي مناسب و موثر در موضوع مهم و تعيين کننده تنوير افکار و آگاه سازي اقشار مردم و گروه‌هاي مرجع و تاثيرگذار جامعه از رويدادها ، اهداف و برنامه‌هاي صنعت نفت کشور همچنين ارتقاي سطح فعاليت‌هاي فرهنگي و ايجاد روجيه‌اميد ، سرزندگي و خدمت به کارکنان خدوم صنعت نفت بيش از پيش کوشا و سربلند باشيد . موفقيت و تندرستي شما را از درگاه خداوند سبحان خواستارم . در خاتمه يادآور مي‌شود روابط عمومي‌گاز مازندران در سال گذشته، رتبه برتر رشته ارتباطات رسانه اي را در هفتمين جشنواره روابط عمومي‌هاي صنعت نفت کسب نموده است .

در آستانه اربعين حسيني چند طرح راهسازي در محور بستان - چذابه در غرب خوزستان با حضور استاندار خوزستان و جمعي از مسئولان محلي بهره برداري شد.
منوچهر رحماني، مدير کل راه و شهرسازي خوزستان در اين آيين در جمع خبرنگاران گفت: اين طرح‌ها شامل آسفالت و لکه گيري مسير 21 کيلومتري بستان - چذابه،لکه گيري و روکش آسفالت محور قديم بستان- چذابه و توقفگاه خودرويي ويژه زائران اربعين حسيني در اين مرز است.وي افزود: براي سهولت تردد زائران از اين مرز 14 کيلومتر از اين مسير 21 کيلومتري آسفالت شده و بقيه آن لکه گيري شده است.رحماني ادامه داد: همچنين براي اربعين امسال 20 هکتار از توقفگاه خودرويي که در مجموع 50 هکتار وسعت دارد،با انجام عمليات زير سازي بهره برداري شد.مدير کل راه و شهرسازي خوزستان افزود:براي اجراي اين طرح‌ها اعتباري بالغ بر 400 ميليارد ريال هزينه شده است.وي افزود:پيش از اين کاروان‌هاي زيارتي عتبات عاليات از محور قديم بستان- چذابه تردد مي‌کردند.مرز چذابه در 110 کيلومتري اهواز، به همراه مرز شلمچه و مهران، سه گذرگاه تردد زائران اربعين حسيني به عراق هستند.

طي شش ماهه نخست سال جاري ، به بيش از ۸۵۰ فروند کشتي در مجتمع بندري امام خميني(ره) خدمات دريايي متعدد ايمن و مطلوب ارائه گرديده است.
معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اشاره به تلاش شبانه روزي کارکنان عمليات دريايي اين اداره کل براي ارائه ي خدمات دريايي مطلوب به شناورهاي ورودي و خروجي به اين مجتمع بزرگ بندري اظهار داشت: تعداد ۸۵۱ فروند شناور ايراني و خارجي در ابعاد و انواع مختلف توسط کارشناسان عمليات دريايي تحت شرايط ايمن و مطمئن، پهلودهي، جداسازي، جابجا، وارد و خارج شده‌اند.
مهندس گرايلو در ادامه افزود: سوخت رساني و آبرساني نيز از ديگر خدمات دريايي در اين مجتمع بندري است که به بيش از ۲۰۰ فروند شناور خارجي و ايراني طي شش ماهه ي نخست سال جاري ارائه شده است.وي همچنين با اشاره به اينکه ۳۶ درصد کشتي‌هاي ورودي طي شش ماهه نخست سال جاري حامل کالاهاي خطرناک از جمله کالاهاي شيميايي، گازي و مشتقات نفتي بوده‌اند، اظهار داشت:خدمات رساني به اين گونه شناورها مستلزم مراقبت‌ها و تدابير ويژه اي است که ميزان خطرات احتمالي در حين عمليات دريايي را به حداقل ممکن برساند.
معاون دريايي و بندري اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اشاره به افزايش تعداد و سايز شناورهاي ورودي طي شش ماهه اخير افزود: با توجه به افزايش تعداد شناورهاي ورودي با طول ۲۰۰الي ۲۵۰ متر به ميزان ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، عمليات دريايي جهت اين دست شناورها به لحاظ پيچيدگي، زمان بيشتري را مي‌طلبد که با اين وجود به همت عوامل اجرايي اين اداره کل، عمليات دريايي مرتبط در شرايط کاملاً ايمن صورت پذيرفته است.
مهندس گرايلو در ادامه گفت: نظارت مستمر بر تردد ايمن شناورها، همکاري با شناورهايي که با اشکالات فني مواجه مي‌شوند و ارائه خدمات اطلاع رساني از طريق سامانه کنترل ترافيک دريايي(V.T.S) در تمامي‌عمليات‌هاي دريايي، از جمله اقدامات اين اداره کل مي‌باشند که براي مديريت عمليات‌هاي دريايي صورت مي‌پذيرد.

بوشهر- خبرنگارتجارت : دکترحسين قضاوي، معاون امور بانکي، بيمه و شرکتهاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي به همراه هياتي از بندر بوشهر بازديد کرد.
به گزارش روابط عمومي،در اين بازديد دکترحسين قضاوي معاون امور بانکي، بيمه و شرکتهاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي و هيئت همراه با حضور در لابي و برج کنترل ترافيک دريايي بندر بوشهر، از نزديک در جريان فعاليت‌هاي اداره کل بنادر و دريانوردي استان بوشهر قرار گرفتند. مديرکل بنادر و دريانوردي استان بوشهردر ابتداي اين بازديد، ضمن خير مقدم به مقامات بازديد کننده به بيان گزارشي از فعاليت‌ها و اقدامات انجام شده در اين اداره کل پرداخت. محمد مهدي بنچاري گفت: افق توسعه بندر بوشهر و تبديل آن به يک بندر نسل سومي‌با اجرايي شدن جزيره نگين و اتصال آن به راه آهن و استقرار لجستيک پارک و صنايع ارزش افزوده اي در پسکرانه مجتمع بندري نگين خواهد بود. بنچاري در ادامه افزود: جزيره نگين در حال حاضر داراي ۴۰ هکتار مساحت ميباشد که از طريق يک راه دسترسي ۳ کيلومتري به بزرگراه خليج فارس متصل شده است و با احداث دايک حفاظتي به موازات اين راه دسترسي امکان توسعه آن تا ۴۰۰ هکتار وجود دارد.

سرپرست شرکت پست ايلام گفت: گروه‌هاي سيار شرکت پست کار پيش‌‌ثبت‌نام کارت ملي هوشمند را سرعت مي‌بخشند.
بابک گله‌داري اظهار داشت: در حال حاضر گروه‌هاي سيار شرکت پست استان ايلام با معرفي‌نامه رسمي‌و مکتوب به ادارات استان ايلام معرفي شده تا اقدامات اوليه نام‌نويسي براي کارت ملي هوشمند کارکنان دولت در دستگاه‌ها را فراهم کنند.سرپرست شرکت پست ايلام گفت: کار پيش‌ثبت‌نام کارکنان دوايبر دولتي با تلاش گروه‌هاي سيار شرکت پست ايلام در حال انجام بوده و خوشبختانه با همکاري مديران دستگاه‌هاي دولتي استقبال خوبي از اين طرح شده است.وي ادامه داد: اکنون گروه‌هاي سيار شرکت پست ايلام به اکثر ادارات دولتي استان ايلام مراجعه داشته و پيش نام نويسي صدور کارت ملي هوشمند از کارکنان دولت در ادارات مربوطه اجرايي و محقق شده است.اين مسؤول اضافه کرد: ساير دواير و سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي نيز در دستور کار شرکت پست ايلام قرار دارد و در اين راستا نيز تمهيدات لازم از سوي مديريت اين شرکت دولتي انديشيده شده است.گله‌داري تصريح کرد: بدون ترديد سعي مي‌شود در نخستين فرصت اين اقدامات در استان ايلام اجرايي شده تا مردم اين استان بتوانند به سهولت از مزيت بهره‌مندي کارت هوشمند استفاده کنند.سرپرست شرکت پست ايلام گفت: گروه‌هاي سيار با مراجعه به سازمان‌هاي مختلف سعي دارند هزينه‌هاي سبد خانوار را در زمينه صدور کارت ملي هوشمند را کاهش دهند چون در اجراي اين طرح سعي شده از رفت و آمد زائد متقاضيان جلوگيري شود و تمام مراحل کار صدور کارت ملي هوشمند توسط گروه‌هاي سيار شرکت پست را محقق مي‌کند.وي ادامه داد: شهرونداني که با تلاش گروه‌هاي سيار موفق به پيش ثبت نام براي کارت ملي هوشمند شوند، تمام مراحل کار با اين گروه تفيض کرده و از رفت و آمد زائد آنها به شرکت پست و ... کاهش خواهد يافت.اين مسؤول اضافه کرد: زماني که مراحل اداري صدور کارت ملي هوشمند توسط گروه‌هاي سيار شرکت پست اجرايي شد، تنها يکبار فرد پيش ثبت نام شده به همراه خانواده و افراد تحت تکفل به شرکت پست مراجعه کرده و مرحله نهايي کار که منجر به صدور کارت ملي هوشمند مي‌شود را انجام خواهد داد.

معماي عجيب جوي آب پاسداران
سخنگوي سازمان آتش نشاني شهر تهران گفت: جستجوها براي يافتن زن ميانسالي که داخل جوي آب خيابان پاسداران افتاده بود، ادامه دارد. به گزارش شورا آنلاين جلال ملکي اظهار داشت: شامگاه دوشنبه سقوط يک زن داخل جوي آب خيابان پاسداران به آتش نشاني اعلام شد. باحضور آتش‌نشانان پسر بچه 10 ساله‌اي مدعي شد مادر 47 ساله‌اش هنگام پريدن از جوي آب به داخل آن افتاده و به دليل شدت جريان آب، مفقود شده است. وي ادامه داد: از همان لحظه کار جستجو براي پيدا کردن اين زن آغاز شد اما تلاش آتش‌نشانان به جايي نرسيد. سخنگوي سازمان آتش نشاني با اعلام اينکه تا صبح هيچ ردي از اين زن به دست نيامده، تاکيد کرد: تيم‌هاي غواصي و نجات آتش‌نشاني تهران در حال جستجو در کانال‌هاي آب شهري در مناطق پائين‌دست محل وقوع حادثه هستند و تلاش‌ها براي مشخص شدن سرنوشت اين زن ادامه دارد.

آتش‌سوزي اتوبوس حامل زائران اربعين
رئيس پليس راه استان زنجان گفت: ساعت 1:20 دقيقه بامداد روز گذشته (شنبه) يک دستگاه اتوبوس بنز حامل زائران شهرستان خدابنده زنجان، به دليل نامعلومي‌دچار حريق شد و کاملاً در آتش سوخت. به گزارش ايلنا سرهنگ فضل‌الله شيري اظهار داشت: راننده اتوبوس حامل زائران شهرستان خدابنده زنجان حوالي گردنه بيد سرخ شهرستان صحنه متوجه وقوع نقص فني در موتور اتوبوس شده و براي بررسي موضوع در پارکينگ حاشيه جاده توقف و با توجه به آتش گرفتن موتور اتوبوس، بلافاصله همه زائران و خدمه را از اتوبوس خارج مي‌کند. وي افزود: پس از خروج زائران و خدمه، آتش به سابر بخش‌ها سرايت کرده و اتوبوس کاملاً در آتش مي‌سوزد که با حضور عوامل آتش‌نشاني حريق اطفا شده و علت دقيق حادثه کماکان در حال بررسي است. سرهنگ شيري خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با اقدام به موقع راننده نسبت به پياده کردن زائران از اتوبوس، به کسي آسيب نرسيده و همه مسافران در سلامت هستند.

2 محيط‌بان در چهارمحال و بختياري
 مجروح شدند
دو محيط‌بان منطقه حفاظت شده سبزکوه چهارمحال و بختياري، توسط چندتن شکارچي غيرمجاز با شليک مستقيم اسلحه شکاري مجروح شدند. به گزارش ايلنا، دو نفر از محيط‌بانان منطقه حفاظت شده سبزکوه به نام‌هاي سعيد رييسي و محمد امين عالي در زمان گشت و کنترل در محدوده‌اي به نام سرپير در اين منطقه، توسط چند شکارچي غيرمجاز ناشناس مورد هدف قرار گرفتند. بنا براين گزارش، اين محيط بانان از ناحيه پا مورد اصابت ساچمه قرار گرفته‌اند و پس از مجروح شدن، سريعا به بيمارستان منتقل شدند. مديرکل حفاظت محيط زيست که هم‌اکنون براي بررسي موضوع در شهرستان لردگان حضور دارد، گفت: حال عمومي‌محيط‌بانان رضايت بخش است. شهرام احمدي از آغاز شناسايي و دستگيري اين متخلفان به کمک سرنخ‌هاي موجود خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر پيگير انجام اقدامات درماني براي اين محيطبانان هستيم.


حضور وزير ارتباطات به همراه مديرعامل و رئيس سازمان منطقه آزاد اروند در شوراي اداري آبادان
وزير ارتباطات به همراه مديرعامل و رئيس هيئت‌مديره سازمان منطقه آزاد اروند در شوراي اداري آبادان نيز حضور يافت و صحبت و دغدغه‌هاي مسئولان اين شهرستان را شنيد.محمود واعظي در سفر خود به منطقه آزاد اروند ابتدا به شلمچه رفت و از وضعيت شبکه در اين منطقه بازديد کرد.وي به همراه مديرعامل و رئيس هيئت‌مديره سازمان منطقه آزاد اروند در شوراي اداري آبادان نيز حضور يافت و صحبت و دغدغه‌هاي مسئولان اين شهرستان را شنيد.وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ضمن ابراز رضايت از اقدامات انجام‌شده در منطقه آزاد اروند، همکاري و پيشنهادهاي مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه آي تي را خوب توصيف کرد.

هشتمين نمايشگاه تخصصي ساخت تجهيزات
 صنعت نفت خوزستان به کار خود پايان داد
هشتمين نمايشگاه تخصصي ساخت تجهيزات صنعت نفت خوزستان بعدازظهر پنجشنبه 20 آبان به کار خود پايان داد .در آيين اختتاميه اين نمايشگاه که در سالن اجتماعات نمايشگاه بين المللي خوزستان در اهواز برگزار شد مهندس بيژن عالي پور مديرعامل شرکت ملي مناطق نفتخيز جنوب، غلامرضا شريعتي استاندار خوزستان، عدل‌هاشمي‌پور عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي، سيدشريف حسيني مديرکل حسابرسي وزارت نفت و جمعي از مديران شرکت ملي نفت ايران و شرکت‌هاي تابع، و مسئولان و نمايندگان شرکت‌هاي سازنده قطعات و تجهيزات صنعت نفت حضور داشتند .در اين آيين استاندار خوزستان با تقدير از برگزارکنندگان نمايشگاه و حمايت شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب از سازندگان داخلي گفت: نام خوزستان و نفت با هم عجين شده است و اين مي‌تواند هم فرصت و هم چالشي براي استان باشد.غلامرضا شريعتي حمايت از سازندگان داخلي را همسو با اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي برشمرد و افزود: با حمايت از سازندگان و توليدکنندگان داخلي مي‌توان بخش خصوصي قوي براي پشتيباني از صنعت نفت کشور ايجاد کرد. وي از افزايش اقدامات وزارت نفت در حوزه مسئوليت‌هاي اجتماعي قدرداني و تصريح کرد: اميدواريم شاهد موفقيت‌هاي روزافزون صنعت نفت باشيم چون حرکت و توسعه صنعت نفت موجب حرکت و توسعه استان خوزستان مي‌شود. مديرعامل شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب نيز با بيان ويژگي‌هاي هشتمين نمايشگاه تخصصي ساخت تجهيزات صنعت نفت خوزستان گفت: اين دوره از نمايشگاه بسيار پربار بود و 250 شرکت و سازنده داخلي در آن حضور داشتند و توانمندي‌ها و دستاوردهاي خود را در حوزه ساخت داخل به نمايش گذاشتند. مهندس بيژن عالي پور افزود: با حمايت‌هاي اين شرکت هم اکنون 8 هزار قلم کالا و تجهيزات صنعت نفت بومي‌سازي شده است و 6 هزار قلم ديگر نيز در دست ساخت است که‌اميدواريم در آينده نزديک تمام اقلام مورد نياز در داخل کشور ساخته شود. سيد شريف حسيني مديرکل حسابرسي و امور مجامع وزارت نفت نيز با ابراز خرسندي از برپايي چنين نمايشگاهي در خوزستان گفت: برپايي اين نمايشگاه و حضور سازندگان توانمند نشان دهنده يک حرکت رو به پيشرفت در کشور است. وي با اشاره به رويکرد وزارت نفت و دولت براي توسعه استان خوزستان خاطرنشان کرد: وزارت نفت بکاگيري نيروهاي بومي‌از طريق آموزش‌هاي فني و حرفه اي و تقويت پيمانکاران و توليدکنندگان بومي‌را در دستور کار خود قرار داده است. در اين آيين عدل‌هاشمي‌پور نماينده مردم کهگيلويه و عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي‌اظهار داشت: رشد و پيشرفت دستاوردهاي صنعت نفت و سازندگان در اين نمايشگاه باشکوه، قابل مشاهده است و لازم است وزارت نفت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتي از سازندگان داخلي حمايت نمايد.