دولت قادر به تغيير تيم اقتصادي نيست
نايب رييس فراکسيون مستقلان ولايي گفت: اين‌که برخي از نمايندگان مي‌گويند تيم اقتصادي بايد تغيير کند، مورد قبول ما بود اما به دليل روند مثبتي که در حوزه اقتصاد مقاومتي در حال طي شدن است و قرار است تا پايان سال گزارش اين اقدام‌ها به رهبري ارائه شود، دولت معتقد بود درصورت انجام اين تغيير، قادر به ارائه گزارش دقيقي نخواهد بود. غلامعلي جعفرزاده ادامه داد: نظر دولت اين است که فعلاً‌ زمان مناسبي براي ترميم تيم اقتصادي دولت نيست؛ چرا که درصورت انجام تغيير، دولت نمي‌تواند درباره روند مثبتي که به‌عنوان نمونه درخصوص بازسازي و فعال کردن ۷۵۰۰ بنگاه اقتصادي در برنامه دارد گزترش دقيقي ارائه کند. او افزود: تيم اقتصادي دولت منسجم نيست و اين مسئله را به دولت متذکر شديم.

بعد از برجام پول نفت وارد کشور نشد
رئيس ستادکل نيروهاي مسلح با بيان اينکه کشور گرفتار تحريم، فروش و دريافت پول نفت است گفت: بعد از برجام بخش زيادي از پول نفت وارد کشور نشده است. به گزارش تسنيم، سرلشکر محمدحسين باقري با بيان اينکه کشور گرفتار تحريم، فروش نفت و مشکل دريافت پول نفت است، گفت: بعد از برجام تحريم‌هاي فروش نفت برداشته شد، اما بخش زيادي از پول نفت وارد کشور نشده و اين گرفتاري‌ها ادامه دارد. برداشت مسئولان دولت اين بود که پرداخت پول نفت با سرعت و سهولت بيشتري انجام مي‌گيرد، اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاده و به همين دليل مشکلات ما در بخش بودجه نيروهاي مسلح همچنان ادامه دارد.


ولايت‌فقيه را مخالف آزادي بيان جلوه ندهيم
نايب رييس مجلس در گفت‌وگو در رابطه با سخنان آيت‌الله موحدي‌کرماني در مورد اين‌که گفته بود مطهري بايد سخنانش را با رهبري تطبيق کند گفت: «بحث اطاعت از ولي‌فقيه در مقام عمل است. نبايد ولايت‌فقيه را مخالف آزادي بيان يا دموکراسي جلوه بدهيم.»به گزارش خانه ملت ؛ علي مطهري گفت: در بيان همه نظراتم مصالح کشور را در نظر مي‌گيرم منتها نبايد مصلحت کشور با منفعت خود يا گروه خود اشتباه شود و منفعت خود يا ديگري را مصلحت کشور قلمداد کنيم. وي افزود: لازم نيست نظرات خود را با نظرات رهبري تطبيق دهيم. مقام رهبري هم چنين خواسته اي ندارند و چند بار گفته‎اند که ممکن است کسي نظري مخالف نظر من داشته باشد، او آزاد است که حرفش را بزند.
پيام رهبر انقلاب در پي حوادث شهادت زائران در عراق و تصادف قطار هفت‌خوان:
رهبر معظم انقلاب اسلامي‌در پي حوادث تلخ و دردناک شهادت ده‌ها نفر از زائران حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام در عراق و همچنين جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مسافران و زائران حضرت امام رضا عليه‌السلام، در پيامي‌ضمن طلب رحمت و مغفرت الهي براي درگذشتگان و دعا براي شفاي آسيب‌ديدگان، تأکيد کردند: مسئولان از اين حوادث دردناک به آساني عبور نکنند و دغدغه‌ي حلّ ريشه‌ئي اين مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولويت‌هاي خود قرار دهند. به گزارش ايسنا، متن پيام حضرت آيت الله خامنه‌اي بدين شرح است: حادثه‌ي تلخ و اندوهبار شهادت ده‌ها نفر از زوّار ايراني و غير ايراني حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام در عراق و نيز حادثه‌ي دردناک تصادف قطار که به جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مسافران و زوّار حضرت ابي‌الحسن‌الرضا عليه‌السلام انجاميد، اينجانب را همچون ديگر هم‌ميهنان و خانواده‌هاي عزادار، مصيبت‌زده کرد. در حادثه‌ي اول، گروههاي جنايتکار و شقاوت‌بار تکفيري که راه‌پيمائي عظيم اربعين و امنيت بي‌نظير زائران حسيني، چشم آنان را کور و توطئه‌هاي خباثت‌آلود آنان را خنثي کرده است، به انتقام بزدلانه و فجيع دست زدند و بار ديگر چهره‌ي خبيث و مَنيت پليد خود را به همه نشان دادند. از مناطق ديگر جهان همچون نيجريه و پاکستان و افغانستان نيز خبرهاي تلخ و تکان‌دهنده از جنايات هم‌مسلکان آنها مي‌رسد و خطر جريان تکفيري و دولت‌هاي حامي‌آنان را بار ديگر به همه‌ي مسلمانان و دلسوزان گوشزد مي‌کند. در حادثه‌ي دوم نيز قصور يا تقصير و بي‌تدبيري دست‌اندرکاران خانواده‌هائي را داغدار کرد و موجب جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مردم عزيزمان شد. اينجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهي براي درگذشتگان و دعا براي شفاي آسيب‌ديدگان و عرض تسليت به خانواده‌هاي آنان، از مسئولان و دست‌اندرکاران در هر دو بخش داخلي و خارجي مي‌خواهم که از اين حوادث دردناک به آساني عبور نکنند و دغدغه‌ي حلّ ريشه‌ئي اين مصائب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولويت‌هاي خود قرار دهند و اکنون نيز همه‌ي تلاش خود را براي علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و کاستن از مصائب داغداران به کار برند.

دادستان تهران با انتقاد ازبرخی ادعاها خبر داد:
از روزي که مراسم سخنراني علي مطهري در مشهد به هم خورد، مدتي مي‌گذرد و نايب رييس مجلس دهم اقدامات قانوني را در اين رابطه انجام داده است اما امروزه علي مطهري کنار ايستاده و کسان ديگري وارد اين ماجرا شده‌اند.
علي لاريجاني در صحن علني مجلس در اين خصوص واکنش نشان داد و نسبت به اين رفتار ابراز تاسف کرد.
به دنبال آن نيز بسياري ديگر از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،‌ نمايندگان خبرگان، فعالان سياسي و مسوولان واکنشهاي مثبت و منفي نسبت به اين ماجرا نشان دادند. اما آيت الله صادق آمل لاريجاني جدي‌ترين واکنش را نشان داد و با انتقاد تند از اين اظهار نظرها، بدون آنکه مانند گذشته در حاشيه سخن بگويد، به صورت شفاف روساي قواي مجريه و مقننه را مخاطب قرار داد و اين اظهارات را در راستاي تضعيف قوه قضاييه دانست و از محمود صادقي نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي‌که خواستار شفاف سازي حسابهاي منتسب به قوه قضاييه شده بود، انتقاد کرد.
دادستان تهران در نشست دادستان‌هاي شهرستان‌هاي استان تهران با ذکر توضيحاتي در خصوص ادعاهاي ضد انقلاب در مورد حساب‌هاي قوه قضاييه، گفت: نخستين بار در سال 1373 و در زمان رياست حجت‌الاسلام رازيني رئيس کل وقت دادگستري استان تهران در دوران رياست آيت‌الله يزدي و آقاي شاهرودي روساي سابق و اسبق قوه قضاييه حساب‌هاي مورد نظر با رعايت موازين شرعي و قانوني و اخذ مجوزهاي لازم به نام قوه قضاييه افتتاح شد.
به گزارش ايلنا، عباس جعفري دولت‌آبادي با اشاره به بازتاب اين موضوع در روزنامه‌ها در زمان محاکمه کرباسچي شهردار وقت تهران اظهار کرد: در آن زمان موضوع اين حساب‌ها عليه برخي مسئولان قوه قضاييه مطرح شد و طرح مجدد آن در اين دوره نيز قابل تأمل است.
جعفري دولت‌آبادي خاطرنشان کرد: مديران و مسوولان ارشد نظام از موضوع حساب‌ها به‌خوبي آگاه بوده و مي‌دانند اصل سپرده‌ها در بانک محفوظ بوده و قابل تصرف نمي‌باشد.
وي با اشاره به پخش اين ادعاها از سوي يک شبکه‌ تلويزيوني اينترنتي مورد حمايت برخي گروهک‌ها و افراد مساله‌دار اعلام کرد مصاحبه برخي افراد در داخل کشور با اين شبکه و حمايت از نشردهندگان اخبار کذب به ويژه پس از مصاحبه وزير اقتصاد در اين زمينه، قابل تعقيب قضايي است. جعفري دولت‌آبادي با اشاره به ماده‌ 9 قانون مطبوعات که افترا به مقامات، نهادها و افراد را ممنوع نموده و بند 9 ماده‌ 6 قانون مذکور که نقل مطالب از مطبوعات، احزاب و گروه‌هاي منحرف و مخالف اسلام (داخلي و يا خارجي) به نحوي که تبليغ از آن‌ها باشد را مجرمانه محسوب کرده و هم‌چنين به موجب بند 11 از ماده‌ 6 اين قانون انتشار شايعات و مطالب خلاف واقع ممنوع است، بيان کرد: ادعاي برخي افراد دائر بر تهديد رسانه‌ها در منع افشاگري عليه فساد از سوي دادستاني تهران مردود بوده و اقدام و عملکرد دادستاني تهران مستند به قانون مطبوعات و از جمله مواد فوق‌الذکر است.

 دادستان تهران با تاکيد بر ضرورت انطباق اقدامات و فعاليت اصحاب رسانه بر قوانين و مقررات افزود: ادعاي مبارزه با فساد که از سوي برخي افراد مطرح مي‌شود از طريق انتشار اخبار کذب که صريحاً مخالف قانون مطبوعات است قابل پذيرش نبوده و مبارزه با فساد بايد در چارچوب قانون به عمل آيد.
وي اظهارات برخي مسوولين و افراد و انتشار شايعات اخير را با هدف فضاسازي، تخريب و تضعيف قوه قضاييه در برخورد قاطعانه با عوامل فساد دانست.جعفري دولت‌آبادي در خصوص وضعيت تعاوني‌هاي اعتبار غيرمجاز گفت: برخي موسسات مالي و تعاوني‌هاي اعتباري به دليل سودهاي زيادي که به سپرده گذاران مي‌پردازند باعث جذب سپرده‌هاي مردم در اين تعاوني‌ها شده‌ و بعد از مدتي به لحاظ مشکلاتي که پيدا مي‌کنند گرفتاري‌ها و شکايات‌ سپرده‌گذاران به مراجع قضايي سرازير مي‌شود.دادستان تهران به عنوان نمونه به پرونده تعاوني اعتبار ثامن الححج اشاره کرد و گفت: اين موسسه که ظرف دو سال گذشته پرونده‌اش در دادستاني تهران تحت رسيدگي است، اخيراً منحل شده و سپرده گذاران پول‌هاي زيادي در آن سرمايه‌گذاري کرده و عليرغم بازداشت متهم هنوز وجوه تعدادي از سپرده‌گذاران مسترد نگرديده است. دادستان تهران افزود: حسب اعلام بانک مرکزي تعاوني اعتبار فرشتگان بيش از 8 هزار ميليارد تومان سپرده‌هاي مردم را جذب نموده و در حال حاضر 4000 ميليارد تومان کسري و زيان دارد و در اينگونه پرونده‌ها، دادستاني با افرادي مواجه است که وجوه خود را با هر هدفي از جمله جذب سود بيشتر به اين تعاوني اعتبار سپرده‌اند، اما استرداد وجوه خود را از دادستاني مطالبه مي‌نمايند.
  اما ماجرا بدين جا ختم نشد و صادقي در نامه اي صريح پاسخ رييس قوه قضاييه را داد و با تاکيد بر اينکه هيچ اتهامي‌به قوه قضاييه نزده است اعلام کرد که در راستاي وظيفه نمايندگي خواستار شفاف سازي شده است.
 اما باز هم ماجرا به همين جا خاتمه نيافت و محمود صادقي عضو هيات رييسه فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي‌ در صفحه توئيترش از احضارخود به دادسرا خبر داد. محمود صادقي در صفحه توئيترش نوشت: امروز يکي از اعضاي هيات رييسه مجلس به من اطلاع داد که از دادسرا تماس گرفته و خواسته‌اند اينجانب به دادسرا مراجعه کنم.وي در ادامه اين مطلب افزود: قرار شد مطابق قانون اخطاريه به مجلس ابلاغ شود و در هيات نظارت بر رفتار نمايندگان بررسي و اتخاذ تصميم شود.
از سوي ديگر دادستان کل کشور گفت: امروز ايجاد شکاف و اختلاف از هر کس و هر قوم و مذهب، خيانت به نظام، اسلام، کشور و خون شهداي انقلاب است.
به گزارش ميزان،حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظري در مراسم تکريم و معارفه دادستان‌هاي عمومي‌و انقلاب سابق و جديد مرکز استان سيستان و بلوچستان با بيان اينکه ما در دستگاه قضايي و اجراي عدالت با کسي تعارف نداريم، گفت: تأمين امنيت و حفظ آن مقوله‌اي مهم است و مسئولان در موضع گيري‌هاي شان نسبت به اين مسائل توجه کنند.
گاهي ديده مي‌شود فردي و يا مسئولي حرفي مي‌زند که چه بسا هدف او ناامن کردن جامعه نيست؛ اما به صورت وضعي آثار ناامني ايجاد مي‌کند و دشمن سوء استفاده مي‌کند.
دادستان کل کشوربا اشاره به حواشي ايجاد شده در رابطه با لغو يک سخنراني در مشهد افزود: در جريان مشهد رياست محترم قوه قضاييه دستور بررسي داده‌اند و هنوز به نتيجه نرسيده‌ايم و بايد ابعاد قضيه بررسي شود. اين مسئول عالي قضايي تأکيد کرد: يک جرياني اتفاق افتاد و ناگهان برخي مقامات از رئيس جمهور تا رئيس مجلس و برخي بدون انجام تحقيق لازم و بدون اينکه مشخص شود سرمنشا قضيه چه بوده موضع‌گيري‌هايي داشتند و يکي از نمايندگان نامه نوشت.
دادستان کل کشور ادامه داد: سئوال ما اين است که چطور شد اگر چنانچه جلوي سخنراني طرف مقابل را بگيرند و مانع سخنراني آن جناح در دانشگاهي شوند آقايان فرياد نمي‌زنند که آزادي از بين رفت!
چرا صداي اين آقاي نماينده مجلس که نائب رئيس مجلس است و ادعاي آزادي بيان مي‌کند براي مواردي که سخنراني طرف مقابل لغو شده بلند نمي‌شود و فرياد رئيس جمهور، رئيس مجلس و نماينده مجلس بلند نمي‌شود.
وي تصريح کرد: به عنوان مقام قضايي پرونده‌هايي از هر دو جناح داشته‌ايم که افراط کرده بودند که بنده با هر دو به يک زبان سخن گفتم؛ چراکه معتقدم افراط، زياده روي و تندروي از هرجناحي که باشد خلاف قانون است. اين مسئول عالي قضايي با بيان اينکه مردم اجازه تحرک به دشمنان را نمي‌دهند، يادآور شد: دشمن بداند اين دعواها مثل دعواهاي داخل خانواده است و اگر يک نفر خارج از خانواده بخواهد به دعوا ورود کند، همه اعضاي خانواده دست به دست هم مي‌دهند و با دشمن متجاوز برخورد مي‌کنند.  پس دشمن براي خودش دم تکان ندهد و هرگز اين ملت به دشمن و عناصر آن‌ها اجازه تحرک نخواهند داد و نمي‌دهد ولي بايد سعي کنيم در درون خودمان نيز اين مسائل پيش نيايد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره اظهارات مقامات روسي مبني بر گفت‌وگوي ايران و روسيه براي قرارداد نظامي‌10 ميليارد دلاري، اظهار کرد: ما براي تأمين نيازهاي دفاعي خود با هر مرجعي به جز آمريکا و اسرائيل که قادر به تأمين نيازها و همراهي و همپايي با صنايع دفاع باشد حتماً مذاکره خواهيم کرد.
به گزارش ايسنا، حسين دهقان در حاشيه گردهمايي بزرگ 5 هزار نفر از بسيجيان وزارت دفاع در جمع خبرنگاران درباره تمايل حضور روس‌ها در پايگاه نوژه همدان، اظهار کرد: در حمايت و پشتيباني از دولت قانوني سوريه و نيازهايي که آنها اعلام مي‌کنند، قطعاً با دوستان روس خود همکاري‌هايي داريم و متناسب با الزامات شرايط ميداني اقداماتي را انجام مي‌دهيم، حال اگر اقتضاء اين باشد که بخواهيم براي پشتيباني از عمليات در ميدان، همکاري‌هاي مجددي با روسيه در نوژه داشته باشيم چنين اقدامي‌را انجام مي‌دهيم. وي در پاسخ به پرسشي مبني بر بازگشت تروريست‌ها به موصل با تأکيد بر اينکه ايران به دنبال ريشه‌کن کردن جريانات تروريستي منطقه است و قطعاً از دولت‌هاي عراق و سوريه در اين زمينه حمايت مي‌کند، اظهار کرد: اينکه آيا به طور مطلق بگوييم اين مناطق پاکسازي خواهد شد، بستگي به اين دارد که چقدر زمينه حضور تروريست‌ها در متن مردم وجود داشته باشد. با اين وجود ما فکر مي‌کنيم که پس از اين عمليات‌هاي صورت گرفته تروريست‌ها انسجام، تشکل و رهبري لازم جهت انجام عملياتي تأثيرگذار را از دست خواهند داد. وي در واکنش به بمب‌گذاري اخير تروريست‌هاي داعش در حله عراق و کشته شدن تعدادي از زائران ايراني در جريان اين اقدام تروريستي با تأکيد بر اينکه از دولت عراق مي‌خواهيم که عوامل اين جريان تروريستي را پيدا و آنها را سرکوب کنند، گفت: اينکه ما بخواهيم در اين قضيه ورود مستقيم پيدا کنيم قاعدتاً منتفي است. وزير دفاع درباره نوسازي تجهيزات نيروي هوايي با بيان اينکه خريد جنگنده «سوخو30» از روسيه در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد، اظهار کرد: هر نوع همکاري با طرف فروشنده بايد مستلزم در اختيار قرار گرفتن بازار، فناوري و سرمايه‌گذاري مشترک باشد. ما در جريان مذاکره با روسيه نيز اين موضوع را مطرح کرده‌ايم و و آنها نيز آن را پذيرفته‌اند. دهقان درباره اينکه آيا ايران از چين خريد نظامي‌خواهد داشت يا خير، خاطرنشان کرد: در جريان سفر اخير وزير دفاع چين توافقنامه‌اي به عنوان توافق بين دولتي امضا شد و طي آن همکاري‌هاي دفاعي و صنعتي را پيش‌بيني کرديم و قطعاً متناسب با آن نيز جلو مي‌رويم و در مواردي خاص تصميم‌گيري خواهيم کرد. وي در ادامه در تحيلي از نتايج انتخابات رياست جمهوري آمريکا و تأثير انتخاب ترامپ بر امنيت منطقه با بيان اينکه هر کسي که در آمريکا به قدرت برسد به دنبال منافع خود در منطقه است، اظهار کرد: ممکن است آمريکا رئيس جمهور خود را تغيير دهد يا برخي اولويت‌هاي خود را جابجا کند اما در اصل موضوع تغييري نمي‌کند. به همين دليل براي ما اينکه کلينتون رأي مي‌آورد يا ترامپ رأي آورده هيچ تفاوتي نمي‌کند.
اخبار ضد و نقيض از پرونده بابک زنجاني
در حالي که بسياري از خبرگزاري‌ها از صدور راي لغو حکم اعدام بابک زنجاني خبر دادند، معاون نظارت و بازرسي ديوان عالي کشور گفت: پرونده بابک زنجاني هنوز در ديوان عالي کشور به صدور راي منتهي نشده است. با وجود انتشار برخي اخبار مبني بر لغو شدن حکم اعدام بابک زنجاني در ديوان عالي کشور «غلامرضا انصاري» در گفت‌وگو با ميزان، اظهار کرد: اين پرونده در ديوان عالي هنوز به صدور راي منتهي نشده است.

نمونه برداري از پيکر شهداي حله
رئيس سازمان پزشکي قانوني کشور گفت: پيکر شهداي حله براي تشخيص هويت به پزشکي قانوني تهران ارجاع و نمونه برداري و آزمايش DNA از پيکر 51 نفر از قربانيان اين حادثه در حال انجام است.دکتر شجاعي در گفت‌وگو با ميزان افزود: با توجه به ناشناس بودن پيکر شهدا پس از شناسايي مشخصات از طريق آزمايش (DNA) از بستگان درجه يک آنها مانند پدر يا مادر،خواهر يا برادر و همچنين فرزند نيز اين آزمايش انجام مي‌شود. رئيس سازمان پزشکي قانوني کشور بيان کرد: پس از انجام آزمايش‌ها از بستگان و همچنين نتيجه آزمايش از پيکر شهدا مي‌توان آنها را تشخيص هويت کرد.

محروميت زدايي درکنار پاسداري از انقلاب
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌گفت: سپاه پاسداران در کنار وظايف پاسداري از انقلاب ، وارد عرصه جديد محروميت زدايي براساس تدبير و فرمان رهبري شده است.سرلشکر محمدعلي جعفري با بيان اين که عدالت به موضوع اقتصاد و اخلاق به مسايل فرهنگي و سياسي بر مي‌گردد، گفت: امنيت نيز وظيفه اوليه سپاه است ،پس وظايف سپاه پاسداران در حفظ به موقع و درست انقلاب اسلامي‌به اين شکل است که مي‌تواند در تمام مقولات سياسي، اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي وارد عمل شود.فرمانده کل سپاه گفت: سپاه بايد مقوله ايجاد صنايع تبديلي و فروش محصولات توليد شده را تضمين کند.وي افزود: ما با سرمايه داراني که درغير مسير وطن پرستي سرمايه دار شدند، کاري نداريم اما سپاه صنايع تبديلي و تضمين فروش محصولات توليدي را در اقتصاد مقاومتي با همکاري سرمايه داران انقلابي به صورت جدي دنبال مي‌کند.وي با اشاره به اينکه ادغام جهاد سازندگي لطمه زيادي به انقلاب به ويژه به محرومان زد و امروز پس از حدود 2 دهه بسيج سازندگي پرچم محروميت زدايي را در دست گرفته است، ادامه داد: رفع محروميت از جامعه ، ماموريت جدي و اولويت دار سپاه با هدف برقراري عدالت در ايران است.

عراق قول تامين امنيت زائران ايراني را داده بود
وزير کشور در خصوص حادثه تروريستي در حله اظهارداشت: بحث حادثه تروريستي حله با توجه به اينکه در کشور عراق اتفاق افتاده وزارت خارجه اين موضوع را در دستور کار قرار داده است. به گزارش ايرنا، عبدالرضا رحماني فضلي در جمع خبرنگاران افزود: رييس جمهوري نيز در نامه خود به اين موضوع تاکيد کرد که‌اميدواريم با همکاري‌هاي بين ايران و عراق بتوانيم با موضوع افراطي گري و تروريسم برخورد جدي کنيم. وزير کشور گفت: ما قبل از مراسم اربعين نيز در مذاکراتي که با دولت عراق داشتيم اعلام آمادگي کرده بوديم که اگر لازم است ما در تامين امنيت زوار خود در داخل عراق مشارکت داشته باشيم اما آن‌ها در مذاکرات مفصلي که چندين بار انجام شده قبول کردند امنيت با خود آن‌ها خواهد بود و امنيت را برقرار مي‌کنند. رحماني فضلي افزود: سال‌هاي قبل امنيت به خوبي برقرار شد و امسال نيز در مسير اصلي و در ايام اربعين اين اتفاق نيفتاد اما با توجه به خلاهايي که در مسيرهاي فرعي بوده دشمني که از انجام عمليات ناکام مانده بود از مکاني که خلاهاي امنيتي بود استفاده کرده است. وي ادامه داد: براي ما اين حادثه دلخراش و متاثر کننده است. با همکاري که با دولت عراق خواهيم داشت تلاش مي‌کنيم هم مسببين اين قضيه و هم مراحل آتي تامين امنيت بيشتري صورت بگيرد. رئيس شوراي امنيت کشور درباره کنترل مرزهاي کشور گفت: حضور گروه‌هاي تروريستي در کشور پررنگ و بيشتر نشده است بلکه نيروهاي ما با تسلط سلطه‌ اي که دارند و با رصد مستمر و دائمي‌که انجام مي‌دهند، توانسته‌اند گروه‌‌هاي بيشتري را شناسايي و با آن‌ها برخورد کنند. رحماني فضلي يادآور شد: اخيرا نيز گروه تروريستي در شرق کشور قصد انجام عمليات داشت که توسط نيروهاي امنيتي و نظامي‌شناسايي و با آن‌ها برخورد شد. وي در حضوص حادثه برخورد دو قطار در سمنان اظهارداشت: مسوولان در اين خصوص توضيحات مفصلي داده‌اند، ستاد مديريت بحران از مراحل اوليه در آنجا حضور پيدا کردند و امکانات استان را بکار گرفتند تا بتوانند از خسارت بيشتر جلوگيري کنند.