شورای پول و اعتبار تصویب کرد؛
شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر و مستثنی شدن خریداران مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی از شمول مقررات احتیاطی بانک مرکزی تا پایان سال جاری، موافقت کرد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و بیست و هفتمین جلسه خود در روز سه شنبه 14 دی ماه، با افزایش سقف فردی تسهیلات مسکن مهر از 300 میلیون ریال به 400 میلیون ریال به منظور تسریع
 در تکمیل پروژه های نیمه تمام طرح یاد شده، مشروط به عدم استفاده از منابع جدید بانک مرکزی و با تشخیص و تایید بانک عامل، موافقت کرد.
همچنین اعضاي شورای پول و اعتبار، مستثنی شدن خریداران حقیقی و حقوقی مشمول طرح نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی در برنامه کاهش آلودگی هوای کلان شهرها برای استفاده از تسهیلات بانک های عامل از شمول مقررات احتیاطی بانک مرکزی تا پایان سال 1395 را تصویب کرد.
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي ضمن تشريح دستاوردهاي ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظامهاي پرداخت بر ضرورت وضع قوانين براي کسب و کارهاي نوظهور از جمله فين تک‌ها تاکيد کرد.
به گزارش خبرنگار ايبِنا، علي ديواندري عصر امروز سه شنبه در نشستي خبري در حاشيه مراسم اختتاميه ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت، با تشريح دستاوردهاي اين همايش اظهار داشت: ششمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت از نظر محتوا با همايش قبلي متفاوت بود چرا که اين همايش با اين ديدگاه برگزار شد که نظام بانکي نيازمند بازآفريني در اثر پيشرفت‌هاي وسيع حوزه الکترونيک و فناوري اطلاعات و ارتباطات است.
وي با بيان اينکه يکي از استفاده کنندگان اصلي از فناوري اطلاعات و ارتباطات نظام بانکي است، افزود: از اولين همايش بانکداري الکترونيک موضوعات روز به عنوان عناوين و محورهاي همايش انتخاب شده است. به عبارتي هر سال فراخور مسائل و مشکلات، موضوعات و عناوين همايش‌ها انتخاب شده‌اند.
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي ضمن اشاره به عنوان همايش امسال بر ضرورت تغيير نوآوري محصول به نوآوري فرآيند و مدل کسب و کار تاکيد کرد و گفت: در اين همايش کسب و کاري که به نظر مي‌رسيد نظام بانکي در آينده با آن تحول چشمگيري پيدا کند مورد ارزيابي قرار گرفت.
ديواندري تعداد شرکت کنندگان در همايش امسال را بيش از ۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در ششمين همايش بانکداري الکترونيک ۷ سخنران کليدي و مهم، ۱۳ سخنران تخصصي و ۷ سخنران خارجي حضور داشتند، ضمن آنکه ۱۲ کارگاه تخصصي و ۱۴ پنل تخصصي برگزار شد. همچنين ۱۶ مقاله از بين ۲۳۲ مقاله دريافتي ارائه شده است.
وي با تاکيد بر اهميت بازآفريني در نظام بانکي گفت: اينکه نظام بانکي در گذشته کارهاي دستي را کامپيوتري کرده اقدام خوبي است ولي کافي نيست چرا که بايد ساختار، نيرو، فرهنگ و ساير بخش‌هاي کسب و کار متناسب با مدل‌هاي نوين تغيير کرده و به روز شود.
رئيس پژوهشکده پولي و بانکي بانک مرکزي با اشاره به فاصله بسيار بالاي نظام بانکي با دنيا گفت: به تدريج آثار اين فاصله بسيار زياد را خواهيم ديد. بر همين اساس بايد وارد فازي شويم که از تحولات در جهت سرويس دهي به مردم استفاده شود.
وي با تاکيد بر ضرورت وضع قوانين و مقررات براي شرکت‌ها و بخش‌هاي جديد حوزه آي تي و پرداخت از جمله فين تک‌ها تصريح کرد: زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات مناسب با قوانين بايد توسعه پيدا کند.
ديواندري به تشريح برخي از محورهاي ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک پرداخت و ادامه داد: سوئيچ درگاه‌هاي بانکي به کشورهاي ديگر، استفاده از کارت‌هاي بين المللي و کارت‌هاي داخلي در ساير کشورها، توسعه زير ساخت پرداخت همراه و امضاي ديجيتال از موضوعاتي بود که در اين همايش مورد رسيدگي قرار گرفت.
دبير ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت با اشاره به بررسي نقش و جايگاه شبکه بانکي در اين همايش گفت: مدل سنتي بايد در نظام بانکي پوست اندازي کند و به سمت مدل جديد بانکداري الکترونيک حرکت کنيم. وي به اهميت انطباق با بانکداري بين الملل اشاره و تصريح کرد: با کم رنگ شدن تحريم‌ها، نيازمند بستر مناسب براي پيوستن به فضاي بين الملل و همچنين انطباق با قوانين و استانداردها هستيم. ديواندري از بررسي مدل‌هاي کسب و کار نوظهور، پول‌هاي جديد و شرکت‌هاي دانش بنيان جديد در اين همايش خبر داد و گفت: نظام بانکداري جديد امکان تحقق اهداف و آرمانهاي بانکداري که در گذشته ممکن نبود را ميسر مي‌کند. وي همچنين در پايان به جشنواره هنرهاي تجسمي‌که در اين همايش برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: تلاش کرديم از زبان هنر که از زبان مالي و بانکي گوياتر است براي تدوين ابعاد مختلف به ويژه فرهنگ سازي بانکداري الکترونيک استفاده کنيم.

مديرعامل بانک تجارت خواستار توسعه همکاري بانکها و شرکتهاي فعال در صنعت پرداخت براي هموار سازي مسير ورود محصولات جديد فناوري‌هاي مالي به اقتصاد کشور شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک تجارت ، محمد ابراهيم مقدم که در پانل تخصصي "پول‌هاي رمزي" در ششمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت سخن مي‌گفت با اشاره به روند پرشتاب توسعه ابزارهاي بانکداري الکترونيک و خدمات مالي برپايه فناوري ارتباطات بر مدل کسب و کار بانکها يادآور شد : ظهور پديده‌هايي همچون Bitcoin يا پول مجازي و BlockChain يا زنجيره تبادلات مالي مجازي نشانه درهم تنيدگي تمام عيار صنعت مالي و فناوري‌هاي تحت وب است و آنچه که‌امروز با بيت کوين براي خريدهاي آنلاين ، انتقال اعتبار بصورت مجازي بين افراد و تبادل ارزها انجام مي‌شود مي‌تواند در سالهاي آتي آثار قابل توجهي بر ماهيت کارکرد بانکها حتي در کشور ما بگذارد. وي افزود : اگرچه‌امروز وجود ملاحظات قانوني و برخي ريسک‌ها ، مقاومت‌ها و نگراني‌هايي را در مقابل گسترش استفاده از محصولاتي همچون بيت کوين در کشورها بوجود مي‌آورد ، اما بايد توجه داشت همين دست نگراني‌ها همواره در گذشته نيز در مقابل محصولات نوآورانه متکي بر فناوري وجود داشته است .
مقدم در ادامه گفت : مي‌توان با ايجاد ساختارها و فرآيندهاي نظارتي کارآمد بر نقل و انتقالات مالي در فضاي مجازي ، ضمن جلوگيري از بروز جرايم مالي اينترنتي همچون پولشويي ، امکان بهره مندي کسب و کارهاي ايراني از مزاياي محصولات جديد فناوري مالي را بوجود آورد که البته اين امر نيازمند به کارگيري سامانه‌هاي مدرن براي ثبت و کنترل داده‌هاي عمليات مالي در فضاي مجازي و تطبيق پذيري نهادهاي ناظر بر عمليات بانکي در کشور با اين نوآوري‌ها است .
مديرعامل بانک تجارت با اشاره به اينکه تاخير و سخت گيري راه حل مناسبي براي مواجهه با پديده‌هاي نوين صنعت مالي نيست يادآور شد : استفاده از Bitcoin يا BlockChain مانند هر پديده ي متکي بر تکنولوژي ديگر ، مزايا و ملاحظات
خاص خود را به همراه دارد و بانکها مي‌توانند با همکاري يکديگر و استفاده از ظرفيت شرکتهاي فعال در صنعت پرداخت ، مسير ورود محصولات و فرآيندهاي جديد صنعت مالي جهاني را به فضاي کسب و کار در کشور هموار کنند.
مديرعامل بانک ملت اظهار داشت: اين بانک آماده است تا با شرکت‌هاي فينتک شريک شود و براي توسعه آنها سرمايه گذاري کند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، دکتر‌هادي اخلاقي فيض آثار در سخنراني خود با عنوان شرکاي تجاري نوظهور بانک‌ها در ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، سازمان‌ها بدون روي آوردن به راهبرد شراکت نمي‌توانند مسير مناسبي را طي کنند. مديرعامل بانک ملت افزود: بانک‌ها در سال‌هاي اخير به موضوع شرکاي تجاري توجه ويژه اي نشان داده‌اند. وي با بيان اين نکته که اتخاذ رويکرد شراکت از سوي بانک‌ها و آگاهي مردم از آن، عاملي نويدبخش براي مشتريان است، ادامه داد: اين رويکرد ذهنيت مشتريان را نسبت به بانک‌ها و کسب و کارها تحکيم مي‌کند.
 وي ديجيتالي شدن را ضرورت بانکداري آينده خواند و اظهار داشت: به زودي همه اجزاي جهان هستي، به شکلي با حوزه ديجيتال ارتباط پيدا مي‌کنند بنابراين نمي‌توان از اين حوزه غفلت کرد. مديرعامل بانک ملت ادامه داد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که بانک‌ها در حوزه روي آوردن به فناوري، رتبه دوم را پس از شرکت‌هاي‌هاي تک در بين حوزه‌هاي کسب و کار به خود اختصاص داده‌اند.
وي دليل اين امر را سهولت و چابکي بانک‌ها در اصلاح و بازنگري فرآيندها متناسب با نيازهاي مشتريان خواند.
دکتر اخلاقي تاکيد کرد: مواجهه شرکت‌ها و سازمان‌ها با رقباي نوظهور از نوع شراکت خواهد بود که متاسفانه اين امر در ايران به کندي صورت مي‌گيرد.
وي گفت: رويکرد ارائه محصولات و خدمات جديد، توسعه بازارهاي جديد و توسعه گروه مشتريان جديد، پيشران بانک‌ها براي روي آوردن به حوزه ديجيتال است.
مديرعامل بانک ملت اضافه کرد: شراکت با شرکت‌ها، اکتساب و خريد شرکت‌ها، شراکت در برنامه‌هاي نوآورانه، شراکت با دانشگاه‌ها و مراکز علمي، راه‌اندازي برنامه‌هاي نوآورانه، راه‌اندازي مراکز نوآوري و پژوهش، راه‌اندازي شرکت‌ها و راه‌اندازي صندوق‌هاي سرمايه گذاري خطرپذيراز گزينه‌هاي بانک‌ها براي بقا در اکوسيستم خدمات مالي با تکيه بر راهبرد شراکت است.
به گفته وي، متاسفانه بانک‌ها در ايران بيشتر از راهبرد راه‌اندازي شرکت‌ها استفاده کرده‌اند که هزينه‌هاي سرسام آوري را بر آنها تحميل کرده است.
وي افزود: عمده بانک‌هاي دنيا به برنامه‌هاي نوآورانه براي رشد شرکت‌هاي فينتک روي آورده‌اند. اين در حالي است که در ايران علاقمندي به حضور و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود شرکت‌ها وجود ندارد و بيشتر علاقمند به اکتساب و مالکيت آنها هستند.
وي با تاکيد بر اين نکته که در آينده بانک‌هايي موفق خواهند بود که روي حوزه ديجيتال و فناوري‌هاي نوين سرمايه گذاري کنند، تصريح کرد: شراکت با شرکاي نوظهور بانکي،
چابکي براي پاسخگويي سريع به نيازها و استفاده از تحليل داده‌ها براي پيش بيني آينده از راهکارهايي است که به موفقيت بانک‌ها کمک مي‌کند.

نماينده ولي فقيه در بانک مهر اقتصاد با حضور در جشنواره خانوادگي عترت استان لرستان، گفت: درخشش بانک مهر اقتصاد نتيجه تلاش بي وقفه کارکنان و حمايت خانواده‌هاي اين عزيزان مي‌باشد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان لرستان؛ حجت الاسلام والمسلمين رضاشيخي- مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در بانک - در اين مراسم که در راستاي تکريم و تحکيم کانون خانواده کارکنان برگزار شد، در خصوص اهميت خانواده در اسلام گفت: خانواده در اسلام از جايگاه مهمي‌برخورداربوده و داراي قداستي است که بايد همواره حفظ شود.
وي در ادامه با اشاره به اينکه اولين کارکرد خانه، تامين آرامش جسم و تسکين جان اعضاي آن است، بيان داشت: خانه محل رابطه اي قدسي است و اين مهم زماني محقق مي‌شود که اعضا با مهر و محبت با هم برخورد کرده و ياد خدا ميان آنان حاکم باشد.
مسئول نمايندگي ولي فقيه در بانک افزود: درخشش بانک مهر اقتصاد نتيجه تلاش بي وقفه کارکنان و حمايت خانواده‌هاي اين عزيزان مي‌باشدکه توانسته‌اند با پشتيباني از همسران خود، زمينه رشد و بالندگي بانک را به فراهم کنند.
حجت الاسلام شيخي با تشريح وظايف همسران در قبال يکديگر، ابراز داشت: زن و شوهر وظيفه دارند تفاوت‌هاي يکديگر را بدانند تا با آگاهي و پذيرفتن آن‌ها، مانع از آسيب ديدن بنيان خانواده شوند.
در ادامه احمد علي مرادي- مديرکل حراست بانک- با اشاره به سابقه کينه توزي دشمنان اسلام و ايجاد توطئه و جنگ‌هاي متعدد عليه نظام جمهوري اسلامي، ضرورت توجه و هوشياري خانواده‌ها را مورد تاکيد قرارداد و گفت: پس از عدم موفقيت دشمن در نبرد سخت، در مقطع کنوني با روي آوردن به جنگ نرم، سست کردن اصلي‌ترين رکن جامعه که خانواده مي‌باشد را در دستور کار خود قرار داده و براي اين امر برنامه‌هاي گسترده اي دارند.
مدير کل حراست در ادامه افزود: چنانچه دشمن بتواند در امنيت اخلاقي خانواده‌ها خلل ايجاد کند، کل جامعه و کشور را نا امن خواهد کرد لذا والدين بايد با ارتقاء سطح آگاهي و اطلاعات خود و شناسايي آسيب‌ها و تهديدات مراقب تربيت فرزندان خود باشند.
حميد رضا محسني – رئيس اداره‌امور شعب استان لرستان – نيز در ادامه ضمن عرض خير مقدم به حاضرين در مراسم، خانواده را رکن اصلي و سازنده جامعه دانست و گفت: نقش زنان به عنوان نخستين آموزگاران خانواده در ايجاد همدلي و همزباني بسيار موثر است.

مرواريد استاندار ايلام در ديدار با مديران بانك صادرات ايران از اقدامات اين بانك تقدير و تشكر به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومي‌بانك صادرات ايران، مرواريد استاندار ايلام در اين نشست با اشاره به ظرفيت‌هاي آن استان گفت: ايلام با توجه به موقعيت جغرافيايي، داراي ظرفيت و قابليت‌هاي فراواني براي توسعه بيشتر است و بستر استان براي سرمايه گذاري فراهم است كه اين مهم مي‌تواند با مساعدت و همكاري بيشتر شبكه بانكي شتاب بيشتري به خود بگيرد. استاندارد ايلام افزود: اين استان به عنوان دروازه عتبات عاليات و تردد ميليوني زوار آقا اباعبداله الحسين(ع) به كشور عراق از اين طريق شناخته شده كه اين امر فرصت‌هاي فراواني را براي توسعه بيشتر استان فراروي سرمايه گذاران قرار داده است. وي با ابراز تشكر و قدرداني از اقدامات موثر بانك صادرات ايران در زمينه توسعه و آباداني اين خطه خواستار تداوم و استمرار اين روند شد.  در اين ديدار ستاري پور مشاور مدير عامل بانك صادرات ايران، نيز با بيان رويكرد و برنامه‌هاي مدير عامل اين بانك گفت: سياست بانك صادرات ايران بر اين اساس استوار است كه منابع در اختيار را در جهت حل مشكلات واحدهاي توليدي و افزايش اشتغالزايي در كشور هدايت كند و در اين راستا با توجه به ظرفيت و قابليت‌هاي استان ايلام كمك به حل مشكلات صنايع توليدي و طرحهاي فعال و نيمه فعال آن از طريق تامين سرمايه در گردش واحدهاي مذبور مورد توجه مديران ارشد بانك مي‌باشد. در ادامه اين ديدار كه بابايي مدير شعب استان ايلام نيز حضور داشت، سليمانپور مدير امور شعب منطقه يك بانك صادرات ايران گزارشي از روند فعاليتها واقدامات اين بانك در جهت شكوفايي اقتصاد كشور و همچنين خدمات متنوع‌ و فراگير بانك صادرات ايران به اقشار مختلف جامعه ارايه كرد.
در مراسم افتتاحيه ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک، سامانه مديريت مالي يکپارچه بانک رفاه (سميم) به عنوان دومين محصول نوآور نظام بانکي معرفي و از بانک رفاه تجليل شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، در اين مراسم که با حضور دکتر سهماني مديرعامل، فرخ نژاد عضو هيات مديره و جمعي از مسئولان بانک برگزار شد، سامانه مديريت مالي يکپارچه بانک رفاه ( سميم) به عنوان محصولي نوآور و خلاقانه در نظام بانکي معرفي شد و دکتر سهماني لوح و تنديس اين جشنواره را از دستان دکتر ديواندري رئيس پژوهشکده پولي و بانکي دريافت کرد.
سامانه مديريت يکپارچه مالي ( سميم) سامانه اي نوين و نوآور در نظام بانکي است که براي نخستين بار توسط بانک رفاه طراحي و به مشتريان ارائه شده است.
اين سامانه‌امکان محاسبه وضعيت مالي مشتريان از قبيل درآمدها و هزينه‌ها را در يک سيستم مشخص و متمرکز مالي محاسبه و به صورت شفاف ارائه مي‌دهد. مشتريان با ورود به اين سامانه علاوه بر مشاهده حساب‌هاي خود مي‌توانند صورت حساب‌ها، هزينه‌هاي مالي گزارش شده و خدمات متنوع ديگري را ملاحظه و دريافت کنند.
سرپرست مديريت شعب گيلان موسسه اعتباري ثامن پيش‌نياز کاهش موفقيت و رشد ثامن ر در زمينه جذب منابع،پرداخت تسهيلات و وصول مطالبات را وحدت رويه و همکاري کارکنان در قالب يک تيم عنوان کرد.
داود نظري کويشاهي، در جلسه روساي شعب سرپرستي گيلان با بررسي آمار عملکردي شعب در بخش مطالبات و تقدير از شعب موفق از روساي شعب خواست با اهداف ثامن همگام و همراه باشند.
 نظري دستيابي به موفقيت در بخش مطالبات را شامل جلوگيري از ايجاد و کاهش مطالبات عنوان کرد و افزود: شعب بايد با برنامه ‌ريزي و اراده جمعي به کاهش مطالبات و بهبود جايگاه استان در شبکه اقدام کنند.  وي در انتها از روساي شعب خواست با نظارت و کنترل مستمر اسناد روزانه، اعتبار سنجي درست، تکميل پرونده‌هاي تسهيلاتي بر مبناي ضوابط و دستورالعمل‌ها، کنترل موارد امنيتي و نظارت بر کارکنان شعب را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا عاطفی فر با خانواده شهید رازمیک خاچطوریان دیدار و گفت‌گو کرد.
 این دیدار به مناسبت آغاز سال نو میلادی و در راستای همدردی با مادر شهید اقلیت دینی که در جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک ایران اسلامی، به مقام شهادت نائل شد با همراهی دکتر صمیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و جمعی از مسئولین بانک دی و بنیاد شهید انجام شد. عاطفی فر در این دیدار ضمن گرامیداشت اقدام تحسین برانگیز شهید خاچطوریان در دفاع از ایران، خطاب به مادر وی گفت: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس حاصل تلاش و همدلی جوانانی بود که با هر مذهبی در کنار هم جنگیدند و اکنون بر ماست که  فارغ از دین و مذهب یاد و خاطره شان را زنده نگه داریم؛ آرامش امروز ما مرهون دلاوری‌های دیروز آنهاست. خانواده شهید خاچطوریان هم چنین در سال 1393 مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان به دیدار مادر شهید در منزلشان رفتند.

طرح تخفيف و بخشودگي جرائم تاخير تأديه مشتريان بدهكار بانك ايران زمين
بانك ايران زمين به منظور ترغيب و تشويق و در راستاي ايجاد شرايط مساعد و اعطاي مشوق به مشتريان بدهكار، طرح جديد بخشودگي جرائم تاخير تاديه را راه‌اندازي كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك ايران زمين؛ با عنايت به تقارن و ميمنت ماه پيش رو (ماه بهمن و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي)، و همچنين به منظور مساعدت و همكاري در حل مشكل مشتريان بدهكار كه حد فاصل هفته اول ديماه تا پايان بهمن ماه سال جاري اقدام به تسويه نقدي مانده بدهي خود نزد شعب بانك ايران زمين مي‌نمايند، مشمول صد در صد تخفيف و بخشودگي ۶% جرائم تاخير تاديه به هر مبلغ توسط شعبه ذيربط قرار مي‌گيرند.

شرکت کارگزاري بانک آينده، عضو هيأت مديره کانون کارگزاران بورس شد
شرکت کارگزاري بانک آينده با راي قاطع شرکت‏هاي کارگزاري براي دومين دوره متوالي به عنوان عضو هيأت مديره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار انتخاب شد. در پي اتمام دوره دو ساله هيأت مديره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، جلسه عمومي‌عادي به طور فوق العاده کانون در تاريخ 7/10/1395 جهت انتخاب اعضاي جديد هيأت مديره کانون کارگزاران برگزار شد. در اين مجمع که ششمين مجمع، به منظور انتخاب اعضاي هيأت مديره کانون کارگزاران از زمان آغاز فعاليت اين نهاد مهم بازار سرمايه به شمار مي‌رود، ترکيب 7نفره هيأت مديره کانون از بين 18 کانديدا با آراي 107 شرکت کارگزاري فعال در بازار سرمايه کشور، تعيين شد. شرکت کارگزاري بانک آينده به نمايندگي جناب آقاي فردين آقا بزرگي با کسب 63 رأي، توانست جايگاه دوم را در بين منتخبان شرکت‎هاي کارگزاري به خود اختصاص داده و براي دومين دوره متوالي به ترکيب هيأت مديره کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار راه يابد.

قدرداني ستاد مردمي‌اربعين استان زنجان از بانك سرمايه
ستاد مردمي‌اربعين استان زنجان در ديدار با مديرعامل بانك سرمايه، از كمك‌هاي نقدي اين بانك در برگزاري هر چه باشكوه تر مراسم اربعين حسيني قدرداني نمود. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك سرمايه، ستاد مردمي‌اربعين استان زنجان در قالب هياتي با حضور در محل ساختمان مركزي بانك سرمايه و ديدار با دكتر محمدرضا خاني، مديرعامل اين بانك، از كمك‌هاي نقدي بانك سرمايه كه منجر به برگزاري هر چه باشكوه تر مراسم اربعين حسيني امسال شده بود، قدرداني نمود. در اين نشست، دكتر خاني نيز طي سخناني كمك‌هاي صورت گرفته از سوي بانك سرمايه در مراسم اربعين را وظيفه ديني اين بانك دانست و ابراز اميدواري كرد در سال‌هاي آينده نيز بانك سرمايه توفيق پذيرايي و كمك به زائران كربلاي معلي را داشته باشد و نقشي هرچند كوچك در انجام اين فريضه ديني ايفا نمايد.

بام بانک ملي ايران بر قله نوآوري‌هاي برتر سيستم بانکي
بانک ملي ايران در ششمين جشنواره مرحوم دکتر نوربخش ٬ به دليل طراحي و اجراي سامانه بام (بانکداري اينترنتي) موفق به کسب رتبه اول نوآوري‌هاي برتر در گروه بانک‌ها شد. در مراسم اختتاميه ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت و در آيين ويژه ششمين جشنواره مرحوم دکتر نوربخش با موضوع انتخاب و معرفي نوآوري‌هاي برتر بانکي که با حضور دکتر کميجاني قائم مقام بانک مرکزي برگزار شد٬تنديس برتر و لوح تقدير همايش به برات کريمي‌عضو هيات مديره بانک ملي ايران اهدا شد. ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت با موضوع باز آفريني نظام بانکي در عصر ارتباطات نوين در روزهاي ۱۳ و ۱۴ دي ماه در مرکز همايش‌هاي بين المللي برج ميلاد برگزار شد.

مديرعامل بانک شهر برگزيده همايش بانکداري الکترونيک
مديرعامل بانک شهر با معرفي دستگاه صراف الکترونيک برگزيده هيات داوران ششمين جشنواره دکتر نوربخش شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، در مراسم اختتاميه ششمين همايش سالانه بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت کشور که در سالن همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، دکترحسين محمد پورزرندي در بخش معرفي نوآوري‌هاي برتر بانکي براي راه‌اندازي دستگاه صراف الکترونيک بانک شهر برگزيده شد و از سوي هيئت داوران با اهداي لوح و تنديس مورد تقدير قرار گرفت. گفتني است اين جايزه از سوي اکبر کيمجاني قائم مقام بانک مرکزي، علي ديواندري رئيس پژوهشکده پولي و بانکي، علي کرمانشاه معاون فناوري اطلاعات بانک مرکزي و استاد کلهر نيا، به مديرعامل بانک شهر اهدا شد.

در صورت تسويه، جرايم بدهکاران بانک کارآفرين بخشيده مي‌شود
کليه ‌بدهکاران بانکي که بدهي خود را تا تاريخ 15 دي ماه سال جاري با بانک‌هاي خود تسويه نکرده‌اند، در صورت واريز نقدي اصل و سود متعلقه تا پايان اسفندماه، از بخشودگي کليه جرائم متعلقه بهره‌مند خواهند شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کارآفرين، در بيست و چهارمين جلسه مشترک هماهنگي مديران عامل نظام بانکي (شوراي عالي کانون بانک‌ها و موسسات اعتباري خصوصي و شوراي هماهنگي بانک‌هاي دولتي) مقرر شد به منظور همراهي با سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليد و ايجاد فرصت‌هاي بيشتر اشتغال، کليه بدهکاراني که نتوانسته‌اند بدهي خود را تا تاريخ 15 دي ماه نزد بانک‌هاي خود تسويه کنند، در صورت واريز نقدي اصل و سود متعلقه مي‌توانند از بخشودگي کليه جرائم متعلقه بهره‌مند شوند.