حضور گسترده مردم در چهل و نهمین سالمرگ جهان پهلوان
اقشار مختلف مردم در کنار اهالی کشتی و پیشکسوتان ورزش ایران حضور پررنگی در مراسم سالگرد جهان پهلوان تختی داشتند. به گزارش ایسنا، مراسم چهل و نهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی بر سر مزار وی در ابن بابویه شهرری برگزار شد و مانند سال‌های گذشته اقشار مختلف مردم و اهالی کشتی استقبال بسیار خوبی از این مراسم داشتند و با حضور گرم خود بار دیگر ارادتشان را به الگو و نماد پهلوانی ایران نشان دادند.
مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی، علیرضا حیدری رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی، محمدرضا طالقانی رییس اسبق فدراسیون کشتی، محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای، حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک، علی‌اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک، علیرضا لرستانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، آرش میراسماعیلی قهرمان سابق جودو به همراه بسیاری از همدوره‌ای‌های جهان پهلوان تختی و پیشکسوتان کشتی نیز در این مراسم حاضر شدند. علی‌اکبر حیدری از هم‌تیمی‌های جهان پهلوان تختی طی سخنانی با بیان اینکه صحبت از خوبی‌ها و جوانمردی‌های تختی تمامی ندارد، گفت: تختی چه در میدان مبارزه و چه بیرون از تشک نماد یک پهلوان واقعی بود و هیچ‌گاه دچار غرور نشد. او همواره با مردم مهربان بود و سعی می‌کرد گره از کار دیگران باز کند.
 دارنده مدال برنز المپیک افزود: وقتی ما به تیم ملی وارد شدیم تختی به عنوان بزرگتر تیم هیچ وقت به ما تذکر نمی‌داد بلکه همیشه با اعمال خود به ما یاد می‌داد چگونه باید برخورد کنیم. با دیدن اعمال تختی می‌فهمیدیم باید بعد از بلند شدن از تخت‌خواب آن را مرتب کنیم و بعد با لباس تمیز و آراسته بر سر میز صبحانه حاضر شویم و یا اینکه برای خروج از اردو باید از مربیان اجازه بگیریم و نظم و انضباط را سرلوحه کارمان قرار بدهیم.
همچنین خیرالله امیری دیگر همدوره‌ای جهان پهلوان تختی با تمجید از مرام و مردم دوستی او گفت: نه تنها کشتی گیران و مردم ایران بلکه کشتی‌گیران دیگر کشورها نیز تختی را بسیار دوست داشتند و به او احترام می‌گذاشتند به‌گونه‌ای که هرگاه ما به خارج از کشور می‌رفتیم، بلافاصله کشتی‌گیران دیگر کشورها سراغ تختی را از ما می‌گرفتند که آیا در کنار تیم حضور دارد یا نه. او افزود: تختی همیشه با مردم بود و هیچ‌گاه به مردم خود پشت نکرد و از آنها جدا نشد. راز ماندگاری او مردم‌دار بودن و مرام پهلوانی‌اش بود.
محسن مهرعلیزاده، رییس فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای نیز در این مراسم گفت:‌ تواضع و فروتنی جزو آموزه‌های ملی و مذهبی ما ایرانیان است. الگوی همه ما حضرت علی(ع) است. در زمان حاضر نیز غلامرضا تختی را داریم که بعد از گذشت دهه‌ها از درگذشت او، هنوز به عنوان الگوی جوانمردی و انسانیت مطرح است. فرماندار شهرری نیز طی سخنانی از روحیه و خصلت پهلوانی در وجود تختی تمجید کرد و وی را نماد پهلوانی ایران دانست.
به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم از کتاب پهلوانان راستین نوشته پروانه محمدی نیز رونمایی شد و  عباس شیرخدا از مرشدان پیشکسوت ایران نیز با نوای دلنشین خود شور و حال خاصی به این مراسم داد.
اوشین ساهاکیان:
ملی‌پوش تیم بسکتبال پتروشیمی در گفت و گو با سایت فدراسیون جهانی بسکتبال اظهار کرد به هیچ وجه نسل طلایی بسکتبال ایران تمام نشده است. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی نوشته است: این مهاجم قدرتی ۳۰ ساله آمار چشمگیری ندارد ولی در باشگاهی که قدمت تاریخی دارد عملکرد باثبات و خوبی داشته است.
 پتروشیمی در ۵ سال گذشته لیگ برتر ایران به ۳ قهرمانی رسیده و در شش فینال گذشته بسکتبال این کشور در فینال حضور داشته‌است. ملی‌پوش تیم پتروشیمی معتقد است که این تیم توانایی و پتانسیل زیادی دارد و با قدرت این مسیر را ادامه می‌دهد و می‌تواند از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند. او اکنون پل اتصال بازیکنان جوان تیم و با تجربه‌ها است. قدرت رهبری او در تیم کاملا مشهود است و اوشین به خوبی می‌داند که اگر تیم قرار باشد دوباره قهرمان شود نیاز به کاری سنگین و پرفشار است. او در این گفت‌وگو اظهار داشته: به شخصه معتقدم که بسکتبال بازیکنانی که به نسل طلایی بسکتبال ایران شناخته می‌شوند هنوز تمام نشده‌است و من خیلی خوشحالم که جزوی از این نسل هستم.
حماد سامری:
سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان اظهار کرد بعد از افت و خیزهایی که داشتیم به ثبات خوبی رسیدیم که باید آن را حفظ کنیم. به گزارش ایسنا، در حساس‌ترین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال، نفت آبادان با نتیجه ۸۶ بر ۸۰ شهرداری اراک را شکست داد و جای این تیم در رده دوم جدول رده‌بندی را نیز گرفت.
حماد سامری پس از این پیروزی اظهار کرد: رفته رفته بهتر می شویم. از روند بازی تیمم راضی هستم. نسبت به نیم‌فصل نخست خیلی بهتر شدیم و به نظرم این اتفاق خوبی است و باید آن را حفظ کنیم.
 در این دو بازی اخیر عملکرد بهتری داشتیم و خیلی خوب کار کردیم. خدا را شکر بعد از افت و خیزهایی که در نیم‌فصل نخست تجربه کردیم، به ثباتی رسیدیم و تیم هماهنگ شده‌است. باید تلاش کنیم تا این ثبات در تیم پایدار شود. تلاشمان این است که به شرایطی در خورشان و شخصیت بسکتبال آبادان دست پیدا کنیم. سرمربی نفت آبادان تاکید کرد: بازی بسیار دشواری برابر شهرداری اراک داشتیم اما خوشبختانه توانستیم با یک برد، به رده دوم صعود کنیم.
مهران شاهین‌طبع:
سرمربیان دو تیم بسکتبال پتروشیمی و نیروی زمینی از عملکرد بازیکنانشان در هفته دوازدهم راضی بودند. به گزارش تیم بسکتبال پتروشیمی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در هفته دوازدهم با نتیجه ۸۷ بر ۷۰ نیروی زمینی را شکست داد و با یازده برد جایش در صدر جدول را مستحکم‌تر کرد.
مهران شاهین‌طبع، سرمربی این تیم بعد از پیروزی برابر مهمانش اظهار کرد: بازی بسیار خوبی بود. بازیکنان نیروی زمینی خیلی پر تلاش هستند و در این مسابقه نیز واقعا جنگیدند.
این تیم کادر فنی و بازیکنان قابل احترامی دارد و در کل باشگاه نیروی زمینی باشگاهی محترم است که تلاش می‌کند. در این مسابقه هم خیلی خوب بودند و به نظرم ما به این دلیل که دو بازیکن خارجی داشتیم و حریف نداشت توانستیم به برتری برسیم. محمدرضا اسلامی، سرمربی تیم بسکتبال نیروی زمینی نیز درباره عملکرد بازیکنانش بیان کرد: خیلی خوب بودیم و من دست بازیکنانم را می‌بوسم چراکه واقعا خوب بسکتبال بازی کردند و تا آخرین لحظه جنگیدند. به نظرم تمام کسانی که این مسابقه را دیدند از سطح این دیدار لذت بردند و همین اتفاق خوبی است.
بسکتبالیست خارجی کاشان بهترین بازیکن شد
ایوان کوله‌کوویچ بازیکن خارجی تیم بسکتبال شهرداری کاشان بهترین بازیکن هفته دوازدهم لیگ برتر شد. به گزارش ایسنا، هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال با داربی پایتخت و نبرد حساس بالانشینان همراه بود که در دیدار تهرانی‌ها، دانشگاه‌آزاد برابر شیمیدر به برتری رسید و نبرد بالانشینان را هم نفت‌آبادان به سود خود تمام کرد و شهرداری اراک را شکست داد. در پایان این هفته، آمار بهترین‌ها مشخص شد که ایوان کوله‌کوویچ، بازیکن خارجی شهرداری کاشان به آن دست یافت. او بیشترین امتیاز، تاثیرگذاری و پاس منجربه گل را داشت.

 صحبت‌های مبهم  گزینه هدایت تیم ملی والیبال
گزینه آرژانتینی سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران درباره حضورش در ایران مبهم صحبت کرد. به گزارش ایسنا، «خاویر وبر»، مربی آرژانتینی به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران معرفی شده است. وی در گفت‌وگویی درباره اینکه چندروز پیش توئیتر فدراسیون والیبال ایران رسما اعلام کرد که وی به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی این کشور معرفی شده گفت: «من این موضوع را به مانند شایعه ای که درباره امکان رفتنم به لهستان عنوان شده بود می‌دانم. این برای من افتخار است که در یک رده بین‌المللی انتخاب شده‌ام و قرار گرفتن من درمیان اسامی دیگر در لیست سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران قابل توجه است. زمان تعیین‌کننده اتفاق‌ها است و همه‌چیز در آینده مشخص می‌شود. در حال حاضر تمام انرژی من در بولیوار است نه روی پیشنهاد این کشور.»

 کرمانشاه نماینده ایران  در تورنمنت بلغارستان
تیم منتخب کشتی آزاد کرمانشاه پس از کسب نایب قهرمانی این استان در رقابت های قهرمانی کشور، در جام دانکلوف بلغارستان شرکت خواهد کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون کشتی، فدراسیون کشتی در راستای حمایت از استان‌های برتر رقابت‌های کشتی قهرمانی کشور، نسبت به اعزام یک تیم منتخب از استان به رقابت های بین‌المللی پیش رو اقدام نموده است. بر این اساس با توجه به نایب قهرمانی تیم کرمانشاه در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور بزرگسالان در گروه الف، و همچنین میزبانی چندین مسابقات کشتی در سال ۹۵، فدراسیون کشتی نسبت به اعزام تیم منتخب کشتی آزاد کرمانشاه به رقابت های بین‌المللی دانکلوف بلغارستان اقدام نموده است. در این راستا کلیه هزینه بلیط رفت و برگشت تیم منتخب کشتی آزاد کرمانشاه به این رقابت‌ها بر عهده فدراسیون کشتی خواهد بود.
 
پیروزی اصفهانی‌ها  در لیگ هندبال
در هفته نهم لیگ برتر هندبال بانوان، تاسیسات دریایی، ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان به برتری دست یافتند. به گزارش ایسنا، هفته نهم از دور برگشت لیگ برتر هندبال بانوان امروز جمعه ۱۷ دی ماه با سه دیدار در کرج و اصفهان پیگیری شد. در نخستین دیدار تیم مدعی تاسیسات دریایی، مهمان تیم قعرنشین هیات البرز بود و توانست این بازی را با حساب ۳۸ بر ۱۵ به سود خود به پایان رساند. شهرداری بم در اصفهان به مصاف فولاد مبارکه سپاهان این شهر رفت. تیم فولاد مبارکه سپاهان توانست در خانه با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ در مقابل شهرداری بم صف آرایی کند. در آخرین بازی نیز ذوب آهن اصفهان میزبان هدف پویان جوان قم بود و توانست نتیجه بازی را با حساب ۲۵ بر ۲۴ به سود خود به پایان ببرد.