رئيس اتاق اصناف ايران:
رئيس اتاق اصناف ايران با اعلام اينکه قاچاق سازمان يافته بيش از ۱۵ سال است که در کشور رسوخ کرده است، گفت: طي ده سالي که اوج درآمدهاي نفتي کشور بود، قاچاق رشد عجيبي پيدا کرد.
 علي فاضلي در گفتگو با مهر در پاسخ به اين که همچنان کالاهاي قاچاق در سطح شهر ديده مي‌شود، چه تهميداتي در اين خصوص داريد، گفت: بحثي در خصوص تعريف قاچاق وجود دارد اما متاسفانه به جاي اينکه در موضوع مبارزه با قاچاق به اصل موضوع پرداخته شود، فرعيات مورد توجه قرار مي‌گيرد.
وي بابيان اينکه‌امکان دارد که کالاي قاچاق در يک مغازه اي ديده شود اما بدون اينکه ريشه يابي شود به اصناف تهمت مي‌زنند، افزود: بايد اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد که چرا در ده سالي که اوج درآمدهاي نفتي يک کشور بود، قاچاق رشد عجيبي پيدا کرد. اما کسي به اين موضوع نپرداخته است. رئيس اتاق اصناف ايران افزود: ما تعريف درستي از کالاي قاچاق نداريم. براساس قانون آن دسته از کالاهايي که داراي برگ سبز گمرکي نيستند قاچاق محسوب مي‌شود اما برخي به بازار مي‌روند و هرچه کالاي خارجي مي‌بينند تصور مي‌کنند که قاچاق است. به گفته وي اينکه اصناف متهم به قاچاق شوند راه به جايي نمي‌بريد گفت: بطور حتم در ۳ ميليون بنگاه يک درصد ناچيزي هم مبادرت به تخلف مي‌کنند اما نبايد با اين نگاه وارد اين مجموعه شد، واقعيت اين است که برخورد با قاچاق کالا در سطح عرضه بسيار سخت است.
رئيس اتاق اصناف ايران با تاکيد بر اينکه بسياري از اجناس قاچاق به صورت هدفمند و سازمان يافته وارد کشور مي‌شود، گفت: حتي مي‌بينيم که برخي از اين کالاها فاسدشدني هستند و بايد در ۲ تا ۳ هفته از مبدا به مقصد رسيده و به دست مصرف کننده برسد مانند انواع ميوه که از شيلي وارد کشورمي‌شود.
فاضلي ادامه داد: آيا اينکه ما اين قاچاق گسترده و هدفمند را رها کرده و به يک مغازه دار که ۱۵۰ کيلو ميوه قاچاق دارد، بچسبيم برخورد ريشه اي با قاچاق است؟ بنابر اين بايد در همه سطوح اينگونه نگاه داشته باشيد. وي با اشاره به اينکه در سطح عرضه براساس قانون نظام صنفي عمل کرديم، افزود: هيچ واحد داراي پروانه کسب، حق خريد، فروش و ارائه خدمات در مبحث کالاي قاچاق را ندارد اما اينقدر اين موضوع متنوع و گسترده است که شناسايي اينکه يک کالا قاچاق است يا نه سخت شده است. رئيس اتاق اصناف ايران با اشاره به وجود دستفروشان در سطح شهر، گفت: الان در سطح شهر افراد دستفروش نمي‌بينيد که لوازم آرايشي و بهداشتي به وفور مي‌فروشند؟ چه نهادي با اينها برخورد مي‌کند؟
وي افزود: رهبري گفتند که کالاهايي که در مبدا کشف مي‌شوند، را آتش بزنيد. ايشان کي فرمودند که به بازار کشور هجوم بياوريد و ۴ تا قطعه کالا در بازار را به آتش بکشيد؟ با اين اقدامات امنيت بازار را از بين مي‌بريد و آن را نابود مي‌کنيد.
فاضلي با بيان اينکه بيش از ۸۰۰ هزار بنگاه در بخش خدمات فني وجود دارند که به خصوص بخش توليد قطعات از قاچاق آسيب شديدي ديدند گفت: آنقدر توزيع اين نوع کالاهاي قاچاق در شبکه‌ها گسترده شده که کار از دست ما در رفته است. عرضه اقلام قاچاق، بخشي اش در شبکه مجازي، يکسري در بنگاه‌هاي بدون پروانه و بخشي در دستفروشي‌ها جلوي مغازه‌ها انجام مي‌شود. رئيس اتاق اصناف ايران با اشاره به اينکه بانگاهي به خيابان جمهوري ميبينيد که اغلب خريد و فروش‌ها بيرون از مغازه و سرکوچه انجام مي‌گيرد، ادامه داد: راهکار اين است که با اين دمل بدخيم بايد درست مبارزه کرد، اگر نيشتر را بدون فراهم کردن امکانات بزنيد يقينا اين دمل تبديل به سرطان مي‌شود. وي در پاسخ به اين که در مورد ورود کالاهايي مانند لوازم خانگي قاچاق گفته مي‌شود که همين برندهاي رسمي‌اقلام قاچاق هم وارد مي‌کنند، گفت: در تاييد يا تکذيب اين موضوع صاحب صلاحيت نيستيم زيرا اين برندها در کشور کارخانجات متعددي دارند و توليد مي‌کنند ضمن آنکه در اين خصوص بايد گمرک پاسخگو باشد و صاحب صلاحيت نيستم، اينها را جزو کالاهايي توليد داخل قلمداد مي‌کنم و خط توليد اينها را ديده‌ام. رئيس اتاق اصناف ايران با بيان اينکه اينکه‌امار ۲۵ ميلياردي قاچاق به ۱۵ ميليارد تومان رسيده و اين عالي است اما کافي نيست، گفت: اگر بتوانيم در توليد به خودکفايي برسيم و بازار داخلي کشور را تامين کنيم، به طور حتم مشکلات زيادي برطرف مي‌شود، توليدکننده نبايد دغدغه تامين مواد اوليه را داشته باشد همچنين در نوسازي و بهسازي ماشين آلات هم مشکل دارند. اما کمکي به آنها نمي‌شود پس چه انتظاري از توليدکننده داخلي داريم. وي با اشاره به اينکه اين کالاهاي حجيم يقينا از مبادي رسمي‌وارد کشور مي‌شود، اظهار داشت: اين سايد باي سايد به اين بزرگي که کالاهاي همراه مسافر نيست يا لوازم آرايشي نيست که بتوان در کيف گذاشت، اين حتما بايد با کانتينر وارد کشور شود و با وسايل سنگين حمل و نقل شود. وي با اشاره به ورود بخشي از کالاهايي که جزو حرامات است گفت: چرا اين کالاهاي حرام در اين حجم وارد مي‌شود؟ ما به تشکيلات واردکننده کاري نداريم اما من به عنوان بخش اعظم اقتصاد کشور نه در توليد ملي نقشي دارم نه در واردات.

رئيس انجمن ارگانيک ايران گفت: مردم آگا باشند در محصولات پروتئيني چيزي به عنوان تخم مرغ، مرغ يا گوشت گوساله ارگانيک وجود ندارد و فريب تبليغات احتمالي را نخورند. تنها يک واحد در حجم کمي‌گوشت گوسفندي ارگانيک در منطقه سهند و سبلان توليد و عرضه در بازار کشور دارد.
سيد رضا نوراني در گفت‌وگو با تسنيم گفت: بعد از چند دهه که از کودهاي شيميايي در کشور استفاده مي‌شد و در برنامه‌هاي توسعه کشور رد پايي براي محصولات ارگانيک نبود، خوشبختانه براساس ابلاغيه رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه در سال 94 و رايزني انجام‌شده، توليد و توسعه محصولات ارگانيک در دستور کار قرار گرفته است. وي با اشاره به اينکه در برنامه ششم موضوع توسعه ارگانيک مورد توجه است افزود: در اين برنامه درباره روند بي ضابطه عرضه محصولات تراريخته ممنوعيت ايجاد و پايش و برچسب‌زني اين محصولات اجباري شد. بر اين اساس محصولات تراريخته قبل از اينکه به بازار عرضه شوند بايد مورد بررسي خطر قرار بگيرند. رئيس انجمن ارگانيک ادامه داد: مجلس طرح خوبي را درباره ممنوعيت ترا ريخته‌ها و توسعه ارگانيک به تصويب رسانده است اما بايد توجه داشت که اين قوانين بايد به مرحله اجرايي نيز برسند. وي تصريح کرد: مردم بايد بدانند که چه چيزي مصرف مي‌کنند و از تراريخته بودن محصولات مصرفي خود مطلع شوند تا در صورت تشخيص خود از مصرف اين محصولات خودداري کنند. نوراني با بيان اينکه در برنامه ششم جهاد کشاورزي بايد براي توسعه محصولات ارگانيک در کشور بودجه اي در نظر گيرد گفت: سال‌ها محصولات کشاورزي را با کود و سم توليد و در اختيار مصرف‌کنندگان قرار داده‌ايم اما اکنون بايد اصلاح الگوي کشت داشته باشيم و بتوانيم سالي 5 درصد به توليدات ارگانيک کشور اضافه کنيم. وي با اشاره به معضلات محصولات ارگانيک در سطح عرضه گفت: برخي از واحدهاي صنفي تخلفاتي درباره عرضه محصولات ارگانيک داشته و از عنوان ارگانيک براي محصولات غير ارگانيک استفاده کرده‌اند. اقدامات و برخوردهاي لازم با اين متخلفان به کمک سازمان حمايت و تعزيرات حکومتي انجام شد. نوراني افزود: يکي از برندهاي شناخته‌شده توليدکننده تخم‌مرغ بسته‌بندي در حالي اقدام به عرضه محصولات خود با اسم ارگانيک کرده بود که هر گز تخم‌مرغ در کشور مابه صورت ارگانيک توليد نمي‌شود.  

مدير هماهنگي بازرسي اصناف با اشاره به اين که ۵۸ اتحاديه صنفي مشمول اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق مي‌شوند، به ارائه گزارشي از وضعيت بازرسي اصناف در راستاي اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق پرداخت.
حسين دروديان تعداد کل بازرسي‌ها از صنوف در طي سه ماه از تاريخ آغاز اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق را ۲۰ هزار و ۶۲۱ فقره بازرسي ذکر کرد و در عين حال متذکر شد: بازرسي از اصناف کماکان به صورت موردي و ادواري ادامه دارد و ۲۰ هزار و ۳۲۱ فقره بازرسي فقط در راستاي اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق از بازرسي صورت گرفته است.
مدير هماهنگي بازرسي اصناف همچنين از کشف ۱۹۴ فقره کالاي قاچاق در فرآيند بازرسي از اصناف و اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق خبر داد و ضمن اعلام آنکه بازار براي فروش کالاي قاچاق ناامن شد، گفت: همکاري و هماهنگي با اتحاديه‌هاي صنفي در جريان بازرسي از اصناف موجب شد تا تنش‌هاي موجود از بين برود و خوشبختانه آرامش در بازار برقرار باشد.
دروديان در واکنش به انتقادات و انتشار اخباري پيرامون آنکه همچنان کالاي قاچاق در بازار موج مي‌زند، نيز متذکر شد: هم اينک کالاي قاچاق در بازار و پشت ويترين مغازه‌ها رويت نمي‌شود و تنها ممکن است به صورت انگشت شمار کالاي قاچاق در سطح عرضه وجود داشته باشد.
به گفته مدير هماهنگي بازرسي اصناف، اگرچه بازار براي فروش کالاي قاچاق ناامن شده‌اما کالاي قاچاق از کشور بيرون نرفته و همچنان در گردش است؛ در واقع کالاهاي قاچاق به صورت زيرزميني عرضه مي‌شود و خارج از محيط بازار توزيع مي‌گردد و بفروش مي‌رسد.
وي در مورد تداوم طرح برخورد با کالاي قاچاق توسط اصناف نيز، از آغاز دور دوم اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق توسط اصناف خبر داد و گفت: مرحله اول از اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق در قالب ارشادي و تذکري عملياتي شد، اما در مرحله دوم از اجراي طرح برخورد با کالاي قاچاق، بازرسي از اصناف با جديت و برخورد شديدتري پيگيري و رسيدگي مي‌شود و در اين مرحله اجناس و کالاها از مغازه جمع آوري خواهد شد و در صورت تقلب و تخلف به سازمان تعزيرات معرفي مي‌شوند.

سود ۵۰ درصدي ميوه‌هاي قاچاق
رئيس اتحاديه ميوه و سبزي سود ميوه‌هاي قاچاق را براي قاچاقچيان بيش از ۵۰ درصد اعلام کرد.حسين مهاجران در گفتگو با صداوسيما با اشاره به فروش ۶ برابر قيمتي ميوه‌هاي بي کيفيت خارجي از جمله پرتقال آفريقايي در بازار ايران افزود: هم اکنون ميوه‌هاي قاچاق از جمله شبرنگ آفريقايي کيلويي ۳۰ هزار تومان ، گلابي آمريکايي کيلويي ۲۵ هزار تومان ، انبه کنيا کيلويي ۱۵ هزار تومان و شاه بلوط ترکيه کيلويي ۱۵ هزار تومان فروخته مي‌شود.وي ميوه‌هاي قاچاق را بيرون از ميدان اصلي دانست و گفت: ميوه‌هاي ايراني بسيار متنوع و با کيفيت عالي است که اگر بازاريابي درستي در بازارهاي بين المللي براي آنها انجام شود ميوه‌هاي ديگر کشورها متقاضي نخواهند داشت.مهاجران با اشاره به سودآوري فرآوري محصولات کشاورزي و صادرات آنها افزود: سرمايه‌هاي کشور بايد به اين سمت سوق داده شود.وي با تاکيد بر لزوم کنترل بيشتر بر مرزهاي کشور گفت: ميوه‌هاي قاچاق از راههاي زميني وارد کشور مي‌شود.

تالارهاي پذيرايي حق معرفي آتليه ندارند
رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس از برخورد شديد با تالارهاي پذيرايي متخلف در اجبار عروس و دامادها به انعقاد قرارداد با آتليه‌هاي عکاسي خبر داد و گفت: تالارهاي پذيرايي اجازه ندارند که عروس و دامادها را مجبور به انعقاد قرارداد با آتليه‌هاي عکاسي کنند. خسرو ابراهيمي‌نيا در واکنش به انتقاداتي از صنف عکاسان و گمانه زني‌هايي مبني بر اجبارِ تالارهاي پذيرايي به انعقاد قرارداد با آتليه‌هاي عکاسي خاص ضمن تکذيب اين خبر گفت: اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجلس با قدرت تداخل‌هاي صنفي را پيگيري مي‌کند. وي با اشاره به تعامل مناسب و ارتباط خوب بين اتحاديه تالارهاي پذيرايي و عکاسان گفت: در صورت مشاهده چنين تخلفي از سوي تالارهاي پذيرايي با واحد صنفي متخلف مطابق ماده ۲۸ قانون نظام صنفي مبني بر عدم تداخل صنفي و عدم اجراي دستورات اتحاديه صنفي بشدت برخورد خواهد شد. رئيس اتحاديه تالارهاي پذيرايي و تجهيز مجالس همچنين تصريح کرد: اتحاديه عکاسان و فيلمبرداران مي‌توانند در صورت مشاهده موردي، گزارش اين تخلف را براي برخورد به اتحاديه تالارهاي پذيرايي ارسال کنند.

امکان تبديل ۵۰ فروشگاه سنتي به زنجيره اي
مديرکل دفتر خدمات بازرگاني وزارت صنعت گفت: هر پنجاه فروشگاه سنتي مي‌توانند با هم پيوست و از تسهيلات ويژه ايجاد فروشگاه‌هاي زنجيره اي بهره مند شوند. به گزارش صداوسيما؛ عباس تابش افزود: سهم خرده فروشي فروشگاههاي زنجيره اي از ۵ درصد در دو سال گذشته به ۸ درصد افزايش يافته و در برنامه ششم به ۲۰ درصد خواهد رسيد. وي افزود : يکي از سياست‌هاي وزارت اجراي ماده ۲۳ قانون اقتصاد مقاومتي است که بر شفاف و روان کردن شبکه توزيع تاکيد دارد و هر قدر شبکه توزيع شفاف شود ،حقوق مصرف کننده رعايت مي‌شود و هم جريان طبيعي توزيع کالا قابل رصد خواهد بود.تابش گفت : شفاف‌ترين قيمت تمام شده کالا را در فروشگاه‌هاي زنجيره اي مي‌توانيم داشته باشيم ضمن اينکه بهترين مجرا براي پايش کالاهايي است که توليد و تجارت انها روال طبيعي را طي مي‌کند و به راحتي مي‌توان کالاي قاچاق را رصد کرد.
رئيس كل بيمه مركزي: آموزش حرفه اي مديران صنعت بيمه در دستور كار
دكتر همتي در ديدار صميمي‌با روساي شعب شركت‌هاي بيمه استان خراسان رضوي بر آغاز به كار شوراي هماهنگي استانها در سراسر كشور تاكيد كرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از كل روابط عمومي‌و امور بين الملل بيمه مركزي، دكتر همتي در دومين سفر استاني خود به خراسان رضوي در نشستي صميمي‌با روساي شعب و هيات مديره انجمن صنفي كارگزاران اين استان ديدار كرد. بنا بر اين گزارش، رئيس كل بيمه مركزي از برگزاري دوره‌هاي آموزشي حرفه اي براي مديران صنعت بيمه خبر داد و گفت: بخش عظيمي‌از كاركنان صنعت بيمه داراي مدرك كارشناسي و بالاتر هستند و ما در صنعت بيمه مشكل عدم آگاهي از تئوري و اصول بيمه نداريم بلكه مديران ما نياز به دوره‌هاي كاربردي _آموزشي دارند. وي افزود: به همين منظور، برگزاري دوره‌هاي آموزشي حرفه اي در دستور كار پژوهشكده قرار گرفته است تا بتوانيم از اين طريق مديران حرفه اي تربيت كنيم و به مديران استاني هم توصيه مي‌شود حتما در اين دوره‌ها شركت كنند. دكتر همتي با اشاره به اينكه نرخ بيمه مسئوليت نيازمند اصلاح است، گفت: در همين راستا بيمه مركزي به زودي نرخ‌هاي ارشادي را باتوجه به ضريب خسارت‌ها محاسبه و اعلام مي‌كند. وي همچنين در خصوص افزايش ظرفيت‌هاي سامانه سنهاب گفت: اين سامانه قابليت‌هاي زيادي چون ارائه‌امار عملكرد به تفكيك زير شاخه‌هاي هر يك از رشته‌هاي بيمه اي دارد كه در برنامه ريزي‌هاي بلند مدت صنعت بيمه نقش مهمي‌دارد.

بازديد عضو کميسيون کشاورزي مجلس از بيمه "ما"
عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي‌طي بازديد از شرکت سهامي‌بيمه "ما" با مديرعامل، عضو هيات مديره و معاونين درخصوص مسائل مهم صنعت بيمه به گفت و گو و تبادل نظر پرداخت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه "ما"، جناب آقاي دکتر احمد علي کيخا عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي‌و نماينده محترم مردم شريف زابل، زهک، نيمروز، هيرمند و‌هامون در بازديد خود طي سخناني به اثرگذاري صنعت بيمه در حفاظت از محيط زيست و ارائه بيمه نامه‌هاي مورد نياز اين بخش پرداخت.ايشان اظهار داشتند که همه در برابر حفاظت از عناصر سازنده خلقت يعني آب، هوا، خاک و جانداران محيط زيست مسئوليم و با استفاده درست از منابع طبيعي بايد آن را به نسل آينده سالم تحويل دهيم. اين گزارش مي‌افزايد: جناب آقاي کيخا ضمن تقدير از فعاليت‌هاي بيمه "ما" در راستاي حمايت از روستاييان زيان ديده در استان‌هاي سراسر کشور ناشي از حمله پلنگ ايراني و پرداخت به موقع و سريع خسارت به آنها، خواستار اطلاع رساني مناسب و بيشتر اين موضوع به سراسر کشور توسط همه مطبوعات و جرايد شدند و بيان نمودند اين اقدام بيمه "ما" باعث افتخار ايران و اقدامي‌در راستاي اقتصاد مقاومتي و توجه به ظرفيت‌هاي داخل کشور است و دستاوردي اثرگذار در فضاي بين المللي است.

تثبيت سهم چهار درصدي بيمه‌کوثر از پرتفوي بازار بيمه
شرکت بيمه‌کوثر در هشت‌ماهه سال‌جاري نسبت‌به مدت مشابه سال قبل با حق بيمه توليدي 7/4هزار ميليارد ريالي و نرخ رشد 50/1درصدي با سهم 4/1درصدي از پرتفوي بازار در جايگاه پنجم شرکت‌هاي بيمه خصوصي کشور قرار گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومي‌و اعلام مدير برنامه‌ريزي توسعه و پايش عملکرد بيمه‌کوثر؛ در هشت ماه اول سال 95 شرکت‌هاي بيمه ايران، آسيا، دانا، البرز، پارسيان، کوثر ( هر يک داراي سهم بالاتر از چهار درصد ) در مجموع بيش از 73 درصد از حق‌بيمه توليدي صنعت بيمه را به خود اختصاص داده‌اند. ابوالفضل آقادادي افزود: باتوجه‌به حق‌بيمه توليدي شرکت‌ها طي اين مدت، شرکت بيمه‌کوثر در ميان 28 شرکت بيمه خصوصي کشور در رتبه پنجم قرار گرفت. وي گفت: حجم حق‌بيمه‌هاي‌ توليدي بازار بيمه در هشت‌ماهه سال‌جاري با 20/4 درصد افزايش نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته به حدود 179هزارميليارد ريال رسيد که از اين مقدار سهم حق‌بيمه توليدي بيمه‌کوثر حدود 7/4هزارميليارد ريال بوده است. مدير برنامه‌ريزي توسعه و پايش عملکرد بيمه‌کوثر افزود: طي اين مدت در صنعت سهم رشته شخص ثالث و مازاد 37/3 درصد، سهم بيمه درمان 27/7 درصد و سهم بيمه‌هاي زندگي 21/1 درصد از کل حق‌بيمه‌هاي توليدي را تشکيل داده‌اند که در شرکت بيمه‌کوثر، سهم رشته شخص‌ ثالث و مازاد 55/7درصد، سهم بيمه درمان 15/2درصد و سهم بيمه‌هاي زندگي 12/2درصد از کل حق‌بيمه توليدي بوده است. ابوالفضل آقادادي با اشاره به اينکه طبق گزارش يادشده، شرکت‌‌هاي بيمه در هشت ماه اول سال 95، حدود 102هزار ميليارد ريال خسارت به بيمه‌گذاران پرداخت کرده‌اند که نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته 25/6درصد افزايش را نشان مي‌دهد، ياداورشد: طي اين مدت رشته شخص ثالث ومازاد 39/9درصد، بيمه درمان 34/5درصد و بيمه‌هاي زندگي 7/3درصد از خسارت‌هاي بازار بيمه را به خود اختصاص داده‌اند. وي اظهارکرد: در اين مدت ميزان خسارت پرداختي شرکت بيمه کوثر با 37/4درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود 3/6هزار ميليارد ريال رسيد که سهم رشته شخص ثالث و مازاد 46/5درصد، سهم بيمه درمان 23/4درصد و سهم بيمه‌هاي زندگي 11/6درصد از کل پرداختي خسارت‌ها بوده است. مدير برنامه‌ريزي توسعه و پايش عملکرد بيمه‌کوثر بيان‌کرد: در هشت ماه اول سال 95، نسبت خسارت بازار بيمه معادل 56/8درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2/4واحد افزايش را نشان مي‌دهد و همچنين نسبت خسارت 10 شرکت ايران، دانا، البرز، سينا، نوين، ملت، ميهن، آسماري، آرمان و حافظ بالاتر از نسبت خسارت بازار بوده است؛ اما نسبت خسارت شرکت بيمه کوثر با 48/8درصد به ميزان 8 واحد از ميانگين صنعت پايين‌تر بوده است.

مظلومي: اجباري شدن استفاده از بيمه‌هاي مسئوليت مدني ضروريست
مديرعامل بيمه رازي گفت: اجباري شدن استفاده از بيمه‌هاي مسئوليت مدني همانند بيمه‌هاي شخص ثالث ضروريست. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه رازي، دکتر يونس مظلومي‌مديرعامل بيمه رازي در دومين همايش توسعه توان حرفه اي صنعت بيمه با رويکرد بيمه‌هاي مسئوليت که در دانشگاه فردوسي مشهد برگزار شد گفت: در جامعه‌امروز کشورمان نياز به اجباري بودن بيمه‌هاي مسئوليت مدني احساس مي‌شود. وي تصريح کرد: هم اکنون سهم بيمه مسئوليت مدني در پورتفوي شرکت‌هاي بيمه کمتر از ۵ درصد است که اين نشان از عدم توجه به اين رشته بيمه اي دارد. مظلومي‌ادامه داد: در سال ۱۳۴۸ که استفاده از بيمه شخص ثالث در ايران اجباري شد در بريتانيا استفاده از بيمه مسئوليت مدني به صورت قانون درآمده و براي همه اجباري شد. مديرعامل بيمه رازي افزود: نياز به بيمه مسئوليت مدني در تمام حرفه‌ها و کارگاه‌ها احساس مي‌شود و تبعات اجتماعي اجباري بودن بيمه مسئوليت رو به مثبت است. دکتر مظلومي‌در بخش ديگري از سخنانش خطاب به فروشندگان بيمه تصريح کرد: بازاريابان و فروشندگان رشته‌هاي بيمه به خصوص بيمه‌هاي مسئوليت بايد به اين نکته توجه داشته باشند که در زمان فروش بيمه‌هاي مسئوليت همه اجزاي آن توضيح داده شود. وي ادامه داد: شرکتهاي بيمه به‌اندازه مسئوليت اشخاص بيمه مي‌کنند نه حوادث اتفاق افتاده در حالي که اين تفکر حاکم است که بيمه مسئوليت مدني, تمام حوادث ناشي از مسئوليت را پاسخگو خواهد بود و اين اشتباه است.دکتر مظلومي‌تصريح کرد: بيمه مسئوليت مفروظ کامل تر از بيمه مسيوليت مدني است و اين نوع بيمه نزديک به بيمه حادثه است که علاوه بر مسئوليت اشخاص, حوادث ناشي از مسئوليت را نيز در بر مي‌گيرد و طبيعتا حق بيمه آن بالاتر است. مدير عامل بيمه رازي در بخش ديگري از صحبت‌هايش به مشکلات موجود در صنعت بيمه اشاره و تصريح کرد: خودزني‌ها و تصادف‌هاي صوري به قصد دريافت ديه از شرکتهاي بيمه اي بسيار اتفاق مي‌افتد و متاسفانه در اين راه حمايت خاصي از صنعت بيمه نمي‌شود.

ايجاد منابع براي رشد اقتصادي با استفاده از بيمه عمر
ابراهيم كاردگر عضو انجمن حرفه يي صنعت بيمه گفت: بيمه عمر ظرفيت توسعه صنعت بيمه و به دنبال آن ايجاد منابع براي رشد و توسعه اقتصادي كشور را دارد؛ زيرا به عنوان يك ابزار تامين مالي مي‌تواند منابع را براي سرمايه گذاري در فعاليت‌هاي مولد اقتصادي جمع آوري كند. به دنبال مصوبات اخير مجلس براي رسيدن به ضريب نفوذ 7 درصدي و رشد 50 درصدي بيمه عمر، انجمن خبرنگاران تخصصي صنعت بيمه با هدف تحليل شرايط و بررسي ساز و كارهاي مورد نياز رسيدن به اهداف برنامه، در نشستي با ابراهيم كاردگر از كارشناسان خبره صنعت بيمه به بررسي موضوع و چگونگي رسيدن به رشد مورد نظر در برنامه ششم پرداخت. ابراهيم كاردگر گفت: برنامه ششم كه به تازگي تصويب شده است، ماده اصلي آن 12 و 24 كه بيمه يي است صنعت بيمه را در مسير جديدي قرار خواهد داد. وي افزود: به نظر مي‌رسد قانونگذار و مصره گذار با توجه به ظرفيت‌هاي صنعت بيمه و شرايط اقتصادي كشور اقدام به تصويب اين قانون كرده‌اند. كاردگر تصريح كرد: انتظار مي‌رود در پايان برنامه ششم مهم بيمه‌هاي زندگي از فروش كل بيمه نامه‌ها با رشد 50 درصدي همراه شود. وي تاكيد كرد: قانونگذار ظرفيت قانوني را براي رشد جهشي ايجاد كرده است. اما بايد در كنار آن هيات دولت و نهادهاي تصميم ساز و تصميم گير شرايط مساعد را براي رسيدن به اين ميزان از رشد و توسعه صنعت بيمه فراهم آورد. مثلا در بودجه‌هاي سالانه مقرره‌هايي در نظر گرفته شود تا براي رسيدن به اين ميزان از رشد ضريب نفوذ كمك شود. وي اضافه كرد: مثلا بخشي از بيمه‌هاي عمر و... كه در صندوق‌هاي بازنشستگي برخي سازمان‌ها و ادارات قرار دارد، به بيمه‌هاي بازرگاني منتقل شود. اگر با اين نگاه و تغيير ديدگاه كنوني و محدودكننده فعلي حركت كنيم، مطمئنا متوجه ظرفيت‌هاي مثبت مصوبه مجلس خواهيم شد. كاردگر تصريح كرد: هم اكنون پيش بيني ضريب نفوذ در پايان سال 95 حدود 1.2درصد است و بررسي‌ها نشان مي‌دهد در طول 60 تا 70 سال گذشته ضريب نفوذ بيمه كمتر از عدد كنوني بوده است. وي تاكيد كرد: بايد مقرره‌هايي در ميان مدت و قانون بودجه تصويب شود تا رسيدن به عدد مورد نظر برنامه ششم براي صنعت بيمه تكميل شود. وي افزود: بايد نگاه ما مثبت باشد، بيمه عمر ظرفيت كمك به رشد اقتصادي را دارد؛ زيرا به عنوان يك ابزار تامين مالي مي‌تواند منابع را براي سرمايه گذاري در فعاليت‌هاي مولد اقتصادي جمع آوري كند.

برگزاري موفق دومين همايش توسعه توان حرفه اي صنعت
دومين همايش توسعه توان حرفه اي صنعت بيمه با موضوع "توسعه بيمه‌هاي مسئوليت" روزهاي پنجشنبه و جمعه مورخ 16 و 17 دي ماه در سالن آمفي تئاتر دانشگاه فردوسي مشهد با حضور دکتر عبدالناصر همتي، رئيس کل بيمه مرکزي، علي اکبر اوليا، دبيرکل سنديکاي بيمه گران ايران، برخي از مديران عامل شرکتهاي بيمه و استقبال گسترده اهالي صنعت بيمه و به همت انجمن حرفه اي صنعت بيمه و با همکاري سنديکاي بيمه گران ايران و پژوهشکده بيمه، برگزار شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌انجمن حرفه اي صنعت بيمه، در افتتاحيه اين مراسم، محمدرضا نوتاش، دبير همايش و مشاور مديرعامل انجمن حرفه اي صنعت بيمه، به ارائه سخنراني پرداخت و از شکل گيري و برنامه‌هاي آينده براي اين رشته بيمه اي مطالبي را عنوان کرد. در ادامه علي اکبر اوليا دبيرکل سنديکاي بيمه گران مطالبي را در خصوص صنعت بيمه، حال و آينده پيش روي، چالش‌ها و فرصت‌هاي اين صنعت براي حاضران بيان کرد. بيمه مسئوليت، يكي از رشته‌هاي بيمه اي است كه رابطه تنگاتنگي با رشد و توسعه اقتصادي كشور دارد و براي افزايش سهم آن بايد برنامه ريزي شود. در اين همايش، دكتر همتي گفت: سهم پنج درصدي بيمه‌هاي مسئوليت از پرتفوي صنعت بيمه با توجه به ظرفيت‌هاي موجود ناچيز است و راه توسعه آن نظارت، مديريت ريسك و ارائه نرخ‌هاي فني در رشته‌هاي شخص ثالث و درمان است.

پيام مديرعامل بيمه معلم در آستانه بيست و دومين سالگرد تاسيس
به نام خدا، بيست و دو سال از تاسيس شرکت بيمه اي گذشت که‌امروز نام آن نه تنها در ميان فرهنگيان، بلکه در عموم جامعه، چه در داخل و چه در خارج از کشور طنين انداز شده است. اين موفقيت‌ها مديون تلاش‌هاي شبانه روزي انسان‌هاي بزرگي است که همکار بيمه معلم اند، به آن عشق مي‌ورزند و به همراهي با آن ايمان دارند. اينجانب به داشتن چنين همکاراني افتخار مي‌کنم. شرکت روزهاي بسيار روشني را در پيش دارد و اميدوار است جايگاه‌هاي والاتري نسبت به آنچه هست را کسب کند. محمد ابراهيم تحسيري: مديرعامل شرکت بيمه معلم

فعاليت‌هاي اجتماعي و محيط زيستي شعبه زنجان بيمه دي
نمايندگان و همکاران شعبه زنجان با شعار حفظ محيط زيست ، ميزبان شهروندان در طبيعت بودند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه دي؛ نمايندگان و همکاران شعبه زنجان در راستاي شعار دوستدار محيط زيست و همچنين تقويت رويکرد کلي شرکت بيمه دي در جهت حفظ محيط زيست روز جمعه در دامنه کوه محلي (گاوازنگ) ميزبان شهروندان زنجاني بودند. همکاران شعبه زنجان ضمن پذيرايي صبحانه از کوهنوردان حاضر در محل با معرفي فعاليت‌هاي زيست محيطي بيمه دي ايشان را به اجراي راهکارهاي زيست محيطي براي حفظ کره زمين و آينده فرزندان اين مرز و بوم دعوت کرد. يکي از بازخوردهاي قابل توجه اين حرکت ارائه پيشنهاد همکاري بيمه اي از طرف چند تن از شهروندان زنجاني بود که تمايل به خريد بيمه نامه از يک شرکت بيمه اي سبز براي مجموعه توليدي تحت نظارت خود را نشان دادند.

برگزاري کلاس آموزشي پوشش عدم النفع بيمه سينا
شرکت بيمه سينا کلاس آموزش پوشش عدم النفع ) زيان ناشي از توقف عمليات( را باحضور مديران ستادي اين شرکت برگزار کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بيمه سينا، جلسه‌اموزشي پوشش عدم النفع با حضور مديران ستادي شرکت بيمه سينا برگزار شد. علي نيازي مدير بيمه‌هاي اتکايي و مدرس اين جلسه‌اموزشي گفت: اين پوشش قسمتي از يک پوشش وسيع تر از بيمه نامه‌هاي تجاري(مهندسي،آتش سوزي) است و خسارت از دست دادن درآمد يک بنگاه ( کسب و کار) که از خسارت فيزيکي ناشي شده است را پوشش مي‌دهد. وي اهميت اين پوشش را براي کاهش ريسک تقاضاي خريد شرکت‌هاي توليدي و مساله هموار سازي سود دانست و اذعان داشت سفته بازان و يا کارگزاران بورس قبل از خريد سهام سازمان‌ها و يا شرکت‌هاي توليدي ريسک سودآوري آن شرکت را محاسبه مي‌کنند و اگر انحراف قابل توجهي را در احتمال سودآوري مشاهده نکنند اقدام به خريد سهام آن مي‌کنند و ارزش سهام حفظ مي‌شود و از طرف ديگر براي مديران عامل که سياست هموارسازي سود را در پيش گرفته‌اند مي‌تواند به عنوان يک ابزار کارا و مطمئن به حساب آيد.