افخمي‌مديرعامل بانك صنعت و معدن: هم افزايي و كار گروهي همه همكاران بانك صنعت و معدن در ستاد وشعب، عامل دستيابي اين بانك به موفقيت‌هاي داخلي و بين المللي بوده و همين امر موجب تداوم موفقيت‌ها در آينده خواهد بود.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن علي اشرف افخمي‌رئيس هيات مديره و مديرعامل بانك صنعت و معدن در سومين گردهمايي كاركنان اين بانك با بيان اين مطلب افزود : ما براي اينكه به جايگاهي به مراتب بالاتر از آنچه هستيم دست يابيم بايد اهداف و برنامه‌هاي خود را براي سال 1404 شمسي (2025 ميلادي) تدوين كنيم.
افخمي‌در تشريح موفقيت‌هاي بانك صنعت و معدن در فاصله سال‌هاي 93 تا 95 گفت : در اين مدت دارايي بانك از 19 هزار ميليارد تومان به 35 هزار ميليارد تومان و سرمايه بانك از حدود 2 هزار ميليارد تومان به 4 هزار ميليارد تومان افزايش يافته است.
وي گفت : بانك صنعت و معدن تاكنون مبلغ 1 هزار و 700 ميليارد تومان تسهيلات در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي به صنايع كوچك و متوسط كشورمان پرداخت كرده است.
مديرعامل بانك صنعت و معدن ضمن تاكيد بر لزوم دستيابي به استانداردهاي جهاني بيان داشت: بانك صنعت و معدن نخستين بانكي بود كه در كشورمان از سيستمI.F.R.S براي محاسبات مالي خود استفاده كرده است و امروز باني آموزش اين مهم به ساير بانك‌ها است. وي با اشاره به اين كه بانك صنعت و معدن در سال‌هاي اخير هيچگونه اضافه برداشتي نزد بانك مركزي نداشته است تاكيد كرد: اين موفقيت حاصل تلاش شما همكاران بوده و بايد تلاش كنيد كه اين موفقيت كماكان حفظ شود. وي عملكرد بانك صنعت و معدن در زمينه كنترل داخلي فرايندها را يكي از دستاوردهاي مهم بانك توصيف كرد كه مي‌تواند تعامل اين بانك را با بانك‌ها و موسسات بين المللي تسهيل كند.
افخمي‌گفت : بانك ما در سال گذشته در زمينه اعتبار سنجي به رتبه-BBدست يافته است و بي شك با توجه به فعاليت همكاران نتايج بهتري نيز در انتظار مان خواهد بود.
وي در زمينه بهبود شرايط ظاهري و محيطي شعب و ستاد بانك صنعت و معدن گفت: اين كار همگام با ارتقاء سطح فعاليت‌ها، متناسب با جايگاه بانك در فضاي داخلي و بين المللي و شان همكاران و مشتريان ما صورت گرفته است.
مديرعامل بانك صنعت و معدن گشايش اعتبارات اسنادي در نخستين روز برجام ، انعقاد اولين قرارداد تامين مالي با اگزيم بانك هند و برقراري روابط كارگزاري با 70 بانك خارجي از 26 كشورجهان را از موفقيت‌هاي بانك صنعت و معدن در دوران پسا برجام ذكر كرد. افخمي‌گفت: شبكه فعاليت‌هاي ما در فضاي بين المللي برقرار شده و درحال حاضر ما براي ارائه خدمات مالي ، اين شبكه را در اختيار داريم. بنا به گفته وي شركت‌هاي گروه بانك صنعت و معدن در مدت يادشده گام‌هاي بزرگي به جلو برداشته‌اند و سرمايه اين شركت‌ها افزايش مناسبي داشته و قادربوده‌اند خدمات متمايزي ارائه دهند. مديرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه افزود : مابايد همواره از خود بپرسيم كه ايا تعامل سازنده اي با مشتريان داشته‌ايم ؟ آيا مشتريان از عملكرد ما راضي هستند؟ آيا ما براي آنها مشاور اميني بوده‌ايم؟ آيا محصولات جديدي طراحي و وارد بازار كرده‌ايم؟.
افخمي‌با تاكيد بر ضرورت يافتن راهكارهاي جديد براي جذب منابع و بهبود شرايط وصول مطالبات كه موجب افزايش توان بانك در تامين منابع مي‌شود از كاركنان شعب بانك خواست كه در امر بازاريابي و تعامل با مشتريان به منظور تمركز حساب‌هاي آنها در بانك صنعت و معدن و گشايش ال-سي از طريق اين بانك توجه ويژه اي داشته باشند.
وي گفت بانك صنعت و معدن با اعطاي 1 هزار و 700 ميليارد تومان تسهيلات به 1 هزار و 200 واحد كوچك و متوسط صنعتي درطرح رونق توليد و تحقق اقتصاد مقاومتي رتبه سوم را در كل نظام بانكي كشور كسب كرده است حال آنكه اين بانك در شبكه بانكي از منابع و شعب كمتري برخوردار است..
افخمي‌در سخنان خود از گشايش 10 ميليارد دلار اعتبار براي پروژه‌هاي زيرساختي و تامين مالي 1 ميليارد دلاري در سال گذشته براي حمايت از پروژه‌هاي بالادستي نفت و گاز خبر داد.
مديرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه از تامين مالي طرح‌هاي 7 گانه فولادي ، داروسازي‌ها، مكمل‌هاي غذايي و طرح‌هاي پتروشيمي‌و فولادي به عنوان نقش موثر بانك در توسعه پايدار صنعتي در كشور يادكرد و گفت : بانك ما بهترين عملكرد را در حوزه تامين مالي نيروگاه‌ها ، آب شيرين كن‌ها ، نيروگاه‌هاي خورشيدي و راه آهن در كشور داشته است. وي بهره گيري از عقود و ابزارهاي مالي اسلامي‌را حائز اهميت توصيف كرده و خواستار توجه بيشتر به اين امر شد. وي ضمن بيان اين نكته كه براي برقراري تعامل با بانك‌هاي خارجي نيازمند تطبيق فرايندها با استانداردهاي بين المللي و استقرار core banking هستيم ، زمان تعيين شده براي اجرايي شدن اين سيستم در بانك صنعت و معدن را ياد آور شده و خواستار همسويي همه همكاران در اين راستا شد.
افخمي‌در خصوص ضرورت استفاده از core banking گفت : استفاده از اين سيستم حساب و كتاب‌هاي بانك را شفاف مي‌كند و اين امر نيز موجب جلب اعتماد بانك‌هاي خارجي و ارتقاء سطح همكاري‌هاي بين المللي ما براي تامين مالي طرح‌هاي صنعتي كشور خواهد شد.
معمارنژاد با تاكيد بر ارائه خدمات مشاوره اي توسط بانك صنعت و معدن تصريح كرد: هريك از شعب و يا مديريت‌هاي بانك بايد بتواند به صورت يك بنگاه عمل كرده و هزينه‌هاي خود را تامين كند. وي چشم انداز بانك را بانكي پيشرو در ارائه چابك و اثربخش خدمات مالي و مشاوره اي به فعاليت‌هاي توليدي صادرات محور و زيرساختي دوستدار محيط زيست ، همراستا با اولويت‌هاي اقتصاد مقاومتي و توسعه پايدار ذكر كرد.
اين عضو هيات مديره بانك تصريح كرد: : لايه‌هاي استراتژيك بانك بايد با لايه‌هاي اجرايي هماهنگ شده و برنامه‌هاي مناسب اقدام داشته باشيم، در غير اينصورت استراتژي تنها در قالب كلمات باقي خواهد ماند. عسكري عضو ديگر هيات مديره اين بانك نيز در گردهمايي در خصوص شيوه‌هاي بهبود فعاليت‌هاي بانك سخن گفته و داشتن ايمان و انگيزه كاركنان در زمينه اهداف و ماموريت‌هاي بانك را از ضرورت‌هاي دستيابي به اهداف توسعه اي برشمرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر: پنجمین دوره توجیهی تخصصی روسای شعب با حضور سید هادی هاشمی معاون توسعه و مدیریت سرمایه های انسانی ، ابوالفضل محمودي مشاور مدیرعامل در امور نظارتي و بانكي ، شعباني مدير توسعه آموزش ،گرانمايه سرپرست مديريت داخلي و روسای جدید شعب در محل سالن آموزش ساختمان حوزه مركزي آغاز بکار کرد. محمودی مشاور مدیرعامل در امور نظارتي و بانكي اظهار داشت : روسای شعب مدیران عملیاتی موسسه محسوب می شوند.
وی با اشاره به موضوعات نظارتی و اهمیت پیشگیری از تخلفات در نهادهای مالی  اظهار داشت: روسای شعب علاوه بر مسئولیت اجرایی،وظیفه نظارتی نیز بر عهده دارند.
 برای اعمال نظارت بر عملکرد همکاران خود در شعبه،نیازمند بالابردن سطح معلومات و مطالعه مقررات بانکی می باشید.  مشاور مدیرعامل در امور نظارتي و بانكي تصریح کرد : در حوزه نظارت ، نقش پیشگیری پررنگ تر از کشف است.  پیشگیری از اشتباهات و تخلفات احتمالی از وارد شدن خسارت مادی و معنوی به شعبه و موسسه جلوگیری می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به روسای جوان شعب موسسه گفت : در کنار توجه کافی به مسائل کاری باید به مسائل اخلاقی نیز در برخورد با کارکنان و مشتریان توجه لازم داشته باشید. در ادامه سید هادی هاشمی معاون توسعه و مدیریت سرمایه های انسانی
نیز گفت:شما عزیزان نسل اول روسای شعب جوان در موسسه می باشید و خود
را باید به لحاظ مدیریتی  و ارتباطات سازمانی تقویت کنید.
وی نزدیکی ستاد فکری و ستاد اجرایی را از ارکان اصلی و اساسی در برنامه های توسعه ای این معاونت برشمرد.
مشاور وزیر ارتباطات: پست‌بانک‌ایران از توسعه خدمات محتوائی و توسعه دیتا سنترهای داخلی حمایت می‌کند
پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک توسعه‌ای تخصصی حوزهICT کشور به منظور حمایت از رشد و توسعه سریع‌تر خدمات محتوائی و توسعه دیتا سنترهای داخلی و شبکه ملی اطلاعات از فعالان این حوزه‌ها در قالب بسته‌های تسهیلاتی حمایت می‌کند. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی پست‌بانک ایران: محمود حسن‌زاده مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگوئی ضمن بیان مطلب فوق افزود: این بسته حمایتی نقش شایانی در توسعه خدمات محتوائی و توسعه شبکه ملی انتقال داده‌ها خواهد داشت.
وی تصریح کرد: با توجه به نیاز به زیرساخت‌های دیتاسنتری در کشور و سرمایه‌گذاری بخش خصصوی و دولتی، در این زمینه سرویس‌های متنوعی در کشور راه‌اندازی گردیده که سرویس سرورهای اختصاصی (Dedicated Servers)، سرویس سروهای مجازی(VPS, Share hosting)، سرویس رایانش ابری) (Cloud Computing، سرویس‌های پست‌های الکترونیکی ملی و سازمانی (Email Servers)، خدمات CDN(Content Delivery Network)، خدمات SDP(Service Delivery Platform) بخشی از آن می‌باشند. مهندس حسن‌زاده تصریح کرد: صنعت تولید محتوا و نرم‌افزار یکی از محورهای مهم توسعه در صنعت فناوری اطلاعات به‌شمار می‌رود، نقش این صنعت در کسب درآمدهای صادراتی، افزایش کارآئی دولت و بالابردن مزیت رقابتی سایر صنایع، نشان‌دهنده اهمیت صنعت تولید محتوا و نرم‌افزار است. این صنعت یکی از سودآورترین صنایع کنونی جهان است که به‌دلیل تکیه بر مغزافزار و نیروی فکر و عدم تمرکز بر دارائی‌ها و منابع فیزیکی، ارزش‌افزوده‌ بالائی برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار آن به ارمغان می‌آورد، به طور مشخص از سال 2010 به این سو شاهد پدیده دیگری هستیم که می‌توانیم آن را به‌عنوان عصر محتوا بنامیم.
براساس آخرین آمار، داده‌های موجود در فضای مجازی به طور متوسط هر سه سال 2 برابر می‌شود و همچنین اشخاص حقوقی و حقیقی خدمات محتوائی متنوعی در قالب؛ Independent software vendors (ISVs) ، small R&D teams ، Startups ، IT consulting services ، Independent developers، OTT( over-the-top)، IP TV، Game Provider و Software development agencies به هموطنان ارائه می‌دهند.
وی عنوان‌کرد: بیش از 10 دیتا سنتر داخلی سرویس‌های دیتاسنتری را در کشور ارائه می دهند و بیش از 10000 شخص حقوقی و حقیقی تولیدکننده محتوا نیز در کشور مشغول به فعالیت می‌باشند.
وی درپایان تأکید کرد: پست‌بانک‌ ایران آماده ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه در قالب بسته تسهیلاتی مذکور می‌باشد.
دور ششم از سري سوم قرعه‌کشي «وين کارت» بانک سامان با حضور مديران ارشد بانک و «شاهين آرين‌امين» برنده جايزه 500 ميليون ريالي دوره قبل اين قرعه‌کشي انجام شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، مرتضي حسيني‌نژاد مدير بازاريابي و توسعه محصول در اين باره گفت: در اين قرعه‌کشي که تنها قرعه‌کشي ماهانه نظام بانکي است، برندگان 251 جايزه به ارزش 5 ميليارد ريال شامل يک جايزه 500 ميليون ريالي، 50 جايزه 50 ميليون ريالي و 200 جايزه 10 ميليون ريالي مشخص شدند.  حسيني‌نژاد خبرداد: براساس اين قرعه‌کشي، سيدمسلم ابوطالبي مشتري شعبه خيابان لواساني برنده جايزه 500 ميليون ريالي اين دوره «وين‌کارت» بانک سامان شد. مدير بازاريابي و توسعه محصول بانک سامان گفت: هدف از ارائه «وين‌کارت» ترويج استفاده از ابزارهاي الکترونيکي به‌جاي پول نقد است و در تداوم اين هدف، کسب امتياز با تراکنش‌هاي مختلفي همچون انجام خريد‌هاي روزانه با وين‌کارت، خريد شارژ، پرداخت قبض، انتقال وجه داخلي، ساتنا و پايا صورت مي‌گيرد.
مديرعامل موسسه نيکوکاري رعدالغدير از حمايت‌هاي مديرعامل و مجموعه بانک قرض الحسنه رسالت تقدير کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک قرض الحسنه رسالت، علي سلطانزاده مديرعامل موسسه نيکوکاري رعدالغدير از حمايت‌هاي بانک قرض الحسنه رسالت قدرداني و با اهداي لوح تقدير از مديرعامل اين بانک تجليل به عمل آورد.
در متن اين لوح آمده است:
وقت‌هايي است که آسمان را مي‌تواني در عمق دل مهربان بعضي‌ها جستجو کني.
همان‌هايي که دلدادگي‌هايشان را سرمايه رسيدن به آرامش محرومان مي‌کنند.
همان‌هايي که مهرباني نشاني از وجود پربرکتشان است و در سايه حمايت از توانيابان موسسه نيکوکاري رعدالغدير، پيوند مبارکي از عشق و اميد را، در دل اين نعمات الهي رقم مي‌زنند.
ازحمايت سبزشما در تامين هزينه احداث واحدتوانبخشي و نمازخانه موسسه نيکوکاري رعدالغديرسپاسگزاريم.

با حضور آقايان علي کرمانشاه، معاون فناوري‌هاي نوين بانک مرکزي، سيد ابوطالب نجفي، مديرعامل شرکت خدمات انفورماتيک، ولي‌الله فاطمي‌عضو هيات مديره بانک ملي و مديران ارشد بانکي و اعضاي هيات مديره بانک آينده، مراسم رونمايي فينوتک، محصول شرکت ارتباط فردا در حوزه بانکداري باز، رونمايي شد.
در اين مراسم عضو هيات مديره شرکت ارتباط فردا اعلام کرد: «بانکداري باز ضرورتي است که با اجراي آن همه برنده هستند.»
احمد مرآت‌نيا گفت: «اگر روزي در مورد ضرورت اجرايي شدن يا نشدن بانکداري الکترونيکي درکشور صحبت مي‌کرديم، امروز در مورد ضرورت اجراي بانکداري باز و پياده‌سازي آن در سطحِ کشور و در بانک‌ها صحبت مي‌کنيم.»
حامد قنادپور مديرعامل شرکت ارتباط فردا به عنوان متولي اصلي فينوتک در ابتداي اين مراسم گفت: «بانکداري باز مفهومي‌است که قادر است فضاي بهتري در سبک زندگي انسان‌ها ايجاد کند. هم‌اکنون شرايطي فراهم شده است که کسب وکارها و سازمان‌هاي بزرگ و بانک‌ها از سوي ديگر از آن بهره برند.»
او گفت: «هم‌اکنون فينوتک با زيرساخت بانک آينده فعاليت مي‌کند؛ اما اين امکان وجود دارد تا اين خدمات و بستر فعاليت آن، در اختيار همه بانک‌ها قرار داده شود. از سويي با استفاده از فينوتک و بهره بردن از آن، ديگر شرکت‌ها نبايد نگران مسائل امنيتي باشند چرا که فينوتک بالاترين سطح استانداردهاي امنيتي را پوشش مي‌دهد.»
معاون توسعه کسب و کار فينوتک هنگام معرفي اين محصول اعلام کرد: «هم‌اکنون فينوتک ۱۲سرويس در اختيار مشتريان و متقاضيان خود قرار مي‌دهد و مشتريان به سادگي مي‌توانند با مراجعه به سايت فينوتک از اين سرويس‌ها مطلع شده و از آن‌ها استفاده نمايند. اين سرويس‌ها در اصل براي کسب و کارهاي آنلاين ارزش افزوده ايجاد مي‌کند.»
مهسا خميسي گفت: «کسب و کارها بسته به جنس و ماهيت فعاليتشان مي‌توانند از API که در اختيارشان گذاشته مي‌شود بهره ببرند.»
حسن مختاريان معاون توسعه محصول شرکت ارتباط فردا نيز در اين مراسم اعلام کرد: «تمامي‌بانک‌ها مي‌توانند از اين بستر فراهم شده توسط شرکت ارتباط فردا و فينوتک بهره برند و ما براي ارائه سرويس به مشتريان خود، فقط دو پيش‌شرط اصلي داريم؛ يکي آن است که سامانه احراز هويت مناسبي در اختيارشان باشد و بتوانند مشتريانشان را به صورت آنلاين احراز هويت کنند و ديگر اينکه‌امکان مديريت کانال را داشته باشند.
مديرعامل آدانيک به عنوان شريک راهبردي پروژه نيز در اين مراسم گفت: «فينوتک سعي کرده است سرويس‌هايي ارائه دهد که تا‌کنون توسط بانک‌ها ارائه نشده است. به‌طور مثال، ما سرويس انتقال وجه ارائه نمي‌کنيم، اما سرويس برداشت دوره‌اي از حساب را در اختيار کسب و کارها قرار مي‌دهيم.»
علي حاجي‌زاده گفت: «فينوتک، يک بازار انحصاري نيست؛ کساني که وارد اين بازار مي‌شوند آزادند با هرشخص و با هر قانوني که به آن‌ها اجازه همکاري مي‌دهد کار کنند. فينوتک قرار نيست محدوديت و انحصار ايجاد نمايد.»
علي کرمانشاه افزود:« پيش از اين خاستگاه نوآوري، صنعت بود اما هم‌اکنون اين خاستگاه تغيير کرده است و اين مصرف کنندگان هستند که دنبال نوآوري مي‌گردند و مشتري نوآوري به شمار مي‌آيند.»
سيد ابوطالب نجفي مديرعامل شرکت خدمات انفورماتيک نيز به عنوان يکي از مديران حاضر در اين مراسم گفت: «هم‌اکنون بانک‌ها در حال يافتن رقيب‌هاي جديد هستند. فين‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها رقيب بانک‌ها به شمار مي‌آيند؛ اما اين شرکت‌هاي نوآور و نوپا زماني موفق خواهند شد که بتوانند مدل تجاري نوآورانه‌اي طراحي کنند. در سطح جهاني، استارت‌آپ‌هايي موفق عمل کرده‌اند که مدل‌هاي تجاري نوآوري را ارائه کرده باشند.»
فاطمي‌عضو هيات مديره بانک ملي نيز در اين مراسم گفت: «اميدوارم فعاليت‌هايي مانند فينوتک، بحث انتقال وجه و پرداخت را از خاستگاه کارت به خاستگاه حساب تغيير دهد.»
فرزاد رحماني مديرعامل و عضو هيات مديره چارگون نيز به عنوان يکي از مشتريان فينوتک اعلام کرد: «با استفاده از اين بستر، شرکت‌هاي بزرگ مي‌توانند بخشي از پرداخت‌هاي خود را به صورت مستقيم انجام دهند.
 ما به عنوان فراهم کننده نرم‌افزارهاي اداري مالي و با استفاده از اين سرويس، اين امکان را در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهيم که بتوانند پرداخت‌هاي خود را با سرعت بيشتر و دقت بيشتري مديريت کنند.»
از امروز شرکت‌ها و کسب و کارها مي‌توانند با مراجعه به سايت فينوتک با آدرس finnotech.ir از جزئيات سرويس‌ها مطلع شده و از آنها بهره برند. مهربانه، باهمتا، پين‌تاپين و سينما تيکت از جمله کسب و کارهايي هستند که از سرويس‌هاي فينوتک بهره مي‌برند.
فرهاد قائمي‌واليباليست موفق کشورمان در شعبه‌امام خميني (ره) گنبد بانک قرض الحسنه مهر ايران واقع در استان گلستان، افتتاح حساب کرد و به جمع مشتريان خير اين بانک پيوست.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از اداره روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، فرهاد قائمي‌ملي پوش محبوب کشورمان که با بازي خوب خود تا کنون در رده‌هاي نوجوانان، جوانان و بزرگسالان افتخارات باشکوهي را براي هموطنان خود به ارمغان آورده است، اين بار با افتتاح حساب در شعبه‌امام خميني (ره ) گنبد بانک قرض الحسنه مهر ايران به عضويت باشگاه خيرين اين بانک درآمد.
وي با درخشش در تيم‌هاوش گنبد به تيم ملي بزرگسالان دعوت شد و با پيروزي خود در مسابقات انتخابي المپيک در ژاپن توانست در مسابقات بعدي و مقدماتي ليگ جهاني در ترکيب اصلي تيم ملي باقي بماند.
فرهاد قائمي‌در مسابقات قهرماني جهان ۲۰۱۴ در پايان دور اول با ميانگين ۶۰٫۶۶ درصد در فهرست بهترين دريافت کننده‌‌ها قرار گرفت و کارشناسان قدرت و سرعت سرويس‌‌هاي او را با شيميزو بازيکن ژاپني مقايسه کرده‌اند. وي تا کنون موفقيت‌هاي بي بديلي در عرصه واليبال کشور و مسابقات بين المللي به دست آورده است و با افتتاح حساب در بانک قرض الحسنه مهر ايران يک گام مثبت در راستاي ترويج سنت الهي قرض الحسنه و توانمندسازي نيازمندان جامعه برداشته است.
در بانک توسعه صادرات؛ زمان تراکنش ساتنا افزايش يافت
بانک توسعه صادرات ايران زمان انجام تراکنش‌هاي ساتنا در سيستم اينترنت‌بانک خود را تا ساعت 16 افزايش داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک توسعه صادرات ، اين اقدام در راستاي ارتقاء خدمات بانکداري الکترونيک و جلب رضايت بيشتر مشتريان انجام شده است.
لازم به ياد آوري است تاکنون ساعت پاياني انجام تراکنش‌هاي ساتنا ساعت 14 بوده است.

استقبال بي نظير از جشنواره باشگاه مشتريان بانك ايران زمين
اولين دوره جشنواره باشگاه مشتريان بانك ايران زمين همزمان با ششمين همايش بانكداري الكترونيك با چهار سبد هديه نقدي پايان يافت.  به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي: باشگاه مشتريان بانك ايران زمين در طول مدت جشنواره به مشترياني كه از تاريخ ۱۴ دي ساعت ۱۰:۱۰:۱۰ سه شنبه لغات روز جمعه ۱۷ دي ۹۵ ساعت ۲۰ وارد صفحه شخصي خود در باشگاه مشتريان بانك ايران زمين شدند امتياز تشويقي به شرح ذيل، دريافت كردند. به ۵۰۰ نفر اول كه وارد صفحه شخصي باشگاه شوند: ۲۰۰۰ امتياز تشويقي به نفرات ۵۰۱ الي ۱۰۰۰ كه وارد صفحه شخصي خود در باشگاه شوند: ۱۵۰۰ امتياز تشويقي/ به نفرات ۱۰۰۱ الي ۲۰۰۰ كه وارد صفحه شخصي خود در باشگاه شوند : ۱۰۰۰ امتياز تشويقي/ به نفرات ۲۰۰۱ الي ۵۰۰۰ كه وارد صفحه شخصي خود در باشگاه شوند : ۵۰۰ امتياز تشويقي/ به نفرات ۵۰۰۱ و به بالا كه تا تاريخ ۹۵/۱۰/۱۷ كه وارد صفحه شخصي خود در باشگاه شدند: ۵۰ امتياز تشويقي/ مشتريان گرامي‌همچنين مي‌توانند با ارسال عدد ۳ به شماره ۳۰۰۰۶۹۰۵ نسبت به دريافت نام كاربري و كلمه عبور خود اقدام نمايند.

امکان انجام خدمات متنوع با سامانه 727 بانک سينا
با استفاده از سامانه 727 بانک سينا، انجام خدمات متنوع بانکي در ساعات مختلف شبانه روز فراهم است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سينا، اين سامانه بدون نياز به اينترنت و يا نصب برنامه بر روي گوشي تلفن همراه، بسياري از خدمات بانکي مورد نياز را در اختيار هموطنان قرار مي‌دهد. از جمله اين خدمات مي‌توان به دريافت موجودي و صورتحساب سپرده‌ها، پرداخت قبض و خريد شارژ اشاره کرد. انجام انواع انتقال وجه (عادي، مستمر)، انتقال وجه بين بانکي ساتنا و پايا و انتقال وجه کارت به کارت سينا، مديريت چک، گزارش اقساط تسهيلات و پرداخت آن با سپرده بانک سينا و کارت‌هاي شتاب از ديگر خدمات قابل ارائه توسط سامانه 727 بانک سينا به شمار مي‌رود. همچنين با استفاده از اين سامانه مي‌توان در صورت مفقودي يا سرقت کارت، نسبت به انسداد کارت اقدام نمود. تمامي‌دارندگان کارت‌هاي شتاب هم با استفاده از سامانه 727 بانک سينا بدون نياز به رمز مي‌توانند نسبت به پرداخت قبض و خريد شارژ (همراه اول، ايرانسل، رايتل و خريد شارژ مستقيم) اقدام نمايند.

بانک توسعه تعاون خدمات ارزي خود را گسترش مي‌دهد
حجت اله مهديان سرپرست بانک توسعه تعاون در سمينار ارزي اين بانک خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون در راستاي ارائه خدمات بهينه به مشتريان فعاليت‌هاي ارزي خود را گسترش مي‌دهد. سرپرست بانک توسعه تعاون در اين سمينار با تأکيد بر ضرورت و اهميت حوزه ارزبر گسترش اين فعاليت‌ها در شبکه بانکي تأکيد کرد و خاطرنشان کرد: خدمات ارزي شامل صدور انواع ضمانت‌نامه‌هاو اعتبار اسنادي در بانک توسعه تعاون ارائه مي‌گردد و افراد حقيقي و تعاوني‌ها با مراجعه به شعب ارزي بانک مي‌توانند از اين خدمات استفاده نمايند. مهديان بابيان اين مطلب که بحث آموزش‌هاي کيفي از اهميت زيادي برخوردار مي‌باشد افزود: آموزش‌هاي کيفي و کاربردي در حوزه ارز سبب ارتقاي اين حوزه خواهد شد و همکاران با افزايش اطلاعات و به‌روز نمودن آن‌ها مي‌توانند در جهت ارتقاء اين خدمات گام‌هاي موثري بردارند.

ضوابط جديد گشايش اعتبار اسنادي ديداري از سوي بانک رفاه
بانک رفاه شرايط گشايش اعتبار را با هدف تسهيل واردات کالاهاي مورد نياز وارد کنندگان داراي ثبت سفارش با نوع تامين ارز متقاضي، اعلام کرد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک رفاه، با توجه به ضوابط و شرايط جديد گشايش اعتبار اسنادي ديداري بر مبناي نرخ دلار 36.000 ريالي براي واردات کالاهاي مورد نياز وارد کنندگان داراي ثبت سفارش با نوع تأمين "ارز متقاضي" و با توجه به اينکه نوع عمليات بانکي براي تمامي‌گروه‌هاي کالايي از سوي بانک مرکزي ج.ا.ا. اعلام شده است، مبناي محاسبه نرخ بابت پيش دريافت، دلار 36.000 ريال و يا معادل آن به ساير اسعار است.

پرداخت تسهیلات ازدواج به بیش از 134 هزار نفر توسط بانک ملی ایران
بانک ملی ایران از ابتدای سال 95 تا پایان آبان‌ماه نزدیک به 567 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش بیش از 16 هزار و 81 میلیارد ریال پرداخت کرده است. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک ملی ایران، طی مدت مذکور این بانک مبلغی حدود 10 هزار و 700 میلیارد ریال به
 تعداد 134 هزار و 221 نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.
 همچنین ظرف مدت مذکور بالغ بر 2 هزار و 556 میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی، بیش از یک هزار و 283 میلیارد ریال در بخش اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و بنیاد شهید و حدود یک هزار و 175 میلیارد ریال جهت رفع احتیاجات ضروری( درمان، دانشجویان و ....) تسهیلات پرداخت شده است.