دروغپردازي به جاي نقد سازنده نشسته است
نماينده سبزوار در مجلس شوراي اسلامي‌گفت: در يک دهه اخير بداخلاقي‌هاي سياسي، تخريب، دروغ پردازي و تشويش اذهان عمومي‌در جامعه افزايش يافت و جاي نقد سازنده را گرفت. رمضانعلي سبحاني فر در گفت و گو با ايرنا افزود: برخي افراد مطالبي را در جامعه منتشر مي‌کنند که صحت و سقم آن مشخص نيست و اين موضوع سبب بروز تخريب و بداخلاقي سياسي مي‌شود.وي ادامه داد: امروز بازار تخريب، دروغ پردازي و بداخلاقي سياسي به‌اندازه اي در جامعه رونق پيدا کرده که اگر کسي نقد سازنده اي را مطرح مي‌کند به منزله تخريب برداشت مي‌شود.نماينده سبزوار گفت: اين تخريبها در روزهاي نزديک به انتخابات به واسطه منافع گروهي، حزبي و شخصي افزايش مي‌يابد.

سوءاستفاده از نام‌هاي مذهبي براي فريب مردم
نماينده اردبيل با اشاره به سوءاستفاده برخي موسسه‌هاي اعتباري از نام‌هاي مذهبي براي فريب مردم گفت: در حال حاضر ما نمايندگان هر روز شاهد حضور مالباختگان در دفاتر خود هستيم.به گزارش ايلنا، صديف بدري در تذکر خود گفت: ما شاهد سودهاي کلان و جريمه ديرکرد تسهيلات اعطايي به مردم در بانک‌هاي مختلف هستيم که اين روند براساس نظام بانکداري اسلامي‌نمي‌تواند درست و منطقي باشد و از سوي ديگر برخي از موسسات مالي و اعتباري نيز از اموال مردم سوءاستفاده مي‌کنند.وي افزود: به وزير اقتصاد تذکر مي‌دهم که به صورت عاجل و فوري نسبت به حل مشکل مردم در اين موسسات اقدام کند. در حال حاضر ما نمايندگان هر روز شاهد حضور مالباختگان از اين موسسات در دفاتر خود هستيم.


اختلاف قوا باعث امنيتي شدن فضاي سياسي
وزير تعاون دولت اصلاحات گفت: وجود اختلافات شديد بين قوه قضائيه به ويژه با قوه مجريه تبعاتي را در بر خواهد داشت و باعث مي‌شود فضاي سياسي در کشور به سمت فضاي امنيتي پيش رود و در انتخابات تاثيرگذار باشد.علي صوفي در گفت‌وگو با ايلنا با اعلام اينکه در دولت گذشته هم اين اختلافات وجود داشت گفت: بعد از روي کار آمدن آقاي روحاني اين اختلافات بسيار کاهش يافت. اما قوه قضائيه با قوه مجريه اختلافاتي دارد.وي گفت: هر وقت رئيس جمهور صحبتي کردند ولو اينکه در راستاي قوه قضائيه هم نبود رئيس اين قوه عکس العمل نشان دادند که اين نوع برخورد از طرف قوه قضائيه در دولت قبل از روحاني کمتر ديده شده است.


رهبر معظم انقلاب:
رهبر معظم انقلاب اسلامي‌با بيان اينکه دشمن به‌دنبال از بين بردن عوامل اقتدار ملي است و به دستگاه‌هايي که مظهر اقتدار کشورند حمله مي‌کند، تاکيد کردند: وظيفه مهم مسئولان و مردم تقويت عوامل اقتدار ملي و شناخت دشمن است.
حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار هزاران نفر از مردم قم، از «ايمان و معرفت ديني»، «قدرت علمي»، «اقتصاد مقاوم» و «حفظ عزت ملي» به‌عنوان عناصر چهارگانه اقتدار کشور و ملت ايران نام بردند و با تأکيد بر وظيفه مهم مسئولان و مديران ارشد کشور، دانشگاهيان، حوزويان، روشنفکران و فعالان سياسي و فرهنگي براي تقويت اين عناصر اقتدار، گفتند: مهمترين درس قيام ۱۹ دي مردم قم، شناخت دشمن و شيوه و سمت و سوي دشمني، و اقدام به هنگام و با دقت، در مقابل او است.
رهبر انقلاب اسلامي‌در اين ديدار که همزمان با سي و نهمين سالگرد قيام تاريخي مردم قم در ۱۹ دي سال ۱۳۵۶ برگزار شد، شناخت «نيازِ لحظه» و «اقدام به‌ هنگام مردم قم» را مهمترين ويژگي اين حرکت برشمردند و افزودند: به همين دليل، قيام مردم قم تأثير خود را گذاشت و زمينه ساز حرکت‌هاي بعدي و در نهايت، پيروزي انقلاب اسلامي‌شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به وقتِ مخصوص هر فريضه، بهترين زمان انجام آن را «اول وقت» دانستند و خاطرنشان کردند: انجام با تأخيرِ فريضه يا انجام آن بعد از وقت، همانند اقدام توابين بعد از قيام عاشورا خواهد بود که ديرهنگام و بدون تأثير بود.
ايشان، انقلاب اسلامي‌را «خيز بلند ملت ايران» براي رهايي از «وابستگي» و «عقب ماندگي» خواندند و گفتند: قطعاً اين حرکت، با ايستادگي و مخالفت کساني که نفع آنها در وابستگي و عقب ماندگي ملت ايران است، مواجه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي‌با اشاره به برخي اظهارنظرها مبني بر «دشمن‌تراشي در انقلاب اسلامي»، تأکيد کردند: انقلاب و ملت ايران هيچ‌گاه به دنبال دشمن‌تراشي نيستند بلکه آن قلدرهاي زورگويي که ايران را غصب کرده بودند و از اين کشور بيرون رانده شدند و منافع آنها در وابستگي و عقب ماندگي کشور است، امروز «دشمنِ خوني و آشتي ناپذير ملت ايران» هستند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي شرط اصلي از بين رفتن اين دشمني را «نااميدي دشمنان» دانستند و افزودند: دشمني‌ها با نظام اسلامي‌و ملت ايران وجود دارد و در مقابل، مهمترين وظيفه، «شناخت دشمن و اهداف او، و ايستادگي در مقابل دشمن» است. ايشان با طرح اين سؤال که «دشمن کيست؟» گفتند: دشمنان اصلي ايرانِ مستقل و پيش رونده، «آمريکا، انگليس، زرسالاران بين المللي و صهيونيست‌ها» هستند.
رهبر انقلاب اسلامي‌خاطرنشان کردند: البته علاوه بر دشمنان خارجي، «دشمن دروني» هم داريم که عبارت است از «بي انگيزگي، نااميدي، بي‌حالي، بي‌نشاطي، تنبلي، سياست‌هاي غلط، رفتارهاي بد، اختلافات گوناگون، و تنگ نظري». حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: اگر ما تنبلي کنيم و به‌وقت عمل نکنيم، دشمن را اشتباه بگيريم و به‌جاي «شيطان اکبرِ واقعي»، يک برادرِ ناباب را دشمن بگيريم، ضربه خواهيم خورد.
ايشان وجود دشمنان اصلي خارجي را نه يک شعار بلکه واقعيتي مبتني بر مباني مستدل دانستند و گفتند: وقتي که وزير امور خارجه به‌اصطلاح «خوش اخلاق» آمريکا در نامه خداحافظي خود، به دولت بعدي توصيه مي‌کند که «تا مي‌توانيد به ايران سخت بگيريد و تحريم‌ها را حفظ کنيد، زيرا با سخت گيري مي‌توان از ايران امتياز گرفت»، آيا اين دشمن نيست؟ چرا، دشمن است اما يک دشمنِ خندان؛ و رفتار اين دشمن خندان با آن دشمني که ايران را محور شرارت مي‌خواند، هيچ تفاوتي ندارد.
رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: اينکه گفته مي‌شود «دشمن»، يک شعار و يا «دشمن‌تراشي» نيست، و اگر چشم را باز کنيم، دشمن را مي‌بينيم.
حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين درخصوص دشمني «انگليسي‌ها» خاطرنشان کردند: انگليس، استعمارگرِ پيرِ از کارافتاده، اکنون بار ديگر به خليج فارس آمده و قصد دارد با استفاده از کشورهاي اين منطقه، منافع خود را به دست آورد و به همين دليل در حالي‌که خود، يک «تهديد واقعي» است، ادعا مي‌کند که ايران، تهديد است.
ايشان گفتند: همچنين محافل انگليسي در حال برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري براي کشورهاي منطقه و ايران هستند و يکي از اهداف آنها، «تجزيه عراق، سوريه، يمن و ليبي» است و در مورد ايران هم همين نيت را دارند اما چون به شدت از افکار عمومي‌ايران هراس دارند، آن را بر زبان نمي‌آورند.
رهبر انقلاب اسلامي‌افزودند: انگليسي‌ها به زعم خود، در حال برنامه‌ريزي براي محدوديت‌ها و تحريم‌هاي دوران بعد از برجام هستند و همچنين آموزش و تسليح افراد بومي‌در منطقه از جمله ايران است تا اين افراد به جان نظام اسلامي‌و ملت بيفتند. حضرت آيت الله خامنه‌اي بعد از برشمردن نمونه‌هاي عيني از اقدامات خصمانه انگليس بر ضد ملت ايران، خاطرنشان کردند: آيا اين، دشمن نيست؟ آيا دشمن از اين، خبيث‌تر مي‌توان يافت؟ بنابراين بايد دشمن و شيوه‌هاي دشمني او را شناخت. ايشان با تأکيد بر اينکه همه آحاد مردم اعم از مسئولان، جوانان، کارگران، و دانشگاهيان بايد دشمن و اهداف او را بشناسند، گفتند: هدف اصلي دشمن، ملت ايران و نظام اسلامي‌است و اگر برخي اوقات نيز با برخي اشخاص يا برخي دستگاهها و نهادها دشمني مي‌کنند، به اين علت است که آنها در مقابل او سينه سپر کرده‌اند و دشمن مي‌خواهد اين افراد يا نهادها را از سرراه خود بردارد.
رهبر انقلاب اسلامي‌مهمترين وظيفه مسئولان، دانشگاهيان، حوزويان و فعالان فرهنگي و سياسي را در چنين شرايطي، «بالا بردن قدرت کشور و مقاوم سازي از طريق تقويت عناصر اقتدار ملي» دانستند و افزودند: يکي از مهمترين عناصر اقتدار و تحرک کشور، «ايمان ديني مردم به‌ويژه جوانان» است، زيرا در طول ۱۴۰ سال گذشته، هر حرکت جريان‌ساز و تأثيرگذاري که در کشور روي داده است، عنصر اصلي آن، «ايمان ديني» بوده است. حضرت آيت الله خامنه‌اي به قضايايي همچون «تحريم تنباکو»، «مشروطيت» و «ملي شدن صنعت نفت» اشاره و تأکيد کردند: در همه اين قضايا، «ايمان ديني» و «پيشاهنگي علما و روحانيون» به عنوان مظهر دينداري مردم، حرف اول را مي‌زد و هرگونه انحراف يا شکستي که در اين قضايا به وجود آمد، به دليل دوري از عنصر ديني و کنار گذاشته شدن علما بود.
ايشان به نقش بي‌بديل «ايمان ديني» در «قيام پانزده خرداد»، «پيروزي انقلاب اسلامي»، «دوران دفاع مقدس» و قضاياي ديگر در سالهاي اخير اشاره کردند و گفتند: امروز تلاش گسترده‌اي براي تضعيف يا از بين بردن ايمان ديني در مردم به ويژه جوانان، در جريان است اما بايد اين عامل اقتدار را حفظ و تقويت کرد.
رهبر انقلاب اسلامي، شرطِ تأثيرگذاري ايمان ديني را همراه شدن آن با «معرفت ديني» دانستند و افزودند: معرفت ديني يعني حضور دين در جامعه، سياست، اقتصاد و اداره کشور و به تعبيري همان جمله معروف مرحوم مدرس که گفت «ديانت ما عين سياست ما است». حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به برنامه‌ريزي و طراحي هيأت‌هاي انديشه ورز امريکايي و انگليسي براي مقابله با «دين سياسي» و «جدايي دين از سياست» خاطرنشان کردند: آنها به دنبال «دينِ گوشه‌ي مسجد و داخل خانه و فقط در درونِ افراد» هستند و نه «دينِ همراه با عمل در اقتصاد و سياست و زيربارِ دشمن نرفتن». ايشان تأکيد کردند: دشمن از آن ديني مي‌ترسد که دولت، اقتصاد، قدرت، سياست، ارتش و سيستم مالي و اداري دارد، بنابراين معرفت ديني صحيح، منفک نشدن دين از زندگي و سياست است.
رهبر انقلاب اسلامي، «قدرت علمي» را دومين عامل اقتدار کشور خواندند و گفتند: با وجود خباثت‌هاي برخي عناصر خودفروخته که سعي در نااميد کردن جوانان و کوچاندن آنها از کشور دارند، اما جوانان انقلابي و مؤمن ايستاده‌اند و به حرکت علمي‌خود ادامه مي‌دهند که يک نمونه آن در ديدار چند روز پيش نخبگان بسيجي و مدال‌آور دانشگاه صنعتي شريف مشاهده شد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: يکي از راههاي مقاوم سازي کشور، ادامه حرکت علمي‌است، بنابراين حرکت علمي‌نبايد متوقف شود و همچنين نبايد شتاب آن کاهش يابد.
ايشان از «اقتصاد مقاوم» به عنوان سومين عامل اقتدار کشور اشاره کردند و افزودند: نبايد مردم دچار مشکلات اقتصادي گوناگون همانند بيکاري و رکود باشند و مسئولان هم فقط حرف بزنند زيرا هدف اصلي از تحريم‌ها، ايجاد مشکلات اقتصادي و فشار بر مردم و جدا کردن آنان از نظام است و حتي در برداشتن تحريم‌ها نيز به گونه اي عمل مي‌کنند که مشکلات باقي بمانند.
رهبر انقلاب اسلامي‌خاطرنشان کردند: پادزهر اين طراحي دشمن، همان «اقتصاد مقاومتي» است که بارها گفته‌ايم.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: اگر کشوري اقتصاد قوي داشته باشد، پول آن کشور ارزش پيدا مي‌کند و مسئولان و مردم آن نيز داراي اعتبار مي‌شوند.
ايشان افزودند: يکي از راههاي اصلي مقاوم سازي اقتصاد، «رهايي از وابستگي به درآمد حاصل از فروش نفت» است زيرا قيمت نفت، اهرمي‌در دست ديگران براي فشار به کشورها است.
رهبر انقلاب اسلامي‌«حفظ عزت ملي» را چهارمين عامل اقتدار ملي برشمردند و تأکيد کردند: عزت ملي به معناي حفظ عزت کشور و ملت در مذاکرات بين المللي و رفت‌وآمدهاي ديپلماتيک، و زير بار زور نرفتن است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در جمع‌بندي اين بخش از سخنان خود خاطرنشان کردند: اگر اين عناصر اقتدار ملي را بشناسيم و تقويت کنيم و نسبت به اهداف و روشهاي دشمن نيز آگاهي پيدا کنيم، مي‌توانيم در مقابل طراحي‌هاي او برنامه‌ريزي و مقاومت کنيم اما اگر اين عناصر را نشناسيم و بصيرت نداشته باشيم، ممکن است به دشمن، کمک هم بکنيم و به جاي دشمن، دوست و جبهه خودي را هدف قرار دهيم.
ايشان با اشاره به تلاش دشمن براي از بين بردن عوامل اقتدار ملي، گفتند: از بين بردن «ايمان، حيا و عفاف، پايبندي به مباني ديني و حاکميت دين، متوقف کردن حرکت علمي، مخدوش کردن عزت ملي»، و «تضعيف دستگاهها و نهادهايي که مظهر اقتدار کشور هستند» از برنامه‌هاي دشمن است که بايد در مقابل آنها ايستاد.
رهبر انقلاب اسلامي، «حمله به سپاه، بسيج و شوراي نگهبان» را در چارچوب طراحي دشمن براي تضعيف دستگاهها و نهادهاي مظهر اقتدار کشور خواندند و افزودند: من کاري به بگومگوهاي اخير رؤساي دو قوه ندارم زيرا موضوع مهمي‌نيست و به حول و قوه الهي تمام مي‌شود، اگرچه دشمن به دنبال بزرگ‌نمايي آنهاست اما همه بايد وجود يک قوه قضاييه مستقل، شجاع و قاطع را قدر بدانند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي تأکيد کردند: من همواره از دولتها، از مجلس شوراي اسلامي‌و از قوه قضاييه حمايت کرده و مي‌کنم اما بايد ديد دشمن به دنبال چيست و او را در رسيدن به اهدافش ناکام گذاشت. ايشان تأکيد کردند: امروز مهمترين اهداف کشور، داشتنِ «دستگاه‌امنيتي قوي»، «دستگاه نظامي‌مقتدر و مردمي»، «حرکت عظيم مردمي‌به نام بسيج»، «روحانيت آگاه به زمان و حاضر در صحنه»، «قوه قضاييه مقتدرِ کامل»، و «دولت برنامه ريزِ دقيق و شجاع» است زيرا با تأمين اين اهداف، حرکت ملت ايران موفق خواهد شد و بايد هر کدام از اين عناصر که موجود نيستند، تأمين، و عناصر موجود، حفظ شوند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به رويشها و حرکتهاي علمي‌و فرهنگي پر شمار و فراگير جوانان مؤمن و انقلابي در کشور، گفتند: امروز بهترين مدال‌آوران کشور در مسابقات علمي، جوانان بسيجي هستند و جوانان نخبه، با هوش و همچنين اساتيد داراي فکر، انگيزه و عزم انقلابي در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، هنري و سياسي فعال هستند و ما مسئولان وظيفه داريم هر چه مي‌توانيم به اين جوانان پر انگيزه کمک کنيم.
ايشان با اشاره به شناخت نادرست دشمن از ملت ايران، «فتنه ۸۸» را نمونه‌اي از خطاهاي محاسباتي دشمن برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمن در سال ۸۸ با به‌راه‌انداختن فتنه به خيال خود کار را به نقاط حساس و باريک رساند اما ناگهان حرکت عمومي‌۹ دي که از جنس حرکت ۱۹ دي ۵۶ بود، همه را مبهوت کرد.
حضرت آيت الله خامنه‌اي بار ديگر وظيفه همه قشرهاي فعال کشور را «حفظ و تقويت عوامل اقتدار ملي» خواندند و تأکيد کردند: حتي کساني که به دين و شريعت پايبندي و دلبستگي ندارند اما ايران را دوست دارند و خائن و دشمن در لباس دوست نيستند، بدانند که «حمله به‌ايمان اسلامي‌جوانان»، «خيانت به ايران و کشور» است. رهبر انقلاب اسلامي‌در پايان بار ديگر درس حادثه ۱۹ دي را «شناخت دشمن و شيوه‌هاي دشمني و ايستادگي و مقابله بهنگام و همه‌جانبه در مقابل او» دانستند و تأکيد کردند: اگر به اين درس عمل کنيم، دشمنان عنود و جهاني در مقابل ملت ايران هيچ غلطي نمي‌توانند بکنند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي درديدار با بشار اسد خواستار شد:
دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان در ديداربا رئيس جمهوري سوريه گفت: همکاري نزديک تهران، دمشق ومسکو همراه با جبهه مقاومت، توانست با ايجاد موفقيت‌هاي ارزنده ميداني، ابتکار عمل سياسي را نيز در اختيار جبهه متحد ضد تروريسم قراردهد.
به گزارش ايرنا، دبير شوراي عالي امنيت ملي، در اين ديدار با تبريک پيروزي‌هاي مستمر دولت ومردم سوريه درعرصه مبارزه با تروريسم تکفيري ازنقش تاثير گذار و رهبري بشار اسد در هدايت جريان مردمي‌مقاومت و کسب دستاوردهاي فوق قدرداني کرد.
وي با اشاره به افزايش پيچيدگي‌هاي سياسي و امنيتي در بحران سوريه و نقش و تاثيرگذار بازيگران مختلف دراين عرصه نسبت به برخي اقدامات مشکوک که به دنبال بهانه جويي براي نقض آتش بس و به شکست کشاندن روندهاي سياسي هستند، هشدار داد.
شمخاني بر تصميم جمهوري اسلامي‌براي کمک به فرايندهاي سياسي براي پايان يافتن جنگ و خونريزي در سوريه تاکيد کرد وافزود: همراهي مسلحان با فرايندهاي سياسي، شاخص مهمي‌براي ارزيابي ميزان اعتقاد کشورهاي پشتيبان انها از گفت وگو ومذاکره است.
وي گفت: اگر مسلحان احساس کنند کشورهاي حامي‌انها در مذاکرات سياسي جدي نيستند به طور قطع از مسير جنگ و خونريزي باز نخواهند گشت.
نماينده مقام معظم رهبري اظهارداشت: مذاکرات سياسي بايد ميان سوري‌ها و با مديريت انها انجام شود و سازمان ملل و کشورهاي موثر
در اين عرصه صرفا بايد نقش تسهيل کننده داشته باشند.
شمخاني افزود: همه بايد تلاش کنند تا مذاکرات سياسي به دمشق به عنوان پايتخت سوريه متحد و يکپارچه منتقل شود.
وي با تبيين نقش بازيگران اصلي در بحران سوريه گفت: برخي کشورها با وقوف بر ضرورت تغيير راهبردهاي غير سازنده در سوريه، مسيرهاي جديدي را برگزيده‌اند وتوانستند اشتباه‌هاي گذشته را تا حدودي جبران کنند.
وي تاکيد کرد: کشورهايي که شهامت اعتراف به اشتباه‌هاي خود در سوريه را نداشته و بر تداوم رفتارهاي غلط خود اصرار مي‌ورزند به طور قطع با مشکلات و خسارت‌هاي غير قابل جبراني مواجه خواهند شد
دبير شوراي عالي امنيت ملي ضرورت فعال سازي ظرفيت‌هاي بين المللي به منظور توسعه روند امداد رساني به مردم سوريه و مشارکت براي بازسازي زير ساخت‌هاي حياتي اين کشور را مورد تاکيد قرارداد و اظهار داشت: کاهش رنج وبلاهاي مردم مظلوم سوريه نيازمند تلاشي همه جانبه و عزمي‌جهاني است.
شمخاني قرار است با ديگر مقامات سوري از جمله سرلشکر علي مملوک رئيس دفتر امنيت ملي سوريه ديدار و درباره مسائل مهم منطقه، روابط دوجانبه، تحولات سوريه و آخرين وضعيت مبارزه با تروريسم گفت و گو و تبادل نظر کند.
شمخاني هنگام ورود به دمشق آزادسازي حلب را نقطه عطفي در حوادث تحميلي به مردم سوريه دانست وتاکيد کرد که مقاومت مردم اين کشور نشان داد که اهرم‌هاي تروريستي و تزريق بي ثباتي نمي‌تواند در برابر ايستادگي يک ملت پيروزي رقم زند.
وي حضور براي تبريک پيروزي حلب به مقامات ومردم سوريه را يکي ديگر از اهداف سفر خود عنوان کرد.

زنجاني به وزارت نفت دولت قبل مربوط است
رييس سابق بانک مرکزي در مورد آخرين وضعيت پرونده بابک زنجاني گفت: اين يک پرونده سياسي است و بيشتر به وزارت نفت دولت قبل مربوط است تا بانک مرکزي.محمود بهمني در گفت‌وگو با ايلنا ادامه داد: امروز عده‌اي با بيان برخي مسائل سعي دارند در حاشيه اين پرونده برخي از مديران و خدمات انجام شده را به حاشيه ببرند اما به رغم اين اتفاقات قوه قضاييه با قدرت در حال بررسي است و همانند قبل سعي در موشکافي در اين پرونده دارد.او ادامه داد: من به عنوان مطلع به دادگاه مراجعه کردم و نظر کارشناسي خودم را در اختيار قاضي پرونده قرار دادم. در حال حاضر نيز هر زمان قوه قضائيه بخواهد در ارائه کمک در جهت روشن شدن اين پرونده، دريغ نخواهم کرد.عضو کميسيون اقتصادي مجلس پاسخ به اين که نقش رئيس کل بانک مرکزي وقت در فسادهاي صورت گرفته چقدر پررنگ بوده؟ ، گفت: در آن زمان چه من و چه مجموعه تحت مديريتي اينجانب کمترين ارتباط را با بابک زنجاني داشتيم و ارتباط زنجاني بيشتر با وزارت نفت بود.او تصريح کرد: آخرين بار که من به عنوان مطلع به دادگاه رفتم مربوط به بيش از يک سال قبل بود و به تمامي‌سوال‌هاي قاضي پاسخ دادم و از آن زمان تا به‌امروز هيچ اتفاق خاص ديگري صورت نگرفته است.

صدور منع تعقيب براي علي مطهري
بازپرس شعبه دو دادسراي فرهنگ و رسانه در پرونده توهين به رييس جمهور سابق، براي علي مطهري قرار منع تعقيب صادر کرد.مصطفي ترک همداني در گفت‌وگو با ايلنا گفت: شعبه ۲ بازپرسي دادسرا فرهنگ و رسانه در مورد اعلام جرم دادستان تهران عليه علي مطهري مبني بر توهين و نشر اکاذيب نسبت به محمود احمدي‌نژاد رييس جمهور سابق پيرامون نطق نماينده مردم تهران در مجلس که گفته بود «موضوع عفاف حجاب اسلامي‌که در اثر تشويق و ترغيب‌هاي پيدا و پنهان آقاي رييس جمهور به بد حجابي و بي‌حجابي اکنون به وضع اسف باري رسيده است» قرار منع تعقيب صادر کرده است.

۲۲ - ۳۰ اسفند زمان ثبت‌نام انتخابات شوراها
عضو کميسيون شوراها از پيشنهاد تغيير زمان ثبت‌نام انتخابات شوراها خبر داد.امير خجسته در گفت‌وگو با ايلنا ادامه داد: با توجه به اينکه زمان انتخابات از ۳۰ اسفند تا ۷ فروردين است و در اين ايام کشور در تعطيلات نوروز به سر مي‌برد براي سهولت انجام امور اداري ثبت نام کنندگان نمايندگان در قالب لايحه‌اي دوفوريتي زمان ثبت نام را تغيير داده و از ۲۲ اسفند تا ۳۰ اسفند تغيير دهند.وي ادامه داد: اين لايحه بلافاصله پس از اتمام بررسي برنامه ششم توسعه به صحن علني خواهد آمد و مجلس در مورد آن تصميم‌گيري خواهد کرد.

شمشير دولبه تحريم بر سر سرمايه گذاران نيست
عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز گفت: امروز ديگر شمشير دولبه تحريم‌ها بالاي سر سرمايه گذاران و کساني که خواهان ارتباط و تعامل با کشور هستند نيست و برنامه ايران هراسي دشمنان با شکست مواجه شد.حجت الاسلام سيدرضا اکرمي‌در گفت وگو با ايرنا گفت: دولت از طريق مذاکره ضمن دفاع از حقوق مسلم ملت ايران، تهديد دشمنان را براي کشور به فرصت تبديل کرد. وي ادامه داد: جنگ‌ها و نزاع درسياست بين المللي گاهي فيزيکي، نظامي،اقتصادي، سياسي و مهمتر از همه رواني و عقيدتي است و بايد در برابر همه اين نوع تهاجم‌ها آمادگي داشته باشيم.اکرمي‌اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامي‌دشمنان همه اين روش‌ها را عليه ايران تجربه کرده و به نتيجه نرسيدند و آخرين آن جنگ رواني است که دنبال هستند کشورهاي ديگر را از جمهوري اسلامي‌بترسانند.وي ادامه داد: آنها با تمام توان سعي داشتند به دنيا بقبولانند که ايران به سمت بمب اتم حرکت مي‌کند و گاهي اسرائيل غاصب و زماني منافقان را شاهد خود مي‌گرفتند. اکرمي‌بيان داشت: دشمنان زماني نيز به اخبار کذب روي آورده و اعلام مي‌کردند جمهوري اسلامي‌ايران تا شش ماه يا يک سال ديگر به فلان سلاح دست پيدا مي‌کند وهمه اينها در راستاي سياست ايران هراسي بود. وي بيان داشت: به خاطر همين مسائل در سازمان ملل متحد عليه ما قطعنامه تهديد آميز صادر کردند، اين روش درقرآن کريم، به سيره فرعون معروف است که از ترس مجازات فرعون عده اي کمي‌به حضرت موسي ايمان آوردند. وي گفت: دشمنان با همين روش‌هاي فرعوني جمهوري اسلامي‌ايران را تهديد و ايران هراسي و اسلام هراسي درست کردند و کارهاي زشت و نازيباي تحريم را نيز به آن اضافه کرده بودند. اکرمي‌ادامه داد: آنها فروش نفت ما را محدود کرده بودند و در عرصه اي ديگر نيز فشارهايي را وارد مي‌کردند تا ملت ما را وادار به عقب نشيني کنند.