با کاهش از 13درصد به 11 درصد رقم خورد؛
کاهش نسبت مطالبات غيرجاري از نرخ 13.6 درصد در پايان شهريور ماه 1393 در زمان آغاز به کار کميته فرادستگاهي رسيدگي به مطالبات غيرجاري بانک‌ها به نرخ 11 درصد در شهريور ماه سال جاري و مهار نسبي معضل افزايش لجام گسيخته اين مطالبات، توفيقي است که با همکاري و تعامل کم‌نظير تمام دست‌اندرکاران به ويژه مديران ارشد بانکي حاصل شده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مرکزي، ولي اله سيف در نامه اي به مديران عامل بانک‌ها و موسسات اعتباري بر افزايش حجم و نسبت مطالبات غيرجاري به عنوان يکي از مشکلات و معضلات شبکه بانکي کشور، طي ده سال اخير اشاره کرد و گفت: اين موضوع نشان‌دهنده عملکرد ضعيف بانک‌ها و موسسات اعتباري در نظام اعتباري بوده که با عميق‌تر شدن شکاف تسهيلات جاري و غيرجاري، افزايش ريسک اعتباري و به تبع آن، کاهش کيفيت دارايي‌هاي شبکه بانکي را سبب شده است.
رييس کل بانک مرکزي در اين نامه تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين دلايلي که طي سال‌هاي گذشته اين معضل را در صدر مشکلات نظام بانکي قرار داده، اصرار به رفع مشکلات ساختاري اقتصاد کشور تنها از طريق استفاده از منابع محدود بانک‌ها به دليل ضعف ساختاري و سهم اندک بازار سرمايه بوده و اين در حاليست که در دهه اخير به دليل عوامل اقتصادي، اجتماعي و سياسي، بخش قابل توجهي از اشخاص اعم از حقيقي و حقوقي پس از دريافت تسهيلات، قادر به پرداخت ديون خود نبوده و يا اينکه به عللي تمايل به بازپرداخت آن نداشته‌اند؛ در نتيجه افزايش چشمگير ميزان مطالبات غيرجاري بانک‌ها را موجب شده است. آثار و پيامدهاي ناگوار اين معضل به گونه‌اي است که در صورت عدم توجه کافي سياستگذاران پولي کشور، مي‌تواند بانک‌ها و موسسات اعتباري را با خطر ورشکستگي مواجه کند و به بحران اقتصادي در سطح کلان بينجامد.
رييس شوراي پول و اعتبار با تاکيد بر اهميت موضوع مطالبات غيرجاري شبکه بانکي کشور و آسيب‌هايي که از اين ناحيه، اقتصاد کشور را تهديد مي‌کند، خاطرنشان کرد: حسب تاکيدات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) مبني بر رسيدگي جدي و همه جانبه به اين مهم، پس از شروع به کار دولت تدبير و اميد، کميته فرادستگاهي رسيدگي به مطالبات غيرجاري بانک‌ها با محوريت بانک مرکزي و با عضويت نمايندگان قواي سه‌گانه، ذيل ستاد هماهنگي مبارزه با مفاسد اقتصادي به منظور اتخاذ رويکردي نوين و فراگير در راستاي حل معضل پيش‌گفته تشکيل شده است.
وي درخصوص تجربه بيش از دو سال اين کميته و دستاوردهاي حاصله گفت: نسبت مطالبات غيرجاري از نرخ 13.6 درصد در زمان آغاز به کار کميته در پايان شهريور ماه 1393 به نرخ 11 درصد در شهريور ماه سال جاري، کاهش پيدا کرده است. مهار نسبي معضل افزايش لجام گسيخته مطالبات غيرجاري بانک‌ها، عليرغم افزايش مانده مطالبات غيرجاري ناشي از متفرعات مطالبات و علاوه بر آن رکود فراگير در فضاي کسب و کار، توفيقي است قابل توجه که در سايه همکاري و تعامل کم‌نظير تمام دست‌اندرکاران به ويژه مديران ارشد بانکي حاصل شده است. بي‌گمان ادامه اين روند و تحقق کامل اهداف دولت محترم مبني بر رفع تام و تمام اين مشکل و دستيابي به نرخ 5 درصدي در نسبت مطالبات غيرجاري، نيازمند تلاش بي‌شائبه، برنامه‌ريزي دقيق و اصلاح ساختارهاي اعتباري شبکه بانکي است.
سيف در اين نامه بر انجام اقدامات اصلاحي توسط شبکه بانکي کشور به شرح زير تاکيد کرده است:
1. تمهيدات لازم درخصوص تشکيل کارگروه‌هاي وصول مطالبات و يا تشديد فعاليت گروه‌هاي موجود در آن بانک اتخاذ و نتيجه‌ اقدامات طي گزارش‌هاي دوره‌اي اعلام شود.
2. تجديد نظر و بازمهندسي نظام اعتباري به منظور تدقيق و اصلاح روش‌هاي اعتبار‌سنجي و رعايت اصول و موازين پرداخت تسهيلات، در اولويت امور آن بانک/ موسسه قرار گيرد و گزارش اقدامات، منعکس شود.
3. سازوکارهاي نظارتي و کنترلي لازم به منظور حصول اطمينان از صحت عملکرد فرايند اعتبارسنجي و رعايت دقيق استانداردهاي اعطاي اعتبار در تمام سطوح، اعم از شعب، مناطق، سرپرستي‌ها و مديريت اعتبارات، طراحي و تمهيد شود.
4. ارايه گزارش فصلي مربوط به وضعيت مطالبات اعم از جاري و غيرجاري آن بانک در دستور کار قرار گيرد.
5. نسبت به تکميل اطلاعات مربوط به سامانه‌ تسهيلات و تعهدات بانک مرکزي در اسرع وقت اقدام شود.
رييس کل بانک مرکزي در پايان ابراز اميدواري کرد: با تلاش و همت تمام بانک‌ها و موسسات اعتباري و بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي موجود، گام‌هاي موثري در زمينه‌ حل معضل مطالبات غيرجاري بانک‌ها، به عنوان يکي از دغدغه‌هاي اصلي دولت و نظام برداشته شود و موجبات اجراي منويات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) و تعميق و توسعه خدمت به مردم شريف ايران که به حق، صاحبان اصلي نظام بانکي کشور محسوب مي‌شوند، فراهم آيد.
لوح سپاس و تنديس ويژه يازدهمين دوره طرح ملي «ايران، مرز پرگهر» به زراعتي، مديرعامل بانك صادرات ايران، اهدا شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانك صادرات ايران، در آيين اختتاميه يازدهمين دوره طرح ملي «ايران، مرز پرگهر» كه با حضور احمد مسجدجامعي نماينده شوراي اسلامي‌شهر تهران، پروفسور كردواني استاد دانشگاه و پدر كويرشناسي ايران، جهاني رئيس اداره كل روابطعمومي‌بانك صادرات ايران، رئيس جهاد دانشگاهي و جمعي از استادان و دانشجويان دانشگاه تهران برگزار و لوح سپاس و تنديس ويژه اين دوره به مديرعامل بانك صادرات ايران اهدا شد. جهاني، با اشاره به حضور اين بانك در طرحهاي بزرگ دانشمحور خاطرنشان كرد: مدير عامل بانك صادرات ايران به لحاظ مسئوليت اجتماعي بانک، حمايت از اين طرح مفيد را به عنوان يك افتخار بزرگ پذيرفت. ايران اسلامي‌با داشتن نسل جوان به عنوان ظرفيت عظيم کشور كه در مسير پيشرفت و بالندگي حركت مي‌كند، از اين ثروت نهايت بهره وري را مي‌برد و همانطور كه رهبر كبير انقلاب اسلامي‌امام خميني(ره) به تأسي از رسول گرامي‌اسلام، بر نسل جوان و طبقه متوسط جامعه در پيروزي انقلاب تكيه داشت ما نيز لازم است، از توانمنديهاي نسل جوان و دانشگاهي كشور براي رشد و پيشرفت ايران بيش از هر نهادي بهره ببريم. در پايان اين مراسم، لوح تقدير و تنديس ويژه طرح ملي «ايران مرز پرگهر» به بانك صادرات ايران به عنوان پشتيبان و حامي‌برگزاري اين طرح ملي اعطا شد.  در بخشي از اين لوح تقدير خطاب به زراعتي، مديرعامل بانك صادرات ايران، آمده است: «اعتلاي فرهنگ و تمدن ايران و شكوفايي دانش و انديشه، همواره رسالت دلبستگان تمدن ديرينه ايران اسلامي‌بوده است. پژوهندگان اين سرزمين از سرآغاز تاريخ مشرق زمين تا امروز در پرتو ايمان و اعتقاد موجب سرافرازي و مباهات ملل آزاده جهان بودهاند. بيگمان كوششهاي گسترده، بديع و مؤثر جنابعالي در شناسايي و شناساندن «مرز پرگهر ايران» كوششي شايان تقدير براي حفظ ميراث فرهنگي اين سرزمين و آشناسازي دانشجويان با دستاوردهاي فناورانه و علمي‌انقلاب شكوهمند اسلامي‌بوده است. اينك همزمان با اختتاميه يازدهمين دوره طرح ملي «ايران، مرز پرگهر» با اهداي لوح سپاس از كوششهاي ارزشمند جنابعالي قدرداني ميشود. توفيق روزافزون شما را در عرصههاي زندگي و خدمت به فرهنگ و تمدن ايران و اسلام از خداوند متعال خواستاريم.»
دکتر نتاج مديرعامل بانک قوامين به مناسبت ششمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت در رابطه با ابزارهاي ضروري براي تحقيق و گسترش تجارت الکترونيک گفت :وجود سيستم بانکداري الکترونيکي يکي از مهم‌ترين ابزارها براي تحقق و گسترش تجارت الکترونيک است که همگام با سيستم‌هاي جهاني مالي و پولي، عمل و فعاليت‌هاي مربوط به تجارت الکترونيک را تسهيل مي‌کند از اين رو بايد پذيرفت که‌امروز بانکداري الکترونيک در کشور يک ضرورت اجتناب ناپذير براي نظام بانکي کشور محسوب مي‌گردد.
مديرعامل بانک قوامين تصريح کرد : نقش و حساسيت مديريت مالي و اعتباري و همزمان با آن ارايه خدمات مناسب با نيازهاي مختلف اقشار جامعه از اهداف کلان و البته بديهي است که براي توسعه تجارت الکترونيک در کشور و ورود به بازارهاي جهاني مي‌باشد از اين رو داشتن نظام کارآمد بانکي از الزامات اساسي در اين خصوص به شمار مي‌رود که بايد مورد توجه قرار گيرد و برگزاري اين گونه همايش‌ها نيز در همين راستا صورت مي‌گيرد .
دکتر نتاج در ادامه ياد آور شد : بانکداري الکترونيک و رقابت بانک‌ها در ارائه خدمات مطلوب تر در همين راستا باعث شد فرصت‌ها و تهديدات پيش روي آنان قرار گيرد و لذا انتظار مي‌رود يک تصميم استراتژيک ، شفاف مستند و آگاهانه درباره اين موضوع که بانک‌ها چگونه مشکلات را از پيش رو بردارند و خدمات خود را در اين جهت مطلوب تر ارائه دهند، اتخاذ گردد.ضمن اين که پيشرفتهاي جهاني اين عرصه مستمرا مورد توجه باشد
وي با اشاره به اين که روند شتابان بانکداري الکترونيک مستلزم زير ساخت‌ها وا بزار‌هاي لازم در اين خصوص است خاطرنشان کرد : با اين که زير ساخت‌هاي اوليه ايجاد و تلاش‌هاي فراواني از سوي مسئولان بانکي کشور صورت گرفته و مي‌گيرد ؛ اما هنوز تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله بسيار داريم که از جمله الزامات مي‌توان به عملي شدن تجارت فرامرزي و امکان سريع پرداخت‌هاي بين المللي، بالابردن تخصص بانکداران و گسترش مراکز تحقيق و توسعه ، بومي‌سازي سيستم‌هاي الکترونيکي ، ايجاد تحقيقات کاربردي در زمينه ميزان نيازهاي جامعه به خدمات ، بررسي شرايط اقتصادي و اجتماعي جامعه در پذيرش خدمات و گسترش شبکه‌هاي ارتباطي و مخابراتي ، امنيت تبادل اطلاعات ، زير ساخت‌هاي حقوقي و قانوني ، آمادگي فرهنگي جامعه و بنگاه‌هاي اقتصادي اشاره کرد؛ البته نبايد فراموش کرد که استفاده از شيوه بانکداري دوگانه با استفاده از تکنولوژي‌هاي نوين به توسعه کاربردي بانکداري الکترونيکي و عدم غفلت در بانکداري سنتي بايد مورد توجه قرار گيرد .
پنجمين همايش راهبري و مديريت فناوري اطلاعات با حمايت بانک ملت و از سوي سازمان نظام صنفي رايانه اي استان تهران، در سالن همايش‌هاي کتابخانه ملي ايران برگزار شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک ملت، در اين دوره از همايش مبحث"کنترل‏ هاي داخلي و مديريت ريسک"با محورهايي همچون اصول و مفاهيم کنترل‏ هاي داخلي و مديريت ريسک، پايش و ارزيابي ريسک فناوري اطلاعات، چالش ‏ها و رهنمودهاي ساختاري و فرآيندي در زمينه استقرار نظام کنترل‏ هاي داخلي و... به بحث و بررسي گذاشته شد.
دکتر رضا ياريفرد، مدير واحد مديريت ريسک بانک ملت در سخنراني خود در اين کنفرانس با عنوان متدولوژي مديريت ريسک فناوري اطلاعات در عمل، مديريت ريسک فناوري اطلاعات را حوزه استثنايي و فوق العاده ارزشمندي خواند و افزود: با پيچيدگي‌هاي کسب و کار در دنياي امروز، بدون حوزه مديريت ريسک نمي‌توان سازمان را مديريت کرد و اگر آينده پيش بيني نشود، تداوم فرآيند کسب و کار با مشکل روبرو مي‌شود.
وي با اشاره به انواع ريسک در سازمان، بر ريسک مديريت فناوري اطلاعات و ريسک حوزهIT بعنوان بزرگترين ريسک در کشورها، تاکيد کرد و گفت: در کشور ما نيز تمرکز بر اين ريسک به دليل گستردگي حوزهIT از اهميت ويژه اي برخوردار است و کوچکترين غفلتي باعث از دست دادن فرصتهاي زيادي مي‌شود و پيشرفت کشور و سود آوري در صنايع و کسب و کار در گرو توجه به حوزه ريسک فناوري اطلاعات است.
دکتر ياريفرد با تاکيد بر اين نکته که بخشي از اشتهاي ريسک، مربوط به فناوري اطلاعات است، اظهار داشت: در سازمان بايد اشتهاي ريسک و سطح تحمل ريسک سازمان در بخش فناوري اطلاعات ديده شود و همه افراد بايد نسبت به آن متعهد باشند و ارکان سازمان بگونه اي طراحي شود که سازمان در يک مسير امن حرکت کند.
به گفته وي، در حوزهIT سه مساله خسارت مالي، خدشه به شهرت سازمان و وقفه در کسب و کار براي تعيين اشتهاي ريسک و تبيين سطوح ريسک در بخش فناوري اطلاعات تاثيرگذار مي‌باشد. دکتر ياريفرد، سيستم‌هاي موثر در فرآيند شناسايي ريسک فناوري اطلاعات در بانک ملت را سيستم‌هاي بسيار مناسب، گسترده و پيچيده اي خواند و ادامه داد: حوزه فرآيندهاي مديريت فناوري اطلاعات در بانک ملت در بخش‌هاي مديريت ريسک فناوري اطلاعات، حاکميت ريسک، حوزه مالي و بخش نظارت در نظر گرفته شده است.

بانک پارسيان همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسن عسگري(ع) دو شعبه جديد خود را در بيمارستان تريتا و بازارآهن مکان افتتاح کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک پارسيان، شعب جديد بانک پارسيان در بيمارستان تريتا تهران و بازارآهن مکان با حضورآقايان خسرواني معاون اجرايي بانک پارسيان، فرزان معاون اعتباري بانک پارسيان، مهردادفر معاون حقوقي و وصول مطالبات، خليل پور مديرشعب بانک پارسيان، دربيکي مديرروابط عمومي‌اين بانک و جمعي از مديران بيمارستان تريتا و کسبه و تجار افتتاح شد.
خسرواني معاون اجرايي بانک پارسيان در مراسم افتتاح شعبه بيمارستان تريتا، ضمن خيرمقدم به حاضرين،گفت: از اوايل سال 93 گفت‌وگوهايي پيرامون تاسيس يک واحد بانکي در بيمارستان تريتا شروع شد و حاصل آن به علاوه حسن نيت سهامداران و مديران بيمارستان تريتا امروز در قالب افتتاح يک واحد بانکي در اين محل متبلور شد.
او با بيان اينکه بانک پارسيان برنامه تکميل ارائه خدمات به شهروندان را در غرب و شرق تهران در برنامه خود قرار داده بود، افزود: بانک پارسيان در قالب باجه طي دو سال گذشته در بيمارستان تريتا در حال ارائه خدمات بود و بر اساس مجوز بانک مرکزي براي افتتاح شعبه در غرب تهران ، بيمارستان تريتا يکي از اولويت‌هاي ما بود که‌امروز با همکاري و مشارکت اين دو سازمان افتتاح شد . او با تاکيد بر خوش نامي‌بانک پارسيان ، تصريح کرد: اين بانک سابقه حضور و ارائه خدمات در بسترهاي مالي و با نگاه ماموريت‌ها و مسئوليت‌هاي اجتماعي را در دستور کار خود قرار داده و اميدوار هستيم که مجموعه محصولاتي که اينجا ارائه مي‌کنيم، مورد توجه مراجعه‌کنندگان قرار گيرد
معاون اجرايي بانک پارسيان در مراسم گشايش شعبه بازارآهن مکان در حضور کسبه و بازرگانان منطقه ، با بيان اينکه بانک پارسيان در راستاي تحقق اهداف ارائه خدمت به ويژه به صنوف و کسب و پيشه برنامه‌هاي جدي دنبال مي‌کند، افزود : ما تنها بانک تجاري کشور هستيم که اکنون اجازه توسعه فعاليت‌ها در قالب شعبه را داريم که ارتقا سطح باجه آهن مکان به شعبه بر مبناي مجوز بانک مرکزي و در راستاي ارتقاي اين فعاليت‌ها بود .
خسرواني با بيان اينکه عمده خدمات بانک پارسيان برمبناي خدمات غيرحضوري است با اشاره به تنوع خدمات بانک عنوان کرد : اين شعبه مي‌تواند در حوزه اعتبارات متوسط و کوچک امکانات مناسبي را در اختيار کسبه قرار دهد، همچنين اين امکان وجود دارد که با تبديل اين شعبه به شعبه ارزي در اسرع وقت ، مشتريان بازار آهن از خدمات ارزي اين بانک نيز استفاده کنند.  او در پايان تاکيد کرد: ما علاوه بر اينکه در اين بازار حضور پيدا کرده‌ايم تا سرويس‌هاي متعارف را ارائه کنيم، بر اساس آنچه از ما انتظار دارند آمادگي اين را داريم که با گفت‌وگو و جلسات مشترک محصولات جديد و متناسب با نيازهاي شما را در اينجا تامين و ارائه کنيم.
محمد اکبري معاون پشتيباني و مهندسي بانک مهر اقتصاد در مراسم افتتاح ساختمان‌هاي جديد شعب شهر اصفهان گفت: استفاده از کالاي باکيفيت توليد داخل و توجه به استانداردهاي ساختمان‌سازي در ساختمان‌هاي جديد مورد توجه ويژه قرار دارد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک مهر اقتصاد استان اصفهان؛ محمد اکبري – معاون پشتيباني و مهندسي بانک مهر اقتصاد- افتتاح ساختمان‌هاي جديد شعب نجف‌آباد و حکيم نظامي‌را در راستاي تکريم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب‌تر به مشتريان بيان کرد. وي با اشاره به مديريت با ثبات اداره‌امور شعب استان اصفهان، اظهار کرد: هم‌دلي و همکاري در بين کارمندان و مديران شعب بانک مهر اقتصاد استان اصفهان، از مهم‌ترين دلايل پيشرفت اين استان است. اکبري ضمن تاکيد بر رعايت صرفه و صلاح بانک در احداث، خريد و تجهيز شعب تصريح کرد: بايد استفاده از کالاي باکيفيت توليد داخل و توجه به استانداردهاي ساختمان‌سازي در ساختمان‌هاي جديد مورد توجه ويژه قرار دارد. معاون پشتيباني و مهندسي تقويت زيرساخت‌ها و به‌روزرساني تجهيزات شعب را مطابق با نياز مشتريان و در راستاي افزايش بهره‌وري سازماني برشمرد.
وي فروش املاک مازاد در بانک مهر اقتصاد را از سياست‌هاي اصلي اين بانک عنوان کرد و گفت: در مدت 9 ماهه سال جاري بيش از چهار برابر مدت مشابه سال گذشته ملک‌هاي مازاد متعلق به بانک به فروش رفته است. عليرضا زماني - رئيس اداره‌امور شعب بانک مهر اقتصاد استان اصفهان- نيز در ادامه با تأکيد بر هدف گزاري جذب رضايتمندي مشتريان توسط اين بانک، ابراز اميدواري کرد تا با افتتاح ساختمان‌هاي جديد بتوانيم در فضايي شاداب‌تر با آرامش بيشتر و ارائه خدمات بهتر بتوانيم در خدمت مشتريان گرامي‌باشيم.
حيدري مشاور مدير عامل و رئيس اداره روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران گفت: با بهره گيري از مشارکت خيرين نيک انديش در صدد هستيم تا بيش از پيش فرهنگ متعالي قرض الحسنه را در جامعه گسترش دهيم.
به گزارش اداره روابط عمومي‌و بازاريابي بانک قرض الحسنه مهر ايران، حيدري در حاشيه ششمين همايش بانکداري الکترونيک و نظام‌هاي پرداخت بيان داشت: اهتمام جدي اين بانک به مولفه‌هاي اجتماعي کاملا واضح است و اميدواريم مشتريان وفادار و خير در اين زمينه با گسيل منابع و سپرده‌هاي خويش امکان توسعه فعاليت‌هاي اجتماعي را براي بانک قرض الحسنه مهر ايران بيش از گذشته فراهم نمايند. وي افزود: ايفاي مسئوليت‌هاي اجتماعي متناسب با فرصت‌ها همواره در بانک قرض الحسنه مهر ايران مدنظر بوده و کارکنان صف و ستاد تمام تلاش خويش را در اين راستا به کار مي‌گيرند. مشاور مديرعامل و رئيس اداره روابط عمومي‌و بازاريابي ادامه داد: مشتريان صاحبان اصلي بانک هستند و رعايت احترام و ارائه خدمات مطلوب بايد از اولويت‌هاي اصلي پرسنل بانک باشد. همچنين نوع نگاه مشتريان حساب‌هاي قرض الحسنه بيانگر اين حقيقت است که آنها از انگيزه‌هاي والاي انساني برخوردارند که با اعتماد به بانک قرض الحسنه مهر ايران در اين قالب ارزشمند سپرده گذاري کرده‌اند. حيدري با اشاره به عملکرد بانک قرض الحسنه مهر ايران از ابتداي تشکيل تا کنون گفت: اين بانک از ابتداي تاسيس، عامل پرداخت تسهيلات تکليفي قرض الحسنه در قالب کمک به افراد نيازمند تحت پوشش کميته‌امداد در حوزه کسب وکارهاي کوچک و کمک به توانمند سازي افراد تحت پوشش بهزيستي در اقصي نقاط کشور بوده است ومشارکت در اين فرآيندهاي ارزشي از افتخارات بانک قرض الحسنه مهر ايران مي‌باشد.
نمايندگان مجلس خواهان افزايش سرمايه بانک صنعت و معدن هستند
رحيم زارع نايب رئيس كميسيون تلفيق بودجه كل كشور گفت: نمايندگان مجلس به دنبال افزايش سرمايه بانك صنعت و معدن هستند و قطعا اين امر در بررسي بودجه سال ٩٦كل كشور مورد توجه قرار خواهد گرفت. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن وي افزود: نقش اين بانك در توسعه صنعتي كشور ، تحقق اقتصاد مقاومتي و بويژه طرح رونق توليد بركسي پوشيده نيست و از اين رو افزايش سرمايه براي آن ضروري است كه‌اميدواريم با افزودن نام بانك صنعت و معدن به تبصره ١٧ بند ب و در كنار بانك‌هاي سپه، ملي و كشاورزي قدرت وام دهي اين بانك به صنايع كوچك ، متوسط و بزرگ را بيشتر كنيم. وي گفت: نظر مساعد و همسوي دولت و مجلس در زمينه اين افزايش سرمايه مي‌تواند منجر به نتايج مثبتي براي صنعت و اقتصاد كشور شود.

شعب برتر ارزي بانک توسعه تعاون تقدير شدند
در سمينار ارزي که با حضور مهديان سرپرست بانک توسعه تعاون، اعضاء هيئت‌مديره برگزار گرديد از شعب برتر و روساي دواير ارزي با اهداء لوح تقدير شد.  براين اساس آقايان مجلل و صفائي رئيس شعبه مستقل مرکزي و رئيس دايره ارزي اين شعبه به‌عنوان شعبه برتر، آزاد و شريفي رئيس و رئيس دايره ارزي شعبه مرکزي اصفهان، به‌عنوان شعبه دوم، طاهري و خانم فاطمه بهادر رئيس شعبه و رئيس دايره ارزي شعبه خليج‌فارس به‌عنوان شعبه سوم معرفي شدند. همچنين از آقاي اميري رئيس شعبه مناطق آزاد، برزويي رئيس شعبه بوشهر و غلامي‌رئيس دايره ارزي بوشهر و همچنين خانم‌ها مهري و برزگر همکاران شرکت صرافي بانک توسعه تعاون که بيشترين تعامل و همکاري را با واحد ارزي داشتند تقدير و تشکر به عمل آمد.

رونمايي از سامانه رتبه بندي داخلي مشتريان بانک دي
سامانه محاسبه ريسک اعتباري و رتبه بندي داخلي مشتريان بانک دي در مراسمي‌با حضور سرپرست و معاونان بانک رونمايي شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک دي، اين سامانه که در راستاي جمع آوري پايگاه داده از صورت‌هاي مالي مشتريان اعتباري تهيه و راه‌اندازي شده است، قابليت رتبه بندي مشتريان اعتباري بر اساس مدل عمومي‌و بهترين موارد موجود در بازار را داراست. اين سامانه با همکاري اداره ريسک و معاونت فناوري اطلاعات و بانکداري الکترونيک تهيه شده است و در جلسه رونمايي مقرر شد به ياري خداوند در سال‌هاي آينده بر اساس داده‌هاي جمع آوري شده، مدلي ويژه بانک دي براي رتبه بندي داخلي مشتريان طراحي شود.

مهلت ارسال اثر به جشنواره کارت هديه بانک سامان تمديد شد
بنابر اعلام دبيرخانه جشنواره طراحي کارت هديه سامان، به درخواست هنرمندان عزيز مهلت ارسال آثار تا ۲۵ دي‌ماه تمديد شد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک سامان، منصور مؤمنى رييس شوراى سياست‎گذارى جشنواره با اعلام اين خبر اظهار داشت: شرکت در اين جشنواره براى تمام طراحان و هنرمندان ايرانى بدون هيچ‌گونه محدوديتى آزاد است و آثار دريافتي توسط هيئت انتخاب آثار بررسى مي‌شود. آثار راه‌يافته به جشنواره، پس از داورى در نمايشگاهى با همين عنوان به نمايش گذاشته مى‌شود که در مراسم پايانى آن، از طراحان برگزيده قدرداني مي‌شود. مومني گفت: طراحان گرافيک، تصويرگران و هنرمندان مي‌توانند حداکثر تا پايان روز شنبه ۲۵ دي‌ماه آثار خود را با محوريت يکى از موضوع‌هاي چهارگانه جشن‌هاى مذهبى، جشن‌هاى ملى و خانواده يا موضوع آزاد طراحي و به دبيرخانه جشنواره ارسال کنند. وي خاطرنشان کرد: مراسم پايانى و اهداى جوايز برگزيدگان جشنواره بهمن ماه 1395 برگزار مي‌شود.

توسعه ناوگان اتوبوسراني قم با حمايت بانک شهر
شهردار قم با تاکيد بر اهميت توسعه حمل و نقل عمومي‌در کلانشهرها، از افزايش 250 اتوبوس به ناوگان اتوبوسراني اين شهر با حمايت بانک شهر خبر داد. به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومي‌بانک شهر، سيدمرتضي سقائيان‌نژاد با بيان اين‌که ناوگان حمل و نقل عمومي‌شهر قم پاسخ‌گوي نيازهاي شهروندان نيست، گفت: براي رفع اين مشکل، افزايش اتوبوس‌هاي شهري جديد در دستور کار قرار گرفته است و بانک شهر نيز در اين حوزه از شهرداري قم حمايت کرده است. وي افزود: از آنجايي که شرکت‌هاي داخلي توان پاسخ‌گويي نياز گسترده شهرهاي مختلف کشور را ندارند، به همين علت با حمايت بانک شهر و هماهنگي برخي از شرکت‌هاي داخلي از خط فاينانس روسيه براي خريد 250 دستگاه اتوبوس خارجي استفاده شد. به گفته شهردار قم، اتوبوس‌هاي جديد تا دو سال آينده وارد قم مي‌شود.

روابط عمومي‌بانک کشاورزي در« مستند سازي» و « روابط عمومي‌آنلاين» برتر شد
بر اساس رأي هيئت داوران چهاردهمين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر ايران، روابط عمومي‌بانک کشاورزي در بخش‌هاي «مستند سازي» و «روابط عمومي‌آنلاين» برتر شد.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومي‌بانک کشاورزي، چهاردهمين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر ايران روز يکشنبه 19 دي ماه در هتل المپيک تهران برگزار و پس از بررسي‌ها و ارزيابي‌هاي هيأت داوران
 از عملکرد و آثار روابط عمومي‌سازمان‌هاي دولتي و خصوصي، اين بانک موفق به کسب رتبه برتر در اين دوره از
 جشنواره شد.