تخريب طبقات اضافي علاءالدين تا ماه آينده
رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران از جزئيات تخريب طبقه هفتم و هشتم پاساژ علاءالدين خبر داد و گفت: تا حدود يک ماه و 15 روز آينده تخلف پاساژ علاءالدين به صورت کامل برچيده مي‌شود. اقبال شاکري گفت: به دليل فعال بودن ساختمان از ساعت 10 شب تا 6 صبح عمليات تخريب دو طبقه پاساژ علاءالدين صورت مي‌گيرد. وي افزود: تمامي‌تأسيسات، پارتيشن‌ها و ديواره‌هاي خارجي اين طبقات برداشته شده و تنها اسکلت باقي مانده است. شاکري افزود: تا حدود 1.5 ماه ديگر ادامه روند تخريب دو طبقه پاساژ علاءالدين طول خواهد کشيد و ارگان‌هاي انتظامي، مديريت بحران و ديگر دستگاه‌ها در اين مدت حضور دارند.


تحقق مطالبه ۴۰ ساله براي مددجويان بهزيستي
رئيس سازمان بهزيستي کشور از تحقق مطالبه‌اي ۴۰ ساله براي مددجويان اين سازمان خبر داد و گفت: در راستاي افزايش مستمري مددجويان بايد بيشتر تلاش شود چراکه رقم مستمري‌هاي امروز، کفاف زندگي آنها را نمي‌دهد. انوشيروان محسني بندپي در رابطه با مصوبه اخير مجلس مبني بر افزايش مستمري مددجويان گفت: اين يک مطالبه اخلاقي و به حق بوده که در طول 40 سال گذشته نسبت به آن اقدامي‌انجام نشده است. وي افزود: مستمري 50 تا 100 هزار توماني اکنون کفاف زندگي را نمي‌دهد. محسني‌ بندپي گفت:‌ به نظر مي‌رسد با اجرايي شدن تصميم مجلس مستمري مددجويان بهزيستي تا 2.5 برابر افزايش يابد.


واکنش دولتي‌ها به اظهارات شهردار تهران 
معاون وزير کشور گفت: يکپارچه‌سازي معاينه فني از اقدامات دولت بوده‌اما هيچ‌گاه قرار نبود که دولت سالي هزار دستگاه اتوبوس به شهرداري تحويل دهد. هوشنگ خندان‌دل اظهار داشت: در شهري همچون تهران که آلودگي هوا و حمل و نقل بيشترين مسئله و مشکل است، بايد بيشترين هزينه شهرداري در اين چارچوب باشد. وي در ادامه افزود: شهرداري‌ها از جمله شهرداري تهران، توجه خود را به مسئله بودجه حمل‌ونقل معطوف کردند و دولت هم در اين خصوص بايد بيشتر کمک کند. خندان‌دل گفت: کمک‌هايي براي نوسازي شبکه اتوبوسراني پيش‌بيني شده؛ اما هيچ‌گاه قرار نبود که دولت سالي هزار دستگاه اتوبوس به شهرداري تحويل دهد.


گروه اجتماعي: صبح روز گذشته آتش‌سوزي در يكي از هتل‌هاي شهر كربلا اتفاق افتاد كه در پي آن 5 نفر جان باختند.
آنطور كه مديرکل عتبات سازمان حج خبر داده ۲ نفر از اين زائران جان باخته به‌طور قطع ايراني هستند اما شناسايي زائران در حال حاضر امکان‌پذير نيست. اين حادثه در پي آتش‌سوزي در شبكه برقي هتل اتفاق افتاده است. زائران ايراني اين هتل تقريبا از شهرستان تربت حيدريه ۴۰ نفر و از مشهد حدود ۷۵ نفر بودند و شب دومي‌بوده که اين زائران در آن هتل مستقر بوده‌اند که اين حادثه اتفاق افتاده است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني سازمان حج و زيارت، محسن نظافتي در اين رابطه گفت: اين حادثه صبح يكشنبه در هتل قصر المولي در کربلا رخ داد که زائران آن متشکل از تعدادي از زائران استان خراسان بودند که خارج از سيستم سازمان حج و زيارت و توسط شرکت‌هاي غيرمجاز به عتبات اعزام شده بودند. وي افزود: با توجه به اينکه اين حادثه بسيار سريع و وسيع بوده متاسفانه ميزان سوختگي به قدري بالا بوده که‌امکان شناسايي زائران تاکنون امکان‌پذير نيست و تاکنون پنج نفر از زائران جان خود را از دست داده‌اند که ۲ نفر از آنان قطعي است که ايراني هستند و با توجه به اينکه اتباع ديگر کشورها نيز در آن هتل اسکان داده شده بودند، مليت سه زائر ديگر هنوز قطعي نيست. نظافتي اضافه کرد: در اين حادثه کمتر از ۱۰ نفر مجروح شدند که علي‌رغم اينکه اين زائران تحت پوشش سازمان حج به عتبات سفر نکرده بودند، ستادهاي سازمان حج و زيارت و مرکز پزشکي حج و زيارت سعي کردند به سرعت در محل حضور پيدا کرده و امدادرساني کنند. مديرکل عتبات سازمان حج بيان کرد: اين حادثه علاوه‌بر صدمات جاني براي زائران منجر به سوخته شدن وسايل و حتي گذرنامه‌هاي زائران شده که البته همکاران ما با همراهي سفارت و کنسولگري جمهوري اسلامي‌ايران در عراق و مجموعه‌امداد تلاش مي‌کنند که به اين زائران امدادرساني کنند. همچنين رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر از رهاسازي 7 زائر خراساني گرفتار در آتش‌سوزي هتل در کربلا خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيدعلي مرعشي اظهار داشت: بر اثر آتش‌سوزي در هتل مولاي شهر کربلا 5 زائر به دليل سوختگي فوت کردند و دو نفر هم به آي سي يو در بيمارستاني در اين شهر منتقل شدند. مرعشي گفت: در مجموع 192 نفر از زائران آزاد خراساني در اين هتل مستقر بودند که بعد از اين حادثه 185 نفر باقي مانده به هتل‌هاي ديگر منتقل شده‌اند.

کارخانه آسان نور لامپ قشم با حضور رئيس هئيت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد با هدف صادرات محصولات خود به سه کشور عراق، سوريه و افغانستان گشايش يافت.
به گزارش روابط عمومي‌منطقه آزاد قشم، مدير کارخانه آسان نور لامپ قشم در حاشيه افتتاح اين مجموعه توليدي گفت: به زودي انواع لامپ خانگي کم مصرف رده فلورنست شامل (CFL-FPL-LVD) و لامپ‌هاي فوق کم مصرف رده LED شامل (SMD و COB) با برند آسان نور وارد بازار مصرف داخلي و خارجي خواهد شد.جواد مالکي، راه‌اندازي اين کارخانه را حرکتي در راستاي شعار سال 95 رهبر معظم انقلاب با عنوان اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل برشمرد و افزود: تا کنون در اين کارخانه براي 35 نيرو به صورت مستقيم و 350 نيروي غير مستقيم اشتغال زايي شده است.وي ادامه داد: براي بهره برداري از اين کارخانه و تهيه تجهيزات خط مونتاژ و تجهيزات مدرن آزمايشگاهي مانند نورسنجي، عمرسنجي، طيف سنجي و... حدود 10 ميليارد ريال هزينه شده است.مدير کارخانه آسان نور لامپ قشم از توليد ماهيانه 250 هزار لامپ خانگي و 400 هزار لامپ خودرو در اين کارخانه خبر داد و گفت: کشورهايي مانند عراق، سوريه و افغانستان از مشتريان بالقوه اين لامپ‌ها هستند که به زودي صادرات به اين کشورها را آغاز خواهيم کرد.بنا به اين گزارش، کارخانه ساخت لامپ‌هاي کم مصرق و فوق کم مصرف روز پنجشنبه با حضور حميدرضا مومني رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و چند تن از مديران اين سازمان در شهرک صنعتي طولاي جزيره قشم گشايش يافت

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه وشهرسازي لارستان ، دکتر اکبري مديرکل نگهداري راه و ابنيه فني سازمان راهداري و حمل نقل جاده اي وزارت راه وشهرسازي طي سفر دو روزه به همراه مهندس شادماني مديريت راهداري و مهندس کيان پور رييس اداره نگهداري راه و ابنيه فني اداره کل راه وشهرسازي لارستان از راههاي حوزه استحفاظي اين اداره کل بازديد نمود .
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه وشهرسازي لارستان ، دکتر اکبري مديرکل نگهداري راه و ابنيه فني سازمان راهداري و حمل نقل جاده اي وزارت راه وشهرسازي طي سفر دو روزه به همراه مهندس شادماني مديريت راهداري و مهندس کيان پور رييس اداره نگهداري راه و ابنيه فني اداره کل راه وشهرسازي لارستان از راههاي حوزه استحفاظي اين اداره کل بازديد نمود .اکبري در حاشيه اين بازديد اظهار داشت : راههاي حوزه استحفاظي اين اداره کل را با توجه به نزديکي به استان هرمزگان که مبدا و مقصد صادارات و واردات کشور است مهم و حياتي قلمداد کرد و افزود : اگر بخواهيم ارزيابي خود رانسبت به اين راه‌ها بيان کنيم و مقايسه اي در اين خصوص داشته باشيم پتانسيل‌هاي خوبي براي توسعه کريدور‌هاي موازي در منطقه لار به بندرعباس وجود دارد که خود مي‌تواند محورهاي جايگزيني باشد و مبناي توسعه در حمل و نقل کشور را به وجود آورد . وي برآيند کيفي در حوزه لارستان را از ميانگين بالاتر دانست و تلاش همکاران حوزه ي راهداري را قابل تقدير عنوان کرد و ادامه داد : اميدواريم بتوانيم با توجه به تلاش راهداران در اين اداره کل ، حمايت خوبي را درخصوص ايمني راهها داشته باشيم ونيز اقدامات در خصوص اصلاح شيب شيرواني ، ايمن سازي موانع پرتگاهي که بسيار در جاده‌ها تاثير گذار است مي‌تواند چهره ي بهتري را به راههاي اين منطقه بدهد . مديرکل نگهداري راه و ابنيه فني سازمان راهداري و حمل نقل جاده اي انتخاب مسير‌هاي جايگزين و احداث تونل در جهت حذف گردنه‌هاي پر خطر را اقدامي‌اساسي جهت تسهيل در عبور و مرور مردم و بالا بردن ضريب ايمني دانست و خاطر نشان کرد : هم اکنون نگهداري از همين گردنه‌ها هم چالش بسيار بزرگي است که با بررسي‌هاي صورت گرفته در اين سفر و مشاهدات عيني ان شا الله اين موضوع هم بيش از پيش در دستور کار قرار خواهد گرفت . همچنين اميدواريم مشکلات مربوط به بحث هدايت آب‌هاي سطحي و زه کشي پل‌ها که از دغدغه‌هاي همکاران ما در اداره کل راه و شهرسازي لارستان بود به زودي برطرف شود .اين مقام مسئول همچنين اولويت در حوزه نگهداري راه وابنيه فني را بيشتر در راههاي وروري و خروجي استان و مراکز بين دو شهرستان اعلام و تصريح کرد : راههاي که‌امکان توسعه براي آينده داشته باشد و بتواند يک کريدور جديد را به وجود آورد از اولويت‌هاي کاري ما در اين مجوعه هست .

دکتر ربيع فلاح ،استاندار معززو رييس ستاد مديريت و ساماندهي زائرين اربعين حسيني استان مازندران با اهداء لوحي از مهندس احمد آفرين محمدزاده ،مدير کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران تقدير و تشکر نمود .
در قسمتي از اين لوح آمده :راز ماندگاري اربعين در پيوستگي قيام حسيني و پيام‌هاي روشنگر مظلوم‌ترين کاروان اسراي تاريخ نهفته است ، بي شک همت و حميت مبتني بر شور و شعور شيعيان و عاشقان آن حضرت در طول تاريخ مهمترين عامل حفظ و نگهداري و انتقال اين فرهنگ از نسلي به نسل ديگر بوده است نظر به اهتمام و تلاش‌هاي مجدانه جنابعالي در ستاد مديريت و ساماندهي اربعين حسيني(ع)استان مازندران ،بر خود فرض مي‌دانم خالصانه از همکاري،همياري و مساعدت جنابعالي تقدير و تشکر نمايم.انشاالله خدمت به زائرين حسيني در پرونده اعمال ما مکتوب و ما را در شمار خدام حسيني قرار دهد. گفتني است :از اول آبان ماه لغايت سوم آذرماه تعداد 25730 زائر عتبات عاليات با تعداد 689 دستگاه اتوبوس به مرز مهران ،چزابه و شلمچه اعزام شدند. هچنين تعداد 19 دستگاه وسيله نقليه کاپوتاژ شده(هزينه خروج ناوگان از گمرگ)تعداد نزديک به 800 زائربه نجف و کربلابه صورت مستقيم اعزام شدند.روابط عمومي‌اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مازندران

به گزارش روابط عمومي‌مهندس صفرعلي جمال ليواني با حضور در سيمين شهر از مراحل ساخت و روند پيشرفت پروژه ساختمان اداره گاز بازديد و با پيمانکار مجري آن گفتگو نمود.
وي افزود:عمليات ساخت اين پروژه از بهمن ماه سال 94 شروع شده و در حال حاضر با بيش از 60 درصد پيشرفت فيزيکي در حال انجام مي‌باشد . مهندس جمال ليواني تصريح کرد: ساختمان اداره گاز سيمين شهرشامل 2 طبقه روي همکف ، در زميني به مساحت 1400 متر مربع و با زيربنايي 538 متر مربع و اعتباري بالغ بر 9 ميليارد و 42 ميليون ريال درحال اجرا مي‌باشد.   وي درادامه گفت:دراحداث و تجهيز اين ساختمان کليه استانداردها و مقررات ملي ساختمان وضوابط مبحث 19 ساختماني دربخش بهينه سازي مصرف انرژي رعايت لحاظ خواهد شد . مديرعامل گازگلستان اظهار داشت:اميدواريم هرچه سريعتراين پروژه به اتمام برسد تا درفضاي اداري مطلوب آن همکاران عزيز بتوانند بيش ازپيش خدمات شايسته تري را به مردم شهيد پرورسيمين شهرو روستاهاي حومه ارائه نمايند.

در مانور اطفاءحريق شركت توزيع نيروي برق استان زنجان مطرح شد :
به گزارش دفترروابط عمومي‌شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، مانور آموزشي اطفاء حريق ويژه ي پرسنل اينشركت با هدف بازآموزي وافزايش آمادگي در مواقع بروز حريق طبق توضيحات مربي اطفاءحريق و با استفاده از كپسول‌هاي آتش نشاني پودر گاز و CO2 اجرا شد .
آتش سوزي که جز در شرايط خاص مانند گرماي بيش از حد هوا و اشتعال خود به خود جنگل‌ها به وجود مي‌آيد در بيشتر موارد به دليل سهل انگاري و يا عدم بررسي و تحليل صحيح در ساخت سازه‌هاي مکانيکي و الکتريکي به وسيله انسان به وجود مي‌آيد. اگر بروز اين عامل ويرانگر را خارج از توان تکنيکي خود بدانيم و آن را از عوامل غير ارادي قلمداد نماييم حداقل کاري که در اين خصوص مي‌توان انجام داد پايه ريزي بحث آموزش عمومي‌افراد جامعه در به کارگيري لوازم و تجهيزات اطفاء حريق به منظور اطفاء حريق و يا جلوگيري از گسترش آن است. به جهت جلوگيري از اتلاف انرژي گرمايشي و سرمايشي به عنوان سرمايه ملي مد نظر قرار گرفته ، به نظر مي‌رسد ايجاد بستر آموزش افراد در خصوص به کارگيري لوازم و تجهيزات اطفاء حريق اثر بخشي کمتري از مباحث جلوگيري از مصرف انرژي ندارد چرا که عدم توجه به مصرف بي رويه انرژي لطمات آتي را براي افراد جامعه در پي خواهد داشت ولي عدم توجه به موضوع آموزش عمومي‌به کارگيري لوازم اطفاء حريق و مقابله با حوادث آتش سوزي اثرات نامطلوب آني را براي افراد جامعه در پي دارد. اين مطالب گوشه اي از صحبت‌هاي مدرس مانور اطفاءحريق در محل محوطه ستاد شركت توزيع نيروي برق استان زنجان ويژه ي پرسنل بود. گفتني است در اين كارگاه‌اموزشي   در خصوص انواع كپسول‌هاي آتش نشاني ونحوة خاموش كردن آتش آموزش دادند .
علي کيواني- شهرداري انديشه، عباس شوندي شهردار انديشه از بازسازي و نوسازي ناوگان حمل و نقل شهرداري انديشه خبر داد.
شوندي طي بازديد از تعدادي از اتوبوسهاي سازمان اتوبوسراني، از نزديک در جريان بازسازي و نوسازي سامانه حمل و نقل شهرداري انديشه قرار گرفت.بنا بر اين گزارش، در اين بازديد که حسين زاده مديرعامل سازمان اتوبوسراني، عبدالهي معاون فرهنگي اجتماعي، عالمي‌فرد مدير حمل و نقل و ترافيک و عوامل روابط عمومي‌حضور داشتند، شوندي ضمن تشکر از عوامل حمل و نقل و ترافيک گفت: ما بعنوان مجموعه مديريت شهري بايد بتوانيم همراه و همگام با يکديگر و با همّت مضاعف، منشأ ارائه خدمات بهتر و کيفي تري در شهر انديشه و براي شهروندان فهيم انديشه باشيم.شهردار انديشه از سازمان شهرداريها در راستاي همکاري در طرح نوسازي سامانه حمل و نقل اين شهرداري نيز تشکر کرد..

تامين امنيت شغلي کارگران منوط به اصلاح قانون کار شد
گروه اجتماعي: اواخر شهريورماه سال‌جاري بود كه علي ربيعي، وزير كار، رفاه و تامين اجتماعي بخشنامه‌اي را به مديران كل ستادي و اجرايي ابلاغ كرد، بخشنامه‌اي كه از همان ابتدا قرار بود با اجرايي شدن آن امنيت شغلي كارگران تامين شود.
بيش از سه ماه از ابلاغ اين دستورالعمل مي‌گذرد و در حالي كه طي روزهاي گذشته برخي خبرگزاري‌ها از نقض برخي مواد اين بخشنامه خبر مي‌دادند، حالا هفده‌تن، معاون وزير كار مي‌گويد كه مدلي جديد تهيه شده كه براي اجراي بخشنامه تامين امنيت شغلي كارگران در دستور كار قرار خواهد گرفت. با اين حال معاون وزير كار اجرايي شدن اين مدل جديد را منوط به اصلاح قانون كار مي‌داند.
اين در حالي است كه پيش از اين گروهي از فعالان كارگري اعلام كرده بودند كه با شيوه‌اي كه براي تغيير قانون كار در حال انجام است، اين كارگران هستند كه زياد خواهند كرد. كارگران مي‌گويند كه لايحه اصلاح قانون کار، امنيت نداشته کارگران را بيشتر به خطر مي‌اندازد. به اعتقاد آنها کارگري که با يک قرارداد يک ساله، تنها اميدش اين بود که حداقل تا يک سال، از نظر کار تأمين است، حالا در صورت اخراج شدن، تنها دلش به سنواتش خوش خواهد بود. کارگران هر روز تا شب براي توليدات و اقتصاد اين کشور زحمت مي‌کشند و عرق مي‌ريزند و جالب اينجاست هيچگاه حمايت کامل و چشمگيري از اين قشر زحمتکش مشادهده نشده است.
شرط تامين امنيت شغلي كارگران
در همين حال معاون وزير کار از تهيه مدلي براي اجراي بخشنامه‌امنيت شغلي نيروي کار خبر داد و گفت: اين مدل در صورت اجماع گروه‌هاي کارگري و کافرمايي بر سر اصلاح قانون کار، تا پايان سال اجرا مي‌شود. سيد حسن هفده‌تن در گفتگو با مهر، درباره آخرين وضعيت اجراي بخشنامه‌امنيت شغلي که شهريورماه‌امسال توسط وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ابلاغ شد گفت: در راستاي تحقق اين بخشنامه مدلي تهيه و طراحي شده که‌اميدواريم به زودي نهايي و اجرايي شود. وي افزود: اين مدل بر پايه بخشنامه آقاي وزير و مبتني بر امنيت شغلي نيروي کار توام با تامين امنيت سرمايه‌گذاري راي کارفرمايان طراحي شده که اجراي آن نيازمند موادي از قانون کار است. معاون روابط کار وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: متاسفانه در حال حاضر نرخ بازگشت سرمايه در توليد پايين است و رانت و دلالي بيشترين نقش را در اقتصاد دارند. هفده تن ادامه داد: تلاش ما اين است که اين مدل جديد تا پايان امسال اجرايي شود اما مشروط بر اينکه گروه‌هاي کارگري و کارفرمايي در خصوص اصلاح قانون کار به اجماع برسند.
كارگران نگران عدم امنيت شغلي
به اعتقاد فعالان كارگري هدف اصلي اصلاح قانون كار به شيوه‌اي كه در حال حاضر در حال انجام است، کاهش هزينه نيروي کار براي کارفرماست. در اين ميان برخي كارشناسان معتقدند كه اين لايحه، همان لايحه استاد و شاگردي است كه دولت احمدي‌نژاد آن را طرح كرده بود؛ اما اكنون اين شيوه در بازار كار كاملا منسوخ شده؛ علاوه بر اينكه اين روش در كارفرمايان ايجاد انگيزه نخواهد كرد؛ زيرا کارفرما حالا هم بدون مداخله دولت و اصلاح قانون کار، در جذب نيروي کار ارزان، بدون بيمه و با حداقل حقوق آزادانه عمل مي‌کند. شکنندگي قراردادهاي کار و فقدان امنيت شغلي، کاهش سطح بهره‌وري، کاهش ضريب رضايت‌مندي و تعلق سازماني، افزايش تبعيض، نابرابري‌هاي درآمدي و استرس‌هاي شغلي کارگران از اصلي‌ترين اهداف تدوين و ابلاغ اين بخشنامه ۱۱ بندي از سوي علي ربيعي، وزير كار، رفاه و تامين اجتماعي بود. براساس اين بخشنامه، ادارات کل اجرايي و ستاد «موظف» شدند، گزارش اقدامات و فعاليت‌هاي صورت گرفته در راستاي اجراي مفاد اين بخشنامه را طبق شاخص‌هاي کمي‌تدوين و هرسه ماه يک بار جهت جمع‌بندي و ارزيابي عملکرد خود را از طريق معاونت روابط کار به دفتر وزير ارائه کنند. با اين حال گذشت زمان شرايط را كمي‌متفاوت كرده و بر نگراني‌هاي كارگران افزوده است. حالا بعد از گذشت ۳ ماه از ابلاغ بخشنامه‌امنيت شغلي، مشاهده مي‌شود به نحوي امکان اجراي برخي از بندهاي دستورالعمل ابلاغي از سوي وزير كار فراهم نيست. در اين ميان معاون وزير كار انجام كامل اين بخشنامه و در نتيجه تامين امنيت شغلي كارگران را منوط به اصلاح قانون كار مي‌داند. حال بايد منتظر ماند و ديد كه سرنوشت اين بخشنامه و اجراي آن به كجا خواهد انجاميد.

توقيف 600 هزار موتورسيکلت در 9 ماهه‌امسال
رييس پليس ترافيک شهري اعلام کرد: حدود ٦٠٠ هزار دستگاه موتورسيکلت در ٩ ماه‌امسال به دليل تخلفات حادثه‌ساز توقيف شد. به گزارش ايلنا سرهنگ داوود قاسميان گفت: بيشترين تخلف موتورسيکلت‌ها که در معابر شاهد هستيم، همراه نداشتن کلاه‌ايمني است که بعضا در صورت بروز تصادف باعث ضربه مغزي راننده مي‌شود. وي افزود: تخلفات بعدي که بيشترين فراواني را بين راکبان موتورسيکلت‌ها دارند و باعث توقيف وسيله آنها مي‌شوند، به ترتيب حرکات نمايشي، عبور از چراغ قرمز، عبور از پياده‌رو، حرکت نکردن بين خطوط و تجاوز به گذرگاه عابران پياده هستند. سرهنگ قاسميان اعلام کرد: طبق آمار ٩ ماهه اول امسال، ٣٠ درصد کشته‌هاي تصادفات به عابران مربوط مي‌شود.

5 مرکز مخابراتي توسعه مي‌يابد
 عمليات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهيد لطيفي، الغدير، شهيد عرب‌سرخي، شهيد رجايي و شهيد حکمت شعار از تاريخ 20 دي‌ماه آغاز مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌مخابرات منطقه تهران، با اجراي عمليات مذکور ارتباط تلفني مشترکين در مرکز مخابرات شهيد لطيفي با پيش‌شماره‌هاي 2293 الي 2298، 2691، 2675 در محدوده خيابان‌هاي افتخاريان و جمالي به مدت 48 ساعت و در مرکز مخابرات الغدير با پيش‌شماره‌هاي 3368 الي 3373، 3300 الي 3304، 3343، 3662 در محدوده خيابان‌هاي شهيد محلاتي، شهيد آيت‌الله سعيدي، مخبر جنوبي، شهيد بهزادي و در مرکز مخابرات شهيد عرب‌سرخي با پيش‌شماره‌هاي 3374، 3377، 3337 الي 3339 در محدوده اتوبان فدائيان اسلام، شهيد غيبي و زهره‌وند به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است. همچنين در مرکز مخابرات شهيد رجائي با پيش‌شماره‌هاي 8880، 8838، 8849، 8890 الي 8894، 8603، 8885، 8889 در محدوده خيابان‌هاي کريم خان زند، ميرزاي شيرازي، ارفع و در مرکز مخابرات شهيد حکمت شعار با پيش‌شماره‌هاي 7709، 7713، 7749، 7789، 7780، 7744، 7745، 7724، 7718 الي 7721 در محدوده خيابان‌هاي رحمتي، عبدالهي، عبادي، تاجيک نژاد، بوستاني، حيدرخاني به مدت 3 روز دچار اختلال مي‌شود.

ديوان عالي حکم پرونده «ستايش» را صادر کرد
شعبه 32 ديوان عالي کشور براي پرونده «ستايش قريشي» حکم صادر کرد. عسگر قاسمي‌آقباش در گفتگو با ايسنا، اظهار کرد: ديوان عالي حکم پرونده «ستايش» را صادر کرده، البته هنوز به صورت رسمي‌ابلاغ نشده و در مرحله تايپ است. وي با بيان اينکه از جزييات حکم بي‌اطلاع است، افزود: حکم صادره به احتمال زياد امروز (دوشنبه) ابلاغ مي‌شود. مجتبي فرحبخش، وکيل‌مدافع متهم پرونده «ستايش» نيز يك روز پيش از اين گفته بود که پرونده به شعبه 32 ديوان عالي کشور ارسال شده است. قاسمي‌آقباش يکي از وکلاي اولياي‌دم «ستايش قريشي» نيز گفته بود: قاتل اين پرونده، به قصاص نفس درخصوص اتهام قتل عمد و يک بار اعدام در خصوص اتهام تجاوز به عنف و 74 ضربه شلاق در خصوص اتهام جنايت بر ميت محکوم شده است. رسيدگي به پرونده «ستايش» 24 شهريورماه در شعبه هفتم دادگاه کيفري يک استان تهران به رياست قاضي خازني برگزار شد و سه اتهام عمل منافي عفت، قتل عمد و جنايت بر ميت به متهم پرونده تفهيم شد.


يادواره شهداي بسيج مسجد فاطمه الزهراء(س) در شهرستان ري برگزار شد
يادواره شهداي بسيج مسجد فاطمه الزهراء(س) و سومين سالگرد شهيد جبهه فرهنگ و هنر شهيد علي اکبر رنجبر به همت پايگاه مقاومت بسيج اين مسجد در شهرستان ري برگزار شد.علي کيواني- فرمانداري ويژه شهرستان ري در اين مراسم معنوي و باشکوه که با حضورخانواده معظم شهدا و ايثارگران، مردم مومن و انقلابي شهرري و معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ري برگزار شد ، محمد اسماعيل كوثري، نماينده مردم تهران در دوره‌هاي هشتم و نهم مجلس شوراي اسلامي‌و فرمانده لشكر 27 محمدرسول الله در دوران دفاع مقدس به بيان جايگاه رفيع شهداي والامقام و نقش بي بديل آنها در حفظ و صيانت ارزشهاي انقلاب پرداخت.

تقديراستاندار از مدير عامل شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام
به گزارش روابط عمومي‌شرکت آبفار ايلام مهندس مرواريد استاندار ايلام با اهدا لوحي از مهندس تيموري مدير عامل شرکت آبفارايلام بخاطر اقدامات موثر شرکت آب و فاضلاب روستايي استان ايلام در کسب رتبه برتر ارزيابي عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي استان تقدير بعمل آورد.در بخشي ازاين تقدير نامه‌امده است: بدين وسيله مراتب تشکر و قدرداني خود را از جنابعالي و مجموعه تحت سرپرستي شامل مديران، و کارکنان پر تلاش ابراز مي‌نمايم اميد است با اتکال به خداوند متعال و رعايت اصول قانونمداري و اعتدال گرايي ، شاهد توفيق خدمت روز افزون به مردم شريف استان و اعتلاي نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران باشيم

بازسازي تجهيزات استراتژيک بندرامام خميني(ره)به دست سازندگان داخلي کشور
ليلا زرگانيان – اهواز- در راستاي اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و بهره گيري از منابع داخلي در بازسازي تجهيزات استراتژيک تخليه و بارگيري کشتي‌ها، قطعاتي از اين تجهيزات با مشارکت توان داخلي کشور بازسازي شده و در مدار بهره برداري قرار گرفتند.سرپرست واحد فني و نگهداري اداره کل بنادر و دريانوردي استان خوزستان با اشاره به تلاش کارشناسان واحد فني و نگهداري اين اداره کل براي حفظ آماده بکاري تجهيزات استراتژيک تخليه و بارگيري بندري و کسب رضايتمندي مشتريان و صاحبان کالا اظهار داشت: پس از بررسي تقاضاهاي بهره برداران براي ارتقاء کمي‌و کيفي تجهيزات استراتژيک از جمله جرثقيل‌هاي ۵۰۰ تني و برج‌هاي مکنده غلات، بازسازي و ساخت برخي از قطعات مهم آنها با بهره گيري از توان تأمين کنندگان داخلي، ضمن اتکاء بر توان بومي‌در دستور کار قرار گرفت.مهندس رضا زاده در تشريح اين موضوع بيان داشت: ساخت جعبه دنده(گيربکس) اصلي جرثقيل‌هاي ليبهر LHM ۵۰۰ و بازسازي کامل لگ افقي و عمودي آنلودرهاي مکانيکي به سفارش شرکت راهبر پايانه اختصاصي تخليه و بارگيري غلات به دو شرکت تأمين کننده توانمند داخلي از جمله ي اهم اين اقدامات به شمار مي‌رود.ايشان در ادامه افزود: در جريان اين بازسازي که با ساخت بدنه کانواير‌هاي زنجيري و لينک‌هاي مرتبط بوده است، بهينه سازي لازم نيز در رابطه با ايجاد مسير تردد و دسترسي به آنها صورت پذيرفت.مهندس رضازاده همچنين ساخت جک استقرار جرثقيل‌هاي ليبهرLHM ۵۰۰ و ساخت قرقره‌هاي بوم جرثقيل‌هاي ليبهر LHM ۵۰۰ را از جمله اقدامات مهمي‌برشمرد که با مشارکت توان و منابع داخلي در اين مجتمع بزرگ بندري صورت پذيرفته است.مهندس رضا زاده، تقويت صنايع داخلي، کاهش وابستگي به کشورهاي سازنده ي اين نوع تجهيزات و همچنين کاهش خروج ارز را از اهم مزيت‌هاي انجام اين پروژه برشمرد.