فدراسيون فوتبال راه را برای ادامه همکاری باز کرد؛
استعفاي کي‌روش فوتبال ايران را در شرايطي قرار داده که بين زمين و آسمان مانده و مسئولانش هم به درستي نمي‌دانند بايد کدام تصميم را اتخاذ کنند که دودش به چشم منافع ملي نرود. اردوي جنجالي امارات که با مصاحبه‌هاي تند برانکو ايوانکوويچ شروع شد و با بازگرداندن بازيکنان پرسپوليس ادامه يافت و با استعفاي کارلوس کي‌روش خاتمه يافت، فوتبال ايران را در موقعيتي قرار داده که نه راه پس دارد و نه راه پيش. مشکل اصلي حال حاضر و البته همه شش سال گذشته مردي پرتغالي است به نام کارلوس کي‌روش.
جلسه طولاني با رئيس و ارائه استعفاء
سرمربي تيم ملي که از صحبت‌هاي برانکو بسيار عصباني و دلخور بود روز جمعه در محل باشگاه ايرانيان جلسه‌اي پنج ساعته با مهدي تاج داشت و در پايان اين نشست طولاني استعفاي کتبي‌اش را تقديم رئيس فدراسيون کرد تا عملا او را در موقعيتي بين زمين و آسمان قرار دهد.
حالت اول؛ پذيرش استعفاي کي‌روش
ساده‌ترين کار براي مهدي تاج و فدراسيون فوتبال اين است که استعفاي کي‌روش را بپذيرند و به همه بداخلاقي‌هاي چند سال اخير او که شامل مصاحبه‌هاي تند، توهين به برخي افراد و بعضا زياده خواهي‌هاي خارج از توان و ظرفيت امکانات فوتبال ايران بوده پايان دهند. تاج هم بي ميل نيست که چنين تصميمي‌بگيرد اما همين تصميم ساده تبعات سنگين و پيچيده‌اي خواهد داشت.
زمان اندک تا ديدار برابر قطر
اگر فدراسيون فوتبال با استعفاي کي‌روش موافقت کند شايد بتواند نفس راحتي از دست او و غرهايش بکشد اما دو ماه زمان اندکي براي پيدا کردن جانشين او تا ديدار برابر قطر است. در اين فاصله قطعا گزينه خارجي مناسبي براي تيم ملي پيدا نخواهد داشت و مربيان ايراني هم توانايي جمع کردن تيم در اين فرصت کوتاه را ندارند. به همين خاطر همين مورد دست و پاي فدراسيون را به شدت بسته و اجازه تصميم‌گيري را از تاج گرفته است.
حالت دوم؛ ادامه کار با کي‌روش
دومين حالت اين ماجرا اين است که فدراسيون فوتبال با استعفاي کي‌روش مخالفت کند و شرايط را به گونه‌اي فراهم کند که او به کارش ادامه دهد. با شناختي که از کي‌روش و استعفاهاي قبلي اش وجود دارد وي قطعا «سوارتر» از قبل مي‌خواهد کارش را پيش ببرد و امتيازات بيشتري خواهد گرفت. بنابراين رد استعفاي کي‌روش هم تبعات بدي براي فدراسيون و البته اقتدار نداشته آن خواهد داشت.
مشکلي به نام تسويه حساب با برانکو
اگر حالت دوم را در دستور کار قرار دهيم و بخواهيم با کي‌روش ادامه دهيم طبيعتا او مردي نيست که بخواهد صحبت‌هاي تند برانکو را بي پاسخ بگذارد. بنابراين اگر فدر اسيون استعفايش را نپذيرد بايد به او فرصت پاسخگويي هم بدهد چرا که کي‌روش آدمي‌نيست که اين حرف‌ها را بي جواب بگذارد. او تاکيد کرد که از کسي حرف شنوي ندارد و بايد جواب برانکو را بدهد.
مسئولان بين زمين و هوا مانده‌اند
شرايطي که براي فوتبال ايران بوجود آمده عملا مسئولان را بين زمين و هوا معلق نگه داشته است. از يک طرف تمايل دارند که به زورگويي‌هاي کي‌روش پايان دهند و براي هميشه او را از فوتبال ايران دور کنند، از يک ظرف زمان کافي براي انتخاب جانشين و آماده سازي تيم ملي براي ديدار با قطر را ندارند و ناچارا با همين فرد به کارشان ادامه دهند. مهدي تاج و اعضاي هيات رئيسه فدراسيون و حتي مسعود سلطاني فر وزير ورزش و جوانان در حالتي سخت گير افتاده اند.
حالت سوم؛ ايجاد وفاق ملي با مشارکت همه
سومين حالتي که به نظر مي‌رسد قطعا بايد در دستور کار فدراسيون فوتبال، وزارت ورزش و مسئولان پرسپوليس و ساير باشگاه‌ها قرار گيرد ايجاد وفاق ملي بين همه اهالي اين رشته است تا هيچکس ضرر نکند و دود اين اختلافات هم به چشم تيم ملي و باشگاه‌ها نرود. پرسپوليس نماينده ايران است و بايد با الهلال که به نوعي تيم ملي عربستان است نبرد سختي داشته باشد. بنابراين اين بازي براي همه ايراني‌ها اهميت زيادي دارد.
 تيم ملي هم بايد با قطر بازي کند که ديداري حساس و سرنوشت ساز است و بردن آن مي‌تواند زمينه حضور در جام جهاني را فراهم کند. قطعا رفتن تيم ملي به جام جهاني اتفاقي شيرين و بزرگ براي فوتبال ايران خواهد بود. همانطور که اگر تيم ملي به جام جهاني نرود فوتبال براي چند سال «يخ» خواهد بست و خوني در رگ‌هايش جريان نخواهد داشت. به همين خاطر انتظار از همه اهالي فوتبال، فدراسيون، وزارت ورزش، مديران باشگاه‌ها، مربيان، پيشکسوتان و کارلوس کي‌روش و برانکو اين است که در جهت رسيدن به تفاهم و توافق براي سر منافع ملي ايران تلاش کنند و منافع شخصي و تسويه حساب‌ها را کنار بگذارند تا دلخوشي مردم از آنها گرفته نشود.
معاون حقوقي و پارلماني وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق مصوبه برنامه ششم توسعه، از سال آينده بخشي از درآمد حاصل از تبليغات مسابقات ورزشي، متعلق به باشگاه‌ها خواهد بود.
اميررضا خادم در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌اي که در برنامه ششم داشتيم، دعواي بحث دريافت حق پخش از سازمان صدا و سيما اعم از (راديو و تلويزيون) با حمايت دولت و مجلس شوراي اسلامي‌به شکل يک مصوبه قانوني درآمد و از سال آينده بخشي از درآمد حاصل از تبليغات رويدادهاي ورزشي در اختيار وزارت ورزش و جوانان و باشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.
وي گفت‌: بر اساس اين مصوبه و پس از تفاهم‌نامه‌اي که بين سازمان صدا و سيما و وزارت ورزش و جوانان منعقد خواهد شد، از سال آينده هر درآمدي که از تبليغات ورزشي کسب مي‌شود سهم هر ارگان مشخص مي‌شود که چه درصدي از آن به صدا و سيما و چه درصدي به وزارت ورزش و جوانان تعلق خواهد گرفت. خادم در ادامه خاطرنشان کرد: با درآمدي که از تبليغات ورزشي در اختيار باشگاه‌ها قرار مي‌گيرد، از سال آينده تحول جدي را در باشگاه‌ها شاهد خواهيم بود. معاون حقوقي و پارلماني وزارت ورزش و جوانان در پايان هم‌چنين از اجرايي شدن اختصاص 27 صدم درصد از ماليات ارزش افزوده براي توسه ورزش کشور خبر داد و ‌اضافه کرد: اين درآمد با توجه به اين که به نوعي ارزش افزوده است و از مردم گرفته مي‌شود قطعي است و به‌زودي محقق مي‌شود. قطعا با اجرايي شدن اين مصوبه، تحول بزرگي در ورزش کشور رخ خواهد داد.
مدافع ايراني پيتربورو با اعلام اين که در صورت دعوت به تيم ملي ايران از اين شانس استفاده خواهد کرد، از تقابل با ديگو کاستا سخن گفت. به‌ ‌ايسنا ‌و ‌به نقل از ديلي ميرور، روز يکشنبه تيم فوتبال پيتربورو که رايان تفضلي، مدافع ايراني را در ترکيب خود دارد برابر چلسي به ميدان خواهد رفت. اخيرا اخباري درباره حضور اين بازيکن در تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران براي انتخابي جام جهاني شنيده شده است.
رايان تفضلي درباره بازي برابر چلسي در جام حذفي گفت‌: بي‌صبرانه منتظر تقابل با ديگو کاستا هستم. او بهترين مهاجم حاضر در انگليس است و طبيعي است که بخواهم خودم را برابر او امتحان کنم. دوست
 دارم او در اين بازي به ميدان برود تا برابر يکي از بهترين مهاجمان جهان خودم را امتحان کنم. تفضلي در ادامه درباره حضور در تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران نيز گفت‌: اخيرا صحبت‌هايي درباره حضور من در تيم‌ ‌ملي ايران مطرح شده است. کارلوس کي‌روش، دستيار سابق
فرگوسن، در حال‌ حاضر سرمربي تيم‌ ‌ملي فوتبال ايران است. ايران بهترين تيم آسياست
و بازي در اين تيم الان کار آساني نيست اما اميدوارم که به چنين آرزويي برسم.
 بازي ايران برابر آرژانتين در جام جهاني را به خوبي به ياد دارم که تا دقايق پاياني با تساوي بدون گل در جريان بود تا اين که ليونل مسي، بهترين بازيکن جهان به کمک آرژانتين آمد تا تيم‌ ‌ملي ايران شکست بخورد. اگر يک شانس به من برسد که بخواهم براي تيم‌ ‌ملي ايران بازي کنم حتما از آن شانس استفاده
خواهم کرد.
براي حضور در رقابت‌هاي بين‌المللي جام تختي
اسامي‌فرنگي‌کاران ايران براي شرکت در رقابت‌هاي بين‌المللي جام تختي اعلام شد. به گزارش فدراسيون کشتي، سي و هفتمين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي کشتي، جام تختي روزهاي 30 دي و اول بهمن ماه برگزار مي‌شود که اسامي‌فرنگي‌کاران کشورمان براي حضور در اين رقابت‌ها به شرح زير است:
تيم الف:
59 کيلوگرم: سامان عبدولي (خوزستان) 66 کيلوگرم: محمد الياسي (خوزستان) 71 کيلوگرم: محمدعلي گرايي (فارس) و افشين بيابانگرد (اردبيل) 75 کيلوگرم: رسول گرمسيري (خوزستان) 80 کيلوگرم: يوسف قادريان (البرز) 85 کيلوگرم: سامان عزيزي (کردستان) 98 کيلوگرم: سيد مصطفي صالحي‌زاده (خوزستان) 130 کيلوگرم: امير قاسمي‌منجزي (خوزستان) و بهنام مهدي‌زاده (تهران)
تيم ب:
59 کيلوگرم: مهرداد مرداني (خوزستان) و محمد نوربخش (تهران) 66 کيلوگرم: امين سوري (خوزستان) پرهام قنبري (فارس) 71 کليوگرم: برومند اصلان (لرستان) 75 کيلوگرم: پژمان پشتام (تهران) 80 کيلوگرم: مهدي ابراهيمي‌(قم) 85 کيلوگرم: مهدي فلاح (قم) 98 کيلوگرم: مجيد علياري (تهران) 130 کيلوگرم: مسعود نعمت چکاني (خوزستان)
تيم توسعه:
59 کيلوگرم: شيرزاد بهشتي طلا (کرمانشاه) 66 کيلوگرم: حميد زارع (هرمزگان) 71 کيلوگرم: مهران داداشي (گيلان) و مجيد خليلي (قزوين) 75 کيلوگرم: شايان عفيفي (آذربايجان شرقي) 80 کيلوگرم: رضا محمدعليپور (اردبيل) و هوشنگ خليلي (اصفهان)
85 کيلوگرم: حسين نوري (زنجان)
98 کيلوگرم: محمد يگان (ايلام) 130 کيلوگرم: محسن فتاحي (گيلان) سرمربي: علي اشکاني
مربيان: حميدرضا اسماعيل‌نژاد، مهرزاد اسفندياري‌فر، محمدعلي چمياني، هيأت کشتي استان‌هاي تهران، قم، لرستان، گيلان، هرمزگان، البرز و اردبيل هرکدام يک مربي معرفي کنند.
سرپرست: محمد دليريان
تيم جوانان فرنگي:
59 کيلوگرم: کرامت عبدولي (خوزستان) و ميثم دلخاني (فارس) 66 کيلوگرم: حسين اسدي (خوزستان) 71 کيلوگرم: محمد رستمي‌(فارس) 75 کيلوگرم: حسين فروزنده (تهران) و محمد شربي نيازي (خوزستان) 80 کيلوگرم: حسن فروزنده (تهران) 85 کيلوگرم: آرمان عليزاده (خوزستان) 98 کيلوگرم: علي خليل زاده (مازندران) 130 کيلوگرم: امين ميرزازاده (خوزستان)
پائوک با ۷۰۰ هزار يورو  مقصد احتمالي انصاري‌فرد
راديو ورزش يونان از پيشنهاد ۷۰۰ هزار يورويي پائوک سالونيکا براي جذب کريم انصاري فرد خبر داد. در حالي که در روزهاي گذشته باشگاه‌هاي يوناني حاضر به پرداخت ۶۰۰ هزار يورو به کريم انصاري فرد بودند اما باشگاه پائوک سالونيکا با ارائه بالاترين پيشنهاد براي کريم انصاري‌فرد خواستار جذب اين بازيکن شدند. اين باشگاه يوناني که به شدت به دنبال تقويت خط حمله خود است، مدت‌هاست مهاجم ايراني را مد نظر قرار داده است و قصد دارد با ۷۰۰ هزار يورو اين بازيکن را به خدمت بگيرد. بايد ببينيم مهاجم ايراني چه تصميمي‌در اين‌باره خواهد گرفت و به پيشنهاد اين باشگاه پاسخ مثبت خواهد داد يا خير. آن‌چه که مشخص است اين باشگاه ضرب العجل ۲۴ ساعته تعيين کرده تا انصاري فرد به پيشنهاد آنها پاسخ بدهد.

چهار بازیکن ماشین‌سازی قراردادشان را فسخ کردند
چهار بازیکن لیگ برتری روز گذشته در سازمان لیگ قراردادشان را با باشگاه ماشین سازی تبریز فسخ کردند. میر مهدی قریشی، محمد نصرتی، مهران قربان پور و مهرداد بایرامی روز يكشنبه در کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال حاضر شدند و قراردادشان را با تیم ماشین سازی تبریز فسخ کردند.

رحمانی و باقري هم خواهان دریافت رضایت‌نامه‌‌شان از استقلال شدند
در حالی که در دو روز اخیر کاوه رضایی و بختیار رحمانی خواهان جدایی از استقلال شدند، فرشید باقری هم به این جمع اضافه شده است. ظاهرا، هافبک میانی استقلال خواهان فسخ قراردادش با آبی‌ها شده است و می‌خواهد در نیم فصل دوم در تیمی دیگر به میدان برود. در صورت جدایی این بازیکنان از استقلال، آبی‌های پایتخت به شدت به مشکل می‌خورند و باید دید منصوریان کدام یک از این سه نفر را می‌تواند راضی به ماندن کند.

تساوي سايپا و ماشين سازي در ديدار معوقه ليگ برتر
تبريز - ديدار معوقه تيم‌هاي فوتبال سايپا و ماشين سازي تبريز از چارچوب مسابقات هفته پانزدهم ليگ برتر با نتيجه تساوي به اتمام رسيد. در آخرين ديدار هفته پانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، تيم‌هاي سايپا و ماشين سازي از ساعت ۱۴ روز يكشنبه در تبريز به مصاف هم رفتند که اين بازي با نتيجه تساوي ۳ به ۳ خاتمه يافت. امين قاسمي‌نژاد (۱۲ و ۲۹) و پيام صادقيان (۶۲) براي ماشين سازي و رضا جعفري (۵۱)، غلامرضا رضايي (۵۳) و ايوب کلانتري (۷۱ - از روي نقطه پنالتي) براي سايپا گلزني کردند. سعيد ميري بازيکن تيم ماشين سازي در دقيقه ۷۰ با دريافت کارت زرد دوم از زمين مسابقه اخراج شد. اين مسابقه به خاطر شرايط جوي نامناسب برگزار نشده بود و با نظر سازمان ليگ، امروز اين ديدار معوقه انجام شد.