اقدامات کميته اضطرار آلودگي هوا بهنگام نيست 
رئيس کميسيون کشاورزي مجلس با انتقاد از نوع عملکرد کميته اضطرار آلودگي هوا، گفت: کميته اضطرار آلودگي هوا مديريت مقابله را پيش گرفته که کارساز نيست در صورتي که بايد مديريت پيشگيري را در دستور کار خود قرار دهد. علي‌محمد شاعري درخصوص آلودگي هوا و تاثيرات تصميمات کميته اضطرار در اين زمينه، تصريح كرد: براي شرايط هشدار و اضطرار هوا بايد دستورالعمل اضطرار صادر شود و همه هم ملزم به رعايت آن شوند، اقدامات پيشگيرانه نيز بايستي قبل از وقوع شرايط اضطرار در دستور قرار گيرد تا انباشت آلودگي ايجاد نشود. وي خاطرنشان كرد: کميته اضطرار آلودگي هوا به موقع تصميم‌گيري نمي‌کند.

 تعرفه‌هاي درمان در سال ۹۶ افزايش نيابد 
عضو کميسيون بهداشت و درمان مجلس ضمن مخالفت با افزايش تعرفه‌هاي حوزه درمان در سال ۹۶، گفت: بيمه‌ها اکنون ورشکسته هستند و با افزايش تعرفه‌ها وضعيت از آنچه که هست بدتر خواهد شد. حسينعلي شهرياري درباره چگونگي افزايش تعرفه‌هاي حوزه سلامت، گفت: با توجه به اينکه بيمه‌ها منابع مالي کافي ندارد و در حال حاضر نيز حدود 8 تا 12 ماه به مراکز درماني بدهکار هستند، با هرگونه افزايش تعرفه‌اي در حوزه درمان مخالف هستم.
 اين نماينده مجلس خاطرنشان كرد: با فضايي که اکنون عليه جامعه پزشکي به راه افتاده به مصلحت نيست که در سال 96 تعرفه‌هاي حوزه درمان افزايش يابد.

اردوگاه‌سازي، برنامه‌اي براي ترک اعتياد اجباري 
رئيس سازمان بهزيستي کشور گفت: اردوگاه‌سازي نمي‌تواند يک نسخه بلندمدت براي حل و يا کاهش آسيب اعتياد در کشور باشد اما يک اقدام موقتي است که بايد انجام شود. انوشيروان محسني‌بندپي اظهار کرد: اگر مراکز ترک اعتياد اجباري در کشور وجود نداشته باشد برخي از معتادان متجاهر به اين شکل ظهور کرده و مدتي بعد هم کساني شروع به واژه‌سازي‌هايي همچون پل خوابي، پارک خوابي و... کرده تا از مسائل اجتماعي به اهداف سياسي خود برسند. وي گفت: در بعضي شهرها گرمخانه راه‌اندازي شده و تمامي‌افراد معتاد متجاهر و بي‌خانمان مي‌توانند شب را در آنجا خوابيده و صبح محل را ترک کنند.


با دريافت دعوت‌نامه رسمي‌عربستان گمانه‌زنی می‌شود؛
گروه اجتماعي: «مقدمات لازم براي شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسؤولان حج عربستان فراهم مي‌شود». اين جمله كوتاه واكنش رسمي‌مسئولان سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي‌ايران به دعوت رسمي‌عربستان براي حج است، صحبت‌هايي كه از قول حجت الاسلام قاضي عسگر توسط پايگاه اطلاع‌رساني حج منتشر شده است.
طي روزهاي گذشته روايت‌هاي متناقضي درباره دعوت رسمي‌عربستان از ايران براي حضور در مراسم حج سال آينده مطرح شده بود. پيش از اين محمدصالح بن طاهر بنتن، وزير حج و عمره عربستان گفته بود که از ۸۰ کشور اسلامي‌به منظور تنظيم مناسک حج دعوت کرديم و ايران نيز جزو اين ۸۰ کشور است.
 با اين حال مسئولان سازمان حج ايران مي‌گفتند كه هيچ دعوتنامه رسمي‌از عربستان دريافت نکرده‌اند. با اين حال طي روزهاي گذشته خبرهايي مبني بر دريافت دعوتنامه رسمي‌عربستان مطرح شده و حجت الاسلام قاضي عسگر در رابطه با تصميم در مقابل اين دعوتنامه گفته است كه تصميم‌گيري‌ها در اين حوزه متمرکز و با رعايت عزت و مصالح مردم کشورمان انجام خواهد شد. در همين حال برخي منابع از احتمال اعزام تيمي‌از سوي ايران براي مذاكره با عربستان در رابطه با مراسم حج در سال آينده خبر
مي‌دهند.
ايران از اواخر فروردين سال ۹۴ تاکنون به دنبال حادثه فرودگاه جده، عمره را تعليق کرد. شرط ايران براي از سرگيري عمره، اجراي حکم اشد مجازات براي دو مامور خاطي سعودي و ارائه تضميني براي تامين امنيت و حفظ شأن زائران ايراني بود که عربستان تا به‌امروز به هيچ يک از اين مطالبات پاسخ نداده است.
 سال گذشته پس از قطع روابط ديپلماتيک دولت عربستان با ايران، حج تمتع نيز تحت تاثير روابط سياسي دو کشور قرار گرفت. عربستان حاضر نشد به خواسته‌هاي ايران درباره محل صدور ويزا، تامين امنيت و ۲۰ پيشنهادي که در قالب يک نامه ارائه کرده بود، پاسخي دهد و حتي قراردادي که يک طرفه تنظيم کرده بود، بدون امضاء گذاشت و به اين ترتيب زائران ايراني از حج گذشته محروم شدند.
در همين حال آنطور كه رسانه‌ها گزارش داده‌اند در نشست شوراي برنامه‌ريزي و هماهنگي بعثه مقام معظم رهبري و سازمان حج و زيارت که به رياست حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي‌عسکر، نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينکه دعوتنامه عربستان براي برگزاري ديدارها و مذاکرات دوجانبه درباره حج ۹۶ به‌صورت رسمي‌دريافت شده، اظهار کرد: متن اين دعوت‌نامه با دعوت‌نامه‌هاي گذشته خيلي تفاوت ندارد و با توجه به محورهاي مورد نظر، ايران روزهاي آينده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد. او لزوم سرعت بخشيدن به فعاليت کميته‌هاي کارشناسي براي مشخص کردن محورهاي مذاکرات و نکات مورد نظر براي حج‌گزاري زائران ايراني را خواستار شد و گفت: تمام امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذيه، امور پزشکي، حمل و نقل و امنيت حجاج، مسايل بانکي و کنسولي و... بايد سريعا کارشناسي و راهکار مناسب انديشيده شود. قاضي‌عسکر در ادامه از مسؤولان حوزه‌هاي مختلف در سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري درخواست کرد که اجرايي‌کردن محورهاي ستادي را در برنامه‌ خود قرار دهند و درباره نحوه ثبت‌نام از زائران با توجه به ملاحظاتي که وجود دارد، سياست‌گذاري کنند.
در اين نشست، حميد محمدي، سرپرست سازمان حج و زيارت و مديران بخش‌هاي مختلف اين سازمان و بعثه مقام معظم رهبري به بيان نقطه‌نظرات خود درباره‌ مشکلات اجرايي حج و انتظاراتي که بايد در مذاکرات دو طرف مطرح شود، پرداختند و تاکيد کردند براي اعزام زائران ايراني به حج ۹۶ بايد مقدمات لازم در ايران و عربستان فراهم شود و با توجه به قطع روابط دو کشور و فرصت باقي‌مانده، عربستان بايد در مواردي که به اين کشور مربوط است، همکاري کند.

داروهاي «استراتژيک» داخلي وارد بازار مي‌شود
رئيس دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي از توليد چند داروي «استراتژيک» و بسيار گران‌قيمت براي بيماري قلبي و عروقي و درمان نازايي خبر داد و گفت: توليد داخلي اين داروها، ميليارد‌ها صرفه‌جويي ارزي براي کشور در بردارد. حسين وحيدي در گفتگو با تسنيم، اظهار داشت: بعضي از داروها هستند که مصرف آن در کشور کم است و در حوزه اقتصاد دارو مي‌گويند که چنين داروهايي را ترجيحا بهتر است وارد کرد. وحيدي در ادامه به توليد يکي از فرآورده‌هايي «استراتژيک» نيز گريزي زد و گفت: به‌طور مثال در دانشکده داروسازي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در اين زمينه در حال توليداتي بر روي يکي داروي (پپتيدي) هستيم که در درمان نازايي بسيار کاربرد دارد. وي همچنين به توليد برخي داروهاي «استراتژيک» و گران‌قيمت ديگر نيز اشاره کرد و افزود: برخي از اين داروها در مقوله بيماري قلبي عروقي استفاده مي‌شود و يکي ديگر نيز براي درمان نازايي است.

بيش از 90 درصد راه‌هاي روستايي روکش آسفالت شده
معاون فني و عمراني فرمانداري تهران گفت: تقريبا تمامي‌راه‌هاي روستايي اطراف تهران، روکش آسفالت شده است. غلامحسين آرام، معاون فني و عمراني فرمانداري تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در حوزه راه‌هاي روستايي تقريبا تمامي‌مسيرها روکش آسفالت شده است. وي با اشاره به مشکل کمبود آب شرب در روستاي‌هاجر آباد و همه‌سين، افزود: با توجه به مشکل آب شرب در اين مناطق، با هماهنگي شوراي شهر بخش مرکزي، شرکت آب و فاضلاب و همکاري شهرداري تهران، چاه آب شرب راه‌اندازي شد. آرام در پايان گفت: در حال حاضر مسئولان اجرايي مشغول لوله‌کشي در اين منطقه هستند تا هر چه سريع‌تر مشکل آب شرب ساکنان برطرف شود.

تداوم غبار در 8 شهر کشور تا پايان هفته
مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي گفت: تا اواخر هفته جاري تداوم غبار در شهرهاي بزرگ و صنعتي بوِيژه تبريز، اروميه ، تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و مشهد انتظار مي‌رود. احد وظيفه در گفتگو با ايسنا، اظهار کرد: براساس تحليل داده‌ها و نقشه‌هاي پيش‌يابي هواشناسي، جوي آرام و پايدار در غالب مناطق کشور پيش‌بيني مي‌شود؛ بنابراين تا اواخر هفته جاري تداوم غبار در شهرهاي بزرگ وصنعتي بوِيژه تبريز، اروميه ، تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و مشهد انتظار مي‌رود. وي افزود: روز گذشته (سه‌شنبه 21 دي) با همراهي شرايط ناپايدار جوي و با نفوذ جريان‌هاي شمالي در نيمه غربي و نوار شمالي کشور، روند کاهش نسبي دما و در ارتفاعات زاگرس مرکزي و سواحل درياي خزر بارش پراکنده دور از انتظار نيست، اين وضعيت امروز چهارشنبه 22 دي، نيز در برخي مناطق زاگرس مرکزي و جنوبي و سواحل غربي خزر رخ خواهد داد.


توسعه جنگل حرا در جزيره قشم کاشت 5 هزار نهال در محدوده سايت صنعتي کاوه
مدير محيط زيست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح توسعه حرا کاري در جزيره قشم با کاشت 5 هزار نهال توسط شرکت ساخت و بهره برداري اسکله حرا قشم در حال اجرا مي‌باشد.به گزارش روابط عمومي‌منطقه آزاد قشم، سيد محمد‌هاشم داخته روز يکشنبه با بيان اين مطلب، افزود: حفظ محيط زيست يکي از مهمترين بندهاي قراداد واگذاري زمين از سوي سازمان منطقه آزاد قشم در زمان انعقاد قرارداد با فعالان اقتصادي است.وي با اعلام اينکه پيش بيني مي‌شود بخشي از حراهاي دست کاشت در زمان ساخت اسکله توسط اين شرکت در محدوده سايت صنعتي کاوه جزيره قشم از بين برود، گفت: براساس سياستگذاري شوراي عالي ارزيابي محيط زيست سازمان منطقه آزاد قشم، شرکت ياد شده موظف به کاشت 10 برابر حراهاي حذف شده، مي‌باشد.به گفته مدير محيط زيست سازمان منطقه آزاد قشم، براساس اين سياستگذاري کاشت پنج هزار نهال از طرف شرکت ياد شده در دو مرحله در يک محدوده تعيين شده آغاز گرديده که در مرحله اول دو هزار نهال در منطقه اي مقابل روستاي زينبي با همکاري شوراي اسلامي‌و دهياري اين روستا کاشته شد.او ادامه داد: حفظ محيط زيست در جزيره قشم در گرو توسعه جنگل حراست و شرکت ساخت و بهره برداري اسکله حرا قشم در مرحله دوم نيز سه هزار نهال حرا را با هدف توسعه جنگل حرا در آبهاي ساحلي و در پهنه گلي مشخص خواهد کاشت.داخته تصريح کرد: کاشت تعداد پنج هزار نهال حرا توسط شرکت ساخت و بهره برداري اسکله حرا قشم براساس سياستگذاري سازمان منطقه آزاد قشم در دستور کار اين شرکت قرار گرفته است.بنا به اين گزارش، جنگل‌هايي دريايي حرا يکي از زيباترين ظرفيت‌هاي گردشگري قشم محسوب مي‌شود و قريب به اتفاق مسافران اين جزيره در جنوب ايران در سفر به اين منطقه از اين پتانسيل زيبا به ويژه به هنگام شرايط جزر و مد دريا که موجب بيرون آمدن درختان حرا از زير آب و پنهان شدن آنها در دريا مي‌گردد بازديد مي‌کنند.

انتخاب پتروشيمي‌شازند به عنوان واحد تحقيق برتر استان مرکزي در بخش مراکز پژوهشي
در مراسمي‌به مناسبت هفته پژوهش با حضور مهندس زماني قمي‌استاندار مرکزي، جمعي از مسئولين استان، اساتيد دانشگاه و پژوهشگران برتر و مراکز پژوهشي فعال استان مرکزي در دانشگاه اراک برگزار شد، شرکت پتروشيمي‌شازند به عنوان واحد تحقيق و توسعه برتر استان مرکزي در بخش مراکز پژوهشي توسط کميته مربوطه انتخاب شد.به گزارش روابط عمومي‌و امور بين الملل، در اين مراسم که با شعار " پژوهش تقاضا محور و تجاري سازي فناوري زيربناي اقتصاد مقاومتي " در دانشگاه اراک برگزار شد دکتر حميدي رئيس دانشگاه اراک گزارشي از وضعيت فعاليت‌هاي پژوهشي در کشور ارائه نمود و بر تجهيز و توجه هر چه بيشتر مراکز پژوهشي تاکيد کرد.در ادامه دکتر فيض بخش از اساتيد دانشکده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتي شريف نيز سخناني در ارتباط با پروژه‌هاي پژوهشي و فعاليت‌هاي علمي‌با تکيه بر کارآفريني و درآمدزايي براي حاضرين ارائه نمود.در پايان اين مراسم مهندس سعادتمند مدير محترم واحد پژوهش و فناوري لوح تقدير واحد برتر تحقيق و توسعه استان مرکزي را از سوي مهندس زماني قمي‌استاندار محترم مرکزي و رئيس ستاد هفته پژوهش و فناوري استان دريافت کردند.همچنين در بخش ايده‌هاي برتر پژوهشي مهندس سيد حامد مهدوياني از همکاران واحد پژوهش و فناوري با طرح ايده پژوهشي " بهبود عملکرد کاتاليست هموژني بوتن-1 با استفاده از اصلاح کننده 1 و 4 دي اکسان " با اهداي لوح و هديه مورد تقدير قرار گرفتند.
معاون دفتر زيستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محيط زيست گفت: اعتبار 300 ميلياردي تصويب شده براي احياي درياچه اروميه هنوز به دست سازمان حفاظت محيط زيست نرسيده است.
 مسعود باقرزاده کريمي‌در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بودجه اعتباري در نظر گرفته شده براي عمليات احياي درياچه اروميه از سوي دولت براي امسال فعلا 300 ميليارد بوده که مصوب و ابلاغ هم شده است. وي با بيان اينکه سازمان حفاظت محيط زيست ريالي از اين مبلغ را تاکنون اخذ نکرده، گفت: اطلاعي از دريافت اين بودجه از سوي ستاد احياي درياچه اروميه ندارم. معاون دفتر زيستگاه‌ها و مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محيط زيست، تأکيد کرد: بخش زيادي از کارهاي عمليات احياي درياچه اروميه وابسته به پول است، چراکه پروژ‌ه‌هاي تعريف شده ماهيت اجرايي دارند. باقرزاده کريمي‌تصريح کرد: گردوغبار نمکي، اين درياچه سمي‌نيست، اما خورندگي دارد، به‌طوري که علاوه‌بر نابود کردن اراضي زنده منجر به ذوب سريع برف‌ها خواهد شد.

سخنگوي هيات رئيسه مجلس از تدوين طرحي در مجلس براي مديريت ترافيک تهران خبر داد و گفت: اين طرح بعد از بررسي لايحه بودجه ۹۶ ارائه مي‌شود.
 بهروز نعمتي در گفتگو با خانه ملت، با بيان اينکه موفقيتي در توسعه ناوگان حمل ونقل عمومي‌در کلانشهر تهران نداشته‌ايم، گفت: اگر به بهبود و گسترش امکانات ناوگان اتوبوسراني، تاکسيراني و حمل و نقل ريلي در کلانشهر تهران توجه داشته باشيم به هيچ وجه شاهد تردد خودروهاي تک‌سرنشين و ايجاد ترافيک در پايتخت نخواهيم بود. وي با انتقاد از اينکه کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومي‌در تهران موجب شده شهروندان به سمت استفاده از خودروهاي شخصي هجوم بياورند، تصريح کرد: عدم پوشش مناسب ناوگان عمومي‌مهمترين علت آن است. نعمتي با يادآوري اينکه در حال تدوين طرحي دوفوريتي براي مديريت ترافيک تهران هستيم، گفت: با همکاري تعدادي از نمايندگان در حال تدوين طرحي براي مديريت ترافيک پايتخت هستيم که آن را بعد از بررسي لايحه بودجه 96 ارائه خواهيم کرد.
مهندس عادل كاظمي‌رئيس هيات مديره ومديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان:
به گزارش دفترروابط عمومي‌شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، با حضور مهندس كاظمي‌رئيس هيات مديره ومديرعامل ، معاونين و پرسنل اينشركت و مسئولين ارشد شهرستاني و دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان خدابنده ،‌ سكّان اداره ي مديريت توزيع برق شهرستان خدابنده به مهندس مجيد حسينخاني داده شد.
در اين مراسم با صدور حكمي‌از مهندس كاظمي‌مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان زنجان ، مهندس مجيد حسينخاني به عنوان سرپرستي مديريت توزيع برق شهرستان خدابنده منصوب و از زحمات مهندس كريم نصيري‌مقدم قدرداني شد. كاظمي‌ضمن قدرداني از حضور مديران ومسئولين ارشد شهرستاني و دستگاه‌هاي اجرايي ، گفت : قطعاً برگزاري اينگونه مراسم و مناسبت‌ها نيز نه به عنوان مراسم توديع و معارفه بلکه به نوعي جابجايي مسئوليت‌هاست. وي با اشاره به اولويت‌هاي برنامه مدون چشم انداز1404شركت و صنعت برق كشور ، خاطرنشان كرد : اميدواريم با مديريت جديد اين مجموعه با تعامل سازنده با ساير دستگاه‌ها و با همت پرسنل خدوم و زحمت كش توزيع برق شهرستان خدابنده شاهد توسعه زيرساخت‌هاي اين منطقه و پيشبرد اهداف مقدس نظام جمهوري اسلامي‌ايران باشيم .

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه وشهرسازي لارستان ، در پي زمين لرزه ي اخير در شهرستان خنج مهندس محمدرضا باقري فرد مديرکل راه و شهرسازي لارستان آخرين جزئيات از عملکرد راهداران و خسارات وارد شده به حوزه ي راه را تشريح کرد:باقري فرد اظهار داشت : پس از خشم امروز زمين در شهرستان خنج اکيپ‌هاي متعدد راهداري از اين اداره کل همگام با ساير نهاد‌ها و سازمان‌ها در نخستين دقايق از اين اتفاق در منطقه حضور پيدا کردند .
وي با بيان اينکه : به منظور امداد رساني و در صورت نياز تسريع در بازگشايي محورها ، پاکسازي محيط و انجام بخشي از کارهاي عمراني کارواني متشکل از انواع دستگاه‌هاي سنگين و نيمه سنگين راهسازي و راهداري جهت آماده باش به منطقه اعزام شدند و دو دستگاه ماشين سنگين جهت حمل اقلام مورد نياز مصرفي مردم در اختيار هلال احمر قرار گرفت .باقري فرد در ادامه خاطرنشان کرد: پس از ارزيابي و بازديد‌هاي مديريت راهداري و کارشناسان اين اداره کل متاسفانه مشاهده شد يک پل ٨ متري در محور خنج - اسلام آباد مورد خسارت واقع شده و ترک‌هايي در روسازي و جسم راه ، طرفين پل و نيز پايه‌هاي پل صورت گرفته است .
وي با اشاره بر اينکه برآورد خسارت وارده از سوي کارشناسان ٤ ميليارد ريال تخمين زده شده ، افزود: نياز است مرمت و مقاوم سازي در آن صورت پذيرد.
مديرکل راه و شهرسازي لارستان همچنين از احساس مسئوليت مهندس تکاور مديرکل راه وشهرسازي فارس نيز که‌امادگي خود را با اداره کل راه وشهرسازي لارستان و اعزام اکيپ راهداري به شهرستان خنج اعلام کرده بود، تقدير و تشکر نمود.

بوشهر- خبرنگار تجارت : شهردار بوشهر گفت:عمليات اجرايي پروژه سنگفرش سه خيابان شهر بوشهر با اعتباري بالغ بر۱۱ ميليارد ريال آغاز شد.
به گزارش روابط عمومي‌شهرداري بندر بوشهر، غلامعلي ميگلي نژاد در آئين آغاز اين سه پروژه بيان نمود: پروژه سنگرش خيابان صفوي (حدفاصل خيابان شهداء تا ميدان انقلاب) در دوهزار و ۷۰۰ متر مربع و با استفاده از سنگ گرانيت با اعتبار ي بالغ بر سه ميليارد و ۸۴۰ ميليون ريال از محل منابع داخلي اجرا خواهد شد.
شهردار بندر بوشهر افزود: پروژه سنگفرش خيابان حافظ نيز(حدفاصل خيابان شهداء تا ميدان انقلاب) در يک هزار و ۹۰۰ مترمربع و با استفاده از سنگ گرانيت با اعتبار ي بالغ بر سه ميليارد و ۳۵۵ ميليون ريال اجرا مي‌شود.وي ادامه داد: پروژه سنگفرش خيابان انقلاب (حدفاصل ميدان انقلاب تا خيابان آهنگران) با اعتباري بالغ بر چهار ميليارد و ۲۶۵ ميليون ريال اجرا مي‌گردد.ميگلي نژاد با بيان اين مطلب که اين پروژه در مدت زمان دو ماه به بهره برداري خواهد رسيد عنوان نمود : با رويه اي که در مجموعه شهرداري در پيش گرفته شده انتظار داريم با اجراي اين پروژه علاوه بر تسهيل در عبور و مرور شهروندان در کمک به زيبا شدن منظر و مبلمان شهري بندر بوشهر نقشي اساسي ايفا کنيم.وي بيان کرد: با يک حرکت جهادي که در راستاي تغيير چهره شهر بوشهر آغاز کرديم مصمم به ايجاد تغيير اساسي در سطح شهر بوشهر هستيم و در اين راستا از هيچ تلاشي دريغ نخواهيم کرد. ميگلي نژاد تأکيد کرد: بوشهر را همواره براي شهروندان آن مي‌خواهيم ولي در کنار آن از ايجاد ظرفيت‌هاي گردشگري براي مسافران نوروزي اين شهر نيز غافل نيستيم.
وي اظهار داشت: با پروژه شاخصي که در سطح تمامي‌محله‌هاي شهر بوشهر در حال اجرا داريم مسافران نوروزي بوشهر امسال سال متفاوتي را در بوشهر تجربه خواهند
 کرد.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان خبرداد: با مشارکت و سرمايه‌گذاري بخش خصوصي 4 سايت آبشيرينکن در بخش روستايي احداث مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان، مهندس عبدالحميد حمزه پور عنوان کرد: با توجه به برنامه راهبردي اين شرکت جهت تأمين آب آشاميدني روستاهايي که در سواحل دريا يا در کنار رودخانه‌هاي آب‌شور واقع‌شده‌اند پس از انجام مطالعات لازم و فراخوان و آگاهي عمومي‌موفق به انعقاد قرارداد با سرمايه‌گذاران بخش خصوصي جهت احداث 4 سايت آبشيرينکن با ظرفيت توليد روزانه بيش از 6000 مترمکعب آب شيرين شديم.وي افزود: سرمايه‌گذار بخش خصوصي جهت احداث اين سايت آبشيرينکن‌ها بالغ‌بر 195 ميليارد ريال سرمايه‌گذاري خواهد
 کرد.
اين مقام مسئول خاطرنشان ساخت: پيش‌بيني مي‌شود طي يک سال آينده با بهره‌برداري از اين 4 سايت آبشيرينکن با ظرفيت بيش 6000 مترمکعب آب شيرين در شبانه‌روز مشکل اساسي تأمين آب آشاميدني تعداد 45روستا با جمعيتي بالغ‌بر 32 هزار نفر مرتفع شود.مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي هرمزگان توضيح داد: اين آبشيرينکن‌ها شامل آبشيرينکن بماني با ظرفيت 3000 مترمکعب در شهرستان سيريک، آبشيرينکن نانگ با ظرفيت 2000 مترمکعب در بخش مرکزي شهرستان بندرعباس، آبشيرينکن گابريک با ظرفيت 300 مترمکعب در شهرستان جاسک و آبشيرين کن کو خرد با ظرفيت 750 مترمکعب در شهرستان بستک مي‌شود.
ايلام - - مديرکل راه و شهرسازي استان ايلام گفت: روند اجراي طرح‌هاي راهسازي اين استان با تخصيص اعتبار جديد از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازي شتاب دو چندان مي‌گيرد.
سيد کمال الدين ميرجعفريان اظهار کرد: در ديدار هفته گذشته استاندار ايلام با وزير راه و شهرسازي در خصوص پروژه‌هاي مهمي‌چون جاده صالح آباد - مهران، صالح آباد - ايلام، مهران - دهلران - انديمشک، تونل کبير کوه، بيمارستان 362 تختخوابي شهر ايلام و برخي طرح‌هاي ديگر تصميماتي خوبي اتخاذ شد.
وي افزود: در اين ديدار وزير راه و شهرسازي براي ادامه طرح چهار بانده کردن جاده صالح آباد به سمت مهران بيش از 150 ميليارد ريال اعتبار تخصيص داد و در خصوص قطعات باقي مانده جاده صالح آباد - مهدي آباد به سمت ايلام نيز دستور لازم در خصوص انتخاب پيمانکار و ادامه عمليات اجرايي داده شد. مديرکل راه و شهرسازي ايلام تاکيد کرد: تصميم‌هاي خوبي هم در خصوص ادامه عمليات اجرايي مسير مهران - دهلران - انديمشک اتخاذ شد ضمن اينکه براي اين طرح بيش از 520 ميليارد ريال در قانون بودجه سال 96 به عنوان اعتبار تامين کننده براي ادامه چهار خطه کردن اين مسير لحاظ شده است.ميرجعفريان گفت: تخصيص 150 ميليارد ريال اعتبار براي تسريع در ادامه روند احداث تونل کبير کوه و همچنين پرداخت تمام مطالبات طرح بيمارستان 362 تختخوابي شهر ايلام با تخصيص 90 ميليارد ريال از ديگر مصوبات ديدار استاندار ايلام با وزير راه و شهرسازي بود.وي يادآور شد: وزير راه و شهرسازي در اين ديدار در خصوص تعيين و تکليف پيمانکار تونل قلاجه جهت به سرانجام رساندن اين طرح نيز دستورهاي لازم را صادر کردند.مدير کل راه و شهرسازي استان ايلام اضافه کرد: تمام اعتبارهاي در نظر گرفته براي ادامه عمليات اجرايي طرح‌هاي راه سازي در اين استان به وزراتخانه ابلاغ شده و در هفته‌هاي آينده، پرداخت خواهد شد.محمدرضا مرواريد استاندار، شاپور پولادي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري و سيدکمال الدين ميرجعفريان مديرکل راه و شهرسازي استان ايلام عصر سه شنبه 14 دي ماه با عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي ديدار و در خصوص مسائل و مشکلات حوزه راه و شهرسازي اين استان رايزني و گفت و گو کردند..