کشته و زخمي‌شدن 9 نفر در جريان تيراندازي به اعضاي دو خانواده
گروه اجتماعي: رسانه‌ها از کشته شدن 6 نفر در تيراندازي به اعضاي ۲ خانواده در شهر اراك خبر داده‌اند. حادثه‌اي كه ساعت پنج صبح روز گذشته (چهارشنبه) رخ داد و علاوه بر کشته شدن 6 نفر، 2 نفر نيز زخمي‌شدند.
قاتل با يک اسلحه کلاشينکف ابتدا به سراغ خانواده‌اي مي‌رود که در ماجراي سال قبل به‌عنوان شاهد با پليس همکاري کرده و موجب دستگيري وي شده بودند. در آنجا با شليک گلوله 6 نفر را به قتل مي‌رساند و سپس به سراغ خانواده‌اي مي‌رود که در جريان نزاع سال قبل يک نفر از آنها توسط فرد همراه او کشته شده بود. در آنجا نيز پدر و مادر آن خانواده را به قتل مي‌رساند و در اين ميان دو نفر نيز مجروح مي‌شوند.
عامل حادثه روز گذشته اراك مجرمي‌سابقه‌دار بوده كه براساس صحبت‌هاي دادستان اراك مدتي قبل با قرار وثيقه 200 ميليون توماني آزاد شده است. انگيزه از تيراندازي روز گذشته نيز مربوط به اختلاف قبلي ميان خانواده‌ها مي‌شود تا جايي كه ضارب، پيش از اين نيز در جريان يك نزاع دستگير و مدتي زنداني شده است. از طرف ديگر فرمانده انتظامي‌استان مركزي پيش از ظهر روز گذشته خبر بازداشت عامل تيراندازي به دو خانواده اراكي را اعلام كرد.
در همين حال آنطور كه ايلنا گزارش داده فرد قاتل يک محکوم به اعدام به جرم حمل مواد مخدر بوده که به قصد انتقام‌جويي با حمله به يک منزل مسکوني دو نفر را که عليه او شهادت دادند را به ضرب گلوله مي‌کشد. او به سرعت به محله ديگري از شهر اراک رفته و همسر دوم و کودک خردسالش را نيز به قتل مي‌رساند.
 در جريان اين حادثه عجيب يک مامور نيروي انتظامي‌به شهادت رسيده و ۴ نفر نيز زخمي‌مي‌شوند که حال يکي از آن‌ها وخيم است. اين حادثه در ۲ مرحله ساعت ۵ و ۴۵ دقيقه و ۶ و ۴۶ دقيقه در خيابان انقلاب و خيابان ۳۰ متري کوي علي ابن ابيطالب شهر اراک اتفاق افتاد. در تيراندازي خيابان انقلاب ۲ خانم و يک مرد و در تيراندازي ۳۰ متري نيز يک زن و يک مرد جان باختند که يکي از آنان از ماموران نيروي انتظامي‌استان مرکزي است. قاتل از متهمان سابقه دار و داراي هويت مشخص و متواري است و پارسال نيز يک نفر را کشته بود.
از طرف ديگر به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سردار کيومرث عزيزي، فرمانده انتظامي‌استان مركزي گفت: پس از گزارش حادثه تيراندازي و با حضور ماموران انتظامي‌مشخص شد دو فرد مسلح وارد دو منزل مسكوني در شهر اراک شده و اقدام به تيراندازي به سمت ساکنان آنها کرده‌اند. در اين حادثه پنج نفر از ساکنان جان خود را از دست داده و چهار نفر ديگر مجروح شدند.
فرمانده انتظامي‌استان مرکزي ادامه داد: بلافاصله در تحقيقات اوليه، هويت قاتلان شناسايي و در برنامه‌ريزي عملياتي پليس خودروي آنها در يکي از محله‌ها کشف شد. سردار عزيزي تصريح كرد: بعد از مدت زمان کوتاهي يکي از قاتلان دستگير و برنامه‌ريزي پليس براي دستگيري فرد ديگر نيز ادامه دارد. فرمانده انتظامي‌استان مركزي درخصوص علت قتل بيان داشت که فرد قاتل مجرمي‌سابقه‌دار بوده كه اخيرا از زندان آزاد شده و به كمك برادرش برنامه‌ريزي قتل‌ها را انجام داده است. وي خاطرنشان کرد: انگيزه قتل به قصد انتقام‌جويي و اختلافات قبلي قاتلان با ساکنان منازل مذكور بوده که نتيجه اقدامات بعدي پليس به شهروندان اطلاع‌رساني خواهد شد.
در همين حال حسيني طاهري، دادستان اراک نيز در گفتگو با روابط عمومي‌دادستاني کل کشور گفت:ريشه اين حادثه به اختلاف قبلي ميان اين خانواده‌ها برمي‌گردد، به‌طوري که سال گذشته اين فرد به اتهام ايراد صدمه بدني عمدي در جريان يک نزاع دستگير و روانه زندان مي‌شود. دادستان اراک با اعلام اينکه در آن درگيري متاسفانه يک نفر به قتل مي‌رسد گفت: عامل حادثه‌امروز، پس از آن درگيري به جرم ايراد صدمه بدني عمدي دستگير و روانه زندان مي‌شود و پس از يک سال، در تاريخ دهم دي ماه‌امسال با قرار وثيقه دويست ميليون توماني آزاد مي‌شود.
وي افزود: براساس تحقيقات و اطلاعات اوليه، اين شخص پس از آزادي، از سوي خانواده و بستگان به‌عنوان عامل ايجاد نابساماني و مشکلات در خانواده مورد شماتت قرار مي‌گيرد و فشار نيز از سوي خانواده مقتول درگيري سال گذشته به خانواده آنها بوده که بايد از شهر اراک کوچ کنند و بروند، مجموعه اين فشارها و بگو مگوها گويا موجب سکته پدر متهم و در نهايت وارد آمدن فشار روحي مضاعف بر روي متهم و در نتيجه حمله مسلحانه به خانواده‌هاي مرتبط و شاهد در حادثه سال قبل و کشته شدن برخي افراد مي‌شود.

موتور سیکلت‌ها باید مجور طرح ترافیک بگیرند؛
گروه اجتماعي: موتورسيكلت‌هاي پايتخت از اين به بعد ملزم به دريافت آرم طرح ترافيك سالانه براي حضور در مناطق طرح ترافيك دارند. اين اقدام جديدي است كه اعضاي شوراي شهر تهران در راستاي ساماندهي موتورسيكلت‌ها و ترافيك خيابان‌هاي پايتخت براي اجراي آن به اجماع رسيده‌اند.
 پليس راهور و معاون حمل و نقل شهرداري نيز به اين طرح چراغ سبز نشان داده‌اند و حالا موتورسيكلت‌هاي پايتخت علاوه بر اينكه بايد برگه معاينه فني اخذ كنند و عوارض ساليانه را بپردازند بايد براي عبور و مرور به محدوده طرح ترافيك پايتخت بايد نسبت به اخذ آرم طرح ترافيك سالانه اقدام كنند.
چند هفته پيش از اين بود كه زمزمه‌هايي مبني بر رايزني وزارت صنعت، معدن و تجارت براي ورود چند هزار موتورسيكلت كاربراتوري به خيابان‌ها حاشيه‌هايي را ايجاد كرده بود، موتورسيكلت‌هايي كه براساس گزارش‌هاي محيط زيستي سطح آلايندگي بالايي دارند. هنوز هم در گوشه و كنار خيابان‌هاي تهران تابلوهاي تبليغاتي مشاهده مي‌شود كه در آن سطح آلايندگي موتورهاي كاربراتوري را پنج برابر اتومبيل‌ها اعلام مي‌كند. به اين ترتيب به نظر مي‌رسد تصميم اخير شوراي شهر براي اجبار موتورسيكلت‌هاي تهران در جهت اخذ آرم طرح ترافيك سالانه، مي‌تواند يكي از اقداماتي باشد كه علاوه بر ساماندهي بحث‌هاي مرتبط با ترافيك خيابان‌هاي پايتخت، در كنترل و كاهش سطح آلودگي نيز موثر خواهد بود. آنطور كه در جزئيات اين طرح اعلام شده موتورسيكلت‌هاي كاربراتوري ملزم به پرداخت 20 درصد عوارض يك خودرو در سال و موتورهاي انژكتوري نيز به پرداخت 10 درصد عوارض يك خودرو الزام دارند. موتورهاي برقي نيز به مانند اتومبيل‌هاي هيبريدي از معافيت‌هاي خاصي برخوردار شده و نيازي به پرداخت عوارض سالانه ندارند. مجموعه اين طرح‌ها قرار است از سال آينده در دستور كار قرار گرفته و اجرايي شوند.
رئيس کميته عمران شوراي شهر تهران جزئيات الزام موتورسيکلت‌ها براي دريافت آرم طرح ترافيک ساليانه را تشريح کرد. اقبال شاکري با اشاره به خبر الزامي‌شدن دريافت آرم طرح ترافيک سالانه براي موتورسيکلت‌هاي پايتخت گفت: در حين بررسي تعرفه‌هاي طرح ترافيک در کميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تهران براي اولين بار پيشنهاد شد که در راستاي ساماندهي موتورسيکلت‌هاي پايتخت، تمهيدات ويژه‌اي براي سال 96 اتخاذ شود. وي در تشريح اين برنامه‌ها گفت: بر همين اساس تمامي‌موتورسيکلت‌هاي پايتخت براي ورود به محدوده طرح ترافيک بايد نسبت به اخذ آرم طرح ترافيک سالانه اقدام کنند. وي با بيان اينکه لذا بايد تمامي‌موتورسيکلت‌ها برگه معاينه فني داشته باشند، گفت: همچنين مقرر شد که موتورسيکلت‌ها عوارض ساليانه خود را نيز پرداخت کنند؛ به گونه‌اي که موتورسيکلت‌هاي انژکتوري 10 درصد عوارض يک خودرو، موتورسيکلت‌هاي کاربراتوري 20 درصد عوارض يک خودرو و موتورهاي برقي نيز از عوارض معاف هستند که اين برنامه‌ها از سال 96 اجرايي خواهد شد.
شاكري با اشاره به استقبال پليس راهور و معاونت حمل و نقل شهرداري تهران از اين مصوبه گفت: پليس در حال حاضر اقدام به اعمال قانون به صورت فيزيکي مي‌کند اما با اجرايي شدن اين برنامه، دوربين‌هاي شهر تهران رصد موتورسيکلت‌ها را بر عهده مي‌گيرند. رئيس كميته عمران شوراي شهر تهران با بيان اينکه همچنين ستاد معاينه فني شهر تهران دو خط از مراکز خود را در پنج مرکز به بحث معاينه فني موتورسيکلت‌ها اختصاص داده است گفت: اميدواريم با اجرايي شدن اين طرح موتورسيکلت‌هاي پايتخت سامان بيابند. وي افزود: اين طرح در کميسيون حمل و نقل و عمران شوراي شهر تصويب شده و براي تصويب نهايي به زودي در صحن شوراي شهر قرائت مي‌شود.
موتورسيکلت‌ها در سيستم حمل و نقل تمام کشورها مورد استفاده قرار مي‌گيرد و اکثر کشورها، سرمايه‌گذاري‌هاي مادي و معنوي قابل توجهي براي ارتقا و بهبود نقش اين وسيله در چرخه ترافيک انجام داده‌اند در صورتي که در ايران اين وسيله نقليه دقيقا راه را برعکس طي مي‌کند و موجب هدررفت منابع انساني و مالي مي‌شود. اين وسيله در مقايسه با اتومبيل حداکثر 25 درصد سطح اشغال دارد و حدود 2.7 درصد از حجم حمل و نقل درون شهري را به خود اختصاص داده است. اين وسيله نقليه مشکلاتي را نيز براي جامعه و شهروندان ما در جنبه‌هاي مختلف ترافيکي به وجود آورده که دامنه تاثير اين مشکلات خصوصا در کلانشهر تهران، مشکلات و هزينه‌هاي پيدا و پنهان فراواني در شاخص‌هاي مختلف اجتماعي به همراه داشته است.

ايلام - معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي ايلام گفت: در سال جاري 16 واحد صنفي متخلف و مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي، بهداشتي و آرايشي، دارو و مکمل‌هاي دارويي در ايلام پلمپ شدند.
دکتر نصرالله نقدي اظهار کرد: در مجموع 284 مورد بازديد از اماکن مختلف تهيه و توزيع مواد غذايي، آرايشي، بهداشتي و تجهيزات پزشکي و 136 قلم بازرسي از محموله‌هاي پستي دارو و آرايشي ارسالي خارج از کشور در 9 ماه گذشته از سال انجام شده است.وي افزود: در نتيجه اين بازرسي‌ها، 84 قلم انواع مواد خوراکي فاسد و تاريخ مصرف گذشته از اين واحدها کشف، ضبط و معدوم شد و پرونده تخلف 53 واحد صنفي نيز براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي ارجاع داده شده است.به گفته نقدي، اقلام ديگر کشف و ضبط شده شامل 112 قلم مواد آرايشي بهداشتي به ارزش يک ميليارد و 175 ميليون ريال، 214 قلم مکمل، عطاري و دارويي به ارزش 355 ميليون ريال، 84 مورد مواد غذايي و آشاميدني به ارزش 15 ميليون و 500 هزار ريال و 93 قلم تجهيزات پزشکي به ارزش 23 ميليون و 400 هزار ريال است. معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي ايلام تاکيد کرد: به منظور ارتقاي سطح بهداشت، کار گروه‌هاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ايلام 14 بار تشکيل شد و براي آموزش و اطلاع رساني در اين زمينه 64 مورد نصب بنر، چاپ پمفلت، بروشور و برگزاري کارگاه و کلاس‌هاي آموزشي و ارسال پيامک نيز صورت گرفته است.دکتر نقدي با بيان اينکه لوازم آرايشي قاچاق عمدتا لوازمي‌بي کيفيت و توليد زير زميني هستند، يادآور شد: اين کالاها بدليل اينکه نتوانسته‌اند مسيرهاي قانوني را طي کنند قاچاقچيان آنها را به صورت قاچاق وارد کشور مي‌کنند و براي اينکه سريعتر به فروش برسد در شبکه‌هاي توزيع عرضه مي‌شود.

ليلا زرگانيان – اهواز- در سيزدهمين کنفرانس بين المللي روابط عمومي‌و چهاردهمين جشنواره روابط عمومي‌هاي برتر ايران ، روابط عمومي‌اين اداره کل در بخش "مديريت رويداد" عنوان برتر را کسب کرد.اين دوره کنفرانس بين المللي روابط عمومي‌با موضوع دانش محور و مديريت محتوا برگزار شد.کنفرانس مذکور که با مشارکت مستقيم دانشگاه هاي معتبر ارتباطات و روابط عمومي، سازمان ها و شرکت هاي دولتي و خصوصي و با حضور اساتيد و چهره‌هاي برتر روابط عمومي، علوم ارتباطات و فناوري اطلاعات تشکيل مي شود، به بحث ‌مي پردازد.
اين کنفرانس از سال 1383 تاکنون توسط موسسه کارگزار روابط عمومي‌براي شاغلان روابط عمومي‌ايران طراحي شده است که به آخرين مباحث حوزه صنعت روابط عمومي‌مي پردازد.لازم به ذکر است؛روابط عمومي‌بندر خرمشهر در جشنواره مذکور که دي ماه سال گذشته برگزار شد در بخش "مديريت رويداد" نيز موفق به کسب تنديس طلايي شده بود. کسب لوح برتر در سيزدهمين جشنواره برترين‌هاي روابط عمومي‌ايران و کسب رتبه برتر در سومين جشنواره روابط عمومي‌هاي استان خوزستان از ديگر موفقيت‌هاي روابط عمومي‌اداره کل بندر و دريانوردي خرمشهر در سال جاري است.

به گزارش روابط عمومي‌اداره کل راه وشهرسازي لارستان ، مهندس سلحشوري معاونت هماهنگي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه استان فارس به اتفاق پرويز حيدري رييس اداره راه وشهرسازي خنج و‌هاشمي‌بخشدار محمله از محور راه روستايي باغان - کورده بازديد کرد .پرويز حيدري با بيان اينکه: در اين بازديد مشاهداتي در خصوص بهسازي و ايمن سازي قطعه اول که به طول 12 کيلومتر توسط اداره کل راه وشهرسازي لارستان در حال انجام است ، به عمل آمد.
وي تصريح کرد : در خصوص تقاطع باغان به سمت کورده که به طول 76 کيلومتر است مهندس سلحشوري در جريان روند ادامه عمليات بهسازي قطعه دوم که هم اکنون 20 کيلومتر از آن توسط مشاور در دست مطالعه است، قرار گرفت .
رييس اداره راه وشهرسازي خنج محور باغان – کورده را يکي از اولويت‌هاي اداره راه وشهرسازي خنج دانست و افزود: با اجراي عمليات تعريض ابنيه فني و رفع نقاط پر حادثه کاهش سوانح رانندگي و کاهش طول مسير را در پي خواهيم داشت و اين محور زمينه ساز اتصال شهرستان خنج به محور فيروز آباد ، جم و عسلويه
خواهد شد.

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد کشور از‌هاشمي‌رفسنجاني به عنوان آيت خدا و ناجي ايران نام برد.وي افزود: به لطف خدا، ايران بعد از‌هاشمي‌حتما يک ايران بيدار تر و هوشيار تر از دوران حيات آن بزرگمرد خواهد بود.حجت الاسلام و المسلمين زم گفت: امروز کساني که تا قبل از وفات‌هاشمي‌او را بي نام، بي يار و بي نشان مي‌خواندند در نبودش با غم و غصه از فضل، دانش، پاکي و قدرت بي مثال او در اداره کشور سخن مي‌گويند.
وي، از سعه صدر و بردباري‌هاي‌هاشمي‌رفسنجاني در برابر ناملايمتي‌ها به عنوان يکي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد وي ياد کرد.او اعلام کرد: اصلي‌ترين دستاورد انسان عاقبت به خيري است که در پرتو يک راه طولاني و کيفي و توکل به خدا کسب مي‌شود و‌هاشمي‌از اين نعمت برخوردار شد.
به گفته زم، کساني که تا ديروز مال و منال و دارايي‌هاشمي‌را زير سوال مي‌بردند امروز همه از فضل و کرم و هزينه کردن سرمايه‌هاشمي‌براي پيروزي انقلاب سخن مي‌گويند و اين گواه از سلامت اين بنده صالح خدا دارد که به لطف حضرت دوست در کمترين زمان ممکن براي بدخواهانش روشن شد.معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد کشور گفت: همانگونه که‌امير کبير با پايه گذاري دارالفنون در کشور به فکر ارتقاي سطح علمي‌کشور بود،‌هاشمي‌رفسنجاني هم با ايجاد يکي از مهمترين مراکز علمي‌تلاش وسيعي براي بالا بردن سطح علمي‌جوانان و نوجوانان را رقم زد.او ادامه داد: سطح سرانه مطالعه کشور ما به ۱۳ دقيقه رسيده که بسيار خطرناک است و همه بايد تلاش کنيم ايران را از اين خطر دور کنيم.به گفته حجت الاسلام و المسلمين زم ، گفتمان‌هاشمي‌رفاه و توسعه از مسير اعتدال است و هيچ منافاتي با نگاه اسلام عزيز ندارد.زم افزود:‌هاشمي‌تلاش کرد از طريق مذاکره با دنيايي که عليه کشورمان موضع سرسختانه اي گرفته بود؛ مسير را با گفتمان اعتدالي به سمت موفقيت در مسئله برجام تغيير دهد

بوشهر- خبرنگار تجارت : مديريت پالايشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبي از توليد پايدار گاز و ساير محصولات اين پالايشگاه با گذشت دوازده سال تلاش و فعاليت شبانه‌روزي متخصصان و کارکنان اين پالايشگاه خبر داد.
مديريت پالايشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبي از توليد پايدار گاز و ساير محصولات اين پالايشگاه با گذشت دوازده سال تلاش و فعاليت شبانه‌روزي متخصصان و کارکنان اين پالايشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومي‌شرکت مجتمع گاز پارس جنوبي، محمد شفيع موذني، سرپرست مديريت پالايشگاه سوم ضمن تبريک به مناسبت 12 دي‌ماه سالروز آغاز عمليات تزريق گاز طبيعي پالايشگاه سوم به شبکه سراسري گاز از زمستان سال 83 گفت: پايداري توليد گاز در پالايشگاه سوم در سطح مطلوبي مي‌‌باشد و کارکنان اين پالايشگاه در سايه همدلي و در جهت شکوفايي اقتصاد کشور و آسايش هم‌وطنان گام برمي‌دارند.
موذني گفت: اين رويداد مهم، مرهون تلاش‌هاي ارزشمند همه کارکنان در بخش‌هاي عمليات صنعتي و غير صنعتي پالايشگاه و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبي
 مي‌باشد.
سرپرست مديريت پالايشگاه سوم با بيان توليد ميعانات گازي در اين پالايشگاه گفت: با تلاش متخصصان و کارکنان پالايشگاه سوم از آغاز عمليات فرآورش و توليد محصولات در اين پالايشگاه، بيش از 335 ميليون و ششصد و بيست و يک هزار بشکه ميعانات گازي توليد و صادر شده است.
موذني با اشاره به اين‌که کارنامه‌ي درخشان کارکنان پرتلاش مجتمع گاز پارس جنوبي سبب افتخار و سربلندي کشور مي‌باشد افزود: از آغاز اولين عمليات تزريق گاز طبيعي پالايشگاه سوم در دوازدهم دي‌ماه سال 83 تاکنون، بيش از 213 هزار ميليون متر مکعب استاندارد گاز طبيعي به شبکه سراسري جهت تامين پايدار انرژي در کشور ارسال شده است.
وي در ادامه با بيان توليد محصول گوگرد پالايشگاه سوم در همين بازه زماني خاطرنشان کرد: گوگرد دانه‌بندي شده يا گرانول، مرغوب‌ترين نوع گوگرد مي‌باشد که در پالايشگاه‌هاي مجتمع گاز پارس جنوبي توليد مي‌شود و پالايشگاه سوم توانسته از سال 83 تا پايان آذرماه سال جاري، 805 هزار و هشتصد تن گوگرد را توليد
 نمايد.
سرپرست مديريت پالايشگاه سوم با اشاره به توليد ديگر محصولات اين پالايشگاه خاطرنشان کرد: در همين بازه زماني توليد بيش از 5 ميليون و 626 هزار تن پروپان، 3 ميليون و 841 هزار تن بوتان و 5 ميليون و 958 هزار تن اتان با همت کارکنان پالايشگاه سوم محقق شده
 است.

هيأت ايراني ۵ اسفند براي مذاکره حج به عربستان مي‌رود
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت درباره دعوت سعودي از کشورمان براي حضور در مناسک حج تمتع امسال گفت: هيأت ايراني پنجم اسفندماه به عربستان سفر مي‌کند. به گزارش ايلنا،حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسکر گفت: انشاءالله در‌‌ همان تاريخي که مقامات عربستان اعلام کرده‌اند هيئت ايراني براي مذاکره به کشور عربستان سفر خواهد کرد. روابط عمومي‌بعثه مقام معظم رهبري با اعلام اين خبر اعلام کرد نماينده ولي فقيه درامورحج درباره اينکه هيئت ايراني در چه تاريخي به عربستان سفر مي‌کند، خاطرنشان کرده هيئت ايراني پنجم اسفند ماه به عربستان سفر مي‌کند و ما اميدواريم بتوانيم مواضع خود را در اين ديدار تشريح کرده و به نتيجه مشخص دست پيدا کنيم.

تجمع کارگران بازنشسته فولاد مقابل مجلس
گروهي از کارگران وکارکنان بازنشسته فولاد که براي دومين بار در ماه جاري از سراسر کشور به تهران آمده‌اند از ساعت ۸ صبح روز گذشته (چهارشنبه) مقابل ساختمان مجلس شوراي اسلامي‌اجتماع کردند. به گزارش ايلنا اين تجمع مقارن ادامه بررسي مفاد لايحه برنامه ششم توسعه در مجلس بوده و از قرار معلوم تجمع‌کنندگان خواستار لغو خودگرداني صندوق فولاد، انتقال به صندوق بازنشستگي کشوري با تطبيق آيين‌نامه معتبر فولاد، مکلف کردن دولت به اجراي تعهدات و پرداخت مطالبات قانوني بازنشستگان فولاد مطابق آيين‌نامه معتبر فولاد، پرداخت به موقع حقوق و هزينه‌هاي درماني بازنشسته فولاد از بودجه‌ سنواتي هستند. آنها مي‌گويند، دليل اعتراض امروزمان در مقابل ساختمان مجلس رسيدگي به وضعيت بازنشستگان صنعت فولاد در لايحه بودجه ۹۶ وبرنامه ششم توسعه است که از قرار معلوم وضعيت آن در جلسه بعد از ظهر نهايي خواهد شد.

4 مرکز مخابراتي توسعه مي‌يابد
عمليات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابراتي کوثر(کلاک)، شهيد عرب‌سرخي، جماران، توحيد از تاريخ 23 دي‌ماه آغاز مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌مخابرات منطقه تهران، با اجراي عمليات مذکور ارتباط تلفني مشترکين در مرکز مخابرات کوثر(کلاک) با پيش‌شماره‌هاي 3230، 3231 در محدوده کلاک پايين، ياس، رضاقلي، پل فرديس، پل کلاک به مدت 48 ساعت و در مرکز مخابرات شهيد عرب‌سرخي با پيش‌شماره‌هاي 3374 الي 3377، 3337 الي 3339 در محدوده اتوبان فدائيان اسلام، شهيد غيبي، زهره‌وند و در مرکز مخابرات جماران با پيش‌شماره‌هاي 2228، 2229، 2280 الي 2283، 2610 الي 2614 در محدوده خيابان‌هاي تنگستان 4، فاز 1 و 2، ترانه، روحاني، لاله، نگين، شهيد صفري، سعيدي، داروگر، بهشت، ارباب، تاجيک، شهيد متقيان، نيلوفر، تاج، شکوفه، نور، عسکريان، کريم آبادي و در مرکز مخابرات توحيد با پيش‌شماره‌هاي 6642، 6643، 6659، 6690 الي 6694 در محدوده خيابانهاي ملکوتي، ستارخان، کوکب و شهرآرا به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.


تجليل از کارآفرينان برتر ايلامي
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان ايلام از تجليل از کارآفرينان برتر ايلامي‌خبر داد.عليرضا زرگوش اظهار داشت: يازدهمين جشنواره کارآفريني در استان ايلام برپا شد.مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعي استان ايلام گفت: در يک دوره‌اي که فراخوان انجام گرفت 215 نفر از کارآفرينان برتر شرکت کردند که توسط 14 داور در سطح استاني و ملي داوري شدند.وي ادامه داد: اين تعداد کارآفرين در 3 بخش صنعت، خدمات و کشاورزي هر کدام 3 نفر به عنوان کارآفرين برتر استان ايلام انتخاب و در جلسه کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان ايلام از آنها تجليل به عمل آمد.زرگوش در پايان تصريح کرد: اين دستگاه اجرايي تمام توان خود را صرف ارائه خدمات به جامعه هدف خود کرده و در اين راستا از هيچ تلاش و کوششي دريغ نمي‌کند

برگزاري قرعه کشي جشنواره‌هاي وصول مطالبات وميثاق همراه اول مخابرات مرکزي
آيين قرعه کشي جشنواره‌هاي وصول مطالبات وميثاق همراه اول مخابرات منطقه مرکزي برگزار شد .در اين مراسم که باحضور جمعي ازنمايندگان رسانه‌هاي جمعي استا ن برگزار شد، برندگان خوش شانس مرحله دوم جشنواره وصول مطالبات، شامل مشترکيني که قبض دوره خود را در مهلت تعيين شده پرداخت کرده‌اند و همچنين مشترکان بدهکاري که نسبت به پرداخت بدهي قبلي خوداقدام کرده‌اندمشخص شدند.بر اين اساس در مرحله اول قرعه کشي جشنواره ميثاق، ازبين ۲۹ هزار و ۹۳۱ مشترک جديدکه با فعال سازي سيمکارت خود به جمع مشترکين همراه اول استان پيوسته‌اند، برندگان اين مرحله نيز مشخص گرديدند.شايان ذکر است ،جوايز اين مرحله شامل گوشي تلفن همراه، خط دائمي‌همراه اول، مودم و جوايز نقدي از جمله هداياي بيست وپانزده ميليون ريالي است که به برندگان اهداخواهدشد.

احداث ايستگاه‌هاي پايش محيط زيست کميجان و آشتيان
مديرکل راه و شهرسازي استان مرکزي گفت: در شهرستان‌هاي کميجان و آشتيان پروژه احداث ايستگاه‌هاي پايش محيط زيست با ميانگين 240 مترمربع زيربنا در حال اجرا است.مجيد شارقي اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازي در دو شهرستان اين استان پروژه احداث ايستگاه‌هاي پايش محيط زيست را با ميانگين 240 مترمربع در دست اجرا دارد.وي تصريح کرد: با توجه به اهميت و حساسيت توسعه مبحث پايش محيط زيست و اثراتي که اين مقوله به صورت مستقيم و يا غير مستقيم در تمامي‌حوزه‌هاي اجتماعي، فعاليت‌هاي عمراني، فرهنگي، سياسي، ورزشي و... به ويژه در کنترل آلودگي کلان‌شهرها دارد، درسال‌هاي اخير ساخت دست کم دو پروژه با موضوع مذکور در شهرهاي مختلف استان جانمايي شده است.مديرکل راه و شهرسازي استان مرکزي با اشاره به اينکه اين مراکز با هدف تأمين نيازهاي اين حوزه حساس و راهبردي در شهرستان‌هاي کميجان، زرنديه و آشتيان احداث مي‌شود، ادامه داد: با وجود محدوديت‌هاي اعتباري، پيشرفت پروژه‌هاي عنوان شده در سطح استان بيش از 80 درصد است.شارقي اظهار کرد: ايستگاه‌هاي در حال احداث پايش محيط زيست با کارکردهاي متنوع و مبتلابه اين فن‌آوري مفيد و پايه‌اي مي‌تواند با تکميل رينگ دسترسي به اين تکنولوژي در جاي جاي استان راهبردي مرکزي نقش موثري  ايفا کند.