آغاز دور برگشت لیگ برتر
تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در اولین دیدار خود با هدایت فیروز کریمی موفق شد یک پیروزی شیرین را برابر صبای قم به دست آورد. به گزارش مهر، نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ شانزدهم روز گذشته با برگزاری یک مسابقه در آبادان آغاز شد.
تیم فوتبال صنعت نفت در اولین مسابقه ای که فیروز کریمی را به عنوان سرمربی بر روی نیمکت خود داشت، میزبان تیم صبای قم بود که این دیدار با برتری ۲ بر یک میزبان خاتمه یافت. در اواسط نیمه دوم «کیوان امرایی» موفق شد در دقیقه ۵۹ صبا را پیش بیندازد، اما در دقیقه ۷۲ «حکیم نصاری» با یک شوت زیبا، بازی را به تساوی کشاند. در حالی که مسابقه با همین نتیجه رو به پایان بود حکیم نصاری بار دیگر در دقیقه ۹۲ موفق به گلزنی شد تا فیروز کریمی در اولین حضورش در تیم صنعت نفت به عنوان سرمربی، صاحب یک پیروزی شیرین شود. تیم صنعت نفت آبادان با کسب این سه امتیاز ۱۹ امتیازی شد و جای استقلال خوزستان را در رده دهم جدول گرفت. صبا هم در رده پانزدهم با ۹ امتیاز باقی ماند. پیکان - گسترش فولاد تبریز از بازی‌های این هفته است. پیکان به دنبال تثبیت جایگاهش است و گسترش فولاد هم باید تلاش کند تا نسبت به نیم‌فصل اول نتایج بهتری بگیرد. دیگر بازی این هفته بین استقلال خوزستان و تراکتورسازی تبریز برگزار می‌شود. یکی قهرمان فصل قبل و دیگری مدعی قهرمانی این فصل است. دیدار استقلال خوزستان و تراکتورسازی که در هفته شانزدهم در خوزستان برگزار می‌شود، تراکتورسازی، سروش رفیعی یکی از بهترین‌های خود را به دلیل پایان خدمت سربازی‌اش از دست داد و در عوض امید عالیشاه و احمد نوراللهی را از پرسپولیس به عنوان سرباز گرفت. نفت تهران و استقلال بازی مهم این هفته است. نفت و استقلال باید بازهم با یکدیگر روبه‌رو شوند، در شرایطی که علی دایی نمی‌تواند روی نیمکت حضور داشته باشد. همین مسئله می‌تواند تأثیر زیادی روی بازی داشته باشد و شاید حداقل در کنار خط بخشی از جذابیت‌های بازی گرفته شود. هرچند نفتی‌ها برای بازی با استقلال انگیزه زیادی دارند تا ثابت کنند در جام حذفی هم با قدرت این تیم را شکست داده‌اند. با این وجود استقلالی‌ها که برای تقویت خود در نیم‌فصل دوم ایمان مبعلی را می‌خواستند و با پاسخ منفی نفت روبه‌رو شدند، به دنبال انتقام‌گیری هستند تا هم به نوعی باخت تلخ در جام حذفی را فراموش کرده باشند و هم بتوانند نیم‌فصل دوم را با شروعی خوب، امیدوارکننده آغاز کنند. ماشین سازی تبریز – فولادخوزستان، پرسپولیس – سایپا، پدیده - سپاهان اصفهان و ذوب‌آهن اصفهان - سیاه جامگان مشهد از دیگر بازی‌های این هفته است.
حسن کامرانی‌فر:
رئیس دپارتمان داوران در خصوص برگزاری سمینار دانش افزایی داوران لیگ برتر فوتبال در جزیره کیش توضیحاتی را ارائه کرد.
به‌ گزارش ‌ایسنا، حسن کامرانی‌فر - رئیس دپارتمان داوران در ابتدا، گفت‌: این دوره برای اولین بار با حضور 24 داور و 48 کمک داور خارج از تهران برگزار شد و سعی کردیم این کلاس دانش افزایی داوران را  نزدیک به استانداردهای فیفا و ای اف سی انجام دهیم. وی در ادامه بیان کرد: به تمامی داوران یک هارد اکسترنال که حاوی آخرین اطلاعات کامل آموزش داوری فیفا و ای‌.اف.سی در زمینه‌های قوانین، آمادگی جسمانی و ریکاوری اهدا شد. همچنین آنها مجهز به لباس فصل سرما شدند و به‌زودی ساعت‌های پولار نیز در اختیار داوران قرار خواهد گرفت. رئیس دپارتمان داوری درخصوص عملکرد شرکت کنندگان گفت: در این سمینار چهار روزه در قسمت تئوری مسابقات و تمامی صحنه‌هایی را که در آن داوران تصمیمات درست و اشتباه گرفته بودند، گلچین کردیم و به آنها نشان داده شد تا داوران برای شروع بهتر در نیم فصل دوم آماده شوند.
علیرضا منصوریان:
سرمربی استقلال گفت: احتمالا پنجشنبه یک جوان دیگر به ترکیب ما اضافه می‌شود. به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت تهران گفت: درباره بازی با نفت باید بگویم که شرح تمرینی خوبی داشتیم.
 در این ۱۰ روز خوب تمرین کردیم و سعی می‌کنیم با شکل تیم جوانمان به همراه یکی دو با تجربه به زمین برویم. یک جوان هم احتمالا به ترکیب ما اضافه می‌شود. محرومی نداریم ولی به دلیل خراب بودن زمین تمرینی‌مان، مگویان را از دست دادیم و قبلش هم انصاری مصدوم شد. جای دیگری هم پیدا نکردیم تا تمرین کنیم. منصوریان درباره وضعیت نقل و انتقالات تیمش گفت: آرش افشین از جمع ما جدا شد. امروز هم میثم مجیدی و امین حاج‌محمدی در اختیار باشگاه هستند. خروجی دیگری فعلا نداریم. باید به ورودی‌هایمان نگاه کنیم. تمرکزمان روی جبارف کاپیتان ازبکستان و آندو تیموریان است تا آنها را جذب کنیم. سرمربی استقلال درباره ممنوع‌الخروجی بازیکنان تیمش گفت: بیشتر از ۱۰ بازیکن دچار این مشکل هستند. تا زمانی که باشگاه‌ها ذی‌نفع نشوند و طرف حساب سازمان امور مالیاتی نشوند، این مشکل هست.
سیدمحمد ناظم الشریعه:
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران می‌گوید هنوز پاداش مقام سومی جهان پرداخت نشده و او قراردادی هم با فدراسیون فوتبال ندارد؛ با این حال برای مرحله جدید اردوی تیم ملی در بهمن برنامه ریزی می‌کند.
سیدمحمد ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاخیر چهار ماهه در پرداخت پاداش ملی‌پوشان فوتسال و امضای قرارداد کادرفنی اظهار کرد: مشکلی در زمینه قرارداد من و مربیان تیم ملی وجود ندارد و قرار شده هفته آینده به فدراسیون رفته و در این زمینه با مسئولان، جلسه‌ای داشته باشم. اما در مورد پاداش‌ها،‌ آقای تاج چندی پیش به من گفته بود در حال تدارک مراسمی هستند و پاداش‌ها هم آماده شده است. با این حال از زمانی که اعلام شده بود، گذشته و فکر می‌کنم چون کی‌روش استعفا کرده، فعلا همه حواس‌ها متوجه او بوده و کسی به فوتسال توجه نمی‌کند. سرمربی تیم ملی با بیان اینکه اردوی جدید از هشت تا سیزده بهمن برگزار خواهد شد، گفت: در نظر دارم بازیکنان جدیدی که تا به حال فرصت بازی در تیم نداشته‌اند را دعوت کنم اما اسم آن را نمی‌توان
تیم ملی "ب" گذاشت.
قویترین مرد پارالمپین جهان و دارنده مدال طلای فوق سنگین بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۱۲ لندن، کاندید دریافت نشان و جایزه جهانی لاروس شد.
 به گزارش مهر، «دانیل دیاس» سفیر بنیاد «لاروس» عصر امروز چهارشنبه نام سیامند رحمان و پنج ورزشکار دیگر را به عنوان کاندیداهای دریافت جایزه ورزشی جهانی لاروس اعلام کرد. بنیاد لاروس در سال ۱۹۹۹ توسط شرکت ریچموند و دایملر تاسیس شد و دو سال بعد جایزه ورزش جهانی لاروس را بنیاد نهاد که در شهر موناکو با حضور «نلسون ماندلا» به برگزیدگان اهدا شد. مراسم اهدای جوایز هرساله برگزار و به بهترین ورزشکاران جهان در بخش‌های مختلف اعطا می شود.
راز موفقیت زیدان از زبان خودش
سرمربی رئال‌ مادرید که به عنوان بهترین مربی فرانسه در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد، به صحبت در مورد راز موفقیتش پرداخت.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از فرانس فوتبال، با وجود اینکه زین‌الدین زیدان نتوانست جایزه بهترین مربی سال ۲۰۱۶ را به دست آورد اما ناکامی او زیاد دوام نیاورد و فرانس فوتبال، یک جایزه دیگر را به زیزو داد. این مجله فرانسوی، زیدان را به عنوان بهترین مربی فرانسوی در سال ۲۰۱۶ انتخاب کرد. سرمربی رئال‌ مادرید به فرانس فوتبال گفت‌: مدت‌هاست که احساس می‌کنم مربی خوش شانسی هستم؛ حتی زمانی که شرایط به خوبی پیش نمی‌رود. خوشبختانه همه چیز برای من خوب است چون می‌توانم کاری را که دوست دارم انجام بدهم. او ادامه‌ داد: هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی، پیروزی‌های زیادی را تجربه کردم و این مرا بسیار خوشحال می‌کند. می‌خواهم  از شرایطی که در رئال دارم لذت ببرم چون می‌دانم روزی تیم ما شکست می‌خورد. بنابراین باید از شرایط کنونی لذت برد. زیدان در پایان سخنان خود گفت‌: پیامی که می‌خواهم بدهم این است که همه بازیکنان برایم مهم هستند. همه بازیکنان رئال‌ مادرید برای موفقیت من سخت تلاش می‌کنند چراکه برای آنها کار تیمی مهم تر از هر چیزی است. راز موفقیت من در این بوده که بازی به بازی به دنبال پیروزی هستیم. البته باید این را هم بگویم که بسیاری اوقات تلاش زیاد اگر با مهارت همراه نباشد، راه به جایی نمی‌برد. رئال‌ مادرید در فصل جاری لالیگا، عملکرد درخشانی از خود نشان داده است و اختلاف زیادی با دیگر مدعیان دارد.
سوریان و نوروزی شانس ندارند
سرپرست تیم‌ ‌ملی کشتی فرنگی با بیان این که طبق قانون، سوریان و نوروزی شانسی برای حضور در مسابقات جهانی ندارند گفت: دعوت از نفرات المپیکی نظر اشکانی بود. محمد دلیریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دعوت از فرنگی‌کاران المپیکی به اردوی جدید تیم‌ ‌ملی، اظهار کرد: من هیچ دخل و تصرفی در این موضوع نداشتم و سرمربی تیم‌ ‌ملی تصمیم گرفت در این مقطع از این کشتی‌گیران دعوت کنند. این کشتی‌گیران همگی از نفرات پر افتخار کشتی فرنگی ایران بودند و حضورشان در اردوی تیم‌ ‌ملی می‌تواند به جوانان انگیزه بدهد. وی با بیان این که سوریان و نوروزی بر اساس قانون انتخابی تیم‌ ‌ملی شانسی برای حضور در مسابقات جهانی ندارند، گفت‌: از آن‌جایی که این دو کشتی‌گیر نتوانستند در المپیک به مدال برسند شانسی برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ‌ملی ندارند. قرار هم نبوده در این باره شورای فنی استثنایی قائل شود، چرا که اگر این کار صورت بپذیرد همان آش و همان کاسه خواهد شد.
 
اسامی 11 فرنگی‌کار اعزامی  به تورنمنت پاریس
در صورت صدور روادید از سوی سفارت فرانسه، 11 فرنگی‌کار حاضر در اردوی تیم ملی به تورنمنت پاریس اعزام خواهند شد. به گزارش ایسنا، تورنمنت بین‌المللی کشتی فرنگی فرانسه یک هفته پس از رقابت‌های جام تختی در شهر پاریس برگزار می‌شود و کادر فنی تیم ملی اسامی 11 فرنگی‌کار را برای حضور در این تورنمنت معرفی کرده است. اعلام این 11 فرنگی‌کار در صورت صدور روادید از سوی سفارت فرانسه است و به هر تعداد از آن‌ها که ویزا داده شود، به این تورنمنت اعزام می‌شوند. اسامی فرنگی‌کارانی که از سوی کادر فنی برای حضور در تورنمنت پاریس معرفی شده‌اند به ترتیب زیر است: 59 کیلوگرم: محسن حاجی‌پور، 66 کیلوگرم: علی ارسلان، 71 کیلوگرم: عظیم گرمسیری، 75 کیلوگرم: سعید عبدولی، رسول گرمسیری، 80 کیلوگرم: رامین طاهری، 85 کیلوگرم: حسین نوری، سامان عزیزی، 98 کیلوگرم: علی‌اکبر حیدری، مصطفی صالحی‌زاده، 130 کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی.

 ۲۰ کشور  در مسابقات بدمینتون دهه فجر
۲۰ کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی بدمینتون دهه فجر اعلام آمادگی کرده‌اند که به همراه ایران از بیست و یکم بهمن به رقابت می‌پردازند. به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون بدمینتون،۲۰ کشور برای حضور در بیست و شمشین دوره مسابقه‌های بین‌المللی بدمینتون گرامیداشت دهه مبارک فجر  اعلام آمادگی کرده‌اند. فرانسه، لهستان، اسپانیا، افغانستان، اتریش، ایتالیا، دانمارک، روسیه، پرتغال، جمهوری آذربایجان، عراق، سوریه، ارمنستان، سنگاپور، اندونزی، سریلانکا، مالزی، هند، پاکستان و نیجریه در این رقابت‌ها به همراه تیم ملی ایران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. بیست و ششمین دوره مسابقه‌های بین‌المللی بدمینتون دهه مبارک فجر با جایزه ۲۰ هزار دلاری از ۲۱ تا ۲۴ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود. جوایز نسبت به دوره گذشته این رقابت‌ها افزایش دوهزار و پانصد دلاری دارد.
 
آغاز مراحل اجرایی استادیوم 12هزارنفری خاوران
معاون فنی و عمرانی شهردارتبریز، از آغاز مراحل اجرایی استادیوم 12 هزار نفری خاوران خبر داد. به گزارش ایسنا،  محمدحسین اسحقی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به تاثیر ورزش در توسعه سلامت جامعه، از این رو این موضوع لزوم توسعه زیرساخت‌های ورزشی را تعیین می‌کند.  وی افزود: یکی از زیرساخت‌های ورزش همگانی در شهرها، استادیوم‌ها هستند که طراحی آن‌ها بر پایه ارتقای توانایی جسمی و روحی انسان و همچنین تسهیل روابط اجتماعی و فرهنگی در قالب‌های جمعی مورد توجه قرار دارد؛ به همین دلیل، شهرداری تبریز نیز از سال‌های گذشته  اقدام به توسعه زیر ساخت‌های ورزشی جهت توسعه سلامت جسم و روان شهروندان کرده است. معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: پروژه استادیوم 12 هزار نفری شهرک خاوران، یکی از این پروژه‌هاست که هم اکنون در مرحله عقد قرارداد است.
 
تقابل صدرنشینان  لیگ‌برتر واترپلو
آغاز هفته سوم از دور برگشت بیست‌وششمین دوره لیگ برتر واترپلو کشور با انجام سه دیدار پیگیری خواهد شد. در حساس‌ترین دیدار این هفته دو تیم صدر نشین دانشگاه آزاد و سایپا مقابل هم به میدان خواهند رفت. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ هفته سوم از دور برگشت بیست‌وششمین دوره لیگ برتر واترپلو کشور با انجام دو دیدار در تهران و یک مسابقه در اصفهان روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه پیگیری خواهد شد. تیم نفت و گاز گچساران در این هفته با قرعه استراحت بازی نخواهد کرد.