تغييري در اخذ معاينه فني صورت نگرفته 
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص معاينه فني برتر، گفت: اخبار منتشر شده در مورد الزام اخذ معاينه فني برتر ناشي از سوءبرداشت بوده و تغييري در مورد سطح معاينه فني خودروهاي متقاضي طرح ترافيک صورت نگرفته است. مازيار حسيني افزود: از مصوبه و اقدامي‌که منجر به کاهش آلاينده‌ها شود استقبال مي‌کنيم اما بايد توجه کنيم که هرگونه تغيير در سطح معاينه فني منوط به مصوبه شوراي عالي محيط زيست کشور بوده که پس از ابلاغ جنبه اجرايي پيدا مي‌کند.
حسيني گفت: هيچگونه تغييري در روند يا شکل انجام معاينه فني صورت نگرفته است.

تردد خودروهاي برقي در تهران رايگان است 
اقبال شاکري، رئيس کيمته عمران شوراي شهربا اعلام خبر تصويب لايحه تعيين نرخ ورود به محدوده طرح ترافيک گفت: عوارض تردد خودروهاي برقي در تهران رايگان و بدون محدوديت بوده و خودروهاي هيبريدي بدون محدوديت با پرداخت 50 درصد هزينه طرح ترافيک قادر به تردد در محدوده طرح هستند. وي درباره قيمت هزينه‌هاي عوارض تردد در محدوده طرح ترافيک گفت: قيمت تردد هر روز در طرح ترافيک براي خودروهاي مجاز روزانه 3300 تومان است که احتساب هزينه عوارض به‌صورت پلکاني خواهد و در سه بازه از يک روز تا 90 روز، از 91 روز تا 190 روز و از 191 روز تا 290 روز، افزايش مي‌يابد.

مقصر حادثه شهران، مترو است 
اسماعيل نجار؛ رييس سازمان مديريت بحران و معاون وزير کشور در واکنش به اظهارات عضو شوراي شهر تهران که گفته، مقصر حادثه شهران مشخص نيست، اظهار داشت: پس از رخداد حادثه مرکز تحقيقات راه و ساختمان علت حادثه را حفاري انجام شده اعلام کرد. مرکز زمين‌شناسي نيز همين نظر را داشت.
وي افزود: ما صبر کرديم که نظر دادستاني را هم داشته باشيم، به اين دليل که دو نفر جانباخته داشتيم و دادستاني در صحنه هم حضور يافت. اينکه گفته شده، اعلام مترو به عنوان مقصر حادثه فرار رو به جلو و سياسي است، اشتباه است و کاري که انجام شد، کارشناسي بوده است.



مجلس به مطالبه نیمی از جامعه پاسخ مثبت داد
گروه اجتماعي: روزي كه خبر شكسته شدن ركورد حضور زنان در مجلس دهم در رسانه‌ها منتشر شد، كمتر كسي انتظار داشت تا 17 نماينده زن حاضر در پارلمان بتوانند تبديل به مهره‌هايي تاثيرگذار در خانه ملت شوند.
با گذشت زمان و به مرور زمان به نظر مي‌رسد كه زنان مجلس دهم رويه‌اي متفاوت از مجالس گذشته را در پيش گرفته‌اند و اين روزها به دنبال تاثيرگذاري بيشتري هستند. موافقت نمايندگان براي تصويب برخي از بندهاي ارجاعي به لايحه برنامه ششم توسعه را شايد بتوان نمود رفتار و تلاش‌هاي اين نمايندگان زن دانست.
ديروز نمايندگان مجلس در نشست علني مجلس و در جريان بررسي مواد ارجاعي لايحه برنامه ششم توسعه کل کشور با الحاق يک ماده به اين لايحه با بازنشستگي بانوان با سابقه ۲۰ سال بدون محدوديت سني موافقت کردند. اين ماده با 139 رأي موافق، 22 رأي مخالف و 2 رأي ممتنع از مجموع 195 نماينده حاضر به تصويب رسيد. پيشنهاد بازنشستگي بانوان با سابقه 20 سال بدون محدوديت سني، موضوعي بود كه از طرف پروانه سلحشوري نماينده تهران ارائه شده بود. موضوعي كه پيش از اين با پيچيدگي‌هاي زيادي همراه بود. هرچند براساس اصول قانون اساسي و قانون کار تبعيض قائل شدن ميان زن و مرد ممنوع شده و کارفرما مجاز نيست در ازاي کاري يکسان به زنان حقوق و مزايايي کمتر از مردان پرداخت کند، اما شرايط قابل مشاهده در جامعه چيز ديگري را نشان مي‌دهد.
در همين حال به موجب ماده الحاقي دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌هاي دولتي و عمومي‌غيردولتي تابع صندوق‌هاي بازنشستگي اعم از کشوري يا تأمين اجتماعي موظف شده‌اند با درخواست بازنشستگي بانوان شاغل که داراي حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند بدون محدوديت سني موافقت کنند. ميزان محاسبه حقوق آنها نيز براساس تعداد سال‌هاي کارکرد و پرداخت حق بيمه‌شان خواهد بود.
در همين ارتباط يک عضو هيأت رئيسه فراکسيون زنان مجلس دهم معتقد است که مصوبه روز گذشته مجلس در مورد امکان بازنشستگي زنان با ۲۰ خدمت، يكي از مطالبه‌هاي جامعه زنان كشور بوده است. سيد فاطمه ذوالقدر، نماينده مردم تهران در مجلس دهم، اظهار کرد: در حال حاضر کارگران زن با 42 سال سن مي‌توانند بازنشسته شوند و مشمولين خدمات بازنشستگي نيز با همين محدوديت سني امکان بازنشستگي با 30 سال سابقه خدمت را دارند. در حالي که اين امکان براي مشمولين تأمين اجتماعي فراهم نبود و آنها بايد براي بازنشستگي با 20 سابقه به 55 سال مي‌رسيدند و اين شرط سني وجود داشت. وي در ادامه خاطرنشان كرد: با مصوبه روز گذشته مجلس اين محدوديت سني براي مشمولين تأمين اجتماعي هم برداشته مي‌شود و زنان در صورت تمايل با 20 سال سابقه خدمت و 20 روز حقوق مي‌توانند بازنشسته شوند.
اين نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينکه اين مصوبه براي دولت بار مالي نخواهد داشت، گفت: ما چنين چيزي را اجبار نکرديم بلکه اين امر، موضوعي اختياري است و هزينه‌اي هم به دستگاه مربوطه تحميل نمي‌شود بلکه مي‌تواند باعث اشتغالزايي و استخدام نيروهاي جوان تحصيلکرده شود که توانايي و تسلط لازم را دارند و در جست‌وجوي شغل هستند. ذوالقدر همچنين در پايان تصريح كرد: امکان بازنشستگي زنان با 20 سال خدمت مطالبه جامعه زنان بوده و ما پيش از اين مي‌خواستيم طرحي با اين مضمون ارائه کنيم اما با همت و تلاش تمامي‌اعضاي فراکسيون زنان و زنان عضو کميسيون تلفيق اين قانون در برنامه ششم به تصويب مجلس رسيد.

مديرکل دفتر حقوقي وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوگاه شهيد باهنر تهران فروخته نشده و قابل فروش هم نيست و تنها در چارچوب قانون به وزارت امور اقتصادي و دارايي معرفي شده است.
به گزارش ايلنا، فريدون واسعي با اشاره به انتشار خبر معرفي اردوگاه شهيد باهنر به بانک اظهار کرد: وزارت امور اقتصادي و دارايي ۴۰ هزار ميليارد ريال اوراق صکوک اجاره را براي آموزش و پرورش منتشر کرده و آموزش و پرورش نيز مکلف به معرفي املاکي به همان ميزان است که البته سازمان برنامه و بودجه ضامن اصل، سود و هزينه بدهي است و موظف است هرساله آن را در قانون بودجه پيش‌بيني کند. واسعي گفت: معرفي اردوگاه شهيد باهنر طبق قانون صورت گرفته و در حال حاضر هيچ دستگاه يا شخصي حق دخل و تصرف و ساخت وساز را در آن ندارد.
قائم مقام وزير بهداشت ضمن تشريح عوامل خطر مربوط به مرگ در دنيا، گفت: در کشور ما هم دو عامل خطر اصلي مرگ به ترتيب عوامل متابوليک و تغذيه‌اي هستند و آلودگي هوا و مصرف سيگار در رتبه‌هاي سوم و چهارم به‌عنوان عامل خطر مرگ قرار دارند.
همچنين عامل خطر پنجم هم مصرف مواد مخدر و الکل است. ايرج حريرچي در گفتگو با ايسنا، درباره تاثير آلودگي هوا بر سلامت و ميزان مرگ‌ومير، گفت: اندازه‌گيري تاثير مستقيم هر عامل خطر يا ريسک فاکتور بر سلامت و نيز بروز بيماري‌ها و مرگ‌ومير بسيار مشکل و پيچيده است. سخنگوي وزارت بهداشت با اشاره به ميزان خسارات اقتصادي آلودگي هوا، اظهار کرد: بايد توجه کرد که محاسبه دقيق اين موضوع واقعا مشکل است. در مورد محاسبه  بار اقتصادي چنين عوامل خطري بر سلامت معمولا از دو رويکرد استفاده مي‌شود.

به گزارش دفترروابط عمومي‌شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، دهمين دوره مسابقات سراسري بدمينتون بانوان وزارت نيرو به ميزباني استان خوزستان برگزار گرديد .
رويا قزلباش رئيس انجمن بدمينتون وزارت نيرو گفت : در اين دوره از مسابقات كه به صورت دوره اي در پنج دور بين شش تيم و بصورت مسابقات تيمي‌، مسابقات انفرادي آزاد و مسابقات دوبل ( دونفره ) آزاد برگزار گرديد ، در بخش تيمي‌با انجام 37 بازي به ترتيب تيم شرکت برق منطقه اي خوزستان مقام اول ، تيم شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران مقام دوم ، تيم صنعت آب و برق استان زنجان مقام سوم ، تيم صنعت آب و برق استان يزد مقام چهارم ،تيم آبفاي روستايي کرمان مقام پنجم و تيم برق منطقه اي مازندران مقام ششم را كسب كردند .
وي افزود : در بخش انفرادي آزاد نيز نتايج ذيل بدست آمد : مقام اول : عظما موسوي ( آب منطقه اي زنجان ) ، مقام دوم : عاطفه جلالي ( برق منطقه اي خوزستان ) و مقام سوم : ميترا رياحي ( برق منطقه اي خوزستان ) ، همچنين در مسابقات بدمينتون دوبل آزاد نيز شيوا اکبري و کبري گنج خاني ( توسعه منابع آب و نيروي ايران ) مقام نخست ، ليلي برزگر و فاطمه فتاحي ( صنعت آب و برق يزد) مقام دوم و ليلا بيگدلي و سميه مرسلي ( برق منطقه اي زنجان) مقام سوم را بدست آوردند. وي خاطرنشان كرد : با نظر کميته انظباطي مسابقات تيم آب و فاضلاب روستايي استان کرمان به دليل اخلاق ورزشکاري و تلاش براي حضور مستمر و مفيد در مسابقات جام اخلاق كسب و از سوي حسين زاده دبير شوراي مركزي ورزش وزارت نيرو مورد تقدير قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومي‌اداره كل راه و شهرسازي استان ايلام در لوح تقديري كه به‌امضاء استاندار و رئيس ستاد جشنواره شهيد رجايي استان ايلام رسيده‌امده است: ((جناب آقاي مير جعفريان ، مدير كل راه وشهرسازي استان ايلام ، در راستاي سياستهاي كلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري و تاكيد دولت تدبير و اميد بر اجراي نقشه راه اصلاح نظام اداري با هدف ارتقاء بهره وري، آن دستگاه در ارزيابي عملكرد سال 1394 دستگاههاي اجرايي و تاييد ستاد جشنواره شهيد رجايي استان ، حائز رتبه برتر در مجموع شاخصهاي عمومي‌و اختصاصي گرديده است.

مديرعامل شرکت برق استان ايلام خبر داد:
هادي شيرخاني با بيان اينکه‌امسال دو هزار و ۴۲۵ دامدار و کوچ‌ رو در استان از صنعت برق خورشيدي برخوردار مي‌شوند، افزود: تجهيزات مورد نياز براي نصب وسايل مورد نياز اين تعداد عشاير و دامدار خريداري شده و تا قبل از آغاز دهه مبارک فجر تحويل متقاضيان خواهد شد.
وي افزود: اين پنل‌ها برق مورد نياز خانوارهاي عشايري را در بخش رفاهي از جمله روشنايي و تامين برق لوازم خانگي و اطلاع رساني را تامين مي‌کند.شيرخاني يادآور شد: متقاضيان درخواست پنل‌هاي خورشيدي تنها ۱۵ درصد هزينه آن را مي‌پردازند و ۸۵ درصد باقي هزينه آن توسط شرکت توانير پرداخت مي‌شود.وي گفت: همچنين در جريان بازديد کارشناسان وزارت نيرو از روستاي «توه سيه» در شهرستان ايوان و روستاي کوه نشين در شهرستان دره شهر با احداث و نصب پنل خورشيدي در اين دو روستا نيز موافقت شد که مقدمات کار آنها در دست اجرا است.

مدير تشريفات و امور نمايشگاه‌هاي سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نمايشگاه سراسري صنايع دستي و سوغات براي نخستين بار با حضور فعالان هنري و اقتصادي 17 استان کشور در قشم برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي‌منطقه آزاد قشم، تورج اماني روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد: هنرمندان 17 استان کشورمان از روز دوشنبه 27 دي ماه با پايان يافتن مراسم هفتمين روز ارتحال آيت الله‌هاشمي‌رفسنجاني (ره) به مدت شش روز صنايع دستي و سوغات معروف خود را در 57 غرفه اين نمايشگاه عرضه خواهند کرد.وي افزود: هنرمندان قشم هم طي اين مدت صنايع دستي و سوغات جزيره را در 10 غرفه اين نمايشگاه که در سالن نمايشگاه بين المللي قشم برپا مي‌شود، به علاقمندان عرضه مي‌کنند.به گفته مدير تشريفات و امور نمايشگاه‌هاي سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاري نمايشگاه سراسري صنايع دستي و سوغات استان‌هاي مختلف کشورمان در قشم فرصت مناسبي است تا مردم نقاط مختلف ايران طي مدت برپايي اين نمياشگاه با فرهنگ، آداب، رسوم، صنايع دستي و سوغات يکديگر آشنا شوند.او ادامه داد: هنرمنداني از استان‌هاي خراسان رضوي، اصفهان، چهارمحال بختياري، بوشهر، کرمان، هرمزگان، کرمانشاه، همدان و چند استان ديگر در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.اماني با اعلام اينکه در اين نمايشگاه دو چادرعشايري با هدف نشان دادن آئين زندگي و هنر عشايري هم برپا مي‌شود، گفت: دو گروه موسيقي از خراسان رضوي و چهارمحال و بختياري هم طي شش روز برپايي اين نمايشگاه، هنر و ارزش‌هاي موسيقي استان‌هاي خود را به نمايش مي‌گذارند.بنا به اين گزارش، نمايشگاه سراسري صنايع دستي و سوغات در قشم با حضور هنرمندان 17 استان و جزيره قشم از 27 دي ماه تا دوم بهمن ماه به مدت 6 روز از ساعت 17 تا 23 در سالن نمايشگاه‌هاي بين المللي قشم داير خواهد بود.

تفاهمنامه همکاري مشترک في مابين اداره کل آموزش فني و حرفه اي و شرکت گاز بامحوريت: توسعه‌اموزش‌هاي مهارتي منعقد شد.
به گزارش روابط عمومي‌اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان مرکزي :فريبرز فضلي خاني  مديرکل :اهداف اين تفاهم نامه را برگزاري دوره‌هاي آموزش مهارتي جهت ارتقاء شايستگي‌هاي حرفه اي درحوزه صنعت گاز جهت گروه هدف شرکت در سطح استان اجرايي مي‌گردد، وي درادامه افزود: برنامه ريزي و اجراي دوره‌هاي درخواست شده توسط شرکت جهت استفاده کارکنان ، معرفي ظرفيت‌هاي کارگاهي مراکز آموزش فني و حرفه اي جهت استفاده و ارتقاء سطح مهارت ، نظارت در روند اجراي آموزش، تدوين و بروزرساني استانداردهاي شغلي و آموزشي مورد نياز شرکت، استفاده از اساتيد و مربيان مورد تاييد شرکت در ارائه‌اموزش‌هاي مهارتي و ... از جمله تعهدات اين اداره کل در تفاهم نامه است.مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان عنوان داشت: علاوه بر همکاري‌هاي دو جانبه در اجراي دوره‌هاي آموزشي، برگزاري آزمون پايان دوره و صدور گواهينامه براي قبول شدگان نيزازتعهدات اين اداره کل ميباشد.وي ابراز اميدواري کرد: با اجرايي شدن اين تفاهم نامه و برگزاري دوره‌هاي آموزش مهارتي گام موثري در راستاي ارتقاء صلاحيت‌هاي حرفه اي و توانمندسازي نيروهاي کارآمد متناسب با نياز بخش گاز در سطح استان مرکزي برداشته شود.شايان ذکر است اين تفاهنمامه بمدت يک سال منعقد گرديده است و در صورت لزوم بمدت 2سال ديگرقابل تمديد خواهد بود.

مدير عامل ايرالکو خبرداد:
مدير عامل ايرالکو در حالي از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران خارج شد که حامل خبري مهم براي سهامداران ايرالکو بود.
به گزارش روابط عمومي‌ايرالکو نشست امروز آقاي دکتر کرباسيان معاون محترم وزير و رياست هيأت عامل ايميدرو و سهامداران عمده با آقاي دکتر محمدي دبير کل سازمان بورس و اوراق بهادار به همراه آقاي مهندس پورعطار مدير عامل ايرالکو در محل سازمان بورس و اوراق بهادار تهران را مي‌توان مقدمه اي مهم در تعيين تکليف نماد بسته فايرا و بازگشايي اين نماد و رفع نگراني‌هاي سهامداران دانست.مهندس پورعطار مدير عامل ايرالکو در اين خصوص در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: امروز جلسه بسيار خوب و نويد بخشي برگزار شد وي افزود : اين جلسه با هدف انجام هماهنگي‌هاي لازم براي بازگشايي نماد فايرا و موضوع افزايش سرمايه سهامداران محترم از 60800000000 تومان به19000000000تومان صورت گرفت. مدير عامل ايرالکو اظهار داشت: در اين نشست طي گزارشي که توسط مدير عامل شرکت ارائه شد، عنوان گرديد قيمت تمام شده محصول ظرف مدت پانزده ماه گذشته از 6500 تومان در هر کيلوگرم به 5900 تومان کاهش يافته است. مهندس پورعطار ادامه داد: با وجود خارج کردن سلولهاي قديمي‌و شروع پروسه نوسازي و بهينه سازي اين خطوط، توليد شرکت ظرف نه ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است. و کيفيت شمش خالص توليدي به بالاتر از 5/98 درصد رسيده است. مدير عامل ايرالکو در پايان گفت: در گزارشي که ارائه شد، گفتم دعواهاي زيست محيطي برسر خطوط قديمي‌با در پيش گرفتن عمليات نوسازي و بهينه سازي اين خطوط و راه‌اندازي مجدد يک خط نوسازي شده، پايان يافته و اصلاحات انجام شده به تاييد سازمان حفاظت محيط زيست استان مرکزي هم رسيده است.شايان ذکر است اين اقدام ايرالکو همراه با کاهش 14 درصدي مصرف انرژي و افزايش 7 درصدي توليد نسبت به خطوط قديمي‌مي‌باشد

بررسي سند راهبردي "طرح كلان ملي مديريت، سياست‌گذاري و ارزيابي خطر آلاينده‌هاي مواد غذايي و محيط زيست"
سند راهبردي "طرح كلان ملي مديريت، سياست‌گذاري و ارزيابي خطر آلاينده‌هاي مواد غذايي و محيط زيست" در جلسه شوراي راهبردي محيط زيست شهري بررسي شد. به گزارش روابط عمومي‌مرکز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، سيد محمدمجابي با اشاره به اين طرح گفت: اصل پنجاهم قانون اساسي و برنامه‌هاي متعدد کشوري مانند شش برنامه قبل از انقلاب و پنج برنامه بعد از انقلاب مواد بسياري داشته‌ايم ولي هنوز در بخش محيط زيست مشکلات بسياري داريم که يکي از دلايل آن عدم وجود نگاه سيستمي‌و همچنين سليقه‌گرايي بوده است. وي تصريح کرد: پيرو سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري که شامل بحث‌هاي مختلفي از جمله محيط زيست، غذا و سلامت غذا و مباحث اقتصادي و اجتماعي است از شاخص‌هايي براي تدوين اين سياست‌ها استفاده شده که مي‌توانيم از آن مطالعات براي تکميل اين سند استفاده کنيم.

9 مرکز مخابراتي توسعه مي‌يابد
عمليات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهيد لطيفي، شهيد عاطف، پيروزي، شهيد مشهدي مهدي، مالک اشتر، شهيدان کوليوند، شهيد برادري صالحيه، آيت ا... کاشاني و قدس از تاريخ 27 دي ماه آغاز مي‌شود. به گزارش روابط عمومي‌مخابرات منطقه تهران، با اجراي عمليات مذکور ارتباط تلفني مشترکين در مرکز مخابرات شهيد لطيفي با پيش شماره‌هاي 2293 الي 2298، 2675 و 2691 در محدوده خيابان طريقت و پارک شمالي به مدت 48 ساعت و در مرکز مخابرات شهيد عاطف با پيش شماره‌هاي 7739، 7770 الي 7774، 7786 الي 7788 و 7670 در محدوده خيابان‌هاي 188 و 190 و 194 شرقي، تيرانداز، مظفري و سجده اي، در مرکز مخابرات پيروزي با پيش شماره‌هاي 3325، 3330 الي 3336، 3378، 3379 و 3660 در محدوده خيابان‌هاي پيروزي، دروديان، دهم فروردين و زينتي افخم و در مرکز مخابرات شهيد مشهدي مهدي با پيش شماره‌هاي 3345 الي 3349، 3357، 3386 و 3387 در محدوده مرکز به مدت 72 ساعت و در مرکز مخابرات مالک اشتر با پيش شماره‌هاي 6615، 6617، 6619، 6635 الي 6638، 6667، 6683 الي 6685 و 6686 الي 6689 در محدوده خيابان‌هاي کميل، کمالي، آزادي و يادگار امام (ره)، در مرکز مخابرات شهيدان کوليوند با پيش شماره‌هاي 3670 الي 3676 در محدوده شهرک بعثت، بلوار سعدي، ملاصدرا، شقايق 4 الي 9 و زنبق 5 و 6 و در مرکز مخابرات شهيد برادري صالحيه با پيش شماره‌هاي 5662 و 5663 در محدوده صالحيه به مدت 3 روز با اختلال همراه است. براساس همين گزارش با اجراي عمليات کابل برگردان ارتباط تلفني و ديتاي مشترکين در مرکز مخابرات آيت ا... کاشاني از ساعت 2 بامداد به مدت 3 ساعت و ارتباط تلفني مشترکين در مرکز مخابرات قدس از ساعت 1 بامداد به مدت 4 ساعت دچار اختلال مي‌شود.

دبير دومين همايش بين المللي اقتصاد شهري عنوان کرد
60 درصد GDP جهاني در اختيار 600 شهر

 دبير دومين همايش بين المللي اقتصاد شهري گفت: امروزه 600 شهر در جهان، حدود 60 درصد از توليد ناخالص جهاني را به خود اختصاص داده‎اند.به گزارش پايگاه اطلاع رساني انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران، دکتر سيد محسن طباطبايي مزدآبادي دبير دومين همايش بين المللي اقتصاد شهري در يادداشتي کوتاه آورده است: امروزه سرعت و مقياس رشد شهري، حيرت‌انگيز است و شهرها در تمامي‌ابعادشان، به سمت دگرديسي در حال حرکت هستند. رشد خيره‌کننده شهرها، تغييرات جمعيت‌شناختي و تنوع فرهنگي و اقتصادي آنها، حاکي از تغيير وضعيت اساسي شهرها است. در قرني که به قرن شهرنشيني معروف است، مرکز ثقل شهرنشيني در جهان به سمت جنوب و شرق در حال حرکت است. علي‌رغم مسائلي که شهرها با آن مواجه هستند، شهرها مي‎توانند پيشران‌هاي اقتصاد ملي باشند؛ زيرا تنوع و تراکم آنها، بستر ظهور نوآوري و خلاقيت را فراهم مي‎کنند. اين امر تنها شامل شهرهاي بزرگ نمي‎شود بلکه شهرهاي متوسط و کوچک را نيز دربر مي‌گيرد. شهرها، واحدهايي کاملاً مشابه يکديگر نيستند بلکه تاريخ، جغرافيا، فرهنگ و پيشينه آنها، نقشي که شهرها در فضاي سرزميني ملي دارند و جايگاهي که در نظام شهري جهاني احراز مي‎کنند، باعث تفاوت آنها شده است. از اين رو، شهرها بايد راهکارها و رويکردهاي بومي‌را به‌کار گيرند که متناسب با ظرفيت‎ها و دارايي‏هاي آنها باشد. بدون شک شهرهاي بزرگ مناطق توسعه‎يافته، غول‎هاي اقتصادي جهان هستند. امروزه 600 شهر در جهان، حدود 60 درصد از توليد ناخالص جهاني را به خود اختصاص داده‎اند. اين شهرها، تنوع و نوآوري را در دستورکار خود قرار داده‌اند و از اين طريق اقتصاد شهري را به حرکت در مي‎آورند. ديگر شهرها در مناطق مختلف جهان نيز در تکاپو براي يافتن نقش ملي، منطقه‎اي و جهاني هستند. امروزه پايدارترين، سرزنده‎ترين و باکيفيت‎ترين شهرها، شهرهايي هستند که اقتصاد شهري پايدار دارند. چنان‌چه پايداري اقتصادي با پايداري اجتماعي و زيست‌محيطي همراه شود، با شهري موزون، متعادل، زيست‌پذير، با ساختار و سازمان فضايي متناسب و پايدار مواجه خواهيم شد و اين همان آرماني است که شهرهاي فردا بايد به آن بيانديشند و در مسير آن حرکت کنند.بر اين اساس، انجمن علمي‌اقتصاد شهري ايران به عنوان يک نهاد علمي- تخصصي پيشرو در بررسي مسائل اقتصادي شهر، به دليل تبيين معضلات پيش‌روي شهرهاي کشور و ارائه راهکارهاي عملياتي براي حل معضلات اقتصاد شهري در کشور و همچنين استفاده از ظرفيت محققان و نخبگان داخلي و خارجي و کاربست تجارب آنها، اقدام به برگزاري دومين همايش بين‎المللي اقتصاد شهري نموده است و تلاش دارد با رويکردي علمي، تصميم‌سازان و تصميم‌گيران عرصه مديريت شهري را ياري دهد.

 ساخت ربات تمام اتوماتيک شوينده ژنراتور در سد و نيروگاه مارون بهبهان
ليلا زرگانيان – اهواز- ربات شوينده خودکار ژنراتور با تلاش متخصصان شرکت بهره برداري از سد، نيروگاه و شبکه‌هاي آبياري مارون، براي نخستين بار در کشور، طراحي و ساخته شد. مدير پروژه ساخت دستگاه شستشوي ژنراتور گفت: اين دستگاه براي اولين بار در ايران طراحي، ساخته و با موفقيت آزمايش شد."مسعود رفيعيان" افزود: در گذشته براي انجام شستشوي ژنراتور در نيروگاه‌ها به اجبار مي‌بايست يک تا دو قطب از رتور خارج شده که باعث هزينه، اتلاف وقت و احتمال بروز حادثه براي ژنراتور و افراد درگير را بالا مي‌برد.وي خاطرنشان کرد: با طراحي و ساخت دستگاه شستشوي ژنراتور نياز به دمونتاژ کردن قطب‌ها نبوده و اين دستگاه به طور خودکار، با کنترل از راه دور و بدون حضور نيرو در محيط ژنراتور اقدام به شستشوي همزمان رتور و استاتور مي‌کند.طراح و ايده پرداز اين پروژه، داشتن ضريب ايمني بالا، صرفه جويي در وقت، دقت بالا در شستشو، استفاده بهينه از مواد شوينده و شيميايي، امکان جمع آوري پسماند مواد شيميايي شوينده براي جلو گيري از آلودگي محيط زيست و همچنين کنترل از راه دور بودن اين دستگاه را از ويژگي‌ها و اهداف ساخت اين دستگاه معرفي کرد.