رئيس جمهور فرانسه با انتخاب اعضاي کابينه اش خواستار پايبندي آنها به قوانين شد.
 به گزارش لوموند امانوئل مکرون رئيس جمهور فرانسه با انتخاب وزرايش به آنها برگه اي ارائه داد تا در آن راهکار درستي چون اتحاد، همکاري ، اطمينان مشترک رعايت شود.نيمي‌از وزراي کابينه دولت امانوئل مکرون را زنان تشکيل مي‌دهند و ۱۱ نفر از ۲۲ وزير او زن هستند.براساس اين فهرست، سيلوي گولار، وزير دفاع فرانسه خواهد بود و لورا فلسل، قهرمان المپيک در رشته شمشيربازي، وزير ورزش مي‌شود.اداره‌امور وزارت بهداشت به انيس بوزن، وزارت کار به موريل پنيکو و وزارت فرهنگ به فرانسواز نيسن سپرده شده است.
امانوئل مکرون قبلا گفته بود که اگر رييس‌جمهور شود کابينه خود را با در نظر داشتن برابري جنسيتي تشکيل خواهد داد. هرچند از ۵ وزير ارشد کابينه او، فقط يک نفر در مقام وزير دفاع، زن است.در فهرست هيات وزيران جديد فرانسه افرادي با گرايش‌هاي سياسي مختلف حضور دارند و گفته مي‌شود که تصميم آقاي مکرون براي دست‌چين کردن اين افراد از طيف‌هاي سياسي گوناگون، زمينه‌ساز آشفتگي در فرانسه شده است.
رئيس جمهور فرانسه ، رونو لومر را وزير اقتصاد، ژرار کولوم را وزير کشور و فرانسوا بايرو را وزير دادگستري کرده است. آقاي لومر يک محافظه‌کار ميانه‌رو است، آقاي کولوم شهردار سوسياليت شهر ليون بوده است و آقاي بايرو هم يک ميانه‌رو کهنه‌کار است. نيکولا اولو، از طرفداران سرشناس محيط زيست نيز وزير بوم‌شناسي فرانسه خواهد بود.
حدود ۱۷۰ نفر از نمايندگان مجلس فرانسه در بيانيه‌اي از رويکرد آقاي مکرون در تشکيل هيات دولت حمايت کرده‌اند، هرچند صدور اين بيانيه انتقاد صدها نماينده ديگر مجلس آن کشور را در پي داشته است.امانوئل مکرون با استفاده از احزاب مختلف در کابينه اش در انتخابات پارلماني فرانسه موفق خواهد بود تا اکثريت را به خود جلب کند.

کابينه ژاپن
 لايحه کناره‌گيري امپراتور را تصويب کرد

هيئت دولت ژاپن لايحه اجازه کناره‌گيري امپراتور آکي‌هيتو را تصويب کرد. اين لايحه تنها شامل ماده مربوط به کناره‌گيري آکي‌هيتو است و مجوز استفاده آن در آينده داده نشده است. ديروز، وزير مسئول امور کابينه ژاپن گفته است که اين لايحه به‌امضاي شينزو آبه، نخست وزير، رسيده و فورا به پارلمان ژاپن ارسال خواهد شد و انتظار مي‌رود پارلمان ژاپن آن را به سرعت بررسي کند و به آن راي مثبت بدهد. براساس اين لايحه، قانون کناره‌گيري امپراتور آکي‌هيتو سه سال اعتبار دارد و او مي‌تواند ظرف اين مدت از مقام خود استعفا بدهد. برخي منابع نزديک به دربار گفته‌اند انتظار مي‌رود امپراتور آکي‌هيتو تا پايان سال آينده ميلادي استعفاي خود را اعلام کند. سنت متداول در ژاپن اين بوده که‌امپراتور تا پايان عمر اين سمت را حفظ کند و اين نخستين بار در دويست سال اخير است که يکي از امپراتوران ژاپن از مقام خود کناره‌گيري مي‌کند. آکي‌هيتو، که ۸۳ ساله است، پس از درگذشت پدرش، امپراتور هيروهيتو، در سال ۱۹۸۹ جانشين او شد و اولين امپراتور ژاپن است که در قرن بيستم به دنيا آمده است. سال گذشته، آکي‌هيتو در يک سخنراني کم سابقه تلويزيوني از لزوم توانايي جسمي‌کافي براي ايفاي وظايف امپراتور سخن گفت که به ابراز تمايل او به کناره‌گيري به خاطر بيماري و کهولت سن تعبير شد. در سال‌هاي اخير گزارش‌هايي از بيماري امپراتور منتشر شده است.

سوئد پيگرد قضايي «آسانژ» را متوقف کرد
کشور سوئد پيگير قضايي بنيانگذار سايت افشاگر ويکي ليکس را متوقف کرد. به گزارش آسوشيتدپرس، دولت سوئد لحظاتي قبل از پايان پيگيرد قضايي «جوليان آسانژ» بنياينگذار ويکي ليکس خبر داد.سوئد از ۷ سال قبل آسانژ را به اتهام تجاوز تحت تعقيب قرار داده بود.آسانژ همچنين به دليل انتشار اسناد محرمانه‌امريکا نيز از سوي واشنگتن تحت تعقيب است و از چند سال قبل در سفارت اکوادور در لندن به سر مي‌برد.

جوزف ليبرمن گزينه نهايي رياست اف بي آي
رئيس جمهور آمريکا «جوزف ليبرمن» را به عنوان گزينه نهايي تصدي رياست پليس فدرال آمريکا معرفي کرد.به گزارش نيويورک تايمز، «دونالد ترامپ» در فاصله باقي مانده تا مهلتي که خود وي براي معرفي رئيس جديد اف بي آي تعيين کرده بود، جوزف ليبرمن را براي تصدي اين پست معرفي کرد.ليبرمن از سناتورهاي سابق دموکرات بوده که زماني نيز نام وي به عنوان نامزد تصدي پست معاون رئيس جمهور آمريکا منتشر شده بود.به نوشته نيويورک تايمز، هر چند ترامپ در مورد معرفي ليبرمن به عنوان رئيس جديد اف بي آي به جمع بندي رسيده‌اما با اين وجود کاخ سفيد و کارکنان آن چندان از اين انتخاب راضي نيستند و در حالي رايزني با ترامپ براي انتخاب فرد ديگري براي اين سمت هستند.

تاکيد چين بر اهميت سازمان تجارت جهاني
چين مي‌گويد که براي رشد و دستيابي به توسعه و ارتباطات بيشتر اقتصادي و کمک به جهاني شدن هيچ نهادي به اهميت سازمان تجارت جهاني نيست. «يي شيايو جون» معاون سازمان تجارت جهاني در نشست تجارت جهاني در استان جيانگسو در جنوب شرق چين اين مطلب را عنوان کرد.او از همه کشورها خواست که به مقررات سازمان تجارت جهاني بخصوص فرايند جهاني شدن پايبند بوده و ضوابط را به درستي اجرا کنند.وي حمايت گرايي تجاري يکجانبه را مورد توجه قرار داد و گفت که اين پديده مانع تجارت عادلانه ميان کشورها مي‌شود و بايد با اتکا به قوانين با آن مقابله کرد. «يي شيايو جون» در عين حال به کاهش تجارت و بازرگاني اشاره کرد و گفت که اين نرخ در سال گذشته ميلادي به يک مميز ۳ درصد رسيد که نصف رشد سال ۲۰۱۵ ميلادي بوده است. معاون سازمان تجارت جهاني يادآور شد که ساختارهاي سرمايه گذاري بايد اصلاح شود و البته کشورهاي در حال رشد و توسعه يافته داراي ارتباطات کافي براي رشد نيستند و موانعي براي انتقال کالاها و فناوري ميان آنها وجود دارد. تارنماي چاينا ارگ  با اعلام اين مطلب نوشت: رهبران تجاري جهان و کارشناسان ذي ربط در جريان اين اجلاس که اکنون در جنوب شرق چين جريان دارد، فرصت بيشتري براي بررسي مسائلي همچون جهاني شدن و مقابله با يکجانبه گرايي تجاري و يافتن راه‌هاي توسعه و ارتباطات بيشتر تجاري کشورها خواهند داشت.سازمان تجارت جهاني، نرخ رشد تجاري دنيا براي سال ۲۰۱۸ ميلادي را بين 2 تا 4 درصد برآورد کرده است و کشورهاي حاضر در نشست تجاري جهاني اميدوارند اين رقم حاصل شود.رسانه چيني مي‌نويسد که سياست‌هاي تجاري يکجانبه دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا و «برگزيت» دو پديده مشکل در شرايطي است که جهان از لحاظ اقتصادي در وضعيت شکننده قرار دارد.

بنيان‌گذار فاکس نيوز درگذشت
راجر ايلز، بنيان‌گذار شبکه خبري فاکس نيوز آمريکا که سال گذشته در پي طرح اتهامات آزار جنسي توسط چند کارمند زن از رياست اين شبکه استعفا داد، در سن ۷۷ سالگي درگذشت. راجر ايلز به مدت دو دهه هدايت فاکس نيوز را برعهده داشت و آن را به يکي از پرنفوذترين رسانه‌هاي محافظه کار طرفدار حزب جمهوريخواه‌امريکا تبديل کرد.علت مرگ وي رسما اعلام نشده است اما شبکه سي‌ان‌ان آمريکا مي‌گويد آقاي ايلز هفته پيش در خانه‌اش در ايالت فلوريدا دچار عارضه‌اي شد و به حالت کما رفت. روپرت مرداک، مديرکل فاکس قرن ۲۱ که فاکس نيوز بخشي از آن است، روز پنجشنبه (۱۸ مه) با صدور بيانيه‌اي از آقاي ايلز تمجيد کرد و گفت: «راجر يک ميهن پرست بزرگ بود که هرگز مبارزه در راه اعتقاداتش را متوقف نکرد." ايلز از زمان راه‌اندازي شبکه فاکس نيوز در سال ۱۹۹۶ مديريت آن را به عهده داشت و گفته مي‌شود در اين پست منظره رسانه‌اي و سياسي آمريکا را عوض کرد.گرچن کارلسون، يکي از مجريان سابق اين شبکه، از آقاي ايلز به خاطر آزار جنسي و پايان غيرعادلانه قرارداد کاري به دادگاه شکايت کرده بود. آقاي ايلز اتهامات را رد مي‌کرد. همچنين ادعاهايي در رسانه‌هاي آمريکا مطرح شده داير بر اينکه راجر ايلز مگان کلي، يک مجري ديگر فاکس نيوز، را حدود ۱۰ سال قبل آزار داده بود.


رابرت مولر مدير پيشين اف بي آي به عنوان دادستان ويژه براي تحقيقات درباره دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريکا در سال 2016، منصوب شد.
 بر اين اساس، وزارت دادگستري آمريکا مولر را به عنوان دادستان ويژه، مسئول تحقيقات درباره دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته و مسائل مرتبط با آن معرفي کرد. اين اقدام با استقبال ديگر احزاب سياسي آمريکا نيز روبرو شده است.پيش‌تر نمايندگان دموکرات کنگره چندين بار خواستار تعيين دادستاني ويژه براي تحقيقات پيرامون ارتباط تيم ترامپ با روسيه شده بودند. پس از اخراج جيمز کومي، مدير پيشين اف بي آي از سوي ترامپ، درخواست‌ها براي تعيين دادستان ويژه بالا گرفت. دونالد ترامپ تعيين بازرس ويژه براي تحقيق در پرونده ارتباط تيم انتخاباتي او با روسيه را "مضحک" و "به ضرر آمريکا" خواند. با اين‌حال او تاکيد کرد که به تصميم وزارت دادگستري براي رسيدگي به اين پرونده احترام مي‌گذارد. رئيس جمهوري آمريکا اين مساله را رد کرد که لغو تحقيقات درباره مشاور امنيت ملي سابق خودش را توسط مدير اف.بي.آي خواستار شده بود و گفت: آنها عمليات "شکار جادوگر" را عليه من به راه‌انداخته‌اند! منتقدان دولت ترامپ احتمال مي‌دهند که ترامپ جيمز کومي‌را به اين دليل برکنار کرده که او در حال تحقيق درباره ارتباط احتمالي ميان تيم ترامپ و مقام‌هاي روسيه بوده است.

پارلمان يونان قوانين جديد رياضت اقتصادي را به تصويب رساند.به گزارش يورونيوز، پارلمان يونان طرح جديد رياضت اقتصادي اين کشور را به تصويب رساند.
بر اساس اين طرح حقوق بازنشستگي مستمري بگيران کاهش پيدا کرده و در مقابل، ماليات‌ها نيز افزايش مي‌يابد.چندي پيش وزراي اقتصاد کشورهاي اتحاديه اروپا در بروکسل جلسه‌اي برگزار کردند که دولت يونان اميدوار است در نتيجه اين جلسه يک کمک هفت و نيم ميليارد يورويي از اتحاديه اروپا دريافت کند.پس از تصويب اين قانون شهروندان خشمگين يوناني در خارج از ساختمان پارلمان در شهر آتن پايتخت يونان دست به تظاهرات زده و با پرتاب بطري‌هاي آتش‌زاي حاوي بنزين با نيروهاي امنيتي درگير شدند.پليس نيز براي متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرد.دولت يونان هم اکنون نزديک به ۲۶۰ ميليارد يورو کمک مالي براي اصلاحات در کشور و کاهش هزينه‌ها دريافت کرده است.دولت يونان معتقد است که اقدام‌هاي اقتصاديش در نهايت منجر به پايان بحران اقتصادي و بازگشت اين کشور به رشد اقتصادي خواهد شد. معترضان اين طرح‌ جديد رياضت اقتصادي دولت را وزنه‌ سنگين دولت بر دوش مردم يونان مي‌دانند که هيچ نتيجه اي نيز در بر نخواهد داشت.اين درحاليست که مستمري بگيران معترض يوناني در آستانه اجرايي شدن کاهش دستمزد خود در پايتخت اين کشور تظاهرات کردند.
دادگاه عالي برزيل تحقيقات عليه رييس جمهور اين کشور را تصويب کرد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، يک منبع مطلع اعلام کرد: در پي انتشار گزارش‌هايي مبني بر پرداخت حق‌السکوت توسط ميشل تامر، رييس جمهور برزيل به يکي از شاهدان در تحقيقات ضد فساد، دادگاه عالي اين کشور آغاز روند تحقيقات درباره وي را تصويب کرد.با اين حال ميشل تامر در پي انتشار اين گزارش‌ها هرگونه استعفا از قدرت را رد کرد.وي در سخنراني خود در شبکه تلويزيوني خطاب به ملت اين کشور گفت: من استعفا نمي‌دهم، تکرار مي‌کنم استعفا نخواهم داد.اين در حالي است که چندين هزار نفر از مردم برزيل در شهر ريودوژانيرو با سر دادن شعار «تامر کنار بکش» از وي خواستند که از قدرت کناره‌گيري کند.همچنين نزديک به ۲۰۰۰ نفر برزيلي تظاهرات اعتراض‌آميزي را در شهر برزيليا برگزار کردند. در هر دو تظاهرات، درگيري‌هاي کوچکي ميان معترضان و پليس ضد شورش در گرفت.چند روز گذشته با وجود افزايش اعتراضات عليه تامر، وي اعلام کرد رکود دو ساله برزيل در حال پايان يافتن است.او گفت: روزهاي خوش در حال بازگشت است، اين مساله در نتيجه برنامه اصلاحات رياضت اقتصادي است.ميشل تامر، رئيس‌جمهور برزيل متهم شده که با پرداخت رشوه به عنوان حق‌السکوت به ادواردو کانها، سياستمدار برزيلي که به خاطر فساد، پولشويي و فرار مالياتي در مارس سال جاري ميلادي زنداني شده، موافقت کرده بود.
حملات ائتلاف آمريکایی با وجود انتقادات گسترده ادامه دارد؛
گروه بین الملل- ائتلاف آمريکا در سوريه، کارواني از شبه نظاميان طرفدار بشار اسد و حکومت سوريه را هدف قرار داده است. گفته شده است که اين کاروان به سمت پايگاه هوايي التنف، در نزديکي مرز سوريه با عراق و اردن حرکت مي‌کرده است.
نيروهاي ويژه‌امريکا از اين پايگاه استفاده مي‌کرده‌اند و گفته شده است منطقه‌اي که اين حمله در آن رخ داده به عنوان يک منطقه عاري از درگيري بين طرفين مورد توافق بود. رويترز گزارش کرده که در اين حمله تنها يک تانک از بين رفته و هدف آن تحميل تلفات به شبه نظاميان طرفدار بشار اسد نبوده است. به گزارش سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه که مرکز آن در لندن است، بر اثر بمباران ۸ نفر کشته شده‌اند. به گفته رامي‌عبدالرحمن، رئيس سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه، بيشتر کشته‌شدگان غير سوري و از شبه‌ نظاميان طرفدار دولت بشار اسد در سوريه هستند.
در بيانيه‌اي که از سوي ائتلاف ضد داعش منتشر شده، گفته شده که حملات به شبه‌نظاميان مزبور پس از آن انجام گرفته که روسيه کوشيده مانع "نيروهاي هوادار رژيم" از نزديک شدن [به پايگاه نظامي] شود، اما تلاش‌هاي روسيه بي‌نتيجه بوده است.اين اولين بار نيست که هواپيماهاي آمريکايي به مواضع ارتش سوريه حمله مي‌کنند.  علاوه بر حمله موشکي آمريکا در فروردين امسال به پايگاهي در حمص سوريه که به تلافي حمله شيميايي در ادلب صورت گرفت، پيشتر، يعني در شهريور سال گذشته نيز هواپيماهاي آمريکايي پايگاهي از ارتش سوريه را در ديرالزور مورد حمله قرار دادند که در جريان آن نزديک به ۷۰ سرباز سوري کشته شدند. بعدا عنوان شد که اين حمله اشتباهي صورت گرفته و قصد زدن نيروهاي داعش بوده است. گزارش شده که روسيه براي منصرف کردن کاروان شبه نظاميان سوري از ادامه مسيرشان تلاش کرد، اما موفق نشد. ارتش آمريکا اعلام کرد که به يک کاروان شبه نظاميان طرفدار دولت اسد حمله کرده است.
يک منبع نظامي‌سوري گفت حمله عليه يک مرکز نظامي‌اين کشور بوده. روسيه اين حمله و کشته شدن غيرنظاميان بر اثر آن را محکوم کرد.در بيانيه‌اي که در اين رابطه از سوي ائتلاف نظامي‌به رهبري آمريکا منتشر شده بود، آمده است که شبه نظاميان مزبور با وجود تير هشدار و اقدامات ديگر به سمت پايگاه نظامي‌"تنف" در جنوب کشور، در نزديکي مرز اردن، پيشروي کرده‌اند. در اين پايگاه سربازان آمريکايي نيز مستقر هستند.  گنادي گاتيلوف، معاون وزير امور خارجه روسيه، ديروز در ژنو گفت که حمله نيروهاي نظامي‌آمريکا عليه شبه نظاميان طرفدار دولت سوريه منجر به کشته شدن غيرنظاميان و ايجاد خسارات زياد شده و غير قابل قبول است.گاتيلوف گفت که حمله هوايي آمريکا حق حاکميت و خودفرماني سوريه را پايمال کرده و از يافتن راه حلي سياسي براي برون‌رفت از کشمکش موجود جلوگيري مي‌کند.
تناقض در سياست‌هاي خارجي دولت ترامپ
با وجود حمله‌امريکا به کاروان ارتش سوريه ، جيمز ماتيس وزير دفاع آمريکا اعلام کرد واشنگتن به دنبال عميق تر کردن بحران در سوريه نيست. وزير دفاع آمريکا در واکنش به حملات اخير نيروهاي کشورش که کاروان نظامي‌حامي‌دولت سوريه را هدف قرار داد، اعلام کرد که واشنگتن تصميم ندارد مشارکت خود را در بحران سوريه گسترش دهد.
به گزارش روسيا اليوم، جيمز ماتيس، وزير دفاع آمريکا در اظهاراتي مطبوعاتي تصريح کرد: ما مشارکت خود را در "جنگ داخلي" در سوريه گسترش نمي‌دهيم، اما درصورتي که گام‌هايي خصمانه عليه ما اتخاذ شود، ما از نيروهايمان دفاع مي‌کنيم.
حمله نيروهاي ائتلاف در اطراف پايگاه التنف در جنوب سوريه و در نزديکي مرز با اردن صورت گرفت.ائتلاف تحت امر آمريکا تا به اين لحظه هويت نظامياني که هدف قرار گرفتند، مشخص نکرده است، اما منابعي از مخالفان سوري اعلام کرده‌اند که در اين کاروان يگان‌هايي از ارتش سوريه و نيروهاي حامي‌آن حضور داشتند.
واکنش گسترده نسبت به حمله‌امريکا
يک منبع در وزارت دفاع سوريه حمله ائتلاف بين‌المللي به کاروان ارتش اين کشور را بيان‌گر پوچي ادعاهاي ائتلاف درخصوص مبارزه تروريسم دانست.
به گزارش سانا،‌ يک منبع در وزارت دفاع سوريه اعلام کرد، گروه به اصطلاح ائتلاف بين‌المللي ضد داعش، شامگاه پنجشنبه به يکي از مراکز نظامي‌ارتش سوريه در جاده مرزي «التنف» در صحراي سوريه حمله کرد که در پي آن، شماري نظامي‌به شهادت رسيدند. اين منبع نظامي‌متذکر شد، اين حمله آشکار ائتلاف بين‌المللي به يکي از مراکز ارتش سوريه، «پوچي» ادعاهاي اين ائتلاف در مبارزه با تروريسم را تاييد و حقيقت طرح صهيونيستي- آمريکايي در منطقه را برملا مي‌کند.
وي گفت: «تلاش ائتلاف بين‌المللي براي توجيه اين تجاوزگري، که ادعا مي‌کند نيروهاي هدف قرار گرفته به هشدارها براي توقف پيشروي توجه نکرده‌اند، کاملا مردود است.» اين منبع در ادامه تأکيد کرد: «ارتش سوريه به مبارزه با تروريسم در خاک خود ادامه مي‌دهد و هيچ طرفي حق ندارد که براي ارتش سوريه در روند نبرد با گروه‌هاي تروريستي و در صدر آنها داعش و القاعده تعيين تکليف کند؛ زيرا ارتش سوريه تنها نيروي قانوني است که با هم‌پيمانان و دوستانش عليه تروريسم مي‌جنگد.»
کشور روسيه نيز نسبت به اين حمله ابراز نارضايتي کرد. رئيس کميسيون امور دفاعي و امنيتي در مجلس فدرال روسيه در اولين واکنش مسکو به حمله هوايي جديد آمريکا در قالب عمليات ائتلاف ضد داعش عليه نيروهاي وابسته به دمشق، بررسي اين مساله در مذاکرات ژنو را خواستار شد.
 ويکتور اوزيروف، رئيس کميسيون امور دفاعي و امنيتي در مجلس فدرال روسيه پس از اينکه ائتلاف ضد داعش انجام حمله‌اي هوايي عليه نيروهاي وابسته به دولت سوريه در نزدکي پايگاه التنف را تاييد کرد، در مصاحبه با خبرگزاري نووستي اظهار داشت: اميدوارم که اين عمليات بر روند مذاکرات در ژنو تاثيري نگذارد اما فکر مي‌کنم اين حمله به مساله‌اي مهم در برنامه‌هاي ژنو تبديل خواهد شد.
اوزيروف در ادامه بر لزوم هماهنگي بيشتر و روشن‌تر ميان ائتلاف ضد داعش به رهبري آمريکا و نيروهاي دولت سوريه تاکيد کرد تا در تعيين هويت نيروهايي که در سوريه حضور دارند، چنين مشکلاتي به وجود نيايد.
فرانتس کلينتسويچ، معاون اول رئيس کميسيون امور دفاعي و امنيتي در مجلس فدرال روسيه نيز اظهار داشت: وضعيت در سوريه به دليل اقدامات ائتلاف ضد داعش به رهبري آمريکا در آنجا به شکل کامل از کنترل خارج شده است. ايگور موروزوف،‌ عضو کميسيون بين‌المللي مجلس فدرال روسيه نيز گفت: شوراي امنيت بايد حمله هوايي جديد آمريکا در سوريه را يک اقدام خصمانه و يک جانبه عليه دولتي داراي حاکميت محسوب کند.
اين حملات درحالي صورت گرفته که دولت ترامپ در داخل آمريکا نيز با افزايش اعتراضات درباره پرونده دخالت روسيه در انتخابات آمريکا روبروست و تنش در داخل کاخ سفيد درباره سياست خارجي افزايش داشته است. دراين ميان ترامپ تحت فشار متحدين کشورهاي عضو ناتو است که در هفته جاري در اجلاس اين سازمان حضور خواهد داشت.اتحاديه ناتو نگران تاثير زياد روسيه بر دولت ترامپ است که فعاليت‌هايش باعث نگراني در اروپا شده است.