احتمال انتخاب سرپرست براي شهرداري پایتخت قوت گرفت
گروه اجتماعي: حكم شهرداري محمدعلي نجفي هنوز از سوي وزارت كشور صادر نشده است. حالا كم كم زمزمه‌هاي تعيين سرپرست براي شهرداري پايتخت بلندتر از گذشته به گوش مي‌رسد. چهارشنبه هفته گذشته همزمان با مراسم تحليف اعضاي جديد شوراي شهر تهران بود كه محمدعلي نجفي با 21 راي مثبت اعضاي اين شورا به‌عنوان شهردار انتخاب شد.
هرچند از قبل مشخص بود كه طي شدن برخي مراحل قانوني براي صادر شدن حكم شهرداري نجفي ممكن است چند روزي طول بكشد، با اين حال اعضاي شورا از معرفي سرپرست براي شهرداري صرف نظر كردند. با اين همه حالا و پس از گذشته چند روز از آغاز دوره جديد مديريت شهري در تهران و بازگشت اصلاح‌طلبان به بهشت در پايتخت، همچنان حكم شهردار جديد صادر نشده و كار به جايي رسيده كه محسن‌هاشمي، رئيس شوراي شهر اعلام كرده كه اگر تا يكشنبه حكم شهرداري نجفي صادر نشود، شورا سرپرست معرفي خواهد كرد.
در همين حال روز گذشته جلسه محمدعلي نجفي، شهردار تهران با معاونان و روساي شهرداري تهران برگزار شد. در حاشيه همين جلسه بود كه محسن‌هاشمي‌رفسنجاني، رئيس شوراي شهر تهران، ري و تجريش در جمع خبرنگاران گفت: اگر حکم شهردار تهران تا يكشنبه توسط وزير کشور امضاء و ابلاغ نشود در اين جلسه براي شهرداري تهران سرپرست انتخاب خواهد شد.همچنين روز گذشته محمدعلي نجفي، شهردار تهران به عنوان نخستين روز کاري خود از هنگام ورود به محل کار اظهار کرد: هنوز کار رسمي‌من در شهرداري تهران آغاز نشده، چراکه تا به اين لحظه حکم مسئوليتم در مجموعه شهرداري تهران توسط وزارت کشور ابلاغ نشده است.
 وي ادامه‌ داد: تا پيش از صدور حکم کارهاي مقدماتي را در مجموعه شهرداري از جمله برگزاري جلسات با مديران و معاوناني که به صورت مستقيم زير نظر شهردار کار مي‌کنند را براي هماهنگي هرچه‌ بيشتر ادامه‌ خواهم داد. شهردار تهران در پاسخ به سوالي درخصوص سختي کار در مجموعه شهرداري تهران و مقايسه آن با زمان تصدي‌اش در وزارت آموزش و پرورش، گفت‌: هر کدام از اين مسئوليت‌ها سختي و شيريني خاص خود را دارد، اما طبيعتا در شهرداري تهران به دليل اينکه کار به صورت مستقيم با مردم است، براي من شيرين‌تر است و دستگاه بزرگي همچون شهرداري با همه شئونات زندگي شهروندان مرتبط است.نجفي همچنين به تشريح اولويت‌هاي شهرداري تهران اشاره کرد و افزود: تعيين اولويت کار مشکلي است؛ چراکه همه مسائل با يکديگر مرتبط هستند. براي مثال بحث آلودگي هوا با موضوعاتي همچون حمل و نقل و ترافيک در ارتباط هستند و مجموعه اولويت‌ها در نظر گرفته شده، اما بايد اولويت‌ها و فوريت‌ها از يکديگر تفکيک شوند، لذا ليستي از اولويت‌ها و فوريت‌ها تهيه شده است که درخصوص آنها پيگيري و تصميم گيري خواهد شد. شهردار تهران در ادامه‌ درخصوص جابه‌جايي مديران و معاونان مجموعه شهرداري نيز تصريح کرد: امروز با معاونان و مديراني که مستقيما زير نظر شهردار کار مي‌کنند جلسه دارم. در طول هفته‌ جاري با اين مديران به صورت خصوصي جلسه‌اي را برگزار خواهم کرد و طي اين مسير ممکن است برخي از آنها علاقه‌اي براي ادامه‌ کار نداشته باشند و يا بالعکس من علاقه‌اي به کار با آنها نداشته باشم که اين هفته‌ براي آشنايي با مديران و معاونان اختصاص خواهد داشت و هنوز تصميم گيري براي جابه جايي مديران و معاونان زود است.
تكذيب شايعه‌هاي تلگرامي‌توسط نجفي
محمدعلي نجفي در کانال تلگرامش نيز به جلسه‌ خود با معاونان و مديران شهرداري تهران اشاره کرده و نوشت: هدف اول و مهم ما خدمت به نظام و مردم و سربلندي نظام مقدس جمهوري اسلامي‌است و نيامديم که شهرداري را به هم بريزيم. وي به شايعات هفته‌هاي اخير هم اشاره کرده و افزوده است: شايعه کرده بودند ۱۰ گروه در حال برنامه نوشتن براي من بودند! همچنين شايعه کرده بودند ۸۰۰ مدير بلافاصله در شهرداري مستقر مي‌شوند که صحت نداشت.
نجفي ادامه داده است: شايعه کرده بودند که تعداد کارمندان شهرداري را به ۱۵ هزار نفر تقليل مي‌دهم که آن هم صحت نداشت. وي در جلسه با معاونان و مديران شهرداري تهران همچنين تصريح کرده است: به آقاي قاليباف گفتم مگر مي‌شود ۱۲ سال شهردار تهران بود و زحمت نکشيد که از زحمات ايشان تشکر مي‌کنم.
شهردار تهران با تاکيد بر اينکه خدمت افتخار شهرداري است افزوده است: شهرداري يک نهاد خدماتي است منتها معتقدم بايد اين خدمت با رويکرد اجتماعي باشد. ما افتخار مي‌کنيم که شهرداري يک نهاد خدماتي است و به مردم خدمت مي‌کند. وي ادامه داده است: نبايد بگوييم شهرداري کارش خدمت و خدمات نيست، نمايشگاه باز باران و ساير فعاليت‌هاي برنامه ريزي شده از قبل بايد ادامه پيدا کند. نجفي تاکيد کرده است: تا زمانيکه حکمم امضاء نشود به شهرداري نمي‌آيم؛ اما در دفتر خود خارج از شهرداري جلسات و کارها را ادامه خواهم داد.
بازديد شهردار از محل حريق خيابان فدائيان
نجفي، شهردار تهران روز گذشته پس از پايان جلسه با معاونان و مديران شهرداري تهران در محل حريق دو انبار کالا كه در خيابان فداييان اسلام رخ داده بود حاضر شد. وي در حاشيه بازديد از محل حريق خيابان فدائيان اسلام در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه به تهران از نظر ايمني اشکالات زيادي وارد است. بر همين اساس طرح جامعي براي ايمني شهر تهران در دست تدوين است که اقدامات مقدماتي آن انجام شده‌اما در مرحله عملياتي شدن با مشکلاتي مواجه است. شهردار تهران افزود: با تدوين اين طرح بسياري از موارد ايمني شهر تهران برطرف خواهد شد. وي در پاسخ به درخواست‌هاي آتش‌نشانان درباره افزايش امکانات و استقرار ايستگاه‌ها در مناطقي همچون ۱۹ و ۲۰ گفت: قطعا در پروژه‌هاي بعدي شهرداري تهران که قرار است تصويب شود سهم آتش‌نشاني افزايش پيدا خواهد کرد.در جريان بازديد شهردار تهران از محل وقوع اين آتش‌سوزي، برخي از پرسنل آتش‌نشاني درباره انبارداري نامناسب و نگه‌داري غيراصولي کالاها در اين انبار صحبت کردند و علت گسترش آتش را نگه‌داري غيراصولي وسايل عنوان کردند.
افزايش سهم آتش‌نشاني در پروژه‌هاي آينده شهرداري تهران
شهردار تهران از افزايش سهم آتش‌نشاني در تصويب پروژه‌هاي آينده شهرداري تهران خبر داد. محمدعلي نجفي همچنين در حاشيه بازديد از محل حريق خيابان فدائيان اسلام در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه به تهران از نظر ايمني اشکالات زيادي وارد است.
 بر همين اساس طرح جامعي براي ايمني شهر تهران در دست تدوين است که اقدامات مقدماتي آن انجام شده‌اما در مرحله عملياتي شدن با مشکلاتي مواجه است. وي افزود: با تدوين اين طرح بسياري از موارد ايمني شهر تهران برطرف خواهد شد. شهردار تهران در پاسخ به درخواست‌هاي آتش‌نشانان درباره افزايش امکانات و استقرار ايستگاه‌ها در مناطقي همچون ۱۹ و ۲۰ گفت: قطعا در پروژه‌هاي بعدي شهرداري تهران که قرار است تصويب شود سهم آتش‌نشاني افزايش پيدا
خواهد کرد.
وزير بهداشت ضمن ابراز خرسندي از برگزاري جشنواره کشوري پيشگيري از سوانح و حوادث براي نخستين بار در کشور، گفت: حوادث و سوانح، شايع‌ترين علت مرگ در گروهي از جامعه است که مي‌توانند از نظر اقتصادي، مفيدترين افراد براي کشور و پيشرفت آن باشند.
 به گزارش ايلنا، سيد حسن‌هاشمي‌در نخستين جشنواره کشوري پيشگيري از سوانح و حوادث، اظهار داشت: حوادث و سوانح، سالانه 7 درصد به اقتصاد کشور آسيب وارد مي‌کند که اين رقم بسيار بالايي است و اين حوادث، به طور کامل، قابل پيشگيري است.وزير بهداشت با اشاره به‌امار بالاي تعداد تلفات و معلوليت‌هاي ناشي از حوادث و سوانح در کشور، يادآور شد: سالانه بيش از يک ميليون سال، عمر افراد در کشور بر اثر حوادث و سوانح از دست مي‌رود. بنابراين نقش رسانه‌ها در کاهش حوادث و سوانح بسيار مهم و اساسي است. ‌هاشمي‌ادامه داد: قبول دارم که صنعت خودروسازي در کشور مشکلاتي دارد که بايد درست شود و بيش از جيب مردم، به جان آنها توجه داشته باشيم. از خودرو ملي صحبت مي‌کنيم و در کنار آن مشکلاتي داريم اما همواره به معلول مشکلات مي‌پردازيم البته کيفيت و هزينه‌هاي صنعت خودروسازي بايد مورد توجه قرار گيرد.وزير بهداشت با اشاره به اقدامات موثر در حوزه راه سازي در کشور، گفت: آنچه مورد تاکيد پليس است، اين است که فرهنگ رانندگي، بي توجهي و رفتارهاي نابهنجار خودمان است که باعث بروز حوادث و سوانح مي‌شود و فوت و معلوليت را به دنبال دارد.‌هاشمي‌ضمن تقدير از سازمان صدا و سيما به دليل توجه به پيشگيري از بروز حوادث و سوانح، خاطرنشان کرد: از بيان مطالب و آموزش‌هايي که مردم را توانمند مي‌کند خسته نشويد چرا که تکرار و تذکر، اثرات مطلوب بسياري در جامعه دارد.وزير بهداشت اظهار داشت: سازمان صدا و سيما به ويژه حوزه صدا که مردم در ساعات و شرايط مختلف به آن دسترسي دارند، اگر بيش از گذشته به‌اموزش و ارتقاي توانمندي‌هاي مردم بپردازد، شاهد تغيير فرهنگ در جامعه خواهيم بود البته سواد و دسترسي مردم به اطلاعات، در کاهش حوادث و سوانح نيز مهم است.‌هاشمي‌تصريح کرد: اميدوارم وزارت بهداشت و سازمان ملي استاندارد هيچ گاه بر سر منافع عمومي‌مردم کوتاه نيايند و به وظايف قانوني خود و البته مطالبه گري عمل کنند و مطالبه گري، يکي از برنامه‌هاي وزارت بهداشت در دولت دوازدهم خواهد بود. وزير بهداشت در پايان يادآور شد: در استانهايي که‌امار تلفات و نزاع، بالا است بايد بيشتر کار کنيم و اگر در حوزه خودمان، درست عمل کرده‌ايم، آرزو مي‌کنيم که ديگر دستگاه‌هاي مسئول نيز به وظيفه خود بيشتر از گذشته عمل کنند.
در دومين روز از هفته دولت؛
استاندار کرمان همزمان با دومين روز از هفته دولت، به اتفاق نمايندگان مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي‌و جمعي از مسئولين استان پروژه تامين آب شرب بخش اندوهجرد را افتتاح کرد.
به گزارش روابط عمومي‌استانداري کرمان، عليرضا رزم حسيني بعد از ظهر جمعه عصر، همزمان با دومين روز از هفته دولت، به اتفاق نمايندگان مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي‌و جمعي از مسئولين استان، پروژه مخزن 2 هزار متر مکعبي و خط انتقال 2 کيلومتري آب شرب به شهر اندوهجرد را افتتاح کرد.ساختمان جانبي اين پروژه نيز متشکل از نگهباني و ايستگاه کلر زني در زميني به مساحت 100 متر مربع احداث و يک حلقه چاه حفر و تجهيز گرديده است که در اين راستا 2 کيلومتر خط انتقال آب با استفاده از لوله‌هاي 355 ميليمتر يلي اتيلن منتقل مي‌شود.اجراي اين پروژه 35 ميليارد ريال هزينه در برداشته است.استاندار کرمان در ادامه از بند آبي بتني شهر اندوهجرد از توابع بخش شهداد بازديد کرد.
مديرکل ورزش و جوانان استان مرکزي از افتتاح نخستين سالن ورزشي خيرساز استان مرکزي در روستاي شهابيه خمين خبر داد.
 به گزارش روابط عمومي‌اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزي ؛ عابد حقدادي، مديرکل ورزش و جوانان استان مرکزي در جلسه هماهنگي برگزاري مراسم هشتم شهريورماه سالروز شهادت شهيدان محمدعلي رجايي و محمدجواد باهنر در استان مرکزي گفت: امسال هفته دولت با هفته ازدواج همزمان بوده است و به همين مناسبت برنامه‌هاي متعددي در سطح استان پيش بيني شده است.حقدادي با اشاره به اينکه ۳۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته دولت و هفته ازدواج در سطح استان پيش بيني شده است اظهار کرد: اين برنامه‌ها در بخش‌هاي مختلف مسابقات ورزشي و برنامه‌هاي فرهنگي است.مديرکل ورزش و جوانان استان مرکزي از افتتاح نخستين سالن ورزشي خيرساز استان مرکزي در روستاي شهابيه خمين خبر داد.حقدادي با اشاره به اينکه اين سالن ورزشي چند منظوره است افزود: اين سالن به همت خيرين روستاي شهابيه احداث شده است

مهندس صفرعلي جمال ليواني اظهار داشت:ازتعداد 69 پروژه گازرساني قابل افتتاح در هفته دولت تعداد 51 پروژه مربوط به واحد‌هاي صنعتي مي‌باشد .
وي افزود:اين واحدهاي صنعتي مربوط به شهرستانهاي آزادشهر،علي آباد ،کلاله ،گاليکش مراوه تپه ،بندرترکمن،بندرگز،کردکوي،گرگان،آق قلا ، راميان ، مينودشت و گنبد بوده که در اين ايام به بهره برداري خواهند رسيدکه در مجموع معادل مبلغ 20 ميليارد 500 ميليون ريال هزينه در بر داشته است. مهندس جمال ليواني ادامه داد:از زمان شروع به کار دولت تدبير و اميد با احتساب هفته دولت سال جاري تعداد 473 پروژه صنعتي عمده در سطح استان از نعمت گاز بهره مند شده است .مديرعامل شرکت گازاستان گلستان گفت:گازرساني به پروژه‌هاي صنعتي از برنامه‌هاي مهم و مورد تاکيد دولت بوده تا اين انرژي طبيعي ضمن اينکه سوخت مورد نياز واحد‌هاي صنعتي را تامين کند سهم بزرگي نيزدر کاهش آلاينده‌هاي زيست محيطي داشته و نقطه عطفي در شكوفائي اقتصاد کشور و بستر مناسبي براي افزايش توليد ، اشتغال و سرمايه بوجود خواهد آمد .
سرپرست شهرداري ملارد به همراه معاونين و مديران سازمانها از خيابان و پارک امام خميني سر آسياب بازديد نمودند.
علي کيواني - ملارد در راستاي نظارت و پيشرفت بهتر کارها علي سلگي سرپرست شهرداري ملارد به همراه معاونين و مديران سازمانهاي تحت پوشش اين شهرداري از سطح شهر ملارد بازديد به عمل آوردند. با حضور در خيابان امام خميني در جريان مشکلات کسبه محل قرار گرفته و جهت جمع آوري نخاله‌ها ،تعبيه باکسهاي زباله و ...دستورات لازم را فرمودند و بعد از بازديد از پارک امام خميني (ره) و مشاهده وضعيت اين پارک ايشان ترميم و بازسازي کفپوش اين پارک و انجام فضاهاي سبز بيشتر براي استفاده شهروندان را در اولويت دانست و در نهايت با هيئت همراه جهت اقامه نماز جمعه عازم محل برگزاري نماز شدند .
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان ايلام روز شنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه ايلام گفت: در يک سال گذشته بيش از دو ميليون و ٢۵۰ هزار نفر مسافر از طريق ناوگان‌هاي عمومي‌ در سطح استان جابجا شده‌اند.
مهندس دلخواه ادامه داد: در اربعين سال گذشته دو ميليون و ۵۰نفر از مرز مهران تردد داشته که اين تعداد نسبت به سال گذشته (٩۴) ٣۰درصد افزايش داشته است.وي از جمله اقدامات و فعاليت‌هاي سازمان حمل و نقل پايانه‌ها در مرز مهران اضافه کردن گيت‌هاي تردد , احداث برج‌هاي روشنايي, تامين ناوگان حمل و نقل مسافري در پايانه مرزي مهران و غيره عنوان کرد.مهندس دلخواه با اشاره به تردد ۴هزار مسافر در روز از پايانه‌هاي مرزي افزود: نبود پايانه و ترمينال مسافربري ثابت در مرز مهران از ديگر مشکلات جابجايي زائرين در مهران است که‌اميدوارم اين مشکل به زودي مرتفع شود.دلخواه در خاتمه افزود: شغل خبرنگار شغلي خطير در جامعه محسوب مي‌شود زيرا مردم به واسطه انعکاس اخبار به موقع در جريان عملکرد مثبت سازمان قرار مي‌گيرند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران-ساري ، جلسات مختلف کميته مديريت جامع شهرستاني و کارگاه‌هاي بررسي مطالعات مديريت جامع حوزه پايلوت بابلرود در شهرستان سوادکوه شمالي انجام شده است.
جهت بررسي و تصويب موارد ذکر شده همچنين تهيه برنامه سال 96 مديريت جامع حوزه آبخيز جلسه اي صبح امروز در سالن جلسات اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري مازندران-ساري تشکيل شد. در ابتدا خلاصه گزارش مديريت جامع مشارکتي حوزه ابخيز بابلرود توسط مدير اجرايي پروژه اقاي دکتر عموزاد ارائه گرديد. ايشان بيان داشت که دولت جمهوري اسلامي‌ايران در سال 1381 جهت پشتيباني فني و مالي از پروژه مديريت جامع آب و خاک سد البرز در استان مازندران از بانک جهاني درخواست کمک فني و مالي نمود. بعد از تهيه سند پروژه، فعاليت¬هاي اجرايي طرح از ارديبهشت ماه سال 1385 در سطح 101 هزار هکتار حوزه بابلرود آغاز گرديد. پروژه مديريت جامع آب و خاک سد البرز از 5 مولفه تشکيل شده بود. مولفه‌هاي اين پروژه عبارت بودند از:- مولفه اول: مديريت منابع طبيعي حوزه بالادست. - مولفه دوم: مديريت آبياري و زهکشي.- مولفه سوم: مديريت جامع منابع آب. - مولفه چهارم: مديريت محيط زيست. - مولفه پنجم: پشتباني مديريت پروژه( حمايت و هماهنگي). مولفه يک آن در حوزه بالادست مربوط به مديريت منابع طبيعي مي‌باشد. مطالعات بازنگري طرح هاي منابع طبيعي بر مبناي توسعه پايدار، توسط شرکت DFS، مشاور خدمات جنگل کشور آلمان تحت عنوان Master Plan در خرداد ماه سال 1387 تهيه و در مراجع ذيصلاح، تصويب گرديد. مدت 7 ساله قرار داد با بانک جهاني در اسفند ماه 1391 به پايان رسيد. که با توجه به اهميت دست آوردهاي بين‏المللي حاصل از اجراي پروژه در حال حاضر فعاليت هاي نيمه کاره پروژه از محل اعتبار ريالي ملي در قالب پايلوت مديريت جامع مشارکتي آبخير از سال 1393در حال اجرا مي باشد. از جمله آن تهيه طرح مديريت مشارکتي جامع زير حوزه اسکليم رود و بابلکرود است که يک دوره برنامه 10 ساله با مشارکت جوامع محلي تهيه شد و پس از طرح در کميته هماهنگي شهرستاني در فرمانداري سوادکوه شمالي و در پي آن تشکيل جلسات مختلف بررسي گزارش‏هاي مشاور، در نهايت کليات طرح مصوب که طي نامه شماره 1466/1/8661 مورخ 31/3/96 فرماندار محترم شهرستان سوادکوه شمالي براي اعضاي کارگروه ارسال شد.    

علي کيواني- رباط کريم :در جلسه‌امروز شوراي اسلامي‌شهر رباط کريم با راي اکثريت اعضاء مهندس عليرضا گلبابايي بعنوان سرپرست شهرداري رباط کريم انتخاب شد .
 اعضاي پنجمين دوره شوراي اسلامي‌شهر رباط کريم در آخرين جلسه انتخاب شهردار به رياست پريسا ايلانلو برگزار شد و با راي اعضاي شورا ؛ آقاي مهندس عليرضا گل بابايي به مدت 3 ماه به عنوان سرپرست شهرداري رباط کريم انتخاب گرديد.بنا بر اين گزارش : گل بابايي از کارکنان باسابقه شهرداري رباط کريم بوده و سوابقي همچون معاونت معماري و شهرسازي و مسوليت دفتر فني شهرداري را در کارنامه خود دارد .

ادامه آبياري مزارع جنوب تهران با فاضلاب
عضو مجمع نمايندگان استان تهران با انتقاد از اينکه معضل آبياري مزارع جنوب تهران با فاضلاب هنوز به طور کامل مديريت نشده است از شوراي شهر پنجم تقاضا کرد به صورت اورژانسي به اين موضوع رسيدگي کند. سيده فاطمه ذوالقدر در گفتگو با خبرگزاري خانه ملت، در رابطه با اظهارات مديرکل آزمايشگاه‌هاي کنترل مرجع سازمان غذا و دارو مبني بر اينکه تفاهم‌نامه‌اي با وزارت جهاد کشاورزي منعقد کرديم و شرح وظايف سازمان غذا و دارو و همچنين وزارت جهاد کشاورزي را در آن ذکر کرديم با انتقاد از اينکه معضل آبياري مزارع جنوب تهران با فاضلاب همچنان وجود داشته و به‌طور کامل مرتفع نشده، گفت: متاسفانه پيگيري‌هاي مجمع نمايندگان تهران و ديگر مسئولان صحت و سقم اين موضوع در‌هاله‌اي از ابهام مانده و پيگيري‌ها تاکنون در اين رابطه به نتيجه نرسيده است.

راه‌اندازي مراکز درمان «مادران و کودک» معتاد
دبير کميسيون مبارزه با مواد مخدر استان تهران از نهايي شدن راه‌اندازي ۲ مرکز درمان «مادر و کودک» معتاد در شهر تهران خبر داد. محمدعلي اسدي در گفتگو با تسنيم با اشاره به راه‌اندازي مرکز درمان مادران معتاد و کودکانشان در شهر تهران اظهار داشت: بر اساس آخرين مذاکرات انجام شده مقرر شد سازمان بهزيستي با مشارکت شهرداري تهران، دو مرکز براي ساماندهي و درمان مادران معتاد خياباني داراي کودک راه‌اندازي کنند. وي افزود: قرار شد سازمان بهزيستي تا پايان شهريور ماه دستورالعمل جامعي را براي اين مراکز تدوين و ابلاغ کند. وي ادامه داد: اين دو مرکز در دو منطقه شهر تهران احداث خواهند شد و ظرفيت نگهداري 150 زن معتاد متجاهر را خواهد داشت.

بازديد دكتر على مدرسى، از خانه موزه
 و دارالقرآن شهيد آيت الله مدرس

دکتر علي مدرسي، نوه شهيد آيت الله مدرس ضمن حضور در خانه موزه و دارالقرآن شهيد مدرس با مشاهده فضا و احياء خانه پدربزرگش، پس از گذشت هشتاد سال از شهادت ايشان، از بانى اين اقدام (دارالقرآن امام علي(ع)) تقدير و تشكر كرد. وي با بيان اينکه از حدود 7 سالگي (حدود سال 1321) به اين منزل مي‌آمده است، درباره سرگذشت خانه بعد از شهادت پدربزرگش گفت: اين خانه در اختيار خانواده آقاي سيد احمد کتابچي بود و در آن زمان چند بار به اين محل آمده بودم. دکتر مدرسي که تمام عمرش را صرف مطالعه و بررسي زندگي و آثار شهيد مدرس کرده؛ در اين بازديد خاطراتي از شهيد مدرس درباره مقاطع تاريخي مختلف و زندگي مدرس بيان کرد. دكتر على مدرسى ضمن بيان خاطراتي گفت: آيت‌الله پسنديده فرمودند من و برادرم امام خمينى (ره) مدت ٢١ روز در اين منزل ميهمان شهيد مدرس بوديم. در اين بازديد كه حجت الاسلام مسيح مهاجرى نيز حضور داشت، دكتر على مدرسى به شرح تأليفات خود در تاريخ سياسى و زندگانى شهيد مدرس پرداخت.

ناهيد رحيمي تشریح کرد؛
 بيماري «نارسايي قلبي» و راهکارهاي درماني آن

ناهيد رحيمي‌ پرستار نارسايي قلب در مورد علائم بيماري نارسايي قلب گفت: تنگي نفس يکي از شايعترين شکايت‌هايي است که حتي شب‌ها ممکن است شما را از خواب بيدار کند. ورم اندام خصوصا پاها و بزرگ شدن شکم که آشناترين علامتش افزايش وزن است. ضعف و خستگي زودرس بيشتر در زمان فعاليت، کم اشتهايي و گاهي تهوع (در زمان حاد شدن بيماري که نياز به مشورت با پزشک معالج دارد)کم خوابي، کج خلقي، عصبانيت زودرس و بي حوصلگي از ديگر نشانه‌هاي اين بيماري است.
هر چه که علائم بيماري بيشتر شما را آزار دهد و زندگي روزمره شما را مختل کند، اين بدان معني است که شما در مرحله حاد بيماري هستيد و يا تحت درمان درستي قرار نگرفته‌ايد و داروهاي شما نياز به تنظيم مجدد دارد. پس در اين شرايط بهترين راه حل مراجعه به متخصص نارسايي قلب است.
راهکارهاي درماني بيماري نارسايي قلب! قدم اول، اولين و مهمترين قدم در اين راه قبول اين واقعيت است که قلب بيمار نيازمند کمک است. تجربه نشان داده که افراد مختلف عکس العمل‌هاي متفاوتي نسبت به اين بيماري نشان داده‌اند و هرکسي براساس تجربه شخصي خود و با روش خاصي با اين شرايط کنار مي‌آيد. در واقع هيچ کس را نمي‌شناسيم که بعد از تشخيص بيماري نارسايي قلبي ابراز خرسندي کرده باشد. برخي خود را در بيماري غرق مي‌کنند و برخي مايل هستند آن را فراموش کنند. اما در نهايت همگي به دنبال بهترين راهکار درماني مي‌گردند. در اين مسير، درمان شما پس از تشخيص با تجويز صحيح داروهاي نارسايي قلبي شروع مي‌شود. البته ما مي‌دانيم که مصرف همزمان مقدار زيادي قرص در وعده‌هاي مختلف و گاهي با عوارض جانبي ناخواسته گاهي سخت و دشوار است. لذا در ابتدا ممکن است اثرات جانبي بعضي از داروها براي بيمارآزار دهنده باشد اما نبايد نگران بود و از ادامه درمان خسته شد. به ياد داشته باشيد که بدن بيمار به زودي به اين داروها عادت خواهد کرد و عوارض آزاردهنده دارو کم شده و شما نتيجه مطلوب را از مصرفدارو مشاهده خواهيد کرد. بدانيدکه مصرف صحيح و به موقع داروها نقش حياتي در بهبودي و درمان اين بيماري دارد.قدم‌هاي بعدي، تغيير در عادت غذايي، قدم بعدي در درمان شما يا بيمارتان است . البته اين به معناي محدوديت يا حذف وعده‌هاي غذايينيست. سعي کنيد حجم کمتري از غذا در وعده‌هاي بيشتري ميل شود. مراقب باشيد که چه ميزان نمک مصرف مي‌شود. در برنامه رژيم غذايي روزانه مقدار کافي سبزيجات، فيبر، حبوبات و پروتئين بگنجانيد. مراقب وزن خود باشيد. اضافه وزن بيشتر برابر است با افزايش خطر بيماري‌هاي قلبي، ديابت نوع دو، مشکلات تنفسي و عروقي. اگر پزشک تشخيص داده که مشکل نارسايي قلبي بوجود آمده ، مصرف سيگار بايد قطع شود. مجدد تاکيد مي‌شود که نارسايي قلبي به معناي محدوديت مطلق نيست. بايد سعي شود که فعاليت‌هاي عادي روزانه ترک نشود.

چاپ مقاله مدير كل و كارشناسان راه آهن اراك
 در فصلنامه علمي‌تخصصي دانش انتظامي

مقاله "بررسي نقش مديريت منابع انساني در شفافيت امور اداري و امنيت اطلاعات سازمان" در فصلنامه شماره ۱۷ دانش انتظامي‌منتشر شد.اين مقاله در فصلنامه شماره ۱۷ سال هفتم شماره ۱ بهار ۱۳۹۶ دانش انتظامي‌منتشر شده است.اين مقاله توسط آقايان جلال‌الدين كوكنار ,رضا شيخي‌فر و عباس خسرواني به نگارش درآمده است.اين مقاله نقش عملياتي مديريت منابع انساني را در حفاظت از سامانه اطلاعاتي سازمان بررسي مي‌كند؛ چرا كه طراحي و پياده‌سازي يك محيط ايمن در سازمان‌ها يكي از چالش‌هاي اساسي در عصر حاضر محسوب مي‌شود و از طرفي مدير منابع انساني بايد با توجه به نظريه شفافيت سازمان كاركنان سازمان را از انواع آسيب‌هاي سازماني مثل پخش شايعات، لابي‌گري و رابطه‌بازي، سياسي‌كاري، تشكيل گروه‌هاي غيررسمي‌در سازمان رسمي‌و فشار به سازمان رسمي، كارشكني و اعمال خلاف قانون و مقررات باز مي‌دارد.نتايج آزمون پيرسون نشان مي‌دهد كه مدير منابع انساني سازمان داراي يك نقش بالقوه ناديده گرفته شده‌اما كليدي براي اجراي امنيت اطلاعات است.