کد خبر: ۲۰۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
قرار است این همکاری در سایت های تولیدی در سوریه، ارمنستان و آذربایجان رقم بخورد که نتیجه آن صرفه جویی و بهره وری بیشتر خواهد بود.

 سایپا و  ایران خودرو در راستای همکاری های استراتژیک خود، اقدام به امضا تفاهمنامه توسعه همکاری های مشترک در زمینه موتور و گیربکس کردند.

به گزارش عصر ایران بر این اساس تامین 10 هزار موتور خودرو شاهین برای مدت یک سال به صورت مشترک انجام می شود و بدین منظور موتور TUP و گیربکس 6 دنده اتومات در پلتفرم شاهین استفاده می شود.

  بر اساس این گزارش  شروع پروژه از زمان امضا توافق نامه اجرایی خواهد شد. همچنین قطعاتی به صورت مشترک در این پروژه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای اجرای این کار تیم های کاری مشترک تعریف و مشغول به فعالیت هستند.

تفاهم ایران خودرو و سایپا: نصب موتور و گیربکس اتوماتیک پژو 207 و تارا بر روی شاهین/ تولید خودروی برقی مشترک

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم گفت: عمر همکاری استراتژیک بین خودروسازان در دنیا بیش از ۱۷ سال و با هدف افزایش کیفیت بهینه سازی قیمت، رشد بهره وری و تحویل انجام شده و معنی آن ادغام خودروسازان با هم نیست.

محمدعلی تیموری افزود: به دلیل نیاز به سرمایه گذاری بالا و زمانبر بودن تولید قوای محرکه این حوزه نقطه عطف ایجاد همکاری استراتژیک خودروسازان در دنیا است.

او تاکید کرد: این حوزه به دلیل اینکه هزینه تحقیقات بالایی نیاز دارد و بهبودها در آن به سختی انجام می شود بسیار مهم و مورد اهمیت است.

تیموری با اشاره به اینکه خوشبختانه در سال های اخیر جهشی در حوزه خودروهای برقی در دنیا ایجاد شده گفت: در همکاری استراتژیک سایپا و ایران خودرو هماهنگی برای تولید خودروهای برقی مد نظر قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه خودرو سازی سایپا گفت: نکته دیگری که در این همکاری مدنظر قرار گرفته بهره گیری از توان دو طرف در ارائه خدمات امدادی به محصولات یکدیگر است که در این راستا خدمات دهی به مشتریان تسهیل می شود.

او افزود: درتحقیق و توسعه طراحی خودرو و قوای محرکه نیاز به آزمایشگاه ها و دستگاه هایی است که ایجاد آنها بسیار هزینه بر است و در همکاری استراتژیک این مورد دیده شده که دو شرکت از توان موجود یکدیگر استفاده کرده و نتیجه آن افزایش کیفیت محصول خواهد بود.

تیموری خاطر نشان کرد:در حوزه لجستیک و حمل و نقل که بین ۸ تا ۱۰ درصد قیمت تمام شده برای خودروساز هزینه دارد نیز با همکاری دو طرف مقرر شده که هم افزایی ایجاد شود که این موضوع کاهش هزینه برای مشتری را به همراه دارد.

او افزود: در زنجیره تامین هم این همکاری استراتژیک تاثیر به سزایی در تامین به موقع و با کیفیت برای هردو خودروساز به همراه دارد.

در ادامه مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بهره مندی مشترک از سایت های تولیدی خارج از کشور را یکی از محورهای اتحاد استراتژیک برشمرد و گفت: قرار است این همکاری در سایت های تولیدی در سوریه، ارمنستان و آذربایجان رقم بخورد که نتیجه آن صرفه جویی و بهره وری بیشتر خواهد بود.

او افزود: برای دستیابی هر چه بهتر و سریع‌تر به اهداف این اتحاد، کمیته‌های کارشناسی و اجرایی تشکیل شده تا به نقاط مشترک برای تحقق اهداف برسیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، اتحاد استراتژیک دو خودروساز را عاملی برای بهبود شرایط صنعت خودرو دانست و گفت: با اصلاح برخی مفاهیم که در سال‌های اخیر به اشتباه در صنعت خودروی کشور ترویج یافته و تبدیل به باور شده، مسیر صحیحی را برای توسعه صنعت خودرو انتخاب کرده و به سمت آن گام برخواهیم داشت.

او با اشاره به رقابت دیرین دو خودروساز بزرگ کشور در بازار گفت: در حال حاضر مشارکت جای رقابت را گرفته و اهداف بلندی برای توسعه صنعت خودروی کشور توسط دو مجموعه تعریف شده است که امیدواریم پرچم دو شرکت، زیر پرچم پرافتخار ایران برافراشته باشد.

خطیبی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و همدلی شبکه تامین، در دو مجموعه ایران‌خودرو و سایپا هیچ محصول ناقصی تولید نمی‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تفاهم نامه همکاری با سایپا در امدادرسانی به مشتریان گفت: در راستای افزایش کیفیت خدمات، رضایت مشتریان و افزایش توان امداد، تفاهم نامه همکاری برای ارایه خدمات به مشتریان امضا شده است.

او ادامه داد: در مرحله نخست این طرح در سراسر کشور با استفاده از بیش از دو هزار دستگاه خودرو خدمات حمل به مشتریان ارایه می شود که در مراحل بعدی خدمات بالینی و تعمیراتی نیز اضافه خواهد شد.

خطیبی اتحاد استراتژیک با سایپا را آغازی عالی و بسیار مطلوب دانست و گفت: چشم انداز این اتحاد منفعت برای اقتصاد کشور و تمامی ذی نفعان از جمله مشتریان خواهد بود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار