کد خبر: ۱۵۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
قوانین واردات از جمله قانون هایی هستند که برای واردات کالا باید با آن ها آشنایی کامل داشته و بتوان به راحتی کالای مورد نظر خود را به کشور وارد کرد. برای بازرگانی بین المللی باید در ابتدا کارت بازرگانی خود را اخذ کنید.

چگونه می توان با قوانین مربوط به واردات آشنا شد؟

 

قوانین واردات از جمله قانون هایی هستند که برای واردات کالا باید با آن ها آشنایی کامل داشته و بتوان به راحتی کالای مورد نظر خود را به کشور وارد کرد. برای بازرگانی بین المللی باید در ابتدا کارت بازرگانی خود را اخذ کنید. در حال حاضر مرجعی که این کارت را صادر می کند، وزارت صنعت، معدن و تجارت است. به طور برای وارد کردن یک کالا باید مراحل مختلف آن را به درستی طی کرده تا وارد کردن یک کالا به خوبی انجام شود. شرکت های مختلفی در ایران در زمینه واردات کردن کالاهای مختلف فعالیت می کنند، که یکی از بهترین آن ها شرکت راد کامرشیال گروپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توان به نشانی اینترنتی آن یعنی radcommercialgroup.com مراجعه کرد. در ادامه این مقاله شما را با انتخاب حوزه فعالیت، اخذ کارت بازرگانی، انتخاب کردن کشور و آشنایی با قوانین روز و موارد مرتبط دیگر آشنا می کنیم.

 

چگونه حوزه فعالیت برای وارد کردن یک کالا را انتخاب کنیم؟

حوزه فعالیت در زمینه وارد کردن یک کالا یکی از موارد مهمی بوده، که باید به آن توجه کرد. برخی از افراد تمایل دارند، که فقط در یک خاص فعالیت خود را انجام دهند. این افراد به صورت معمول با آن کشور، آَشنایی کامل داشته و در آن کشور ارتباطات مختلفی دارند. برخی از افراد نیز صرفا در مورد وارد کردن یک کالای خاص در آن کشور فعالیت کرده و در این زمینه حرفه ای بوده و فعالیت می کنند. انتخاب حوزه کاری در زمینه واردات به سابقه فعالیت فرد مورد نظر در گذشته و نیز پتانسیل وی بستگی زیادی دارد. فعالیت کردن در چند حوزه مشخص و کار کردن به صورت پراکنده معمولا از یک حوزه واحد و مشخص بسیار بهتر است. یکی از بهترین شرکت ها در زمینه وارد کردن کالاهای مختلف، شرکت راد کامرشیال گروپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توان به نشانی اینترنتی آن radcommercialgroup.com مراجعه کرد.

به چه صورت می توان کارت بازرگانی را برای وارد کردن کالا گرفت؟

برای تاجران و بازرگانانی که به تازگی وارد حرفه وارد کردن کالا شده اند، اولین کار اخذ کردن کارت تجاری است. در صورتی که این کارت را اخذ نکنید، نمی توان اقدام به واردات کرد. به صورت معمول وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را صادر کرده و برای طی کردن مراحل مختلف باید به این وزارتخانه رجوع کنید. کارتی که در مورد آن ذکر شد، دارای انواع مختلفی بوده و هر کدام ویژگی های مختلفی دارند. آن ها شامل موارد گوناگونی مانند تجاری، صنعتی، خدماتی و غیره اشاره کرد که هر کدام خصوصیات خود را دارند. از منظر دیگر این کارت بسیار با ارزش به دو نوع حقیقی و حقوقی تقسیم بندی می گردند. اشخاص حقیقی افرادی هستند که به صورت کاملا شخصی و خصوصی کار تجاری کرده و با اشخاص حقوقی تفاوت زیادی دارند. افراد حقوقی شامل مواردی مانند اتحادیه ها، سندیکاها و موسسات برای امور مختلف تجارت این کارت را دریافت می کنند.

چگونه می توان با قوانین مربوط به واردات آشنا شد؟

انتخاب کشور و آشنایی با قوانین روز چگونه است؟

باید در این گام مشتریان مختلف خود را از سراسر جهان برای واردات پیدا کنید. باید زبان کشور مورد نظر خود را بعد از انتخاب کردن یاد گرفته و هر چه به آن مسلط شوید برای شما سودمند است. بهترین کار در این زمینه صحبت کردن با فروشندگان و تاجران مختلف در کشور مورد نظر نظر بوده که می توان برنامه های مختلف خود را با این شخص هماهنگ کرد. این اشخاص معمولا از کشور مورد نظر و نیز قوانین کشور خود آگاهی کامل دارند. قیمت کالاها را باید به دقت بررسی کرده و نمونه های آن را از قبل نگاه کنید. علاوه بر این موارد باید مشخصات و ویژگی های فنی، تعداد کالا و نوع آن را چک کرده، تا بتوان یک محصول با کیفیت را انتخاب کرد.   

واردات تلفن همراه و لوازم جانبی آن به ایران به چه صورت می گیرد؟

به صورت معمول واردات موبایل و نیز لوازم جانبی آن به ایران حجم بسیار بالایی داشته و اکثر بازرگانان ایرانی این کالا را به کشور وارد می کنند. در هر سال بیش از ده میلیون تلفن همراه وارد کشور شده که شرکت های بسیاری در این زمینه به فعالیت مشغول هستند. رشد بازار واردات موبایل به ایران همواره روند صعودی داشته و نیاز به این محصول همواره روندی مثبت دارد. برای وارد کردن گوشی موبایل در انواع مختلف و همراه با ثبت کردن قانونی و تجاری باید علاوه بر کارت بازرگانی، باید مجوز ثبت سفارش را نیز انجام دهید. سامانه ای به اسم TSC وجود داشته که برای کلیه شهروندان در دسترس بوده و قیمت پایه هر تلفن همراه با توجه به قانون دسترسی و انتشار آزاد اطلاعات می توان به راحتی مشاهده کرد. یکی از بهترین شرکت ها در زمینه وارد کردن کالا راد کامرشیال گروپ بوده و برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به نشانی اینترنتی radcommercialgroup.com مراجعه کرد.

چگونه می توان با قوانین مربوط به واردات آشنا شد؟

جمع بندی

قانون های مربوط به واردات کالا، قانون هایی هستند که باید برای وارد کردن یک کالا با آن ها آشنایی کامل پیدا کنید. یکی از کارهایی که در ابتدای کار باید انجام دهید، گرفتن کارت بازرگانی است. حوزه فعالیت و نیز زمینه مورد نظر برای واردات کالا یکی از موارد مهمی بوده که باید توجهی ویژه کرد. به صورت معمول فعالیت در چندین حوزه گوناگون از فعالیت در یک حوزه مشخص و واحد بسیار بهتر است. برای وارد کردن یک کالا باید مشتریان خود را از سراسر جهان پیدا کرده و اقدام به یادگیری زبان کشور مورد نظر کنید. شرکت های مختلفی در زمینه وارد کردن فعالیت می کنند، که یکی از بهترین این شرکت ها تحت عنوان راد کامرشیال گروپ نام دارد. این شرکت در زمینه های مختلفی مانند حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا فعالیت کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به نشانی اینترنتی radcommercialgroup.com مراجعه کرد.

 

برچسب ها: واردات ، صادرات ، قوانین
نام:
ایمیل:
* نظر: