کد خبر: ۱۶۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
محصول شرکت دانش بنیان نیافام، با استفاده از هوش مصنوعی و بلاکچین، تولید محتوای خودکار و سامانه سازی را برای سازمان­ها متحول کرده است.

تحولی نوین در پورتال سازمانی دانش بنیان نیافام

یک خبر ویژه و بسیار مهم برای سازمان‌ها، نیافام از ابتدای سال 1400 تکنولوژی بسیار قدرتمند و جذابی را برای بالابردن سطح امنیت داده‌های پورتال‌های سازمانی به اسپریت‌پورتال اضافه نموده‌ است. فن‌آوری بلاکچین در سیستم‌های سازمانی‌ می‌تواند علاوه بر افزایش امنیت در نگهداری اطلاعات، سازمان‌دهی بهتری داشته و همچنین درصد خطا در سیستم را به حداقل ممکن رساند. بحث امنیت داده‌ها برای سازمان‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. این چالش همیشگی سازمان‌ها با پیدایش تکنولوژی بلاکچین و مزایای آن، امروزه بسیار مورد توجه مدیران و کارشناسان قرار گرفته است. مدل‌های مبتنی بر بلاکچین با رمزنگاری داده‌ها با استفاده از پیچیده‌ترین الگوریتم‌های کریپتوگرافی مشکلات بسیاری را از سازمان‌ها رفع می‌کنند. اسپریت‌پورتال اولین پورتال هوشمند سازمانی دانش‌بنیان در ایران، با استفاده از قابلیت‌های بلاکچین برای بالا بردن امنیت اطلاعات با استفاده از هش کدهای مختلف و... امنیت در تبادل اطلاعات در پایگاه داده را متحول کرده و به طرز چشمگیری افزایش داده است.

اسپریت پورتال، اولین پورتال هوشمند سازمانی است که موفق شد به دلیل خلاقیت­ها و نوآوری­های ارزشمندی که در آن اتفاق افتاد (به خصوص فناوری­های مبتنی بر هوش مصنوعی) دانش‌بنیان شود و در طی مدت کوتاهی بسیاری از سازمان­ها، وزارتخانه­ها و نهادهای دولتی، دانشگاه­ها و سازمان­های بزرگ به آن مجهز شده و اصلی‌ترین شاهراه ارتباطی درون و برون‌سازمانی خود را به اسپریت پورتال و مجموعه نیافام سپردند.

 

چرا باید از هوش مصنوعی استفاده کنیم؟

انوش اوحدی بنیانگذار نیافام در پاسخ به این سوال می‌گوید: «هوش مصنوعی از مهم‌ترین فناوری­هایی است که در حال ایجاد تغییرات بسیاری در زندگی بشر و دنیای کسب کار است. این فناوری کاربردهای بسیاری به خصوص در بحث تولید محتوا دارد. تحریریه خبر هوشمند یکی از آن موارد بسیار مهم است و هوش مصنوعی در این بخش نقش بسیار مهمی را برای کارشناسان و همچنین برای مخاطبان ایفا می­کند. برای کارشناسان، فرایندی که انجام می­دهد بحث تولید خودکار محتوا است. مانند تولید خلاصه خبر از روی متن، پیشنهاد کلید واژه­های مناسب، تبدیل متن به خبر صوتی با فناوری تبدیل متن به گفتار که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب است و همچنین بخشی از استاندارد WCAG برای دسترس‌پذیری مناسب سایت برای افراد کم‌توان نیز هست. همین‌طور موارد نوین دیگری مانند تحلیل حس عاطفی مخاطب با بررسی کامنت­ها که می­تواند کمک بسیاری برای سنجش افکار مخاطبان باشد و... چنین ویژگی­هایی از موارد مهمی بود که این محصول دانش بنیان به سازمان­ها ارائه کرد و با استقبال بسیار بالای آن­ها روبه‌رو شد.»

 

مزایای بلاکچین از مسیر اسپریت پورتال برای سازمان­ها

اوحدی در خصوص مزایا بلاکچین برای سازمان‌ها تأکید می‌کند: «فناوری بلاکچین امروزه تاثیر بسیاری در بالارفتن امنیت و اطمینان در کارایی فرایندها و سیستم­ها دارد. برای مثال درخواست­هایی که از طرف یک مراجعه‌کننده در یک سازمان ثبت می­شود به طور معمول مجموعه­ای از فرایند­ها را طی می­کند، از سوی کارشناسان مختلف مورد بررسی قرار می­گیرد و در هر مرحله تغییرات و دستورات مختلفی بر آن اعمال می‌شود. بلاکچین در پورتال سازمانی کمک می­کند هر کدام از فرایند­ها از نقطه شروع درخواست، هر مرحله را به صورت یک زنجیره در بلاکچین ­ثبت می­کند و با استفاده از توابع رمزگذاری شده هر بلاک را به بلاک دیگر وصل و به این صورت از دخل و تصرف غیر مجاز یا تغییر ناخواسته، سیستم را محافظت ­کند. در این سیستم هر تغییری به سرعت از سوی مدیر قابل شناسایی است و باعث از بیم رفتن زنجیره می­شود. به این صورت امنیت در سیستم­های مبتنی بر بلاکچین بسیار بالاست.»

 

راز تنوع خدمات و فروش بالای اسپریت پورتال

سازمان‌ها و پورتال‌های سازمانی، دارای نیازهای بسیار متفاوتی هستند. هر سازمان نیازمند ماژول‌های متعددی است که به نسبت خواسته‌ها باید ساخته و بهینه‌سازی شود. نیافام چه راهکاری برای حل این مشکل ارائه کرده است؟ مدیر فروش و بازاریابی شرکت نیافام در پاسخ به این سئوال می‌گوید: «معمولا به دلیل اینکه نرم‌افزارهای نوشته شده از سوی اغلب شرکت‌ها بر اساس نظر کمپانی‌های طراحی توسعه داده نشده است و محصولاتی یکسان برای همه مشتریان است، این مورد باعث می‌شود کاربران محکوم به استفاده از یک‌سری ماژول‌های از پیش مشخص شده و ثابت باشند. حال فرض کنید حتی به منبع یک نرم‌افزار هم دسترسی داشته باشید، بررسی و درک حجم بسیار بالای کدهایی که از سوی طراحان و توسعه دهندگان یک محصول ایجاد شده است خود فرایندی سخت، نیازمند دانش بالای برنامه نویسی و زمان‌بر است که هزینه‌های بالایی خواهد داشت. از طرف دیگر ایجاد تغییر در این کدها، دریافت گواهینامه­های امنیتی و بهینه‌‌سازی، کار هر فرد و گروه و سازمانی نیست و می‌تواند تمام ساختارهای یک برنامه استاندارد را از بین ببرد. همچنین نیازمند صرف هزینه‌های بسیار بالای توسعه و گسترش نرم افزار و نیازمند نیروی انسانی متخصص است.

احمدی خاطر نشان می‌کند: «قابلیت‌های بسیار مهم و پیشرفته پورتال سازمانی اسپریت پورتال مانند مجموعه ابزارهای ساخت افزونه برای توسعه قابلیت‌ها و سامانه‌های تحت وب، فرم‌ساز پیشرفته، فرایندساز حرفه‌ای که در کنار گزارش‌ساز و داشبردساز در این سیستم ارائه شده ، اتفاق نوآورانه­ای را رقم زده است.» وی می‌افزاید: «امکانات ذکر شده توانسته تمام نیاز­های فعلی و آینده یک سازمان در دنیای وب را پاسخ دهد و همین مهم سبب توجه ویژه بسیاری از سازمان­ها به محصول شرکت دانش‌بنیان نیافام شده است.»

موفقیت­ها و چشم اندازها

احسان احمدی، مدیر فروش و بازاریابی شرکت نیافام می­گوید: «در سال اول دانش بنیان شدن، این محصول از سوی بیش از 30 سازمان بزرگ تهیه شد که موفقیت بسیار بزرگی است. همین مسأله باعث شد گام­های بلندتری برداشته شود و در جهت ارتقای موارد امنیتی محصول بعد از دریافت گواهی­های OWASP و استاندارد ISO 15408 از آزمایشگاه­های مورد تایید افتا، شروع کردیم به پیاده­سازی فناوری بلاکچین در پورتال سازمانی. این فناوری به بالارفتن سطح امنیت در پورتال سازمانی و سامانه­های طراحی شده توسط آن کمک بسیاری می­کند.

 

راه‌های ارتباط با نیافام

سایت: niafam.com

ایمیل: info@niafam.com

اینستاگرام: @niafam.corp

تلفن:  021-41406421

آدرس: تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از وحید دستگردی غربی، برج کیان، پلاک 2551، طبقه ۱۵

 

برچسب ها: رپرتاژ ، نیافام ، بلاکچین
نام:
ایمیل:
* نظر: