کد خبر: ۱۷۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
با عبور از این محدوده پیشروی دلار در کانال ۲۵ هزار تومان آغاز می‌شود و قبل از دور جدید مذاکرات وین دیدن دلارِ ۲۶ هزار تومانی خیلی بعید نخواهد بود.

پیش بینی کارشناسان؛ دلار گران تر می شود

قیمت دلار امروز دوشنبه بیست و یکم تیرماه با شروع معاملات بازار آزاد شانس گران شدن دارد. بعد از افزایش ۵۰ تومانی روز گذشته قیمت دلار، اسکناس آمریکایی دوباره کانال ۲۵ هزار تومان را پس گرفت و در معاملات پشت‌خطی قیمت دلار بین دلال‌ها به محدوده ۲۵ هزار تومان بازگشت. سه هفته از اتمام دور ششم مذاکرات وین می‌گذرد و میخائیل اولیانوف دیشب از احتمال بالای احیای برجام و برداشته شدن تحریم‌های نفتی تا مردادماه صحبت کرد. اتفاقی که می‌تواند بعد از یک سال دوباره دلار را با رقم‌های زیر ۲۰ هزار تومان روبرو کند، اما چیزی که فعلا مهم است، انجام دور هفتم مذاکرات وین است.

به‌گزارش فرارو؛ طبق صحبت‌های دیشب نماینده روسیه حداقل ۱۰ روز دیگر تا شروع این گفتگو‌ها باقی مانده است و شاید همین حرف اولیانوف مجوزی برای رشد قیمت‌ها باشد. امروز باید منتظر باشیم و ببینیم افزایش قیمت دلار منجر به عبور از محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان می‌شود یا نه. با عبور از این محدوده پیشروی دلار در کانال ۲۵ هزار تومان آغاز می‌شود و قبل از دور جدید مذاکرات وین دیدن دلارِ ۲۶ هزار تومانی خیلی بعید نخواهد بود.

قیمت دلار در بازار آزاد روز یکشنبه بیستم تیر دوباره سر از کانال ۲۵ هزار تومان درآورد. از ساعت ۱۱ صبح که اولین خرید و فروش‌ها شروع می‌شود قیمت دلار روی عدد ۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان قرار داشت و بالاخره از ساعت ۱۵، شاهد افزایش قیمت بودیم. وقتی مشخص شد که دلار تمایلی به بازی کردن در کانال ۲۴ هزار تومان ندارد و خبری از ادامه کاهش قیمت‌ها نیست، حجم خرید‌ها بیشتر شد و همزمان در معاملات پشت‌خطی هم رقم‌های پیشنهادی دلال‌ها از نرخ بازار آزاد فراتر رفت. به‌این ترتیب دوری اسکناس آمریکایی از کانال ۲۵ هزار تومان بیشتر از یک روز طول نکشید و آخرین معاملات بازار با رقم ۲۵ هزار و ۲۰ تومان انجام شد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت روز یکشنبه

قیمت روز شنبه

تغییر

۲۵ هزار و ۲۰ تومان

۲۴ هزار و ۹۷۰ تومان

۵۰ تومان افزایش

 

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی روز شنبه بیستم تیر تقریبا ۹۰ تومان گران شد و به ۲۴ هزار و ۵۹۰ تومان رسید. روز گذشته مسافرانی که برای خروج از ایران به ارز نیاز داشتند، برای تهیه ۵۰۰ دلار با نرخ آزاد حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کردند. تهیه همین ۵۰۰ دلار در صرافی‌های بانکی تقریبا تفاوتی با بازار آزاد نداشت. با درنظر گرفتن قیمت هر دلار در صرافی ملی بر مبنای ۲۴ هزار و ۵۹۰ تومان، خرید همان ۵۰۰ دلار چیزی حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تمام می‌شد. در روز‌هایی که نوسان زیادی در بازار آزاد وجود ندارد، دلال‌ها به همین اختلاف ۴۰۰ تومانی دلار دولتی و آزاد هم رحم نمی‌کنند. خرید و فروش دلار دولتی دیروز فقط ۶۰۰ هزار تومان برای دلال‌ها سود داشت، اما نکته باورکردنی ماجرا جایی بود که بازهم صف دلال‌ها مقابل صرافی‌ها گزارش شد.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت روز یکشنبه

قیمت روز شنبه

تغییرات

۲۴ هزار و ۵۹۰ تومان

۲۴ هزار و ۵۰۲ تومان

۸۸ تومان افزایش

 

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز یکشنبه روند افزایشی داشت. ساعت ۱۱ صبح نرخ دلار بین دلال‌ها ۲۴ هزار و ۹۴۰ تومان بود و زمانی که افزایش قیمت دلار در بازار آزاد کلید خورد، لفظ‌های پیشنهادی دلال‌ها به مرز ۲۵ هزار تومان رسید. آخرین معاملات پشت‌خطی هم با دلار ۲۵ هزار تومانی انجام شد تا احتمال افزایش قیمت در شروع معاملات امروز وجود داشته باشد. هنوز واکنش بازار به محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان قابل پیش‌بینی نیست و شاید دلال‌ها به همین دلیل در معاملات پشت‌خطی دیشب ریسک زیادی نکردند.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

شروع معاملات

کف قیمت

سقف قیمت

نوسان

۲۴ هزار و ۹۴۰ تومان

۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

۲۵ هزار و ۲۰ تومان

۱۲۰ تومان

 
 
  • خرید انواع قابلمه با ارزان ترین ترین قیمت در آلین لند!
  • اگر میخوای پولدار شی اینجا رو کلیک کن
 
 
 
  • اگر میخوای پولدار شی اینجا رو کلیک کن
نام:
ایمیل:
* نظر: