کد خبر: ۱۷۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
تهرانپارس یکی از محله‌های محبوب تهران است. محله‌ای که در گذشته به دلیل وجود باغ‌های میوه و درختان سرسبز، تفرجگاهی برای ثروتمندان تهرانی بوده و اکنون تبدیل به محله‌ای برای زندگی شده است.

نگاهی به قیمت آپارتمان‌های ۵۰ و ۷۰ متری در تهران‌پارس

تهرانپارس یکی از محله‌های محبوب تهران است. محله‌ای که در گذشته به دلیل وجود باغ‌های میوه و درختان سرسبز، تفرجگاهی برای ثروتمندان تهرانی بوده و اکنون تبدیل به محله‌ای برای زندگی شده است. این محله که در منطقهٔ ۴ شهرداری تهران قرار دارد جزو یکی از بهترین مناطق تهران از نظر شهرسازی و خیابان‌کشی است. چرا که خیابان‌کشی استانداری دارد و بر خلاف محله‌های مرکزی شهر، کوچه‌های آن عریض و استاندارد است. به دلیل نزدیکی این محله به بزرگراه‌های اصلی شرق کشور و نزدیکی آن به پارک‌های جنگلی، این روزها این محله تبدیل به یکی از انتخاب‌های زوج‌های جوان برای سکونت و اجاره خانه شده است. به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب بررسی خانه‌های این محله در متراژ‌های ۵۰ تا ۷۰ متری و هزینه اجاره آنها در تیر ۱۴۰۰ بپردازیم.

اجاره خانه در بخش غربی و شرقی محله تهرانپارس

قبل از پرداختن به هزینهٔ اجاره خانه‌های نقلی در محله تهرانپارس، بهتر است با بخش غربی و شرقی آن آشنا شویم. محله تهران‌پارس دو بخش شرقی و غربی دارد که براساس تقسیم‌بندی شهرداری تهران انجام شده است. برای خانه اولی‌ها و زوج‌های جوانی که قصد اجاره خانه در این محله را دارند پیشنهاد ما اجاره در محلهٔ تهرانپارس شرقی است. زیرا قیمت آپارتمان در تهران پارس غربی بالاتر از بخش شرقی آن است. دلیل این بالا بودن قیمت، دسترسی بهتر محله تهرانپارس غربی به مترو و وسایل حمل و نقل عمومی،‌ بزرگراه‌ها و مراکز خرید است. البته محلهٔ تهرانپارس شرقی نیز به این امکانات دسترسی دارد اما سرعت دسترسی آن کمی کمتر از محلهٔ تهرانپارس غربی است.

اجاره خانهٔ ۵۰ تا ۶۰ متری در تهرانپارس شرقی

در این بخش قصد داریم تا به بررسی  قیمت آپارتمان در تهرانپارس شرقی برای خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متری مسکونی بپردازیم. خانه‌هایی با این متراژ در بیشتر موارد دارای یک خواب هستند. با توجه به آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار و سایت‌های مشابه مانند شابش و دونبش؛ میانگین ودیعه برای خانه‌های اجاره‌ای نوساز بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و نرخ اجارهٔ ماهانه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان است. البته این مبلغ برای خانه‌های چند سال ساخت کمتر است. مبلغ رهن نیز برای خانه‌های ۵۰ تا ۶۰ متر در محلهٔ تهرانپارس بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است که بستگی به متراژ خانه، سال ساخت و مصالح استفاده شده در آن دارد.

اجاره خانه ۶۰ تا ۷۰ متری در تهرانپارس شرقی

براساس آگهی‌های ثبت شده در سایت دیوار و دیگر سایت‌های مشابه ثبت آگهی مانند دونبش و شابش، قیمت اجاره خانه ۶۰ تا ۷۰ متری در محله تهرانپارس شرقی ماهانه بین ۳ میلیون و پانصد هزار تومان تا ۴ میلیون تومان است. این مقدار اجاره معمولاً با ودیعه‌ای در حدود ۱۰۰ میلیون تومان قابل انجام است. البته بعضی از املاک این محله ممکن است قیمتی بالاتر یا پایین‌تر داشته باشند. رهن کامل این متراژ نیز معمولاً از ۲۵۰ میلیون تا ۳۵۰ میلیون تومان است.

خیابان‌های مهم محله تهرانپارس شرقی

افرادی که قصد خرید خانه در محله تهرانپارس شرقی دارند، بهتر است تا با این محله و خیابان‌های مهم آن آشنا شوند. یکی از مهمترین خیابان‌های محله تهران‌پارس، بلوار شاهد است. بلواری که درست در مرز با تهرانپارس شرقی قرار گرفته و میدان شاهد در مرکز آن قرار دارد. این خیابان دو طرف،‌جهتی شمال به جنوب دارد و مراکز خرید زیادی در آن واقع شده است. خیابان مهم دیگر این محله، خیابان ۱۹۶ شرقی است. خیابانی که در ضلع شرقی میدان شاهد قرار گرفته و جهتی غرب به شرق دارد. در این خیابان نیز چند بانک، رستوران و مرکز خرید قرار گرفته است و به بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌های محله دسترسی دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار