کد خبر: ۱۷۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۹
غول‌های فوتبال اروپا، شبِ درخشانی را در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ سپری کردند. انگلیس تنها تیم مدعی بود که برتری مقابل لهستان را در دقیقه ۹۲ از دست داد.

تهران- ایلنا، غول‌های فوتبال اروپا، شبِ درخشانی را در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ سپری کردند. انگلیس تنها تیم مدعی بود که برتری مقابل لهستان را در دقیقه ۹۲ از دست داد.

مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا، چهارشنبه شب با برگزاری ۱۲ دیدار پیگیری شد و از گروه B، اسپانیا که عملکردی پرفراز و نشیبی داشته است در بازی خارج از خانه مقابل کوزوو به پیروزی دو بر صفر دست یافت تا با ۱۳ امتیاز در رتبه نخست قرار بگیرد. «فورنالس» و «فران تورس» برای ماتادورها گلزنی کردند.

در گروه c، ایتالیا قهرمان یورو ۲۰۲۰ که پس از دو تساوی متوالی نیاز مبرمی به برتری داشت در خانه‌اش مقابل لیتوانی جشنواره گل به راه انداخت و به پیروزی پنج بر صفر دست یافت تا با ۱۴ امتیاز، جایگاهش در صدر را مستحکم کند.

از گروه I و در دیداری حساس، لهستان میزبان تیم قدرتمند انگلیس بود که این دیدار جذاب با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. ابتدا «هری کین» در دقیقه ۷۱ با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه برای سه‌شیرها گلزنی کرد اما «زیمانسکی» در دقیقه ۹۲ و با ضربه سر، گل تساوی لهستان را ثبت کرد.

شاگردان «گرت ساوتگیت» پس از پنج برتری متوالی بالاخره متوقف شدند اما همچنان با ۱۶ امتیاز صدرنشین و یکه‌تاز گروه هستند.

از گروه J، آلمان با هدایت «هانسی فیلیک» در زمین ایسلند به برتری چهار بر صفر رسید و با توجه به توقف ارمنستان که نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش بود، با خیالی آسوده و ۱۵ امتیاز به صدرنشینی تداوم بخشید.

بلژیک هم با یک گل در زمین بلاروس برنده شد تا ۱۶ امتیاز همچنان صدرنشین مقتدر گروه E باشد.

نتایج دیدارها بدین شرح است

گروه B

کوزوو صفر -  اسپانیا دو

یونان دو  -  سوئد یک

جدول رده‌بندی

پیروزی مدعیان اروپا و توقف انگلیس در دقیقه ۹۲

گروه C

ایرلندشمالی صفر -  سوییس صفر

ایتالیا پنج -  لیتوانی صفر

گروه E

بلاروس صفر -  بلژیک یک

ولز صفر -  استونی صفر

گروه I

مجارستان دو -  آندورا یک

آلبانی پنج -  سن‌مارینو صفر

لهستان یک -  انگلیس یک

گروه J

ارمنستان یک - لیختن‌اشتاین یک

مقدونیه صفر -  رومانی صفر

ایسلند صفر -  آلمان چهار

 

 

انتهای پیام/
برچسب ها: انگلیس ، جام جهانی
نام:
ایمیل:
* نظر: