کد خبر: ۱۸۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۹
دکتر بهرام عین‌اللهی، با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان فقط به منزله بازگشایی مدارس نیست، گفت: این موضوع در واقع می‌تواند ایجاد زمینه کند.

بازگشایی سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا برای دانش‌آموزان

وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله از فردا خبر داد.

دکتر بهرام عین‌اللهی، با تاکید بر اینکه انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان فقط به منزله بازگشایی مدارس نیست، گفت: این موضوع در واقع می‌تواند ایجاد زمینه کند.

وی افزود: برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دوز واکسن تزریق شود. توصیه ما این است که از فردا دانش‌آموزان به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند و انشالله واکسیناسیون شروع شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: به مراکز توصیه کردیم برای دانش‌آموزان حق تقدم قائل شوند.

وی افزود: پیش‌تر اعلام کرده بودیم دانش‌آموزان ۱۷ ساله و کنکوری واکسن تزریق کنند اما با توجه به مطالعات صورت گرفته و واکسن‌های موجود، سن واکسیناسیون برای ۱۲ تا ۱۸ سال تایید شد.

امروز دکتر شانه ساز _ رییس سازمان غذا و دارو از صدور مجوز تزریق واکسن‌های "پاستور" و "سینوفارم" برای سنین زیر ۱۸ سال در ایران خبر داده‌بود.

در همین راستا خبر رسیده که سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) باز شده است.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق این سامانه خواهد بود.

واکسیناسیون دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی در روزهای آینده و پس از باز شدن سامانه نوبت‌دهی برای این عزیزان خواهد بود.

 وزارت بهداشت اعلام کرد: از دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های ایشان صمیمانه تقاضا می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی، معطلی و احتمال ابتلا در مراکز واکسیناسیون، صرفا در زمان نوبت ثبت شده در سایت به مراکز مراجعه و از حضور بدون نوبت جدا خودداری فرمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار