کد خبر: ۱۸۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۴
ممکن است ایالات متحده آمریکا فروش F-22 Raptor ، اولین جنگنده نسل پنجم جهان به متحدان خود از جمله ژاپن، اسرائیل و استرالیا را آغاز کند.

به گزارش برنا به نقل از اسپوتنیک، نشریه The Drive با استناد به اسناد سری، فاش کرده که آمریکا با اعمال شرایطی به دنبال فروش جنگنده نسل پنجم جهان به اسرائیل و ژاپن است.

این نشریه آمریکایی فاش کرده که یکی از گزینه ها برای فروش این جنگنده نسل پنجم این است که دو سال توقف در تولید آن را در نظر می گرفت. در مورد اول، هزینه تولید 40 هواپیما 8.3 میلیارد دلار و در مورد دوم 11.6 میلیارد دلار در نظر گرفته شده است.

این نشریه خاطرنشان می کند که F-22 Raptor سه گروه از سیستم ها را دریافت کرده که انتقال فناوری آنها به متحدان ایالات متحده قبلاً مجاز نبوده است .یکی از این گروه ها از جمله بهبود اداره بردار دو بعدی رانش و توانایی جنگنده برای حرکت با سرعت ثابت و دائمی مافوق صوت را شامل می شود.

نشریه The Drive خاطر نشان کرده که بخشی از فناوریهایی که F-22 Raptor صادراتی می توانست دریافت کند بعداً در F-35 Lightning II گنجانده شد. تاکید می شود که ایالات متحده اجازه بومی سازی تولید F-22 Raptor صادراتی را نمی دهد و نرم افزار آن به طور کامل برای خریداران بسته است.

یادآور می شود در ماه سپتامبر، شرکت آمریکایی لاکهید مارتین در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی MSPO 2021 ، نقشه ای را با پایگاه های هوایی 450 فروند جنگنده F-35 Lightning II نشان داد که قرار است در دهه جاری در اروپا مستقر شوند.

برچسب ها: ژاپن ، آمریکا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار