کد خبر: ۱۸۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: هفته های آتی در تعیین این که آیا آمریکا و ایران می توانند به مذاکرات غیر مستقیم بازگردند و تلاش ها برای احیای توافق را از سر بگیرند، «سرنوشت ساز» خواهد بود.

به گزارش برنا، به نقل از  روزنامه واشنگتن‌پست رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در گفت و گو با این روزنامه،  گفت:  هفته های آتی در تعیین این که آیا آمریکا و ایران می توانند به مذاکرات غیر مستقیم بازگردند و تلاش ها برای احیای توافق را از سر بگیرند،  «سرنوشت ساز» خواهد بود.

واشنگتن پست ادامه داد: ایران در پاسخ به درخواست فوری مدیر کل آژانس، از او دعوت کرده است ظرف چند روز آتی با مقامات سیاسی اش در تهران دیدار کند. متوقف شدن بازرسی بین المللی از برنامه هسته ای ایران و دیگر مسائلی که در صورت عدم حل و فصلشان بازگشت به توافق هسته ای واقعا غیر ممکن خواهد شد، در دستور کار سفر او به تهران قرار خواهد داشت. 

گروسی می گوید: تمامی دیگر اعضای توافق، یعنی انگلیسی، آلمان، فرانسه، چین و روسیه به اتفاق اتحادیه اروپا و آمریکا به او گفته اند اگر مقررات بازرسی از تاسیسات اتمی ایران به طور کامل از سرگرفته نشود،  «داشتن این توافق واقعا سخت خواهد شد». 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار