کد خبر: ۱۸۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
بانک مرکزی روسیه طی گزارشی اعلام کرد که دارایی طلای پولی در ذخایر ارزی این کشور در ماه گذشته ۰.۱۴ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۹ میلیون اونس (۲۲۹۸.۵۴۷ تن) تا اول اکتبر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه طی گزارشی اعلام کرد که دارایی طلای پولی در ذخایر ارزی این کشور در ماه گذشته 0.14 درصد افزایش یافت و به 73.9 میلیون اونس (2298.547 تن) تا اول اکتبر رسیده است.

آمارها نشان می‌دهد که بانک مرکزی روسیه در ماه سپتامبر 3.1 تن طلا به ذخایر خود اضافه کرده است در حالی که این بانک برای اولین بار از آوریل 2020 ذخایر خود را به میزان 100000 اونس (یا 3.1 تن) در ژوئیه پر کرده بود.

بر اساس این گزارش، سهم طلای پولی در ذخایر ارزی روسیه تا ماه گذشته 20.95 درصد بود.

ذخایر بین المللی روسیه شامل دارایی‌های خارجی بسیار نقدشونده مانند سهام طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی‌های حق برداشت ویژه است که در اختیار بانک مرکزی و دولت این کشور است.

دارایی‌ها از سطح هدف 500 میلیارد دلاری تعیین شده توسط این تنظیم کننده در ژوئن 2019 فراتر رفت و از آن زمان تاکنون بالاتر از این آستانه باقی مانده است.

در سال 2020، با وجود تأثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد که دولت روسیه را مجبور کرد هزینه‌های خود را برای حمایت از مشاغل و خانوارها افزایش دهد، ذخایر این کشور بیش از 40 میلیارد دلار رشد کرد.

روسیه پنجمین ذخایر بزرگ ارز خارجی جهان را به ارزش بیش از 618 میلیارد دلار تا اول سپتامبر در اختیار دارد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار