کد خبر: ۱۸۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
امام جمعه زنجان:
زنجان-امام جمعه زنجان تاکید کرد: بخشی از کم‌اثر شدن آثار تحریم، به خود ما در داخل کشور برمی گردد،.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه یکی از معمول‌ترین راه‌های خنثی شدن تحریم این است که خود دشمن این تحریم‌ها را بردارد، گفت: این در حالی است که بخش اعظمی از مقوله خنثی شدن تحریم‌ها به رفتار خود ما در داخل کشور بستگی دارد.

وی با یادآوری اینکه راه‌حل دوم به مراتب اثرگذارتر از راه‌حل اول برای خنثی شدن تحریم‌ها و کم‌اثر شدن آن خواهد بود، ادامه داد: اگر به دنبال برداشته شدن تحریم‌ها توسط دشمن هستیم، نباید فراموش کنیم که اگر قرار باشد تحریمی برداشته شود، این تحریم‌ها از همان ابتدا به ساکن اعمال نمی‌شود، بنابراین باید به دنبال راهکار دوم در این زمینه باشیم.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه نباید به این موضوع شک کنیم که رفع تحریم‌ها در دست خودمان است و این موضوعی است که در سخنان اخیر رئیس‌جمهور نیز مشهود بود، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال عملی کردن راهکار دوم، یعنی رفتار خودمان برای خنثی کردن تحریم‌ها هستیم، باید نسبت به ساماندهی امور اقدام کنیم.

خاتمی همچنین به برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در روز ششم آبان‌ماه امسال اشاره کرد و افزود: شهدا جایگاه رفیع و ارزشمندی در نزد ما دارند، به همین خاطر برای اینکه کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان در شأن این عزیزان برگزار شود، برنامه‌های متعددی قبل از اجلاسیه پایانی برگزار شده و هفته آینده شاهد برگزاری اجلاسیه پایانی آن در زنجان خواهیم بود.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، از ربیع‎‌الاول به عنوان ماهی که پر از مناسبت‌ها و نعمات زیادی است، یاد کرد و گفت: یکی از مبارک‌ترین مناسبت‌ها در این ماه مربوط به اقامه اولین نماز جمعه توسط پیامبر است که بعد از هجرت تاریخی ایشان انجام شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار