کد خبر: ۱۸۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

به گزارش شفاف، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به شبکه روسیا ۱ گفت: پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش تصمیمی بگیرند، به شما اطلاع خواهیم داد. اجازه دهید در حال حاضر گمانه‌زنی نکنیم. این درک وجود دارد که نشست آتی رهبران این دو کشور باید در آینده‌ای نزدیک برگزار شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: روسیه نمی‌تواند مانع الحاق اوکراین به ناتو شود اما این احتمال وجود دارد که بتوان پیامدهای چنین اقداماتی را به حداقل رساند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم مانع این مساله شویم. این غیرممکن است. اما ما می‌توانیم پیامدهای چنین اقداماتی را برای کشورمان به حداقل برسانیم. شکی ندارم که اگر ایجاد روابط حسنه میان اوکراین و ناتو ادامه داشته باشد، هر کاری که لازم باشد در روسیه انجام خواهد شد.

پسکوف همچنین درباره تعلیق ارتباطات روسیه و ناتو اظهار داشت: به رغم اقدامات تهاجمی ناتو، روسیه همیشه از توسعه روابط حمایت کرده اما تمامی تلاش‌های مسکو برای همکاری با این ائتلاف بیهوده بوده است.

وی افزود: شایان ذکر است که به رغم رفتار و اقدامات تهاجمی ناتو، روسیه همیشه از توسعه روابط استقبال کرده است. اکنون که مشخص شده همه تلاش‌های ما بیهوده بوده، ما حقیقت امر را مطرح کردیم.

سخنگوی کرملین گفت: ناتو، روسیه را دشمن خود می‌داند در نتیجه هیچ مشکلی با تعلیق روابط با این سازمان وجود ندارد. با توجه به این سابقه اقدامات تهاجمی و با توجه به اطلاعیه‌های ناتو دال بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه‌اش مهار ماست، اگر روابط با این ائتلاف را رها کنیم، هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار