کد خبر: ۱۸۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: رسانه‌ها و صداوسیما جهادگران تبیین هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در دیدار با سرپرست صدا و سیما مرکز همدان اظهار کرد: یکی از اولویت‌ها در مدیریت جدید باید تلاش برای ارتقای جایگاه مرکز استان در سطح ملی باشد.

وی یکی از مطالبات امامین انقلاب از مجموعه صدا و سیما را داشتن نگاه راهبردی در عرصه فرهنگ دانست و افزود: انتظار بر این است صدا و سیما نسبت به وظیفه خود در عرصه فرهنگ به عنوان یک نهاد فعال حضور داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه در حوزه هنر صدا و سیما باید به عنوان یک کنشگر فعال عمل کند گفت: ورود در عرصه جهاد تبیین که مورد تاکید رهبر انقلاب است نیز از دیگر وظایف صدا و سیما است که باید برای آن برنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه  صدا و سیما از مجموعه‌هایی است که باید در راس این جهاد قرار گیرد مطرح کرد: صدا و سیما باید واقعیت‌های نظام، کشور و انقلاب را به صورت واقع بینانه بیان کند.

شعبانی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می‌کند تا ما را ملتی ناتوان نشان دهد عنوان کرد: برخی از مطالب طنزی که در فضای مجازی بیان می‌شود شاید در ظاهر لطیفه باشد اما در ورای آن به دنبال القای ناتوانی به جمعیت جوان کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید در برابر این هجمه‌ها ایستادگی کند گفت: صدا و سیما در راس جهادگران تبیبن قرار دارد البته لازمه موفقیت در این عرصه درک درست از شرایط و اطلاع صحیح از نحوه فعالیت دشمن است.

شعبانی هجوم دشمن به اعتماد به نفس مردم را از جمله معضلات اجتماعی کشور برشمرد و بیان کرد: در بحث امیدآفرینی، اعتماد و کارآمدی نظام و اعتماد به نفس، صدا و سیما باید برنامه راهبری را ارائه دهد.

وی تصریح کرد: قطعا اگر درگیر کارهای روزمره و سطحی شویم توانایی مقابله با هجوم رسانه‌ای در جنگ رسانه‌ها را نخواهیم داشت.

شعبانی با بیان اینکه رسانه‌ای که جذابیت نداشته باشد مخاطب خود را هم از دست خواهد داد، بیان کرد: بدون برنامه‌ریزی و نگاه عمیق و راهبردی نمی‌توانیم به اهداف موجود دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت صدا و سیما در برابر رسانه‌هایی که ضوابط اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، بسیار سخت است، عنوان کرد: شما ملتزم به فعالیت در چارچوب‌ها و رعایت اخلاق هستید، موضوعی که طرف مقابل نسبت به آن حساس نیست و این کار شما را سخت‌تر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان با تاکید بر اینکه مردم در اتفافات گذشته تغییر رویکرد در صدا و سیما را احساس کردند اظهار کرد: اگر در فضای رسانه نسبت به وقایع اجتماعی، نگاه واقع بینانه داشته باشیم اجازه سوءاستفاده به دشمن را هم دیگر نخواهیم داد.

وی ادامه داد: امیدآفرینی با بیان واقعیت‌های اجتماعی منافاتی ندارد، هر چند متاسفانه عادت کرده‌ایم تنها مسائل منفی را بیان کنیم تا مطلب دیده شود و این معضلی است که امروز فضای رسانه‌ای با آن مواجه است، موضوعی که برای جامعه مضر است.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار