کد خبر: ۱۸۹۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هماهنگی‌ها برای آزمایش PCR زوار عتبات هنگام بازگشت به کشور، گفت: امیدواریم تا سه هفته آینده آزمایش کرونای زوار را در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در عراق انجام دهیم.

به گزارش فارس سفر عتبات به صورت رسمی آغاز شده است و زائران ایرانی پس از حدود دو سال در قالب کاروان‌های حج و زیارت به عتبات مشرف شدند.

با ازسرگیری سفرهای زیارتی، خدمات درمانی برای زائران ایرانی نیز از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت ارائه می‌شود و طی دو روز آینده اولین تیم پزشکی و درمانی برای راه‌اندازی و تجهیز مراکز درمانی در شهرهای عراق به این کشور اعزام می‌شوند.

طاهر درودی، معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه با توجه به توافق صورت گرفته با سازمان حج و زیارت در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین خدمات درمانی به زائران ارائه می‌کنیم، اظهار داشت: خدمات ما در قالب خدمات پیش بیمارستانی همچون ویزیت، آزمایشگاه، داروخانه، نوار قلب و خدمات سرپایی است که در صورت نیاز زائران به خدمات بیمارستانی، بیمار با آمبولانس به یمی از بیمارستان‌های عراق منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تیم درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر طی دو روز آینده به عراق اعزام می‌شوند، افزود: پس از اعزام تیم مرکز پزشکی حج و زیارت، درمانگاه‌ها نیز راه‌اندازی و فعالیت خود را آغاز می‌کنند که زائران در صورت نیاز به مراجعه به این درمانگاه‌ها، می‌توانند در شهر نجف اشرف به درمانگاه نبأ واقع در خیابان امام علی علیه السلام، در شهر کربلا به الماس شرق  واقع در انتهای خیابان العلقمی، نبش خیابان میثم تمار و در شهر کاظمین به خیابان باب المراد، هتل قرتاج مراجعه کنند.

درودی درباره انجام آزمایش PCR زائران هنگام بازگشت به کشور خاطرنشان کرد: هماهنگی‌های اولیه انجام شده است. اما با توجه به تعطیلی حدود دو ساله مراکز درمانی، خرید و تجهیز نهایی نشده است. به همین دلیل برای کاروان‌های اولیه آزمایش PCR انجام نمی‌شود که امیدواریم تا سه هفته آینده این خدمات را به زائران ارائه و آزمایش کرونا قبل از بازگشت زوار را با هزینه کمتری نسبت به آزمایشگاه‌های عراق صورت دهیم.

معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به انجام تست اولیه کرونا برای افرادی که مشکوک به کرونا هستند، اشاره کرد و گفت: برای زائران مشکوک به کرونا، تست رپید را پیش‌بینی کرده‌ایم تا در صورتی شخصی بیمار شده و نیاز به بستری داشته باشد، به بیمارستان‌های عراق انتقال یابد.

به گزارش فارس، با توجه به دستورالعمل شرکت‌های هواپیمایی، همه زائران باید جوابیه منفی آزمایش PCR حداکثر ۷۲ ساعت قبل از سفر هوایی ارائه دهند. بر همین اساس، زائران هنگام بازگشت به کشور هم باید آزمایش کرونا دهند و جوابیه منفی آن را همراه داشته باشند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار