کد خبر: ۱۸۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
باقری با مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات عربی متحده دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، منابع رسمی امارات، عصر امروز (چهارشنبه)، گزارش دادند که «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «انور محمد قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات عربی متحده دیدار کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این دیدار امروز با حضور «خلیفه شاهین المرر» وزیر مشاور اماراتی برگزار شده است.

وام در ادامه نوشت که در این دیدار، روابط امارات عربی متحده و جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفته و دو طرف بر اهمیت توسعه این روابط بر اساس اصل حسن‌همجواری و احترام متقابل در چارچوب منافع مشترک، اقدام در راستای ثبات و شکوفایی بیشتر در منطقه و همچنین توسعه روابط اقتصادی و تجاری تأکید کرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که خبرگزاری رویترز اخیرا خبر داد که یک مقام اماراتی عالی‌رتبه بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام ایرانی که آن را بلندپایه خواند، نوشته بود که این مقام عالی‌رتبه اماراتی بزودی به ایران سفر خواهد کرد. اما به نام این مسئول و زمان دقیق ورود او به ایران اشاره‌ای نکرد.

انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رئیس دولت امارات اخیرا در ارتباط با روابط امارات و ایران گفت که ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است.

از سوی دیگر، منابع رسمی امارات بتازگی از گفت‌و‌گوی تلفنی «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «عبدالله بن زاید آل نهیان»‌ همتای اماراتی او خبر دادند.

خبرگزاری رسمی امارات در این خصوص گزارش داده بود که در این گفت‌و‌گوی تلفنی، دو طرف روابط دوجانبه، زمینه‌های همکاری مشترک و راه‌های توسعه آن را در راستای منافع مشترک مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

وام در ادامه اضافه کرده بود که وزیر امور خارجه امارات اعلام کرده است ابوظبی خواهان همکاری مشترک با ایران در زمینه حفاظت از محیط زیست و مبارزه با چالش‌ تغییرات اقلیمی است.

انتهای پیام/ 121

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار