کد خبر: ۱۸۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
رئیس کمیسیون امور داخلی و شورا‌های مجلس تأکید کرد؛
«جوکار» خواستار تشکیل شورایی برای پیگیری علت عدم اجرای قوانین و مطالبات در زمینه قوانین جامع ایثارگران شد.

ضرورت تشکیل شورا برای پیگیری عدم اجرای مطالبات جامعه ایثارگرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمدصالح جوکار» نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی در جریان دیدار «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان یزد، اظهار داشت: خدمت به جامعه ایثارگری و خانواده‌های معظم شهدا یک عبادت است.

وی با بیان این‌که استان یزد مردم نجیبی دارد که با تلاش خود، تمدن را در دل کویر ایجاد کردند، به مسئله کمبود آب این استان اشاره و تصریح کرد: یزدی‌ها قرار نیست فریاد بزنند و تحصن کنند؛ چراکه تمامیت کشور و اوج نظام برایشان اهمیت دارد؛ ولی در سکوت‌شان فریاد است.

جوکار با بیان اینکه نبود آب آرامش مردم را به‌هم می‌زند، اذعان داشت: ما آب برای صنعت نمی‌خواهیم، بلکه آب برای آشامیدن می‌خواهیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: ما قوانین بسیار خوبی در حوزه شهدا و ایثارگران داریم؛ اما واقعا چند درصد این قوانین را اجرایی کردیم؟

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجودی که این قوانین به‌طور کامل اجرایی نمی‌شوند، اما برخی نسبت به وضع این قوانین اعتراض می‌کنند و همین موضوع نشان‌دهنده آن است که ما نتوانستیم فرهنگ ایثار و شهادت و احترام به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به‌صورت کامل در جامعه نهادینه کنیم.

جوکار خواستار تشکیل شورایی برای پیگیری علت عدم اجرای قوانین و مطالبات در قوانین جامع ایثارگران شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حق معیشتی پرداختی به ایثارگران و رزمندگان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، گفت: در شرایط گرانی‌های فعلی واقعا با این رقم نمی‌توان زندگی کرد و باید حتما نسبت به افزایش این رقم، توجه جدی داشته باشیم.

وی گفت: آمادگی داریم که در بودجه سال آینده و برنامه هفتم، نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با همراهی دولت، توجه به رزمندگان و ایثارگران را افزایش دهیم.

جوکار ادامه داد: در حال حاضر جانبازان بالای ۲۵ درصد فرزندان و همسران جانبازان می‌توانند در شهریه دانشگاه‌ها تخفیف بگیرند؛ ولی خود جانباز زیر ۲۵ درصد هم نتوانسته تخفیف بگیرد و این بی‌عدالتی است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت اشتغال فرزندان ایثارگران، اذعان داشت: با مشارکت افراد کارآفرین می‌توانیم منبع درآمد پیوسته‌ای برای فرزندان ایثارگران در استان یزد داشته باشیم.

امت‌های پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار