کد خبر: ۱۸۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات هسته‌ای باید منجر به برداشتن شدن تحریم‌ها شده و کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند.

امان‌قلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: در این چند سال ایران فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرده و توانسته به موفقیت‌های بسیاری در سطح ملی و بین‌المللی دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی خواستار مذاکره با ایران شدند، تصریح کرد: همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای اروپایی متوجه شدند که ایران اسلامی در منطقه و جهان به یک عنصر فعال و کشور قدرتمند تبدیل شده و بدون حضور ایران در تصمیم‌گیری‌های مهم منطقه، آنها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و به همین خاطر درصدد مذاکره با ایران هستند.

* کشورهای اروپایی به تعهدات خود نسبت به ایران عمل کنند

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جایگاه ایران در جهان و منطقه دارای یک جایگاه ویژه بوده و باید این مذاکرات منجر به برداشتن شدن تحریم‌ها شود و منافع ایران در این مذاکرات دیده شود به گونه‌ای که کشورهای اروپایی به تعهدات خود نسبت به ایران عمل کنند.

وی ادامه داد: این مذاکرات باید به گونه‌ای باشد که مردم نتایج مثبت آن را در سفره‌های خود دیده و به لحاظ اقتصادی در داخل کشور  تحولات مثبتی ایجاد شود.

* دکتر باقری رئیس تیم مذاکره‌کننده به تمامی مسائل روز دنیا و جهان آگاه هستند

شادمهر گفت: البته برخی از شرایط و حوادث در کشور  توسط بعضی از افراد ایجاد شده که این امر سبب خودتحریم‌ها در کشور شده  و باید اینگونه مسائل هم حل شود.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده یک تیم کارشناسی کاربلد هستند، بیان کرد: تیم مذاکره‌کننده ارشد کشورمان  به ویژه دکتر باقری رئیس تیم مذاکره‌کننده به تمامی مسائل روز دنیا و جهان آگاه بوده و در مقطعی در جریان تمامی مذاکرات قرار داشته و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مذاکرات حرکت می کند و مطمئن هستیم که می تواند این مذاکرات را در جهت برداشتن تحریم ها و منافع ایران مدیریت کند.
انتهای پیام/۲۳۰۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار